X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר לביטחון הפנים פנה למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ושני קצינים נוספים, בנושא הפגיעה בחופש הביטוי של אזרחים שמחו נגד היועץ המשפטי לממשלה ונעצרו "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים?"
▪  ▪  ▪
כהן ואוחנה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, פנה (יום א', 1.11.20) למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז מרכז ניצב עמי אשד וראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום. במכתב שכותרתו "פגיעה חוזרת בחופש הביטוי של אזרחים" טען השר, כי אזרחים שמחו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נעצרו.
הוא מנה מספר מקרים:
  • עיכוב אזרח שהניף שלט בהפגנת יחיד נגד היועמ"ש שבו לא היו דברי איום או הסתה לאלימות. תביעה שהגיש האזרח התקבלה על-ידי בית המשפט, שחייב את המשטרה לשלם לאזרח פיצויים בסך 30,000 שקלים". אוחנה שאל: "מי המתלונן/ים ומי נתן את ההוראה לחקור?"
  • מעצר שכנה דתייה שאמרה בנוכחותו את המילים "פרשת משפטים, בושה" ונעצרה תוך אילוצה לחלל שבת. אוחנה שאל: "מי המתלונן/ים ומי נתן את ההוראה לחקור?", והוסיף, "האם לא ניתן היה לקיים את החקירה לאחר צאת השבת? עד כדי כך הייתה בהילות וחשש למימוש ה'איום' שלא היה?"
לדברי השר לביטחון הפנים, "נראה לכאורה, כי מדובר במגמה הרווחת כלפי אזרחים רק משום שהעזו לממש את חופש הביטוי האזרחי שלהם כלפי היועץ המשפטי לממשלה".
בהמשך פנייתו, ביקש אוחנה לדעת מדוע המשטרה חקרה מקרים אלה והתעלמה מאחרים. "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים, החווים פניות העולות בתדירותן ובעוצמתן על הפניות המתוארות לעיל, שאינם זוכים לטיפול כזה מידי המשטרה? אינני סבור שהמקרים המתוארים לעיל חורגים מחופש הביטוי הנתון לאזרחים ועל כן אינני חושב שצריך לטפל בהם. ובכל זאת - המשטרה בחרה לטפל במקרים אלה, ולא במקרים אחרים - ואבקש לדעת מדוע".
"משטרת ישראל נמצאת כידוע בתקופה רגישה", סיים אוחנה. "דווקא בתקופה זו עליה לעשות הכל כדי לחזק את אמון הציבור בה (וכפי שאמרתי חזור ואמור: לפעול בנחישות אך בשוויוניות). ההתנהגות האמורה לעיל מעלה חשש כבד ל"משטרת מחשבות" המצננת את הציבור - מימין ומשמאל - פן יביע את עמדותיו. כל זאת, למותר לציין, כאשר אין המדובר בעבירות איומים והסתה לאלימות - שאז חובת המשטרה לפתוח בחקירה ולפעול למיצוי הדין עם החשודים. אין מחלוקת כי המקרים המתוארים במכתב זה אינם עולים לכדי עבירות אלו. אבקש את התייחסותכם בלי דיחוי".

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוחנה: "חשש כבד למשטרת מחשבות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נראה שהוא צודק ל"ת
אורח  |  2/11/20 06:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
יואב יצחק
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה רשמית על החלטתה להעביר את הממצאים הבעייתיים שהתגלו בחקירת ניצבת גילה גזיאל בפרשת הדירות לטיפול משמעתי באגף המשמעת במשטרת ישראל    אלא שמסמך הנחשף עתה ב-News1 מגלה: העברת התיק כביכול נעשתה למראית עין; באגף המשמעת הודיעו מראש: "אין כווונה לנקוט צעדים"
מני יצחקי, מאיר אלרן, כרמית פדן
סקר שנערך בסגר השני העלה, כי הרוב המכריע של הציבור איבד את אמונו במשטרה בכלל ובפעולותיה בקורונה בפרט    הבעיות העיקריות נובעות מהתמודדות עם ציבור נורמטיבי - הן במישור הקורונה והן בהפגנות    תיקון המצב מחייב מינוי מפכ"ל וחלוקה מחודשת של המשימות בין המשטרה לגורמים אחרים    בטווח הארוך יש להתאים את המשטרה למשימות חדשות
עידן יוסף
31 שוטרים מאבטחים כיום את גנץ מכוח היותו ראש הממשלה החליפי    עלות האבטחה: תקציב חד-פעמי בהיקף של 2.3 מיליון שקל ותקציב שוטף בהיקף של 11.4 מיליון שקלים, בינתיים על-חשבון המשטרה ועל חשבון משימותיה האחרות
איציק וולף
ח"כ אלי אבידר פנה אל היועמ"ש מנדלבליט בדרישה שיקבע כי הימנעות מהקמת ועדת איתור לתפקיד המפכ"ל חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות וכי על נתניהו להימנע מעיסוק בסוגיית איוש תפקיד המפכ"ל בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי
איתמר לוין
רוזן: המשטרה סירבה להציג בבית המשפט סרטון בעת מעצר אלים של אזרח, אך לאחר שהוא פורסם בתקשורת - הסכימה לשחרר אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il