X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנקים טוענים שנכנסו תחת האלונקה:

"דחיית 820 אלף הלוואות - מספר מטורף"

ברקע ביקורת של חברי הכנסת על התנהלות הבנקים במשבר הקורונה ועל כך שרבים ממבקשי ההלוואות, במיוחד בעלי עסקים בסיכון נענו בשלילה לקבל הלוואות בערבות המדינה השיב המפקח על הבנקים: "כלקוח בנקאי אני רוצה שתנוח דעתי שהכסף שמלווים יחזור, לא לכל לקוח הלוואה היא הפתרון" ההלוואות שכן ניתנו מגיעות להיקף של 30% בלבד מגובה הבקשות, וההיקף צפוי לגדול לאחר שאושרה מנה נוספת של ערבות מדינה לאחרונה
▪  ▪  ▪
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
"רק כסף מעניין"
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני קרא למפקח לבחון את הנושאים השונים שהוצפו מצד חברי הכנסת, ולהציג לוועדה פתרונות במקומות בהם יש כאלה: "יש לנו הרגשה שאת הבנקים לא מעניין כלום חוץ מלהרוויח כסף, איפה שיש סיכון, זה לא מעניין אותם. אתה המתווך ביננו לבין הבנקים, אנחנו רוצים למצוא פתרונות במסגרת משבר הקורונה"

