X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך נחשף בוועדת הקורונה משרד הבריאות: קשה לתת מועד אופטימי לחיסון יעיל ובטח יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון: "חייבים למצוא דרך לבנות שגרת חיים בצל הקורונה, כיוון שהחיסון לא מגיע מחר בבוקר"
▪  ▪  ▪
חיסונים לקורונה [צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]

יותר מ-190 מאמצי פיתוחי חיסוני קורונה מתקיימים בימים אלו בעולם, כ-45 מהם נוסו רפואית, ומתוכם כעשרה בשלב מתקדם. כך נחשף (יום ג', 3.11.20) בוועדת הקורונה בכנסת, ע"י אחראי רכש החיסונים במשרד הבריאות. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד), אמרה כי מעודד שמתקיים על הטכנולוגיות הקיימות, אנחנו באי וודאות גדולה ויש רק דבר אחד ברור- חייבים למצוא דרך לבנות שגרת חיים בצל הקורונה, כיוון שהחיסון לא יגיע מחר בבוקר.
לדברי מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם), מיוזמי הדיון, כחלק מניסיון להתכונן ליום בו יימצא חיסון להתמודד עם נגיף הקורונה חתמה מדינת ישראל עד כה על שלושה הסכמים לרכישת חיסונים, כאשר שניים מהם בטכנולוגיה שמעולם לא פותח באמצעותה חיסון, והיא חדשנית וניסיונית.
לוי ציין, כי סקר סירולוגי שבוצע לאחרונה הראה נתונים נמוכים על "חסינות העדר" של החברה הישראלית, שעומדת על כ-5.5% מהאוכלוסייה שנדבקה בקורונה ונראה כי החיסון, כאשר יגיע, יהיה הפתרון היעיל היחיד להתמודדות עם הנגיף שמשבש את חיינו ומאיים על המשק, הכלכלה והחברה שלנו.
לדבריו, עם אחת החברות איתן חתמה ישראל הסכם היא שילמה עבורו 238 מיליוני שקל, תשלום שלא יוחזר במקרה של כישלון או קושי באספקה. לצד זה פורסם לאחרונה כי ביחס למדינות אחרות, ישראל טרם רכשה או הזמינה כמות גדולה ומותאמת של חיסונים. זאת, בשעה שמרבית החברות שעובדות על ייצור חיסונים, כבר הגיעו לכדי מיצוי המלאי העתידי האפשרי. החיסונים שעובדים עליהם בישראל, טרם הגיעו לשלב הניסוי הראשון, ומאידך - כמויות החיסונים שהמדינה כבר רכשה אופציות עבורם הן קטנות ביחס לגודל האוכלוסייה, ולא ברור כי כאשר כבר יהיה חיסון שכזה - כיצד מדינת ישראל נערכת לחיסון האוכלוסייה והאם גובשה או מגובשת תוכנית חיסונים שכזו.
אמין אל חט'יב (הרשימה המשותפת), אף היא מיוזמות הישיבה, הוסיפה כי "החורף בעייתי תמיד לאוכלוסיות-בסיכון, ומעמיס על מערכת הבריאות. המדינה חייבת להיערך מידית לרכישת חיסונים, גם אם טרם פותחו".
לדברי ד"ר אסנת לוקסמבורג, ראש החטיבה הטכנולוגית במשרד הבריאות, פיתוח חיסון שגרתי, נמשך 7-10 שנים, הסיכוי להצלחת מאמץ פיתוח (בודד) אינו גבוה, ישנם מעל 190 מאמצי פיתוח מוכרים, מהם כ-45 בשלבי ניסוי קליני, ומתוכם כעשרה בשלב מתקדם. מדינות העולם בשלבי רכש מתקדמים של מנות החיסון ל-2021. כל העת מתקיימת עבודה מאומצת רבה, ומתמודדים עם מדינות רבות בעולם, מקצרים את כל ההליכים הביורוקרטיים, בלי לוותר על הבטיחות והבריאות של המתנסים בחיסון.
ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני קורונה בחטיבת הטכנולוגיה, סיפר על שיתופי פעולה רבים עם צה"ל, משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי ועוד, ולדבריו, בנוסף לפיתוח החיסון המקומי, במשרד פועלים לרכישת חיסונים, במגעים דיפלומטים וכן מעורבים במאמץ הבינלאומי להשגת חיסון. יש סבירות שלפחות אחד מ-190 מפיתוחי החיסון יצליח. "חיסון הוא מוצר ביולוגי מורכב, הניתן להמוני בני אדם בריאים, וגם תופעות-לוואי, ואפילו נדירות, סבירות - ולכן מרכיב הביטחון הוא גבוה מאד. כמעט ברור שחלק ממקבלי החיסון יחלו במהלך ניסוי החיסון. אסור להשקיע רק בפיתוח או ניסוי אחד, או בטכנולוגיה אחת, ולכן אנו מתקשרים עם כמה אפשרויות, מפזרים הזדמנויות - וקונים במידה מסוימת חתול בשק - כדי להבטיח שלאזרחי ישראל יהיה חיסון ובהקדם. ייתכן שלא יהיה חיסון עד 2021".

