X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטרת השינוי שמציע משרד האוצר היא לאזן בין קידום התחרות בשוק הבנקאות בישראל ושמירה על הלקוחות שנפגעו מבחינה תעסוקתית מהתפרצות נגיף הקורונה על הבנקים ייאסר להפחית את מסגרות האשראי מתחת ל-7,500 שקל רק בשל הוראות החוק, ומסגרות מתחת לתקרה של 7,500 שקל לא יילקחו בחשבון בחישוב המסגרות לצמצום
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

משרד האוצר, בשיתוף עם בנק ישראל, פרסם (יום ה', 29.10.20) את טיוטת הצו לשינוי השיעור והסכומים לעניין צמצום מסגרות בכרטיסי אשראי לפי סעיף 9(ג) לחוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל, להערות הציבור. מטרת השינוי היא לאזן בין קידום התחרות בשוק הבנקאות בישראל ושמירה על הלקוחות שנפגעו מבחינה תעסוקתית מהתפרצות נגיף הקורונה.
במסגרת הצו מוצע לייצר מתווה הפחתה מוגבל יותר למשך השנה הקרובה, שלאחריו תחול הוראת החוק המקורית. בתוך כך, מוצע לצמצם את שיעור הפחתת המסגרות של כרטיסי האשראי שהנפיקו הבנקים שמהם הופרדו חברות כרטיסי האשראי ביחס לסך המסגרות שהועמדו על ידם לציבור ב-2015 מ-50% ל-45%.
כמו-כן, על-מנת למנוע פגיעה באוכלוסיות בעלות מסגרת אשראי נמוכה, ייאסר על הבנקים להפחית את מסגרות האשראי מתחת ל-7,500 שקל רק בשל הוראות החוק, ומסגרות מתחת לתקרה של 7,500 שקל לא יילקחו בחשבון בחישוב המסגרות לצמצום.
הצו בא לאזן בין החשיבות של קידום התחרות בשוק הבנקאות ויצירת שוק מגוון ויעיל יותר, לבין החשש שלקוחות שמצבם התעסוקתי נפגע בעקבות נגיף הקורונה ומסגרת האשראי שלהם תופחת, יתקשו בקבלת מענה חלופי. תיקון זה יאפשר לבנקים לצמצם את ההפחתה הנדרשת עבור אוכלוסיות אלה, ולמקד את הצמצום באוכלוסיות שמסגרת האשראי שלהם גבוהה יותר מלכתחילה.
כזכור, החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל נועד לבסס גורמים חדשים בשוק הבנקאות בכלל ובשוק האשראי בפרט, בין היתר באמצעות הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים, וזאת בכדי להגביר את התחרות ולהוזיל את יוקר המחיה בתחומי הבנקאות. בתוך כך, נקבע שעד סוף ינואר 2021 יחויבו הבנקים שמהם הופרדו חברות כרטיסי האשראי לצמצם את המסגרות בכרטיסי האשראי במחצית, ביחס למסגרות שניתנו על ידם ב-2015. הצו הנוכחי בא לצמצם את ההפחתה במסגרות כך שתימנע פגיעה אפשרית באוכלוסיות חלשות.
שר האוצר, ישראל כ"ץ: "הצו שפורסם היום להערות הציבור נובע מהמחויבות העמוקה להמשך המאמצים ליצירת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות, יחד עם צמצום של פגיעה אפשרית באוכלוסיות שנפגעו ממשבר הקורונה. אני בהחלט רואה בחברות האשראי גורם חשוב בתחרות ושיפור השרות לאזרח. בתיאום עם בנק ישראל, החלטתי על יצירת מתווה מדורג יותר של כניסת החוק לתוקף שישמור הן על קידום התחרות והן על שכבות שנפגעו כתוצאה ממשבר זה. בכוונתי להביא בחוק ההסדרים חבילת חוקים נוספים בתחום הפיננסי שיובילו להגברת התחרות בשוק הבנקאות הפחתת יוקר המחיה ויצירת שוק יעיל יותר״.