ועדת הכספים דנה (יום ד', 4.11.20) דיון בנושא התנהלות הבנקים בעת משבר הקורונה, בהשתתפות המפקח על הבנקים יאיר אבידן. הישיבה עסקה, בין השאר, בתלונות על כך שהבנקים מקשים על עסקים במשבר לקבל הלוואות במסגרת קרן ההלוואות של המדינה שהוקמה נוכח משבר הקורונה.
בפתח הדיון הציגו חברי הכנסת את הפניות הרבות אליהם, נוכח קשיים שמערימים הבנקים על בעלי עסקים ואנשים פרטיים באפיקים שונים, למרות סיוע המדינה והעמדת ערבויות מצידה.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "נתקלנו בהרבה מאוד טענות שהמדינה מאפשרת לאנשים לקחת הלוואות ודברים מהסוג הזה והם נתקלים בקשיים גדולים בבנקים, הרבה מאוד תלונות עלו בוועדה. לכן ביקשנו את ההשתתפות של המפקח על הבנקים בדיון".
ח"כ הילה שי וזאן: "כספים לא הועברו לא לעמותות ולא למגזר השלישי, זו פשוט שערורייה, התחייבו מהחשב הכללי להעביר 100 אחוז מהתמיכות, משרד החינוך רק 29 אחוז, הרווחה 31, וכך ביתר המשרדים. זו שערורייה שאנחנו כחברי ועדה עושים את התפקיד שלנו, מאשרים, ובסופו של דבר משרדי הממשלה תוקעים את הכספים, לא מכנסים את הוועדות ולא משחררים את הכסף. הארגונים האזרחיים קורסים. אסור לנו כוועדה לתת לשערורייה הזו להמשיך".
ח"כ אחמד טיבי: "המצוקה של יחידניים וקבוצות קשה מאוד, והרבה מאוד נתקלים בתופעה של החזרת צ'קים ע"י הבנקים, ואז הם מסומנים ולא יכולים לקבל הלוואה, והדברים מסתבכים. לא יכול להיות שהבנקים לא יאפשרו לאנשים להרים את הראש מעל המים. אני מבקש שהממונה יענה על השאלה".
"מישהו נרדם בשמירה"
ח"כ מיכל שיר: "ישנה עלייה משמעותית בלקיחת הלוואות בשוק האפור, זו מכת מדינה בתקופת הקורונה. ברגע שאדם מסורב אשראי והבנקים לא נותנים הלוואות, וזו תופעה רחבה בכל הארץ, זה הולך לגדול, אלא אם נמצא לזה פה הסדר. אנחנו רואים שהבנקים הגבילו את דחיית המשכנתאות לדצמבר, זה מחר בבוקר וזה מחזיר את נושא השוק האפור. יש לתת על זה את הדעת. בנוסף הריביות הכל כך גבוהות, צריך לבוא ולראות איך פותרים זאת".
ח"כ קטי שטרית: "מישהו נרדם בשמירה, הבנקים עושים ככל העולה על רוחם. יש אנשים שלא יכולים להיכנס לעולם הדיגיטל, אז הם נכנסים לבנק ומבקשים תדפיס, זה עולה להם 40 שקל! אנחנו מדברים על אנשים קשיי יום, האם זה נשמע הגיוני?! חוץ מזה, ההתנהגות של הבנקים בתקופה הזו חזירית, יושב אדם במצב קשה במחלקת קורונה בבלינסון ופונים אל אשתו ומתחילים לקצץ לה, לא נותנים לה להוציא שקל, שבעלה בין חיים למוות, אדם שנתן כל חייו מה שביקשו ממנו ודרשו. לגבי ההלוואות, אדם בשם הרצל מחיפה, המדינה נתנה דחייה של הלוואות ל-6 חודשים, הריבית כרגיל, החזר הקרן נדחה, הכריזו על עוד 3 חודשים של דחייה, אותו אדם פנה לבנק וביקש דחייה, הוא נענה שדחיית ההלוואה היא רק לאנשים פרטיים, לא לעסקים. נראה שהבנקים מנצלים את הכאוס".
ח"כ סונדוס סאלח: "מעבר לאחריות הכלכלית מוטלת על הבנקים אחריות מוסרית, אם ימשיכו לפעול באותה מדיניות הם יגרמו להתפתחות שוק אפור, פשיעה ואלימות בהיקף שלא הכרנו, בעיקר בחברה הערבית. אלפי בקשות נענו כי בקשות בוטלו לבקשת המבקש, למרות שבעלי העסק לא ביטלו את הבקשה. זה זיוף".
ח"כ עאידה תומא סולימאן: "מאז תחילת הקורונה הובטח לנו שהבנקים ילכו לקראת וינסו לעזור, ושכולם יכנסו תחת האלונקה, הפניות המגיעות אלינו אומרות את ההפוך לגמרי, שהבנקים ממשיכים בתנאים שלהם, שהם לא מוכנים לשמוע על מקרים אנושיים ביותר, של משפחות שלא מצליחות להרים את הראש. קיבלתי פניות של אנשים שהבנקים לא רצו להרחיב את האשראי שלהם ב-500 ש"ח".
