X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלשטיין. הצעה עדיפה [יונתן זינדל, פלאש 90]
חגי ברנר. יכריע בקרוב [צילום: בוצ'צ'ו]
אדוארדו אלשטיין פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להורות על דחיית כינוס בעלי מניות דסק"ש לדיון בהחלפת חברי הדירקטוריון עד לאישור זהות הזוכה בהליך רכישת מניות השליטה רומז על שיקולים זרים המנחים את הכונסים "כל עוד יש להצעת הרכישה של אלשטיין סיכוי ממשי לזכות ברכישת מניות השליטה - אין כל הצדקה לייצר זעזוע סתמי ומיותר בשדירת הניהול של דסק"ש"
▪  ▪  ▪

איש העסקים אדוארדו אלשטיין פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (יום ה', 5.11.20) בבקשה להורות לכונסי הנכסים ולדיסקונט השקעות (דסק"ש) לדחות את כינוס בעלי המניות בדסק"ש שנקבעה על-ידי כונסי הנכסים ליום ו', 6.11.20 (בשעה 14:00), וזאת כדי למנוע הצבת בית המשפט בפני עובדות מוגמרות.
בפנייתו הבהולה לבית המשפט מותח אלשטיין ביקורת נוקבת על כונסי הנכסים, הפועלים, לטענתו, משיקולים תמוהים, ובניסיון בוטה להביא למכירת דסק"ש לקבוצת מגה-אור. בחליפת מכתבים בין הצדדים דוחה אלשטיין את טענת כונסי הנכסים - כאילו הצעתו אינה מגובה בהוכחת יכולת פיננסית. ההוכחה הטובה ביותר, נטען, היא העובדה שהזרים שלושה מיליארד ש"ח לקבוצת אי.די.בי. במשך שנות שליטתו בחברה, ופעילותו לפרעון של 25 מיליארד ש"ח מחובותיה של קבוצת אי.די.בי.
אסיפת בעלי המניות זומנה על-ידי כונסי הנכסים לדון בהחלפת חברי דירקטוריון דסק"ש, עוד קודם לאישור זהותו של הזוכה בהליך רכישת מניות השליטה בחברה. השופט חגי ברנר, הדן בתיק זה, חייב את הצדדים להגיב לבקשה עד יום שישי בבוקר, בטרם יתן החלטתו.
אלשטיין הגיש הצעה שצפויה להביא לזכייתו במרוץ לרכישת מניות השליטה. בכך גבר על הצעת איש העסקים צחי שטיינמץ באמצעות חברת מגה-אור וקבוצת משקיעים. למרות זאת, טוען אלשטיין, כונסי הנכסים רענן קליר ואלון בנימיני מנסים לתמרן את מכירת החברה לידי קבוצת מגה-אור ולהציב את בית המשפט בפני עובדות מוגמרות, וזאת בניגוד גמור לטובת בעלי אגרות החוב והחברה שהינה כאמור ציבורית.
הצעתו של אלשטיין היינה לתשלום של 1.028 מיליארד שקל עבור מניות השליטה. זאת, תוך מתן ערבויות בנקאיות אוטונומיות בסכום כולל של 154.3 מיליון שקל. עוד הציע אלשטיין לשלם לנאמן של אי.די.בי. 70 מיליון שקל, ולרכוש מניות נוספות של דסק"ש בסכום של 255 מיליון שקל. לגישת אלשטיין, ניסיונם של כונסי הנכסים לקיים אסיפה ולהחליף דירקטורים בטרם הוכרעה ההתמחרות, עלולה לפגוע קשות בחברה - שהינה חברה ציבורית. לדבריו, יש להמתין מספר ימים עד ההכרעה, ואז יחליטו הרוכשים כיצד לנהוג.
