X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרושה ענישה חמורה ומרתיעה [צילום: אביר סולטן, פלאש 90]
קרא. הטעות הביאה להקלה בעונש [צילום: הרשות השופטת]
החלטה של שופט ביהמ"ש העליון ג'ורג' קרא מגלה:

המדינה טעתה - וגנב רכב יוחזר לכלא

חסן משי הודה בגניבת מכוניות ובהעברתן ליו"ש ונדון ל-22 חודשי מאסר הוא שוחרר למרות שהמדינה ערערה על קולת עונשו, שכן הפרקליטות לא עדכנה את ועדת השחרורים על הגשת הערעור המחוזי קיבל את הערעור והעליון אישר: משי יוחזר לכלא ל-16 חודשים נוספים
▪  ▪  ▪

הפרקליטות (בעיקר) וההגנה לא דיווחו לוועדת השחרורים על ערעור בנוגע לקולת עונשו של אסיר, הוא שוחרר - ולאחר מכן התקבל הערעור והוא יוחזר לכלא. שופט בית המשפט העליון, ג'ורג' קרא, דחה את בקשתו של העבריין לערער על החמרת עונשו. הטעות של הפרקליטות גם הובילה לכך שהאיש ייענש בצורה פחות חמורה מזו הראויה לו.
חסן משי הודה והורשע במעורבות בגניבת מכוניות בשווי 600,000 שקל ובהעברתן ליהודה ושומרון. במסגרת ההסדר עימו, הוא הודה גם בנהיגה בשכרות וללא רישיון. בנובמבר 2019 גזר עליו בית משפט השלום בפתח תקוה (השופט עודד מורנו) 22 חודשי מאסר, לאחר שקבע שהמתחם הכולל הוא 44-22 חודשי מאסר. המדינה ערערה בינואר 2020 לבית המשפט המחוזי מרכז על קולת העונש. אולם, בפברואר 2020 שוחרר משי לאחר 11 חודשי מאסר, מבלי שאיש יפנה את תשומת ליבה של ועדת השחרורים לערעור התלוי ועומד.
בספטמבר השנה קיבל חלקית המחוזי (השופטים דנה מרשק-מרום, זהבה בוסתן ואברהם יעקב) את ערעורה של המדינה, תוך שהוא קובע שנפלו טעויות בגזר הדין שפסק מורנו. בלשונו של קרא: "יישום שגוי של מתחם העונש שנקבע; העונש סוטה לקולה באופן קיצוני מהענישה הנוהגת; ערבוב בין נסיבות הקשורות לביצוע העבירות לבין נסיבות שאינן קשורות; והתעלמות מתיק הצירוף". מורנו לא התחשב במספר המכוניות שגנב משי, בהיותו שותף פעיל בחבורה עבריינית שפעלה באופן שיטתי ומתוכנן, המתחם הכולל שקבע היה נמוך ממכפלת המתחמים שקבע לעבירה בודדת, והיה אף נמוך מזה שביקשה ההגנה (30 חודשים). המחוזי קבע שהרף הנמוך אמור להיות 42 חודשים, אך הטיל על משי 38 חודשי מאסר בפועל.
המחוזי גם עמד על התקלה החמורה בשחרורו של משי בטרם נדון הערעור, ושמשמעותה החזרתו לכלא. נציגי המדינה לא היו מתואמים, שכן נציגת הפרקליטות בוועדת השחרורים לא התנגדה לשחרור על-רקע קיומו של ערעור על קולת העונש ואף לא ביקשה עיכוב ביצוע. המחוזי הזכיר את הלכה לפיה ועדת השחרורים לא תדון בבקשה לשחרור מוקדם של מי שתלוי ועומד נגדו ערעור על קולת העונש, והבהיר, כי חובת העידכון רובצת בעיקרה על הפרקליטות, אך גם על משי.