ח"כ אופיר כץ: "לגבי דחיית ההלוואות אנחנו רואים שהציבור כן נעזר בזה, יש להאריך זאת שוב כל עוד אנחנו בתקופה הזו. אני שמח לראות את המימוש של המסלול הרגיל, אשמח לתשובות לגבי המסלול המוגבר, למה האחוזים נמוכים ואיך מסייעים לנצל זאת. לגבי עסקים חדשים אני מקבל פניות שלהם עושים חיים יותר קשים, גם אם עסק פתח ב-2020 ועד מרס הראה רווחים, לא מסייעים לו".
ח"כ אוסנת מארק: "בתחילת הדרך הבנקים דחו את ההלוואות, היום אנחנו יודעים שיש עם זה קשיים, אבל הם לא מספרים לציבור דבר אחד, וזה שכאשר אדם דוחה את תשלום המשכנתה שלו, ה-b.d.a שלו נפגע, ושתגמר פה הקורונה יהיו פה ים של עסקים בבעיה, לא יוכלו לקבל הלוואות, לא יוכלו להגדיל את האשראי, אשמח אם המפקח יגיד לנו מה המדיניות של דחיית ההלוואות והאם היא פוגעת ב-b.d.a של האנשים".
ח"כ קרן ברק: "בתחילת המשבר נתתם 6 חודשים דחייה של ההלוואות, ומאז עבדתי מולכם כדי שהם ימשכו ל-12 חודשים. מה שקרה שאישרתם 6 חודשים מהיום שהאדם ביקש, אבל אם הוא ביקש את זה במרץ, מצבו לא שופר, אלא נגרע. לכן לומר עוד 6 חודשים ואז כל אחד מתחיל לספור אותם, זה לא עוזר. צריך לומר ל-12 חודשים וזה פותר את הבעיה. הדבר השני ההלוואות בערבות מדינה, הקמנו את הקרן לעסקים בסיכון גבוה נוכח כך שהבנקים לא נתנו את ההלוואות מלכתחילה, כי נתנו למי שנוח להם, ולעיתים ללקוחות הכי טובים שלהם, והעסקים בסיכון לא קיבלו. אנחנו צריכים את העסקים האלה חיים. זו תקופה קריטית לעסקים הקטנים ובינוניים, הם צריכים את העזרה ותשומת הלב שלך".
יו"ר הוועדה: "לקח זמן עד שהזמנו אותך לדיון כאן, אבל הוועדה מורכבת מכל הסיעות במשק. הזעם על הבנקים הוא גדול מאוד, הציבור מאוד מרוגז, ההתנהלות נתונה לפיקוח שלך, יש לנו הרגשה שאת הבנקים לא מעניין כלום חוץ מלהרוויח כסף, איפה שיש סיכון, זה לא מעניין אותם. במיוחד בקרב משפחות חלשות, סוגרים להם את האשראי. תקופה קשה, אדם לא עובד, לא מרוויח. החלטנו לתת ערבויות מדינה, אבל הבנק לא רוצה לתת ולא לקחת לעצמו סיכון. אנחנו מאוד שמחים שאתה כאן, מבקשים שתיתן תשובות. פניתי אלייך על עניינים שונים, אדם שקיבל שבץ, הוא שיקם את עצמו ואת העסק שלו והבנק לא נותן לו הלוואה, זה מקרים בהם אתם רוצה לשקם אנשים ולאפשר להם להמשיך לעבוד, אתה רוצה שיפעלו, ומולם שורה בצורה של חברות כלכליות ובהם הבנקים, רוצים נותנים, לא רוצים לא נותנים, ורוצים לרוב זה לחזקים ולא לחלשים".
ח"כ מרב מיכאלי: "המפקח אחראי ליציבות הבנקים, הוא לא דואג לציבור וליכולתם הפיננסית, זו המחויבות הראשונה שלו. מעבר לזה שבעיני צריך לתקן את החוק ולאזן הרבה יותר בין הבנקים לטובת הציבור, צריך לחשוב הרבה מעבר. צריך לומר שכבר בתחילת המשבר פנית לבנקים להתחשב במצב שהציבור נמצא בו, לא דבר של מה בכך. אבל הדברים שנעשים לא מספיקים, צריך פה חשיבה הרבה יותר יצירתית, דחיית המשכנתאות אינה מחווה, היא בעיה והיא מגיעה עם ריבית ורק דוחה את הבעיה. ברור שהמשבר לא בור קטן אלא ארוך טווח, מן הראוי שהמערכת תחשוב על פרישה של הלוואות, על צעדים חדשניים".
ח"כ מיקי לוי: "אם המדינה תגדיל את הערבויות ל-80,90 אחוז כמו בגרמניה, איש לא יבדוק, יתנו לכל מי שמבקש הלוואה".
איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים: צריך לזכור שקרוב ל-95% מהיקף האשראי מתחיל מהיקף הכספים שהלקוחות מפקידים, לבנקים אסור לקחת סיכון, זה תפקיד כפוי טובה, אבל הבנקאות מתחילה מכספי מפקידים, ורוב המכריע של הכסף מגיע משוק המפקידים".
"בעולמות של כשל שוק ארוך ומשמעותי, המעורבות היא מעורבות של הממשלה"
