X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר היחידה הממשלתית לחופש המידע בקרב מגישי בקשות לחופש מידע: מעל 50% ממגישי הבקשות למשרדי הממשלה ולרשויות הציבוריות טוענים כי לא קיבלו תשובות מקצועיות 70% ממגישי הבקשות ציינו כי הם אינם מרוצים מהשירות 45% העידו כי הממונה על חופש המידע לא היה זמין
▪  ▪  ▪
[צילום: freepik www.freepik.com]

מעל 50% ממגישי בקשות חופש מידע למשרדי הממשלה ולרשויות הציבוריות בשנה האחרונה טוענים כי לא קיבלו תשובות מקצועיות לבקשות חופש מידע שהגישו. 70% ממגישי הבקשות ציינו כי הם אינם מרוצים מהשירות שניתן להם בנושא ו-45% העידו כי הממונה על חופש המידע לא היה זמין עבורם בדוא"ל או בטלפון, כך עולה מסקר שביעות רצון שנערך על-ידי היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים.
סקר שביעות הרצון נערך מדי שנה על-ידי היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, בקרב כ-500 מגישי בקשות חופש מידע המשתמשים בטופס המקוון של היחידה. במסגרת הסקר, המתייחס לבקשות מידע שהוגשו במהלך השנה האחרונה למשרדי הממשלה ולרשויות הציבוריות (בהם רשויות מקומיות, תאגידים, מוסדות להשכלה גבוהה ומועצות דתיות), התבקשו הפונים לחוות דעתם לגבי תהליך הגשת הבקשה, זמינות הממונים על חופש המידע, אופן המענה, שביעות רצונם הכללית, החסמים העומדים בפניהם בעת הגשת בקשה ועוד.
על-פי תוצאות הסקר, רוב המבקשים מתמקדים בהגשת בקשות למשרדי הממשלה (כ-66%) ומיעוטם מתמקדים ברשויות המקומיות (16%). מחצית ממגישי הבקשות מעידים על עצמם כמשתייכים לציבור הרחב, השאר משתייכים לעמותות חברתיות, למגזר עורכי הדין והאקדמיה, ו-2% מהמבקשים הם עיתונאים.
נתונים מרכזיים מהסקר:
  • מעל 50% ממגישי בקשות חופש מידע למשרדי הממשלה ולרשויות המקומיות טוענים כי לא קיבלו תשובות מקצועיות לבקשות חופש מידע שהגישו;
  • 70% ממגישי הבקשות ציינו כי הם אינם מרוצים מהשירות שניתן להם בנושא;
  • 45% העידו כי הממונה על חופש המידע לא היה זמין עבורם בדוא"ל או בטלפון;
  • כ-57% אחוזים מהנשאלים השיבו כי זמן המענה לבקשת חופש המידע שהגישו היה בלתי סביר.
על-פי חוק חופש המידע, על הרשות להשיב לבקשות חופש מידע בתוך 30 ימים. במקרים חריגים ניתן להאריך את מועד התגובה. על-פי הסקר, החסם העיקרי שעמד בפני מבקשי המידע ומנע מהם להגיש בקשות למידע הוא הזמן הרב שחולף מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת התשובה (40%). נתון חיובי שעלה בסקר מתייחס להיבטים הטכניים של הגשת הבקשה: כ-70% העידו כי היה להם קל למצוא את פרטי הממונה על חופש המידע וכי האתר הרשותי היה מעודכן בפרטים הרלוונטיים להגשת בקשה.
עו"ד שלומי בילבסקי, מ"מ ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "תוצאות הסקר מעידות באופן חד-משמעי על כך שיש צורך מיידי בשיפור התפקוד של הרשויות ביישום חוק חופש המידע. הדבר תלוי בראש וראשונה בהנהלת הרשות ובמחויבותה לערכי השקיפות בכלל וליישום חוק חופש המידע בפרט, על כל המשתמע מכך. אני קורא לראשי הרשויות לאמץ את דגל השקיפות ולהוביל שינוי למען הציבור ולמען הרשות".

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר חופש המידע: הממשלה מנסה להסתיר חומר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים פנה למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן ושני קצינים נוספים, בנושא הפגיעה בחופש הביטוי של אזרחים שמחו נגד היועץ המשפטי לממשלה ונעצרו    "במה נבדל היועץ המשפטי לממשלה מאנשי ציבור אחרים?"
עידן יוסף
קבוצת התקשורת החרדית תכלול גם רדיו אינטרנטי, קו מידע, אתר קניות ואתר נשים    משרדי העיתון שחרית יועתקו להר חוצבים ליד משרדי JDN, אך פלטפורמות התוכן והפרסום יהיו נפרדות
עידן יוסף
איתמר לוין
חסן משי הודה בגניבת מכוניות ובהעברתן ליו"ש ונדון ל-22 חודשי מאסר    הוא שוחרר למרות שהמדינה ערערה על קולת עונשו, שכן הפרקליטות לא עדכנה את ועדת השחרורים על הגשת הערעור    המחוזי קיבל את הערעור והעליון אישר: משי יוחזר לכלא ל-16 חודשים נוספים
עידן יוסף
אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק לירידה מ-14 יום בימים הקרובים    הניסוי יתקיים במשך כחודשיים עד סוף השנה האזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il