בפנייתו לבית המשפט ציין אלשטיין, באמצעות עורכי דינו, כי כעת התברר שההצעה שהגיש היא ההצעה התקפה היחידה שהתקבלה אשר עומדת בהוראות הדין ובתנאי מסמכי ההצעה. "לא זו בלבד שהצעת אלשטיין משקפת תמורה העולה באופן ניכר על שווי הנכסים הנרכשים, ובכך מגלמת תוצאה מצוינת עבור הנושים, אלא שהצעה זו הינה ההצעה התקפה היחידה וממילא הטובה ביותר שהתקבלה בעלי התפקיד - ובפער ניכר", נטען בפנייה לבית המשפט.
לדבריו, הצעת שטיינמץ ומגה אור היא הפרה בוטה ועזת מצח המהווה הטעיה של ממש. "מגה-אור חברה בכוונת מכוון לצפצף ציפצוף ארוך ובוטה על דרישת בעלי התפקיד בהזמנתה להציע הצעות שפרסמה על ידה ולא הגישה את הצעתה על הטופס אותו ניסחו בעלי התפקיד. בכך נמנעו מלהצהיר כי הם עומדים בהוראות חוק הריכוזיות", טען אלשטיין והוסיף כי התחייבותה האמיתית של מגה-אור היא לתשלום 475 מיליון שקל בלבד על כמחצית ממניות השליטה, ולא 950 מיליון ש"ח, שכן מגה אור מציעה להעביר מחצית מהמניות הנרכשות בשווי נוסף של 475 מיליון ש"ח לידי בעלי אגרות החוק בגין פידיונן לכאורה. "דומה כי מגה-אור הציבה את בעלי התפקיד בפני עובדה מוגמרת - לחייב את בעלי האג"ח לקבל תשלום בדמות מניות דסק"ש. פשוט מפני שמגה אור אינה יכולה - מבחינה חוקית ולאור הוראות חוק הריכוזיות - לרכוש את מלוא מניות השליטה".
עורכי דינו של אלשטיין, יוסף בנקל, אמיר פרנקל ולידר קופרשמידט טל, הוסיפו כי כל עוד יש להצעת הרכישה של אלשטיין סיכוי ממשי לזכות ברכישת מניות השליטה - אין כל הצדקה לייצר זעזוע סתמי ומיותר בשדירת הניהול של דסק"ש. זאת, תוך קטיעת הרצף של כהונת חברי הדירקטוריון הנוכחיים. עוד טענו כי הכונסים עושים שימוש שלא כדין בהסכמה שניתנה לכינוס האסיפה הכללית כדי "לנסות ולסחוט מאלשטיין הצעה משופרת", כלשונם.

תאריך:  05/11/2020   |   עודכן:  05/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשטיין: כונסי דסק"ש מתמרנים מכירתה לקבוצת מגה-אור למרות הצעתה הנחותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תוקף את היועץ המשפטי ואת המשטרה בעקבות חקירת ח"כ מיקי זוהר    "הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם ״חקירת השתקה״ מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח"
מירב ארד, איתמר לוין
החקירה - לאחר שהכריז שיפורסמו קלטות נוספות נגד מנדלבליט אם לא יתפטר ויעצור את כתב האישום נגד נתניהו    אומר שמדובר בחקירת השתקה מטעמים פוליטיים    אוחנה: פשוט בושה
מירב ארד
השלטון המקומי ייקח אחריות מלאה על הפעלת הצהרונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והנחיות משרד החינוך, ויפעל לגיוס של כ-6,000 מדריכים, לאור פיצול קבוצות הצהרון המקוריות בהתאם להנחיות משרד הבריאות
מירב ארד
חברת הכנסת מהליכוד טוענת כי הבחירות בדרך, תוקפת את גנץ וטוענת כי ראשות הממשלה לא תעבור אליו כי "זה גדול עליו"
מירב ארד
משרד הבריאות עדכן על 775 מאומתים חדשים מאתמול ו-2% בדיקות חיוביות    ממשלת יוון הודיעה על סגר מלא וצפויה להיכנס לרשימת המדינות האדומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il