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "יש לי אתגר די משמעותי לשנות את דעתכם כפי שהבעתם אותה בפתח הדיון, יש פוטנציאל שאזיז את הגוון לגוון קצת יותר בהיר. אני רואה תמונה אחרת לחלוטין מהתמונה שאתם רואים, אתם מקבלים את הפניות מאנשים שאינם מרוצים, לא מהאנשים שמרוצים בהגדרה. הייתי בנקאי במשך 33 שנה, אני שמח מהשקיפות הציבורית, חשוב לי לומר שאני אדם עם תפיסה חברתית כלכלית עמוקה, והשליחות שבאתי היא לתת מיכולותיי שנחייה כאן בחברה יותר טובה. כולנו מבינים כאן שהבנקים מעוניינים ומקיימים מערכת יחסים לטווח ארוך ולא לטווח קצר, הם מלווים את הלקוחות גם ברגעים היותר קשים, ומסייעים להם לעבור את התקופה. נתעלם לרגע מאירועים פרטניים, שגם הם יבחנו".
אבידן הציג סקירה בפתחה ציין כי מערכת הבנקאות בישראל נכנסה למשבר איתנה וערוכה, ובעלת יכולת לתמוך במשק הישראלי. הוא ציין כי הופקו לקחים מהמשבר העולמי ב-2008 ואלה הונחלו למערכת הבנקאית, ובמסגרת זו יחסי ההון והנזילות עלו, ריכוזיות תיק האשראי ירדה מאוד, ושופרה איכות ניהול הסיכונים.
במסגרת צעדי הפיקוח להתמודדות עם המשבר, הציג המפקח כי הפיקוח על הבנקים נקט בפעולות שונות כדי להקל על הציבור ולאפשר תמיכה במשק, לצד הידוק הבקרה כדי להבטיח את יציבות הבנקים וכספי הציבור: "למרות הגידול בסיכון, הורדנו את דרישת ההון כדי לאפשר את אותה דרישה משקית, בהשוואה בינ"ל הלכנו בגישה הרבה יותר מרחיבה, ללא מעורבות ממשלתית".
המפקח הציג מספר צעדים בהם נקט הפיקוח כדי להגדיל את היצע האשראי, וציין כי בנק ישראל השיק כלי מוניטארי ייעודי להלוואות לעסקים קטנים וזעירים, אשר עד כה ניתנו במסגרתו כ-12 מיליארד שקל.
עוד הציג המפקח, כי הפיקוח על הבנקים העמיד מתווה לדחיית תשלומי הלוואות בשיתוף הבנקים וגופי האשראי, במסגרת זו הציג אבידן, כי בין חודש מרס השנה ל-23.10 נדחו תשלומים של 820,894 הלוואות, בסך כולל של יותר מ-10 מיליארד שקל: לעסקים מסחריים וגדולים נדחו 8,373 הלוואות בהיקף של 1.950 מיליארד שקל, לעסקים קטנים נדחו 172,743 הלוואות בהיקף של 3.448 מיליארד שקל, נדחו 180,925 משכנתאות בהיקף של 3.072 מיליארד שקל, בנוסף נדחו 458,853 הלוואות אשראי צרכני אחר בהיקף של 1.904 מיליארד שקל. עוד צוין כי נכון לחודש ספטמבר, יותר ממחצית ההלוואות שנדחו חזרו לשלם.
"העזרה היא ברמה התזרימית המידית, יש כל מיני כלים איך פורשים את זה הלאה, יכול להיות שניתן לעשות את זה עוד יותר טוב הלאה, אבל הכלים באו לעזור לסייע מידי בתזרימים" ציין אבידן, "820 אלף מגעים זה מספר מטורף, מעסקים קטנים וצפונה, זה מחייב מגע אדם, זה מחייב ועדות אשראי".
בנוסף הציג אבידן צעדים שננקטו להגדלת זמינות האשראי, בהם הקלות רגולטוריות בקבלת אשראי בבטוחה של דירה, צמצום דרישת ההון במשכנתאות כדי למנוע עליית ריביות לציבור, וציין כי למרות המצב לא נרשמה עלייה בריביות למגזרים השונים: "נתנו הרבה מאוד הקלות, ללא ספק עלתה סביבת הסיכון, גם של התחלואה הסביבתית וגם של אותם אנשים שהכנסתם נפגעה. למרות עליית הסיכון, מחירי ההלוואות לא עלו".
עוד הציג המפקח כי אי-הוודאות הכלכלית משתקפת בעליית ההפרשה להפסדי אשראי של המערכת הבנקאית, בכלל מגזרי הפעילות.
בנוסף ציין המפקח כי התשואה להון של המערכת הבנקאית ירדה בדומה למשברים קודמים, ונתוני השנה, עד לחודש יוני, מצביעים על תשואה של 4.3 אחוז.
אבידן הציג את השינויים בהיקף תמורות האשראי במהלך המשבר, וציין את חשיבות קרנות ההלוואות הממשלתיות. על-פי הנתונים שהציג, נכון ל-25.10, ניתנו במסגרת הקרנות הלוואות בהיקף של 21.2 מיליארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים: 18.4 מיליארד שקל לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת המסלול הרגיל בערבות מדינה של 15%, 4 מיליארד שקל במסגרת המסלול לעסקים בסיכון מוגבר בערבות מדינה של 60% עם שיעור ניצול של כשליש בלבד מתוך הסכום שהוקצה למסלול זה (4 מיליארד שקל), ו-1.4 מיליארד שקל לעסקים גדולים בערבות מדינה של 12% עם שיעור ניצול של 23% בלבד מתוך הסכום שהוקצה למסלול (6 מיליארד שקל).