קרא דחה (29.10.20) את בקשתו של משי לערער באומרו, כי אין הצדקה לדיון בגלגול שלישי. לדבריו, לא קיימת שאלה עקרונית של חובת העידכון לוועדת השחרורים; הוא מקבל את עמדת המחוזי, לפיה האחריות העיקרית היא על הפרקליטות, אך גם על האסיר. השאלה המרכזית היא האם מתקיימות הנסיבות המיוחדות המאפשרות להחזיר לכלא אדם שכבר שוחרר, וקרא משיב בחיוב. מורנו "הטיל עונש הסוטה באופן קיצוני ממדיניות הענישה הנוהגת והראויה ומחטיא את מטרת הענישה, כך שלא ניתן משקל מספק לעקרונות ההלימה וההרתעה. חומרת העבירות בהן הורשע המבקש, במסגרתן פעל כחלק מחוליית גניבת רכבים, וגנב שבע מכוניות, מצריכה ענישה מחמירה ומרתיעה". כך גם עבירות התעבורה, אותן מורנו לא הביא בחשבון.
קרא מוסיף, כי לא ניתן לראות את משי כמי שהשתקם, שכן הוא נטל אחריות חלקית בלבד על מעשיו ולא השתתף בהליך שיקום בעת מאסרו. "בית המשפט המחוזי התחשב לקולה בהתנהלות המשיבה ובהשבת המבקש למאסר, ולפיכך גזר את עונשו תוך סטייה לקולה מהרף התחתון של מתחם העונש ההולם שנקבע על ידו, כך שאין ממש אף בטענת המבקש בדבר החמרה יתרה", מוסיף קרא. את משי ייצגה עו"ד מיכל קורן.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה טעתה - וגנב רכב יוחזר לכלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קלות הדעת ביחס לפשע חמור
נחמיה תנא  |  1/11/20 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
שופט בית משפט השלום בראשון לציון דחה בשבוע את פרסום שמו של אחד החשודים בשחיתות בעיריית אילת - בנימוק שעוצמת החשדות אינה מצדיקה פרסום מיידי    אבנון לא נימק את החלטתו וגם לא התנה את הפרסום העתידי בראיות נוספות
עידן יוסף
תחקיר גלי צה"ל: הנהלת בתי המשפט פנתה ב-2015 לייעוץ משפטי-מחקרי חיצוני פרטי מטעם משרד הרצוג פוקס נאמן, ללא קבלת אישור מתאים ממשרד המשפטים    הנהלת בתיהמ"ש: מדובר בתחום טכנולוגי שלא דורש אישור מיוחד    הרצוג פוקס נאמן: הקפדנו הקפדה יתרה על גילוי נאות ושקיפות מלאה
עידן יוסף
השר לשירותי דת אביטן כתב לנציב תלונות הציבור על שופטים: אין לי כל כוונה להעלות לדיון בוועדה למינוי דיינים הצעה לסיום כהונתו כדיין של הראשון לציון    "שימוש לא דמוקרטי בוועדה למינוי דיינים כפלטפורמה לסתימת פיות המבטל את רצון העם"
עידן יוסף
הערוץ פרסם כי השופטת אסתר חיות ובעלה דוד חיות, ביצעו עבירות על חוק התכנון והבנייה, בכך שלא הגישו בקשה להיתר בנייה לעבודות שיפוץ שביצעו בשנת 2018    חיות: טענות חסרות כל יסוד שנסמכות על מידע כוזב
איתמר לוין
הסיבה: הכרזתו של הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לפיה לא יכבד את פסיקת בג"ץ אם יורה לאפשר לנשים להיבחן לרבנות    שהם: הרב יוסף "שב ומתבטא בצורה בלתי ראויה ובלתי תקינה; וזאת תוך ערעור עקרון הציות לבית המשפט העליון, ושימוש בלשון בוטה ומשתלחת כלפי ציבור הרפורמים בישראל ובעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il