X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שחקן הקולנוע הסקוטי זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב זכור כמי שהיה הראשון שגילם את דמותו של הסוכן החשאי ג'יימס בונד בקולנוע וכיכב בין היתר בסרטים אינדיאנה ג'ונס, הבלתי משוחדים והפריצה לאלקטרז'
▪  ▪  ▪
שון קונרי בצעירותו [צילום: יח"צ]

השחקן סר שון קונרי מת בגיל 90, כך הודיעה משפחתו. השחקן הסקוטי היה זכור בעיקר בזכות הופעתו בתור ג׳יימס בונד. הוא היה הראשון שהציג את סוכן 007 על המסך הגדול וכיכב בשבעה סרטים שונים בסדרה. קריירת המשחק שלו נמשכה עשורים, ובמהלכה הוא זכה באוסקר, שני פרסי באפטה ושלושה גלובוס הזהב.
קונרי, שחקן סקוטי, נולד באדינבורו בשנת 1930, ובצעירותו שיחק כדורגל בקבוצה חובבנית ואף קיבל הצעה ממאמנה האגדי של מנצ'סטר יונייטד, מאט באזבי, להצטרף לקבוצה, אך דחה אותה: "ההצעה הייתה מפתה, אך קריירה של כדורגלן מקצועני עלולה להסתיים בגיל 30, והייתי כבר בן 23", אמר. בנוסף עבד כחלבן ושירת תקופה קצרה בצבא הבריטי.
בשנות החמישים החל להופיע בתיאטראות בריטניה, לרוב בתפקידי משנה, ובמקביל שימש כמודל בסטודיו לציור. ב-1962 זכה בתפקיד המזוהה עמו מכל, כאשר נבחר לגלם את דמותו של הסוכן ג'יימס בונד בעיבוד הראשון של סדרת הספרים מאת איאן פלמינג לקולנוע, "ד"ר נו". קונרי המשיך לשחק את בונד לאורך שנות השישים, כאשר סדרת הסרטים זכתה להצלחה גדולה, עד שפרש ב-1971 לאחר צאת הסרט "יהלומים לנצח". ב-1983 חזר לתפקיד בונד בסרט "לעולם אל תאמר לעולם לא".
גם לאחר תפקידו כבונד המשיך קונרי לנהל קריירה קולנועית מצליחה. ב-1986 שיחק בסרט "שם הוורד", המבוסס על ספרו של אומברטו אקו, ועבורו זכה בפרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר. כעבור שנה שיחק בסרט "הבלתי משוחדים", עבורו זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה. ב-1996 קיבל את פרס גלובוס הזהב למפעל חיים. קונרי שיחק בין היתר בסרטים "הפריצה לאלקטרז'" ו"אינדיאנה ג'ונס".
בשנת 2000 קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת, לאחר שמשך שנים רבות נטען כי הוא לא זכה לכבוד זה בשל מגוריו ב"מקלט מס" בפלמה דה מיורקה. בשנת 2006 החליט קונרי לפרוש ממשחק ועבר להתגורר באיי הבהאמה. ב-2008 הוציא לאור את ספרו האוטוביוגרפי "להיות סקוטי". קונרי היה נשוי לאמנית הצרפתייה מישלין רוקיוברון, עמה התחתן בשנת 1975. לזוג היה ילד אחד.
בשנותיו האחרונות תמך בעצמאות סקוטלנד, והביע תמיכה גם במפלגת העצמאות הסקוטית, לה גם תרם כספים. בשלב מסוים נאסר עליו לתרום כספים למפלגה, מכיוון שהתגורר מחוץ לבריטניה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רעייתי שרה ואני שמענו בצער רב על פטירתו של שון קונרי, שחקן אגדי וחבר נפלא. תמיד נזכור את הכריזמה השקטה שלו ואת חיוכו החם. כמו מיליוני בני אדם ברחבי העולם נמשיך ליהנות מהופעותיו הבלתי נשכחות בסרטיו שעוד יוקרנו שנים רבות".

תאריך:  31/10/2020   |   עודכן:  31/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחקן שון קונרי, שגילם את ג'יימס בונד, מת בגיל 90
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה רשמית על החלטתה להעביר את הממצאים הבעייתיים שהתגלו בחקירת ניצבת גילה גזיאל בפרשת הדירות לטיפול משמעתי באגף המשמעת במשטרת ישראל    אלא שמסמך הנחשף עתה ב-News1 מגלה: העברת התיק כביכול נעשתה למראית עין; באגף המשמעת הודיעו מראש: "אין כווונה לנקוט צעדים"
עידן יוסף
השינויים כוללים פיצול הקווים הבין-עירוניים הנוסעים לירושלים, למודיעין עילית, לאשדוד ולאלעד וקיצור נסיעה בתוך העיר    שדרוג קווים לערים סמוכות    הוספת קווים ושינוי מסלולים בקווים עירוניים    שדרוג תחנות והקצאת נתיבי תחבורה ציבורית
איציק וולף
מספר מטרים מעוקבים של נפט גולמי דלף לים התיכון במרחק של 3 קילומטר מחופי אשקלון, בעקבות תקלה באביזר ניתוק חירום בצינור    הדליפה נאטמה על-ידי קצא"א    מתקן ההתפלה באשקלון הושבת
יצחק דנון
טוענת שהנהלת החברה מפעילה את ראשי הצוותים, הממונים על השליחים, כדי לשכנע אותם שלא להתארגן בשורותיה - לאחר שסיכלה שני נסיונות התארגנות
יצחק דנון
שמש חי אחזקות תובעת 18 מיליון שקל מחברת פוליאורתן, בטענה לאספקה של חומר מבודד פגום הגורם לה להפסדים של מיליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il