X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבנון. החלטה ראשונה מסוגה
עיריית אילת. חשד לשחיתות
עוד שלב במגיפת איסורי הפרסום הפסולים

ההחלטה האבסורדית של השופט גיא אבנון

שופט בית משפט השלום בראשון לציון דחה בשבוע את פרסום שמו של אחד החשודים בשחיתות בעיריית אילת - בנימוק שעוצמת החשדות אינה מצדיקה פרסום מיידי אבנון לא נימק את החלטתו וגם לא התנה את הפרסום העתידי בראיות נוספות
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, החליט בצורה אבסורדית לאסור זמנית את פרסום שמו של חשוד - והתיר מראש לפרסמו שבוע מאוחר יותר, בנימוק של "עוצמת החשדות".
מדובר באחד החשודים שנעצרו בשבוע שעבר, בחשד לשחיתות בעיריית אילת. שמו נאסר בפרסום עם מעצרו, וזאת כחלק ממגיפה של איסורי פרסום שעל פניהם הם בלתי חוקתיים. כפי שנכתב שוב ושוב ב-News1, שופטי שלום אוסרים על פרסום שמות חשודים בנימוק של עוצמת החשדות וחוזק הראיות - וזאת למרות שנימוק שכזה אינו קיים בחוק ואינו קיים בפסיקת בית המשפט העליון. החוק והפסיקה מאפשרים לאסור פרסום רק אם הדבר נחוץ לצורכי חקירה, או במקרה שהפרסום יגרום לחשוד נזק כבד מן הרגיל שנגרם לכל אדם שנעצר.
איסורי פרסום אלו מהווים הפרה של שלושה עקרונות חוקתיים: פומביות הדיון, חופש הביטוי וחופש העיסוק (של התקשורת). הם גם ניתנים כמעט תמיד בהיעדרם של נציגי התקשורת, בניגוד לכלל הבסיסי ולפיו יש לשמוע תחילה את מי שעלול להיפגע מהחלטתו של בית המשפט. בעידן הרשתות החברתיות גם אין בהם תועלת, שכן המעוניינים בכך יודעים מהר מאוד במי מדובר ומפיצים את המידע. במקביל, הם גורמים להשחרתם לשווא של מי שכלל אינם חשודים (למשל: פקידים אחרים באותה עירייה), ועלולים ליצור מצב אנטי-דמוקרטי בעליל של מעצרים אנונימיים.
החלטתו של אבנון בעניינו של חשוד זה הייתה בעייתית כבר במישור הפרוצדורלי: לאחר שאישר (28.10.20) את הסכמת הצדדים על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים ובכך קם מכסאו, הוא שב וקיים דיון בבקשת בא-כוחו, עו"ד תמיר סננס, להמשיך את איסור הפרסום. סננס אמר במפורש, כי שכח לבקש זאת במהלך הדיון ונזכר רק אחרי סיומו - מצב בו אבנון כלל אינו אמור להידרש לבקשה. המשטרה התנגדה לבקשה, אך אבנון קיבל אותה בכותבו:
חרף ההחלטות בעניינם של חשודים אחרים, במסגרתן ראיתי לדחות את בקשת החשודים לאיסור פרסום שמם, אני סבור כי בעניינו של החשוד שלפניי ראוי לאפשר פרק זמן קצר לבחינה נוספת של חומרי החקירה. אמנם, לא הוצג לי נזק מיוחד כהגדרתו בפסיקה, ואולם דומני שעוצמת החשדות, הגם שמצדיקים הארכת מעצרו של החשוד, היא כזו שמאפשרת שיהוי נוסף בטרם יותר שמו של החשוד לפרסום. מכאן, אני אוסר על פרסום שמו ופרטיו המזהים של החשוד עד יום 5.11.20 שעה 16:00".
החלטה זו בעייתית מכל כיוון. אבנון אינו מסביר מדוע הפלה לטובה חשוד זה; הוא אומר במפורש, כי החלטתו סוטה מן ההלכה ("לא הוצג לי נזק מיוחד כהגדרתו בפסיקה"); והוא מגיע למסקנה שעוצמת החשדות מצדיקה המתנה של שבוע בפרסום - החלטה שככל הזכור היא ראשונה מסוגה, והאבסורד שבה ניכר על פניה: לא ברור מה ישתנה בשבוע זה, והפרסום כלל אינו מותנה בהצגת ראיות נוספות.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
+המדינה טעתה - וגנב רכב יוחזר לכלא
19:16 01/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חסן משי הודה בגניבת מכוניות ובהעברתן ליו"ש ונדון ל-22 חודשי מאסר  ▪  הוא שוחרר למרות שהמדינה ערערה על קולת עונשו, שכן הפרקליטות לא עדכנה את ועדת השחרורים על הגשת הערעור  ▪  המחוזי קיבל את הערעור והעליון אישר: משי יוחזר לכלא ל-16 חודשים נוספים

דרושה ענישה חמורה ומרתיעה [צילום: אביר סולטן, פלאש 90]
קרא. הטעות הביאה להקלה בעונש [צילום: הרשות השופטת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחלטה האבסורדית של השופט גיא אבנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומי יטפל בשופט הזה? ל"ת
מתעניין  |  1/11/20 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
עידן יוסף
תחקיר גלי צה"ל: הנהלת בתי המשפט פנתה ב-2015 לייעוץ משפטי-מחקרי חיצוני פרטי מטעם משרד הרצוג פוקס נאמן, ללא קבלת אישור מתאים ממשרד המשפטים    הנהלת בתיהמ"ש: מדובר בתחום טכנולוגי שלא דורש אישור מיוחד    הרצוג פוקס נאמן: הקפדנו הקפדה יתרה על גילוי נאות ושקיפות מלאה
עידן יוסף
השר לשירותי דת אביטן כתב לנציב תלונות הציבור על שופטים: אין לי כל כוונה להעלות לדיון בוועדה למינוי דיינים הצעה לסיום כהונתו כדיין של הראשון לציון    "שימוש לא דמוקרטי בוועדה למינוי דיינים כפלטפורמה לסתימת פיות המבטל את רצון העם"
עידן יוסף
הערוץ פרסם כי השופטת אסתר חיות ובעלה דוד חיות, ביצעו עבירות על חוק התכנון והבנייה, בכך שלא הגישו בקשה להיתר בנייה לעבודות שיפוץ שביצעו בשנת 2018    חיות: טענות חסרות כל יסוד שנסמכות על מידע כוזב
איתמר לוין
הסיבה: הכרזתו של הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לפיה לא יכבד את פסיקת בג"ץ אם יורה לאפשר לנשים להיבחן לרבנות    שהם: הרב יוסף "שב ומתבטא בצורה בלתי ראויה ובלתי תקינה; וזאת תוך ערעור עקרון הציות לבית המשפט העליון, ושימוש בלשון בוטה ומשתלחת כלפי ציבור הרפורמים בישראל ובעולם"
איתמר לוין
אדם ביקש לפסול את השופטת סיגלית אופק, מבית המשפט בתל אביב, בסכסוך עם אחיו בנוגע למינוי אפוטרופוס לאמם    חיות דחתה את הבקשה וחייבה אותו בהוצאות בסך 7,500 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il