X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דוברות הכנסת]
אושר בתמיכת 3 חברי אופוזיציה, ללא מתנגדים

המבקר יבדוק טענה לאפליית להט"ב באימוץ

הוועדה לביקורת המדינה מחייבת את מבקר המדינה לקיים בדיקה לגבי טענה לאפליית להט"ב באימוץ ילדים בכירה במשרד הרווחה: החוק לא שוויוני השר שמולי: אם הקואליציה לא תאפשר הצ"ח ממשלתית אעודד את האופוזיציה להגיש
▪  ▪  ▪
הפגנה גאה בעד אימוץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה (יום ג', 3.11.20) לדון בבקשה למתן חוות דעת ובדיקת המבקר בנושא: אפליה בהליך אימוץ ילדים - אשר כפי החוק מוקנית לה הסמכות לחייב את המבקר בבדיקה על הנושאים שיאושרו בוועדה. בסוף הישיבה ביקשה הוועדה, בתמיכת שלושה מחברי הוועדה וללא מתנגדים מהקואליציה ( אוריאל בוסו, עמית הלוי, יעקב טסלר, אופיר כץ, אריאל קלנר, שלמה קרעי והילה שי וזאן), שנעדרו מהישיבה.
הדיון כונס בעקבות פרסום בערוץ 12 על רשימה נפרדת לאימוץ להט"בי אליה נכנסים ילדים עם בעיות שמשפחות רגילות אינן מעוניינות לאמץ. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, טען כי מדובר באפליה וכי מדובר ב"חוק חשוך שחייבים לבטלו. המדינה התחייבה לכך כבר לפני שנתיים ולא עשתה דבר. ההצבעה בוועדה תחייב את מבקר המגינה להתייחס לכך, ואת הממשלה לפעול. זו החובה שלנו לשוויון זכויות בישראל, ואותה עשינו".
שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, גילה כי עבד באינטנסיביות רבה בשבועות האחרונים כדי לשנות את החוק. "המפתח לשינוי הוא שאין שום סיבה למצב שהוא מפלה ועל כן דינו להתבטל. כדי לפתור את המצב הזה מעיקרו, התבחין היחידי שיקבע האם ההורים יכולים לאמץ זהו המסוגלת ההורית ולא שום דבר אחר. רק המסוגלות שמשרתת את טובת הילד. כרגע, לפי החוק הקיים, זה כופה עלינו מצב בלתי אפשרי - הברירות מחדל. מנסים לדחוף את שינוי החקיקה כמה שיותר מהר. אבל בינתיים המציאות הפוליטית אינה אפשרית בהרבה דברים בגלל המשבר הפוליטי. אני
מתחייב להעלות את זה לוועדת שרים, ואם זה ייתקע שם, אפעל שחברי האופוזיציה יגישו את זה כהצעת חוק פרטית - מצב שוודאי שאני מקווה שנמנע ממנו".
מנהלת השירות למען הילד במשרד הרווחה, רקפת עצמון, סבורה כי יש לשנות את החוק: "מבחינתנו הבסיס הוא בעבודה המקצועית לראות את היכולת של ההורים לתת לילד את מה שצריך. האחריות הבסיסית שלנו היא לאבחן את המקום הטוב ואין שום העדפה למגזר או מגדר. נבקש לשנות את החוק. כבר בימים אלו עובדים על כך. אם החוק לא שוויוני אז אנו פועלים לשנות אותו. אבל נכון לעכשיו זה החוק ואותו אנו מיישמים. אני מחויבת לבדוק לפי החוק משפחה שיש שם איש ואשתו. כאשר אני עושה את התאמה - יש הרבה יותר משפחות ומחויבת לפי לשון החוק לבחור איש ואשתו. אין שתי רשימות, אבל כאשר יש איש ואשתו שנמצאים מתאימים, בהתאם לחוק--- מתקוממת כנגד האמירה כביכול יש ילדים סוג א' או סוג ב' - יש ילדים שצריכים משפחות ומטרתנו ואחריותנו לדאוג לכל אחד למקום הטוב והבטוח ביותר".
