X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
אחרי 67 שנה הוסרו הגדרות

גן ההסתדרות נפתח לציבור

גדרות בית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בת"א, הוסרו לטובת ריאה ירוקה חדשה בלב העיר במדשאת הבניין נסלל שביל הליכה והוצבו אזורי ישיבה מרווחים, והיא מציעה גם חיבורי USB וחשמל וספריית רחוב
▪  ▪  ▪
חולדאי ובר-דוד פותחים את הגדר [צילום: דוברות ההסתדרות]

לאחר 67 שנה, הוסרו (יום ה', 29.10.20) הגדרות מסביב לבית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב 93 בתל אביב, וגן ההסתדרות נפתח לשימוש הציבור הרחב. ריאה ירוקה וחדשה בלב העיר, לפעילויות פנאי ותרבות.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ביקש להסיר את גדרות המדשאה הרחבה של בית ההסתדרות (בית הוועד הפועל), לקראת שנת המאה להיווסדה של ההסתדרות (2020), ולפתוח את ההסתדרות בפני הקהילה והציבור הרחב. הפרויקט נעשה בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו ובביצוע של האגף לשיפור פני העיר בעירייה.
גן ההסתדרות צמוד לבית הוועד הפועל והוא חלק ממתחם היסטורי לשימור מחמיר. תהליך שיפוץ הגן נמשך כשנה, ונעשה במסגרת מגבלות הקורונה. התהליך בוצע ע"י האגף לשיפור פני העיר בעיריית תל אביב-יפו. את הגן תכננה אדריכלית הנוף חוי ליבנה ממשרד 1:1 אדריכלות נוף ועיצוב אורבני, בשיתוף עם האדריכל האחראי צחי אסא. לדבריה, "שני דברים עקרוניים הנחו אותנו בתכנון הגן: האחד, שמירה על הדימוי של מדשאה גדולה בחזית המבנה ההיסטורי. והשני, הפיכת הגן למקום מזמין ושימושי. לייצר בתוך המרחב של הדשא, נקודות שיאפשרו שהייה ופעילות. כמובן, העיקר הוא החיבור לרחוב".
בית הוועד הפועל נחנך בחודש יולי 1953 והמדשאה הוקמה בזמנו ע"י אדריכל הגנים יצחק קוטנר, ממקימי ארגון הגננים בישראל. יואל ברנדויין, כיום בן יותר מ-90, עבד אז כגנן בהקמת המדשאה, ולאחר מכן שימש כגנן ההסתדרות במשך כ-40 שנה. הוא הוזמן לטקס פתיחת הגן החדש, אולם לא יכול היה להגיע. לפני מספר חודשים, בשיחה עמו, סיפר כי מזכ"ל ההסתדרות באותן שנים, מרדכי נמיר, אמר "שלא יפתח את הוועד הפועל אם לא יהיו כאן דקלים. אז הביאו שלושה דקלים גדולים".
הגן החדש כולל, בין היתר, מדשאה רחבה, אזורי ישיבה מרווחים, חיבור חופשי לאינטרנט בכל המתחם, שולחן עם חיבורי חשמל ו-USB, ספריית רחוב עם ספרי הוצאת "עם עובד" וברזיית קולר עם מים קרים. בקרוב ייפתח במתחם גם בית קפה (במשאית אוכל - Food truck).
בגן הוקם "שביל תנועות הנוער", שיהווה זירת פעילות לתנועות הנוער השונות, והוא כולל פינות מורשת על ההסתדרות, בליווי איורים של המעצבת נופר צרפתי. יש בגן שלוש עמדות שמע בשפות עברית ואנגלית, ובהן הסבר על הגן, על ההסתדרות, ועל דוד בן-גוריון, שעמד בראש ההסתדרות בתחילת דרכה. כמו-כן, יש פסל של בן-גוריון של האמנית ורדה גבעולי.
טקס פתיחת הגן נערך במתכונת מצומצמת, בהתאם להנחיות התו הסגול. השתתפו בו, בין היתר: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ויו"ר נעמת חגית פאר.

תאריך:  29/10/2020   |   עודכן:  29/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
עולים מחבר העמים, גרמניה, אוקראינה, צרפת וארגנטינה סיפרו בוועדת העלייה והקליטה על עלייתם לארץ במסגרת ציון "יום העלייה"
עידן יוסף
בתחנת הרכבת תל אביב ההגנה, שכח נוסע ארנק ובו אלפי דולרים, תעודות וכרטיס אשראי    צוות התחנה כרז לו בתחנה, ומשלא נענה גילה שכבר עלה על הרכבת בדרך ליעדו
איציק וולף
רו"ח גיא כליף מכהן כיום כמנהל אגף פיננסי ומידע ניהולי בבנק הפועלים    יחליף את רו"ח עופר לוי הצפוי לפרוש לגמלאות בסוף דצמבר הקרוב
מירב ארד
תמכו והתגייסו: הזמר רותם כהן, איש הטלוויזיה אייל ברקוביץ ועוד
עידן יוסף
הלך לעולמו בגיל 101    נחשב לגדול חוקרי הערבית-היהודית של ימי הביניים בעולם וקיבל בין היתר את פרס ישראל ופרס רוטשילד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il