המפקח הציג כי 93% מהבקשות במסגרת קרן ההלוואות טופלו, וכי 62% ממספר הבקשות מאושרות, בסך של כ -30% מהסכום המבוקש, לעמדת הפיקוח על הבנקים, הסירובים מגיעים בעיקר לבקשות לווים שלא נפגעו מהקורונה וללווים שאין להם יכולת החזר, לעניין כך שפחות משליש מהסכום המבוקש הועבר למי שכן אושרו להם ההלוואות, השיבו בפיקוח כי הגדלת הקרן תביא להשלמת המענה.
עוד הציג המפקח, שורה של צעדים לסיוע ללקוחות בקשיים, כאשר לצד דרישה מהבנקים למצות הליכים לגבייה כדי להימנע מהליכים משפטיים, נקט הפיקוח בצעדים של הוזלת עמלות והנגשת שירותים.
נוכח ביקורת של חברי הכנסת על אישור נמוך בלבד של הלוואות לעסקים בסיכון, השיב אבידן: "גם לחשב הכללי וגם למשרד האוצר היה קושי אובייקטיבי להעריך את היקף התופעה, ולאורך התקופה הקלו בחסמים ופתחו את המסגרות, חלק מהגופים שביקשו בהתחלה הלוואות לא קיבלו את מלוא רצונם, הייתה חלוקה שהתחשבה באי הוודאות ובכמות הבקשות. כעת שאישרתם 8 מיליארד שקל נוספים לקרן, וכבר רואים שלאט-לאט מתחילים להפעיל אותה, וזה צפוי לתת מענה לביקוש".
"יש הבדל בין ערבות של 15% לערבות של 100%, יש לזה אמירה. אני כלקוח בנקאי רוצה שתנוח דעתי שהכסף שמלווים יחזור. לא לכל לקוח הלוואה היא הפתרון, הלוואה לעיתים קוברת את הלקוח. האחריות המוסרית שלנו כבנקאים היא לא לתת הלוואה למישהו שהיא תוריד אותו, לחלק מהלקוחות הפתרון הוא אחר".
לעניין נושא חזרה של צ'קים הפוגעת ביכולת של מי שחזר לו הצ'ק לקבל הלוואות השיב המפקחעח הבנקים: "בחקיקה כיום, צ'ק ללא כיסוי חוזר. לצד כך, מקדמים הליכים שכל נושא הצ'קים ישתנה, שתהייה התרעה. לעניין הנושא של השהיית הצ'קים, השהינו במשבר הראשון, אותו קהל נהנה, אבל באנו לברך ויצאנו מקללים, פגענו באמינות השטר, עצם השהייתה הצ'קים עודדה לבטל אותם. כרגע כל העולם הזה אצל משרד ושר המשפטים".
לעניין הארכת התקופה לדחיית הלוואות, שהעלו חברי הכנסת השיב אבידן: "אנחנו עכשיו בגל השני, אנחנו לא יכולים לדחות הלוואות עד גל 12. הארכנו את התקופות. לעניין עסקים קטנים זה תמיד לשיקול הבנק, אף אחד מאתנו לא יודע מה אורך המשבר ומה עומק המשבר. התחלנו ב-3, 6, 9 חודשים דחייה כאשר בתחילה חשבנו שזו תהליך קצר, שעולה שזה הוא תהליך ארוך אנחנו בוחנים את המצב. בעולמות של כשל שוק ארוך ומשמעותי, יש מקום אחד, בו המעורבות היא מעורבות של הממשלה, לא של המערכת הבנקאית, היא עושה ככל יכולתה לסייע, המערכת רוצה להגיע להסדרים עם הלקוחות כדי שיוכלו לחצות את המשבר בהתאם ליכולותיהם".
על-רקע קריאה של חברי הכנסת כי צעדיהם של הבנקים לא מספיקים, השיב המפקח: "הייתה פניה למערכת הבנקאית לגלות חמלה, להגיע להסדרים, לשמוע אמירות שאיש לא סופר, לדעתי אין לאמירות שום שחר. הפיקוח על הבנקים הוזיל עמלות בצו של 3 שירותים בנקאים, זה עשרות מיליוני שקלים בשנה סיוע לאותן אוכלוסיות".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "שמענו את דבריך ברוב קשב, אנחנו מצפים שתבחן את הדברים שעלו כאן, ותגיד על מה אי-אפשר לשנות ומה אפשר לשנות ואתם משנים, אני מצפה לדבר כזה, אני חושב שבמקומך הייתי מחפש פתרונות, כי הזעקה מגיעה מהציבור. לממשלה ובנק ישראל חובה לקבל את אמון הציבור. נקבע ישיבה נוספת, ותציג אילו פתרונות יש לך, ומה אי-אפשר לפתור. אתה המתווך ביננו לבין הבנקים, אנחנו רוצים למצוא פתרונות במשבר הקורונה".
אבידן: "יש שורה ארוכה של דברים שנעשו וימשיכו לעשות, אנחנו עם היד על הדופק כל הזמן, אנחנו מקשיבים ברוב קשב ונעשה את המקסימום כדי לסייע ללקוחות המשק לחצות את המשבר, אגב שמירה על יציבות המשק".

