X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הרבני קנס את עו"ד משה קייקוב ב-2,000 שקל בשל התנהגותו חיות: חובה להתרות במפורש לפני הטלת קנס ולציין בפירוט מהי ההפרעה שהביאה להטלתו
▪  ▪  ▪
חיות. ביטוי מפורש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ביטלה קנס בסך 2,000 שקל שהטיל בית הדין הרבני בנתניה על עו"ד משה קייקוב בשל התנהלותו בדיון. חיות קבעה, כי בית הדין לא התרה במפורש ב-קייקוב בטרם הטיל את הקנס - ולכן דינו להתבטל.
קייקוב מייצג אישה בתיק בין בני זוג. ב-5.9.20 הטיל עליו בית הדין הוצאות בשל התנהגותו בדיון, ואילו על הגבר הוטלו הוצאות בסך 2,000 שקל וקנס בסך 5,000 שקל בשל יחסו הבוטה לבית הדין. הקנס הועבר לאישורה של חיות, כפי שמחייב החוק. בעוד הגבר הביע את התנצלותו על התנהגותו והסביר אותה בסערת הרגשות בה היה נתון, קייקוב התמקד בטענה לפיה בפרוטוקול אין כל אזכור לקנס זה, עליו למד רק כמה ימים מאוחר יותר.
חיות אומרת (27.20.10), כי החוק אכן מאפשר להטיל קנס על הפרעה למהלך הדיון בבית הדין, אך כפי שנפסק לא אחת - "תנאי להטלת קנס על הפרעה כאמור הוא מתן התראה מפורשת לצד המפריע בנוגע לאפשרות הטלת סנקציה, והתראה זו עליה למצוא ביטוי מפורש בפרוטוקול. יתרה מכך, על בית הדין לציין בפרוטוקול, בצורה מפורטת ומדויקת ככל הניתן, את מהותה של ההפרעה אשר נעשתה בפניו".
במקרה זה, בית הדין אמר באופן כללי, כי "מי שידבר שלא ברשות, בין מעורכי הדין ובין מהצדדים, בית הדין ללא התראה נוספת יוציא הוצאות משפט אישיות בסכום של 2,000 שקל". אולם הדברים נאמרו בתגובה לדברי הגבר ולכן אינם מהווים התראה ישירה כלפי קייקוב. בהמשך הפרוטוקול אומנם מופיעה פנייה ישירה אל קייקוב: "אתה גם רוצה הוצאות?" - אך היא אינה מהווה התראה מפורשת והיא אינה מבטאת במידת הפירוט הנדרשת את מהות ההפרעה עליה מדובר. לכן החליטה חיות לבטל את חיובו של קייקוב.
חיות דחתה את בקשתו של הגבר לבטל את הקנס שהוטל עליו. "הקנסות הוטלו על הנתבע לאחר שזה שב והפריע לבית הדין תוך שהתבטא באופן בוטה ומבזה. הדברים מצאו ביטוי בפרוטוקול הדיון שבו צוין כי בית הדין הקפיד להזהיר את הנתבע שהוא צפוי לעונש של קנס ככל שיוסיף לנהוג בדרך שבה נהג", מסבירה חיות. את הגבר ייצג עו"ד דן לימור.

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות ביטלה קנס שהוטל על עו"ד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם כך יש לבטל את כתב השוחד נג
ירדנה   |  2/11/20 08:37
2
כשקוראים מה שנכתב
למה אני לא מופתע  |  2/11/20 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קיצור השירות ל-30 חודש אושר בכנסת בדצמבר 2016 - אך צה"ל עדיין מתנהל לפי מסלולי שירות של 32 חודשים ושר הביטחון טרם גיבש עמדתו בנושא    יו"ר ועדת המשנה לכוח אדם: "אני קוראת לשר הביטחון להתעשת ולגבש עמדה קונקרטית!"
עידן יוסף
סקר היחידה הממשלתית לחופש המידע בקרב מגישי בקשות לחופש מידע: מעל 50% ממגישי הבקשות למשרדי הממשלה ולרשויות הציבוריות טוענים כי לא קיבלו תשובות מקצועיות    70% ממגישי הבקשות ציינו כי הם אינם מרוצים מהשירות    45% העידו כי הממונה על חופש המידע לא היה זמין
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים פנה למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ושני קצינים נוספים, בנושא הפגיעה בחופש הביטוי של אזרחים שמחו נגד היועץ המשפטי לממשלה ונעצרו    "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים?"
עידן יוסף
קבוצת התקשורת החרדית תכלול גם רדיו אינטרנטי, קו מידע, אתר קניות ואתר נשים    משרדי העיתון שחרית יועתקו להר חוצבים ליד משרדי JDN, אך פלטפורמות התוכן והפרסום יהיו נפרדות
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il