X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי בירושלים קובע:

קרטל בספרי לימוד בשנים 2013-2007

שלוש מחברות ההפצה הגדולות בתחום - ספר לכל, מדע ויש הפצות ספרים - ושישה מנהלים בהן הורשעו ביצירת הסדרים כובלים במכרזים של משרד החינוך ורשויות מקומיות
▪  ▪  ▪
טענו שהמכרזים היו קרטלים [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שלוש חברות להפצת ספרי לימוד היו שותפות להסדרים כובלים בלתי חוקיים בשנים 2013-2007 - קובע (יום ד', 28.10.20) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם. הוא הרשיע את החברות ומנהליהן בעבירות של צד להסדר כובל (בחלק מן המקרים - בנסיבות מחמירות) ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
הנאשמים הם מן המובילים בשוק ספרי הלימוד: חברת ספר לכל, המנכ"ל רחמים זלוף, בתו סיגל חבז ובנו אודי זלוף (מחזור החברה באותה עת היה 39-30 מיליון שקל בשנה); חברת מדע, והבעלים והמנכ"ל עודד שפר (מחזור של 10 מיליון שקל בשנה); וחברת יש הפצות ספרים, המנכ"ל משה כהן ובנו שי כהן (מחזור של 30 מיליון שקל בשנה). החברות התמודדו בכל פלחי השוק - בתי ספר, משרד החינוך, רשויות מקומיות, רשתות ספרים וחנויות ספרים.
האישום הראשון נגע למכרז שפרסם משרד החינוך ביוני 2007 לרכישת ספרים, אותם ישאילו בתי הספר לתלמידיהם. שלוש החברות ומנהלים בהן, לצד חברות נוספות ומנהליהן, היו שותפים להסדר כובל במסגרתו חילקו בשווה את הזכייה במכרז לרכישת ספרים עבור 50 בתי ספר ותיאמו את הצעותיהם. בשנת 2008 נעשה קרטל דומה במכרז ל-40 בתי ספר. האישום השני נגע להמשכו של אותו מכרז, בשנת 2009, ולפיו יצרו ספר לכל ומדע ומנהליהן (שוב, עם חברות נוספות) קרטל באספקת ספרים ל-70 בתי ספר.
האישום השלישי עסק באספקת ספרים לעיריית חולון, על-פי מכרז ממאי 2009. במכרז זה יצרה ספר לכל קרטל עם חברות נוספות, כך שרק היא ויש הפצות ניגשו למכרז וזכו בו. האישום הרביעי נוגע למכרז של עיריית קריית ים, גם הוא ממאי 2009, ובו נוצר קרטל בהשתתפות ספר לכל ומדע, במסגרתו ספר לכל לא ניגשה למכרז.
האישום החמישי הוא בנוגע למכרז של משרד החינוך מינואר 2012, לאספקת ספרים לבתי הספר. הספקים השונים החליטו במשותף שלא להגיש הצעות, ולפיכך פורסם מכרז נוסף בחודש יוני. גם הפעם החליטו כל הספקים שלא להתמודד, ובכך יצרו קרטל בלתי חוקי. לאחר שמשרד החינוך הקל בתנאי המכרז, חילקו ביניהן החברות את אספקת הספרים - שוב בצורה בלתי חוקית.
האישום השישי עוסק במכרז של החברה למשק וכלכלה של המרכז לשלטון מקומי, אשר פורסם באפריל 2013, גם הוא במסגרת פרויקט השאלת הספרים. כל החברות החליטו שלא להתמודד במכרז ולאחר מכן להגיש בנפרד הצעות לאספקת הספרים. החברות החליטו על כך יממה אחת בלבד לפני פתיחת החקירה הגלויה של הרשות להגבלים עסקיים (כיום - רשות התחרות).
הנאשמים טענו להגנה מן הצדק, בנימוק שהמכרזים עצמם היו הסדרים כובלים. שחם דוחה טענה זו: "מטרתם [של המכרזים] הייתה להביא להוזלת ספרי לימוד וצמצום פערים חברתיים. מדובר במהותה בפעולה ריבונית שלטונית, אשר בוצעה בגלוי וברבים, ולתכלית ראויה. היא נועדה להגשים אינטרס ציבורי ראשון במעלה. ביסודה, היא תואמת את העולה מן החקיקה לעניין מכרזים משותפים על-ידי רשויות מקומיות. פעולת הנאשמים, לעומת זאת, לא נועדה אלא להשיא את רווחיהם". גם אם המכרזים היו פגומים לשיטתם, מוסיף שחם, אסור היה לנאשמים ליצור קרטלים משלהם. הוא גם מציין, כי הם לא נקטו צעדים כלשהם נגד המכרזים.

תאריך:  28/10/2020   |   עודכן:  11/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרטל בספרי לימוד בשנים 2013-2007
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בצע כסף נוכלות ומרמה=גהנום!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  28/10/20 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
על-פי ההצעה, ירכוש אלשטיין 70.14% ממניות דסק"ש מידי הכונסים של אג"ח סידרה י"ד ב-IDB, תמורת 950 מיליון שקל    תוקפה של ההצעה של אלשטיין הוא עד ל-5 ביולי 2021 - בעוד יותר משמונה חודשים
עידן יוסף
כוח מסתערבים של משמר הגבול עצר מחבל שיידה בקבוקי תבערה לעבר המעבר בכניסה למחנה הפליטים שועפאט
איתמר לוין
בית המשפט קובע: בלה פוגוסוב-קנטי וידידיה קנטי טענו בפני קורבנותיהם שישיגו עבורם תשואה דו-ספרתית בהשקעה בכינורות עתיקים - אך בפועל ניהלו תרמית פירמידה
עידן יוסף
כחלק מההסכם תוקם חברת בת משותפת שתוחזק 75% בבעלות שופרסל ו-25% ע"י גילי אמיגה, מנכ"ל חברת אמיגה    חברת השימורים פעילה בשוק המוסדי למעלה מ-20 שנה, בהפצת מוצרי מזון בשוק המוסדי    העסקה מבוצעת במסגרת פעילות 'שופרסל עסקים'
עידן יוסף
ח"כ קלנר: "חופש ביטוי הכרחי בדמוקרטיה ויש להימנע ככל האפשר מלפגוע בו ואפילו להגביל אותו"    ח"כ זמיר: "אתם 40 שנה בשלטון ולא מבינים למה אוכפים עליכם כללים שלא תוכלו לקלל, להסית ולחרב כל חלקה טובה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il