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  04/11/2020
+בקצב הנוכחי: 1,200 מקרי תמותת ילדים בתוך עשור
23:49 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הבדואים בנגב מהווים 4% מאוכלוסיית הילדים, אך הם 18% ממקרי התמותה מהיפגעות בילדים  ▪  הוועדה לזכויות הילד קוראת לממשלה לאמץ את יעדי הבטיחות של ארגון בטרם להציל חיים של 324 ילדים עד שנת 2030

אורלי סילבינגר, ד"ר אמיר פאלק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הממתינים באתיופיה: עד כה אושרו 462 איש
23:31 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך מסרה רשות האוכלוסין בוועדת העלייה והקליטה  ▪  הסוכנות הכינה 1,200 פתרונות דיור לבאים, ומעריכה כי הראשונים יגיעו בחודש הקרוב

גונדר. ממתינים לעלות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חשש בתפוצות: עשרות שנות פעילות עלולות לרדת לטמיון
23:14 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

80 אלף משתתפים יהודים בתוכניות ביקורים בארץ אינם מגיעים לארץ בגלל הקורונה  ▪  כ-20% מאלו שהיו אמורים להגיע בקיץ, מוכנים לבוא בכל רגע, למרות התחלואה, ובינתיים משתתפים עשרות אלפים בסיורים וירטואליים מרחוק

משתתפי תוכנית תגלית בכותל בימים שלפני הקורונה [צילום: פלאש 90]
+דוד ביטן: "מירי רגב מתחמקת ממני"
21:43 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טרם הובטח המשך העסקת 26 יוצאי אתיופיה בנמל אשדוד  ▪  האוצר מתעקש שלא לכלול בהסכם החדש עם הנמל את העובדים, שאמורים לקבל קביעות בעוד כשנה  ▪  מנכ"ל הנמל וועד העובדים מוכנים להמשך העסקתם  ▪  יו"ר ועדת עלייה וקליטה: לא יחתם הסכם כזה, אמנע אותו פוליטית

רגב וביטן בימים אחרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ניסנקורן: הקונספירציות על מנדלבליט הורסות את מערכת המשפט
16:58 04/11/20  |  עידן יוסף

שר המשפטים אבי ניסנקורן, גיבה במליאת הכנסת את היועץ המשפטי לממשלה, ואמר לח"כ שלמה קרעי שהגיש שאילתות בעניינו: "אחרי אוסף מילות הרפש שעכשיו אתה הטחת במערכת המשפטית בישראל, אתה מדבר על אמון הציבור במערכת? אוסף הקונספירציות העלוב שאתה ודומיך משקיעים שעות על שעות, במקום לעבוד למען הציבור, לייצר סיטואציות של קונספירציות מצוצות מהאצבע, ולייצר מצב שאתם בעצם הורסים את מערכת המשפט ואת האמון בה. יכול להיות שאם היה שר משפטים אחר הוא היה עונה לך אחרת. אני אומר לך - לא יהיה. מערכת המשפט היא חזקה בישראל, היא בסיס היסוד לדמוקרטיה. מי שיפגע בה פוגע בדמוקרטיה".