ליאורה אברומביץ מהלשכה המשפטית של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים הבהירה: "סעיף 3 אותו אנו מבקשים לבטל מבחין בין ברירת המחדל הראשונה לחריגים. בהחלט יש אפשרות בחריגים לאשר אימוץ על-ידי אימוץ לזוגות חד מיניים - והיו אלו מקרים בודדים ממש".
עו"ד מצדה מצלאווי ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים פירטה: "בהמשך להחלטת ביהמ"ש לפני שלוש שנים, עשינו עבודה יסודית לשנות את תזכיר החוק ולעשות רפורמות בכל חוק האימוץ. לא הייתה חשיבה כללית ורוחבית, ולכן אנו לקראת רפורמה שמחליפה את כל חוק האימוץ. גיבשנו נוסח של תזכיר שהופץ על-ידי השר אוחנה אך נכנסו לבחירות וזה נעצר. בשלב הזה הסתיימו הדיונים המקצועיים ביחס לכל הערות ונותר רק לגבש ברמה של הנוסח הטכני ובשבועות הקרובים זה יועבר ללשכות השרים. זה בעדיפות עליונה שלנו להעביר את החוק".
ח"כ עידן רול שיזם את הדיון האשים כי "ממשלות נתניהו לדורותיהן מעדיפות שילד יגדל ללא משפחה, העיקר לא לאפשר לזוגות גאים לאמץ אותו". לדבריו, מדובר באפליה בוטה המנוגדת לערכי היהדות ולערכי מדינת ישראל.
יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, תהתה: "למה שיהיו פניות לאימוץ כשיודעים שזה חסום? אלו שנות חיים של אנשים ואנחנו רוצים להיות הורים בגיל צעיר. אנחנו קהילה שמשלמת מיסים, משרתת בצבא וכו' ובביתנו - אנו סוג ב'. תזכיר החוק הוא מ-2018, וההתחייבות של המדינה היא לעלות את זה עד אמצע 18'. אין כאן מחלוקת מקצועית לגבי טיב המשפחות ואין מחלוקת שמדובר באפליה".
שי גורטלר, אב מאמץ שממתין לאימוץ, סיפר: "האפליה היא קשה - היו ארבע אימוציים בלהט"ב מול 1,700 - בדוח גרוס צוטט כי 'אנחנו מטען נוסף על הילד ומשפחות חריגות'. ב-2017 שר הרווחה חיים כץ קיבל החלטה לשנות את זה, אבל הם כרכו את ביטול סעיף 3 גם בדברים אחרים".
עופר בן דוד ארז מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה: "אנחנו הגשנו את העתירה לבג"ץ ובמהלך הדיון, משרד הרווחה שינה את עמדתו בנושא והסכים לשנות את המצב הקיים של אפליה ולמרות זאת דבר לא השתנה עד כה. אין התנגדות מקצועית לנושא האימוץ על-ידי משפחה להט"בית אלא יש כאן מחלוקת בנושא של דת ומדינה".
מנהל קשרי ממשל של קואליציית ארגוני הקהילה הגאה, אור קשת: "התיקון צריך להיעשות בחקיקה ראשית. לא יכולים לרשות לעצמנו שדרעי ליצמן וסמוטריץ' יסירו את הווטו שלהם. אם היינו מחכים להם ככה בכל דבר - היינו ברוסיה של פוטין. את ההישגים שלנו, השגנו על-אף החוק. כך בחוק הירושה ובעוד דברים. ההכרעות הגיעו לבסוף משופטים ופקידים שמבינים את המצב. כמו שקיים בהרבה דברים, לא חייב להמתין עד שזה יעלה בחקיקה".

