X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה חיים כץ דורש לקבל נתונים ממנכ"לי הקופות: "כל הגיבורים בחושך - שיבואו באור" מיכל הלפרין: "בסופו של דבר הקופות, גם אם הן מקצועיות ודואגות לרווחת המבוטחים, מונעות מתחרות שגורמת להן לנסות להשתפר"
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות הכנסת- כץ. דני שם טוב]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ סירבה (יום ד', 4.4.20) לאשר תקנות של משרד הבריאות שיגבילו את המעבר של מבוטחים בין הקופות החולים עד אמצע חודש מרס 2021. הצעת התקנות ביקשה להגביל את המעברים כך שעד ה-15 לחודש מרס יורשו כלל הקופות יחד לקלוט רק 7,500 מבוטחים חדשים שהיו חברים בקופה אחרת לפני כן.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הסביר בדיון: "אנחנו מכבדים את זכותו של האזרח לעבור בין הקופות ואת התחרות אבל בתקופה הזאת זה עלול להסיט משאבים ותשומת לב מטיפול במשבר הקורונה. אנחנו רוצים שהתקציב ילך עכשיו להתמודדות עם תחלואת החורף, למבצעי החיסון, לאשפוזי בית, מעקב אחר חולים ועוד ולכן אנחנו מבקשים לייצר יציבות בשוק לתקופה מוגבלת. שלוש מתוך ארבעת הקופות הצטרפו לבקשה".
עו"ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות ברשות התחרות התריעה על השלכות אפשריות של אישור התקנות: "בסופו של דבר הקופות, גם אם הן מקצועיות ודואגות לרווחת המבוטחים, מונעות מתחרות שגורמת להן לנסות להשתפר, לחדש, לקצר תורים ולתת שירות טוב יותר. אם אנחנו מחסלים את התחרות הזאת, זה לא אומר שהקופות יתעמרו במבוטחים אבל המוטיבציה להשתפר תרד. בפועל התקנות מגבילות את המעבר עד חודש יולי, זו תקופה ארוכה. אם הקופות והמשרד יתרגלו למצב הזה והתקנות יוארכו שוב ושוב, נמצא את עצמנו במצב שבו אין תחרות".
מנכ"ל לאומית שירותי בריאות חיים פרננדס תמך בתקנות: "החל מחודש מרס ועד עכשיו אנחנו בעבודה מסביב לשעון. ברור שהקורונה עדיין כאן ואנחנו נערכים לגל נוסף- מגדילים את עמדות הדיגום, קונים הרבה יותר חיסוני שפעת וצריכים גם כוח אדם שיחסן וכל זאת לצד התחלואה הרגילה. התקנות יעזרו לקופות להתמודד טוב יותר עם המשבר. בלאומית יש היום עשרות עובדים שמתעסקים במכירות ומעברים. הם יוכלו להשתלב במוקדים שנותנים שירות טלפוני, יש היום הרבה יותר פניות- אף עובד לא ילך הביתה".
מאידך-גיסא, עדו הדרי, מנהל מערך דוברות וקשרי ממשל במכבי שירותי בריאות התנגד: "אנחנו מבקשים להמשיך את התחרות כמו שהיא. גוף שלא יכול להמשיך להתחרות וגם לטפל יכול להפסיק על דעת עצמו. שני מעברים זה 70-80 אלף ישראלים שהרצון שלהם לעבור מוגבל".
חברי הכנסת שלקחו חלק בדיון התריעו גם הם מפני הפגיעה בתחרות. בין היתר אמר ח"כ שלמה קרעי: "יש כאן ניסיון לנצל את משבר הקורונה כדי לעצור תחרות שמיטיבה עם הצרכן בתירוצים מופרכים. דווקא בתקופה כזאת צריך להגביר את התחרות כדי שהשירות יהיה טוב יותר. אני קורא לכם למשוך את התקנות המבישות האלה". ח"כ אורנה ברביבאי הוסיפה: "לתקנות האלה אין להן שום קשר לקורונה ואין שום סיבה שבאצטלא של הקורונה רגולטור כלשהו יקבל החלטה עבור האזרח לאיזו קופה הוא ישתייך ואיזה שירותים יקבל".
יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ סיכם: "אני בעד תחרות, היא מטיבה שירות. לפני הדיון הקופות אמרו שהן מסכימות עם התקנות כדי לא להילחם בשביל מספר חודשים. עם זאת, שמענו כאן דברים מטרידים ואני דורש ממנכ"לי הקופות להגיע לדיון נוסף, להביא את הנתונים והנימוקים. כל הגיבורים בחוש ך- שיבואו באור. עד אז לא נאשר את התקנות".

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא אושרו תקנות להגבלת מעבר בין קופות החולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההצעה לא תעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאה    קיבטנט הקורונה אישר בישיבתו האחרונה העלאה של הקנסות בשיעור נמוך מן המתוכנן בשל התנגדות הסיעות החרדיות
אביתר בן-צדף
ברוקס אלונזו פארקס, נגד תחזוקה בצי השביעי האמריקני, נידון ל-27 חודשים מאסר ולשתלום של 24 אלפי דולרים לחיל-הים    34 קצינים ונגדים בצי השביעי נמצאו מעורבים בפרשת השוחד של החברה המאלזית לשירותי הנמל GDMA    23 מהם כבר הודו, ונשפטו למאסר ולקנסות
מירב ארד
מחבל שהגיע לצומת חטמ"ר שומרון שלף אקדח לעבר חיילים ופתח באש    המחבל נוטרל    אין נפגעים לכוחותינו
מירב ארד
צוותי הכיבוי בתחנת חדרה פעלו ב-15 אירועי חילוץ    כוחות חילוץ פועלים בבניין שהוצף באשדוד    במהלך היום יהיה גשום וצפויות סופות רעמים    חשש להצפות ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה ובקעת הירדן
איתמר לוין
טראמפ מוביל בפנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן - אך מיליוני הקולות בהצבעה המוקדמת עשויים לשנות את התוצאה לטובתו של ביידן    מאשים: כבר התכוננו לנצח ואז התברר שיש הונאת ענק נגד הציבור האמריקני    ביידן: לא אני ולא טראמפ מחליטים, אלא הציבור האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il