X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החקירה - לאחר שהכריז שיפורסמו קלטות נוספות נגד מנדלבליט אם לא יתפטר ויעצור את כתב האישום נגד נתניהו אומר שמדובר בחקירת השתקה מטעמים פוליטיים אוחנה: פשוט בושה
▪  ▪  ▪
זוהר. "ניסיון להלך עלי אימים" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המשטרה הודיעה (יום ה', 5.11.20) כי חקרה, את יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בחשד לעבירות של סחיטה באיומים. החקירה מתנהלת באישור פרקליטות המדינה וליוויה.
זוהר התבטא לפני שלושה שבועות לאחר חשיפת ההקלטה בה אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה, כי פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, מחזיק אותו בגרון בנוגע לסגירת התיק בפרשת הרפז. זוהר אמר בראיון ל-103FM: "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו, ייחשפו הקלטות נוספות שלו". הדברים עוררו סערה והביאו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להבהיר שזוהר דיבר על דעת עצמו. זוהר צייץ לאחר מכן: "לא איימתי על מנדלבליט, אם יש לו כבוד עצמי - ראוי שיתפטר".
זוהר אמר למראייניו: "אני מבטיח שיהיו עוד הקלטות שייחשפו, יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שלא פורסם". למרות שאמר שהוא "לא מאיים", הוסיף זוהר: "זה מה שיקרה, תפעילו את הדמיון". לדברי זוהר, "אנחנו מחכים שעוד דברים ייחשפו וייצאו אל האור וככה יתברר שכל מה שאמרנו היה נכון לגבי תיאום מושחת בין שי ניצן למנדלבליט, שנסחט על-ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד נתניהו.
"זה ברור שהם תיאמו ביניהם הכל, הכל היה מוסכם מראש, הם ידעו לאן הם הולכים. שי ניצן ידע שאין כלום בכל התיקים, אבל לפחות בתיק אחד הוא רצה להביא לתוצאה שהוא ייחל לה - להדחתו של ראש הממשלה מהתפקיד. אני מבטיח לכם שעוד ייחשפו דברים. תהיה פה רעידת אדמה. לא תהיה ברירה למנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו.
"אני אומר לך שבידי שי ניצן יש עוד מידע שיכול לשלוח את מנדלבליט מאחורי סורג ובריח. אני לא אדבר על המידע כי הוא עוד לא נחשף. יש עוד שיחות שהוקלטו. אני לא אעבור על החוק ועל האתיקה. אבל אגיד דבר אחד: לא היו יכולים להגיש את כתבי האישום נגד נתניהו אלמלא שי ניצן לקח את זה כפרויקט חייו. הוא רתם את כל המערכת - הפרקליטות והמשטרה. הוא פעל מתוך מניעים אידאולוגיים פוליטיים נטו, איש שמאל קיצוני, שונא ימין לאורך כל ימיו".
בהמשך אותו יום צייץ זוהר: "הגיע הזמן שנפסיק לפחד ממערכת המשפט, כבר לא צריך לחשוש מהם. הדברים שנחשפים בחודשים האחרונים מעידים על ריקבון מוחלט ותפירת תיקים. לא איימתי על מנדלבליט, אם יש לו כבוד עצמי, לאור הדברים שנחשפים, ראוי שיתפטר". שעה מאוחר יותר הוא הוציא הודעה, לפיה דבריו בראיון הוצאו מהקשרם, הוא דיבר בעידנא דריתחא על דעת עצמו בלבד ולא הייתה לו כוונה לפגוע באיש. "גם אם דברי הובנו אחרת, אני מבקש להבהיר שוב, כי לא הייתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר נגד היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף.
זוהר הגיב היום על חקירתו: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו. נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט. בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. 'תיזהר, ינסו לתפור לך תיק', הזהירו אותי. עניתי: 'תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא'.
"לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות. אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של נסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בניסיון להלך עלי אימים.
"מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו. אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע"ה ננצח". יצוין, כי בתגובתו זוהר אינו מתייחס לעצם האמירה והוא נמנע מלחזור ולומר שלא התכוון לסחוט את מנדלבליט.
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, פרסם הודעה חריגה: "מסכים איתך מיקי ידידי היקר. בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול לומר למשטרה את מי/מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן) בראיון רדיופוני. פשוט בושה". יצוין, כי הדרג המדיני אינו יכול להורות למשטרה דבר בנוגע לחקירה כלשהי, ואמירתו של אוחנה מהווה התערבות בחקירה במסווה של אי-התערבות בה.
זוהר קיבל תמיכה גורפת מצד ח"כים מן הימין, ובראשם מבקריה העיקריים של מערכת המשפט. יו"ר הכנסת, יריב לוין, אמר: ‏"אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".
ח"כ בצלאל סמוטריץ: "מנדנלבליט חצה היום קו אדום בוהק שמקרב את ישראל אל עבר דיקטטורה משפטית מסוכנת והוא חייב ללכת הביתה מיד. שרי הממשלה והעומד בראשה חייבים להפסיק לשתף איתו פעולה לחלוטין, לא לזמן אותו לשום ישיבה, לא להשתתף בשום ישיבה שהוא משתתף בה ולהביא להחלפתו במישהו שמבין טוב יותר את התפקיד". השר זאב אלקין: השר אלקין אמר בתגובה לחקירת יו"ר הקואליציה: "‏זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת. אפשר להתווכח עם הסגנון וח"כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

תאריך:  05/11/2020   |   עודכן:  05/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ מיקי זוהר נחקר בחשד לנסיון סחיטת מנדלבליט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אכיפה בררנית כבר אמרנו ?
שונסי גנצינר  |  5/11/20 15:49
2
מי שמגדל נחש אל יתפלא מההכשה..
מגיע להם  |  5/11/20 16:32
3
מורה על
חקירה  |  5/11/20 17:49
4
חסינות ורעידת אדמה...
א.ל. רמת-גן  |  5/11/20 18:08
5
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
אקטואלי  |  5/11/20 18:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השלטון המקומי ייקח אחריות מלאה על הפעלת הצהרונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והנחיות משרד החינוך, ויפעל לגיוס של כ-6,000 מדריכים, לאור פיצול קבוצות הצהרון המקוריות בהתאם להנחיות משרד הבריאות
מירב ארד
חברת הכנסת מהליכוד טוענת כי הבחירות בדרך, תוקפת את גנץ וטוענת כי ראשות הממשלה לא תעבור אליו כי "זה גדול עליו"
מירב ארד
משרד הבריאות עדכן על 775 מאומתים חדשים מאתמול ו-2% בדיקות חיוביות    ממשלת יוון הודיעה על סגר מלא וצפויה להיכנס לרשימת המדינות האדומות
איתמר לוין
אם ביידן ינצח במדינות בהן הוא מוביל כעת או בפנסילבניה בה הוא סוגר את הפער מטראמפ - הוא ינצח בבחירות    טראמפ חייב לנצח בכל המדינות בהן הוא מוביל כעת ולהוסיף להן את אריזונה או נבאדה, בהן מוביל ביידן בהפרש קטן    ביידן מוביל ב-68,000 קולות באריזונה; טראמפ מוביל ב-107,000 בפנסילבניה וב-13,500 בג'ורג'יה
מירב ארד
עד כה, 12 בני אדם נדבקו במוטציה, ובדנמרק חוששים שהמוטציה תחבל בהשפעת החיסון העתידי    לפני חודש פרסם המשרד להגנת הסביבה בישראל טיוטת תקנות לאיסור סחר בפרוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il