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
+ועדת הכספים קוראת להאריך את הקפאת היטל ההעסקה על עובדים זרים בחקלאות
01:02 04/11/20  |  עידן יוסף

במהלך דיון בנושא שנערך לרגל יום החקלאות וההתיישבות, עלה כי ההיטל לא הביא לגידול בהעסקת עובדים ישראלים וכי הוא יהווה נטל כבד על החקלאים. במשרד האוצר טענו כי העסקת עובדים זרים זולה יותר, ובמשרד החקלאות טענו כי הדבר איננו נכון. נוכח הדברים, וכך שהוראת השעה הזמנית המקפיאה את ההיטל מסתיימת בסוף השנה, ציין יו"ר הוועדה כי יקדם את הצעות החוק הפרטיות הקובעות את הקפאת הצו ב-5 שנים נוספות, ובמקביל יפנה לשר האוצר
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אפילו בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שלא מגיעים לשם". שר החקלאות, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו"
בדיון נוסף לעניין התמיכות בחקלאים, הציג משרד החקלאות כי התמיכות התקציבית בישראל נמוכה משמעותית מהתמיכה במדינות ה-oecd ויתר מדינות העולם המערבי.

+רפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אך לא לתחרות רצינית
00:58 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך - אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות  ▪  משרד התקשורת: הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: פלאש 90]
+בכיר במח"ש: "מעולם לא פנו אלי להקל או לסגור תיק"
23:39 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים  ▪  ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"

ארבל. המחלקה לחיבוק שוטרים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עלות הטיפול במהגרים לא חוקיים עולה מיליארדים למדינה
22:43 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת: בישראל כ-324 אלף עובדים זרים - מהם 37% לא חוקיים, והמדינה משלמת מדי שנה כחצי מיליארד שקל לטובת קיומם  ▪  העסקתם בארץ פוגעת בכלכלה המקומית ובשכבות החלשות

[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הפטור שאולי יטרפד גגות סולארים במבני ציבור
21:36 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוראת שעה שפטרה ממכרז גגות סולאריים עד 200 קילוואט, שאמורה להתבטל, עלולה למנוע הקמת גגות סולאריים במבני ציבור של השלטון המקומי, ולסכל את העמידה ביעדי הגידול באנרגיה ירוקה  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יד אחת קובעת יעדים והשנייה מונעת עמידה ביעדים

[צילום: ג'קלין מרטין/AP]
+רשות האוכלוסין שוקלת לחלק תעודות זהות מיושנות
19:11 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשות: "אם לא נעשה בהן שימוש, עלות השמדתן תעלה 40 מיליון שקל"  ▪  התנועה לזכויות דיגיטליות: "ההפסד קטן מאוד, ויש לזנוח את הקמת המאגר הביומטרי שמוכנס בדלת האחורית"  ▪  רק 0.1% מהכניסות לשירותי "ממשל זמין" בשנה וחצי האחרונות נעשו באמצעות תעודת זהות חכמה  ▪  יו"ר ועדת המדע: " מיזם התיעוד החכם מתגלה כלא חכם"

תעודות מהסוג הישן [צילום: פלאש 90]
קאבלה. שימוש לא יעיל בתעודות [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר יבדוק טענה לאפליית להט"ב באימוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משיח כאן והלהט"ב ימוגר לעד!! ל"ת
גימי-יהודו מיהודה  |  3/11/20 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
צוות במשרד המשפטים מבקש לשנות את החקיקה הקיימת ולכלול בה רכיב של השתייכות דתית    היחידה הממשלתית תקבל סמכות גם על רשויות מקומיות, ותהפוך מיחידה מייעצת ליחידה עצמית שתוכל להטיל קנסות
עידן יוסף
שגרירויות וקונסוליות בישראל אינן מסכימות לחתונות אזרחיות בשטחן למי שאינן אזרחיהן    הרעיון לחתן זוגות בשגרירות הנורווגית שהסכימה נתקל בקושי לנוכח חוזר שהוציא משרד החוץ לפני 25 שנה    הרעיון החדש: חתונה על ספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל
עידן יוסף
עשרות אלפי קופים, חזירים וחיות אחרות משמשים מדי שנה את מערכת הביטחון לביצוע ניסויים    אין שקיפות במערכת על ביצוע הניסויים    למנגנון לאישור ניסויים במערכת הביטחון אין סמכות פיקוח על היחידות שמבצעות ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון
עידן יוסף
הוט: מהירות המינימום היא 0.01 מגה    בזק: מהירות המינימום בחבילה של 40 מגה היא 20 מגה    ח"כ קרעי: מדובר ברמייה    משרד התקשורת: בשבוע הבא יפורסם שימוע בנושא יחס ההעמסה - לוודא שחברות מסוגלות לספק את מה שהתחייבו לכל הלקוחות
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: הוועדה קוראת לממשלה להקדים את פתיחת השווקים ולעשות זאת יחד עם חנויות הרחוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il