+טרופר: "בכל שלב שייפתח משהו במשק הישראלי, ייפתח משהו בתרבות"
16:53 04/11/20  |  עידן יוסף

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס בכנסת למתווה החזרה לשגרה ואמר: "אנחנו מבינים שחייבים לפתוח את עולם התרבות, גם אם זה יהיה בצורה אחרת ממה שהכרנו עד עכשיו, זה לא אפס או מאה. בתחילת הקורונה, לצערי, חלק גדול ממסדרונות הממשלה תפסו את התרבות כסל אחד. כולם דמיינו איזשהו אולם מלא עד אפס מקום, ואמרו זה אי אפשר, אבל את ואני ואחרים יודעים שעולם התרבות הוא עולם הרבה יותר עשיר ומגוון, וצריך לשבור את הפרדיגמה הזו. עשינו את זה במהלכים ארוכים ועיקשים.
"לשמחתי, היום הצלחנו לפרק את הדבר הזה, כך שמתווה הפתיחה לאורך כל הדרך - בכל שלב שייפתח עוד משהו במשק הישראלי, ייפתח גם משהו בתרבות. בעיניי זו גם אמירה ערכית חשובה, שהתרבות לא נשארת מאחור, זו גם אמירה כלכלית חשובה שהאנשים האלה יקבלו פרנסה".

+דרמה בוועדת חוקה: אושר חוק איי התיירות
16:19 04/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוועדה אישרה לקריאות שנייה ושלישית את החוק שיאפשר להכריז על ערים נוספות מלבד אילת וים המלח כ"איי תיירות"  ▪  הממשלה תצטרך לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורי איי התיירות; ולשקול הקלות למי שיישא "אישור החלמה"  ▪  ח"כ אשר: "זו חקיקה פרסונלית. אנחנו דנים חודשים בחוק הקורונה הגדול ויש קהות חושים בחשיבה שלא יוצאת מהקופסה"

אילת. תחזור לפעילות תיירותית [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
+"רה"מ מרוויח 35 שקל לשעה;
יש מלצרים שמרוויחים יותר"
15:00 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

- כך עולה מהחישוב שערך השר אמסלם  ▪  נדחתה בטרומית הצעת החוק לביטול הפטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה  ▪  לפיד: "אדם שמרוויח יותר מ-53,000 בחודש והוא מיליונר עוד לפני כן, מגיע פעם אחר פעם לכנסת כדי לקושש עוד קצת מכספי הציבור"

השר דוד אמסלם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דחיית 820 אלף הלוואות - מספר מטורף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך - אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות    משרד התקשורת: הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט
עידן יוסף
ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים    ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"
עידן יוסף
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת: בישראל כ-324 אלף עובדים זרים - מהם 37% לא חוקיים, והמדינה משלמת מדי שנה כחצי מיליארד שקל לטובת קיומם    העסקתם בארץ פוגעת בכלכלה המקומית ובשכבות החלשות
עידן יוסף
הוראת שעה שפטרה ממכרז גגות סולאריים עד 200 קילוואט, שאמורה להתבטל, עלולה למנוע הקמת גגות סולאריים במבני ציבור של השלטון המקומי, ולסכל את העמידה ביעדי הגידול באנרגיה ירוקה    יו"ר ועדת הפנים: יד אחת קובעת יעדים והשנייה מונעת עמידה ביעדים
עידן יוסף
הרשות: "אם לא נעשה בהן שימוש, עלות השמדתן תעלה 40 מיליון שקל"    התנועה לזכויות דיגיטליות: "ההפסד קטן מאוד, ויש לזנוח את הקמת המאגר הביומטרי שמוכנס בדלת האחורית"    רק 0.1% מהכניסות לשירותי "ממשל זמין" בשנה וחצי האחרונות נעשו באמצעות תעודת זהות חכמה    יו"ר ועדת המדע: " מיזם התיעוד החכם מתגלה כלא חכם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il