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: ״הגברת התחרות הינה אחד מיעדיו המרכזיים של הפיקוח על הבנקים, ומשכך, הוא מחויב, בין היתר, להגברת התחרות בשוק האשראי בישראל. אני מברך על החלטת שר האוצר, שמאמצת את העמדה המקצועית המשותפת של צוותי משרד האוצר ובנק ישראל, שמוצאת את הדרך למימוש תכלית החוק ולמציאת האיזון הראוי בתקופה זו. ההחלטה תאפשר מחד-גיסא לחברות כרטיסי האשראי ולנותני אשראי אחרים להתחרות על מתן אשראי ומסגרות ללקוחות, ומאידך-גיסא, תצמצם הפגיעה הפוטנציאלית בלקוחות הבנקים בגין צמצום מסגרות כרטיסי האשראי שלהם״.

טיוטת צו להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל (תיקוני חקיקה)(שינוי השיעור והסכומים לעניין צמצום מסגרות אשראי לפי סעיף 9(ג) לחוק)(הוראת שעה), התשפ"א-2020 / תזכיר
בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, מצבם הכלכלי של משקי בית רבים הורע והכנסתם נפגעה. לכן, קיים חשש שצמצום מסגרות האשראי כנדרש לפי סעיף 9(ג) לחוק בנוסחו הנוכחי עלול לגרום לפגיעה באותם משקי בית שמצבם הכלכלי הורע ושבשל הפגיעה בהכנסתם יתקשו לגייס מסגרות אשראי חלופיות למסגרות האשראי שתצומצמנה לפי הסעיף. על מנת לאזן בין האפשרות לפגיעה במשקי בית אלה, מחד, לבין תכלית החוק מאידך, מוצע לקבוע בצו לתקופה מוגבלת של שנה - כי סך מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של לקוחות בנק בעל היקף פעילות רחב המנפיק כרטיסי חיוב, לא יעלה על 55% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של לקוחות הבנק כפי שהיה בשנת 2015 במקום 55% כקבוע היום; כי בחישוב סך מסגרות האשראי כאמור, יובאו בחשבון מסגרות אשראי של לקוחות הבנק הגבוהות מ-7,500 שקלים חדשים במקום מ-5,000 שקלים חדשים כקבוע היום, וכי לא תופחת מסגרת אשראי של לקוח לסכום נמוך מ-7,500 שקלים חדשים רק בשל האמור בסעיף זה, במקום לסכום הנמוך מ-5,000 שקלים חדשים כקבוע היום.(4 עמ')
תאריך:  29/10/2020   |   עודכן:  29/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להערות הציבור: צו צמצום מסגרות בכרטיסי אשראי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעיר ניס שבצרפת דקר למוות מחבל ערבי כמה בני אדם ונעצר בידי המשטרה    הנשיא עמנואל מקרון בדרכו לזירה    ראש עיריית ניס: החשוד אמר "אללה אכבר"
עידן יוסף
חמש תחנות רכבת יישארו סגורות והרכבת לא תפעל בסופי השבוע    השירות באוטובוסים יוארך עד סוף היום    קווי הלילה וקווי התלמידים לא יפעלו לפי שעה
אביתר בן-צדף
שני ימאים מחיל-הים היווני נפצעו, ולשולת-המוקשים נגרם נזק כבד    לאניית המכולות לא נגרם נזק, וצוותה לא נפגע
אביתר בן-צדף
המוזאון משתרע על שטח של 336 דונם בשטח ציבורי בבסיס פורט בֶּלווֹאר בווירג'יניה, הנמצא כשלושים ק"מ מדרום לבירה האמריקנית, ושטח בניינו הראשי יותר מעשרים אלף מ"ר    שטח הבניין הראשי במוזאון יותר מעשרים אלף מ"ר    מעריכים, שיבקרו בו כ-750 אלף איש בשנה, והוא אמור להיפתח שבעה ימים בשבוע לאורך כל השנה - פרט לחג המולד
עידן יוסף
דיון קבינט ראשון בהשתתפות נחמן אש    גמזו: מקדם ההדבקה הוא 0.69. הסגר על מג'דל שמס יוארך ועל בועיינה-נוג'ידאת יוטל סגר    פרופ' אדרקה: "כדי להמשיך להוריד את התחלואה צריך ש-80% בציבור ישמרו על מסכות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il