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
+משרד הבריאות יתנגד לפתיחת חנויות
21:08 03/11/20  |  עידן יוסף

בתום הערכת מצב הערב במשרד הבריאות הוחלט להתנגד מחר בקבינט לכל מתווה של פתיחת חנויות (חדשות 12).

+משרד החינוך: בגרויות החורף נדחות בחודש
19:38 03/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מועד חורף של בחינת הבגרות ידחה בחודש ויחל ב-1 בפברואר 2021 ויימשך עד ל-9 במרס 2021  ▪  מועד חורף נוסף ייפתח ב-19 באפריל ויימשך עד ל-6 במאי  ▪  מועד הקיץ של בחינות הבגרות ייפתח ב-19 במאי

שר החינוך, יואב גלנט. היערכות מסוימת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+81,333 קטינים חלו בקורונה, 16 אושפזו עם בעיות לב
16:59 03/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

655 מעשרות אלפי הקטינים שנדבקו בקורונה בישראל נזקקו לאישפוז בבתי חולים, אולם רובם אושפזו במצב קל  ▪  16 אושפזו בבתי חולים כשהם סובלים מסינדרום PIMS  ▪  המערך הפסיכולוגי הציבורי אינו עומד בעומס וסובל מהיעדר תקינה  ▪  "זמן המתנה לנער שזקוק לטיפול דחוף הוא קרוב לשנתיים, כרגע מקבלים נערים מינואר 2019 לטיפול"

נגיף שהשפעותיו לא ברורות [צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]
+פרופ' גמזו: "להערכתי יש פי 10 יותר מאומתים"
14:32 03/11/20  |  מירב ארד

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה היוצא במפקדת הקורונה: "צו 8 לאזרחי ישראל - לכו להיבדק כדי שנאתר את המאומתים שאנו לא מכירים. להערכתי יש פי 10 מאומתים ממה שהתגלו הבוקר. מי שלא מגיע להיבדק - מונע מאיתנו לפתוח את המסחר ואת כיתות ה-י"ב".

+1,786 דוחות בגין הפרות הנחיות הקורונה נרשמו ביממה החולפת
13:42 03/11/20  |  מירב ארד

ביממה החולפת (02.11.2020) נרשמו ע״י המשטרה 1,786 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,581 דו"חות, ובהם גם 28 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח וכן 82 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיתוחי חיסוני קורונה בעולם: יותר מ-190, כ-10 בשלב מתקדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום    הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד
מירב ארד
סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד    שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"
עידן יוסף
הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום    יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק
רוני מזרחי
הפרסומים האחרונים, לפיהם בוצעו במהלך החודשים האחרונים עסקות בתחום המשרדים ברמות מחירים הנמוכות בכ-35-30 אחוזים לעומת רמות המחירים לפני פרוץ הקורונה, לא הפתיעו אותנו ככל ועיקר
מקסי י' בלום
עם תחילת יציאתה של ישראל מהסגר השני, עדיין חלוקות הדעות לגבי האופן בו יש למגר את המגפה: באיזו מידה אכן משקפות הבדיקות את המצב? כיצד ניתן לעודד את הציבור לשתף פעולה? עד כמה מסכן ציבור סורר את כלל האוכלוסייה? והאם קיימים סימנים מעידים שניתן להציג באופן שוטף כדי לבחון את מגמת התחלואה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il