X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו השתנה, אך בכיוון הרע הוא מהסס, חסר אג'נדה, ויוביל אותנו אל עברי פי פחת המדינה הדו לאומית ללבני יש אג'נדה, דרך - ותוכנית לחילוצנו מהבוץ
▪  ▪  ▪
יש לה אג'נדה, תוכנית ברורה, והעיקר, היא תדאג לחוסנה של מדינה יהודית (ולא דו-לאומית) [פלאש 90]

"האישה שבחבורה עולה על הגברים בגזרת אומץ הלב המדיני..."
יצא לי להזדמן אל אחד ממאמריו הכתובים של גדעון לוי בעיתון הארץ המכוון לציפי לבני באשר למכתב אותו שיגרה לשר החוץ השוודי, באחד מן הימים, בנושא הצעת ההחלטה של הנשיאות האירופאית להכיר בירושלים המזרחית כבירת פלשתין, ומעבר התנגשות חזיתית בלבני, כמו שרק גדעון לוי יודע, שיכולה לפאר כל מתנגד ידוע או לא ידוע שלה לשמצה.
גדעון לוי מלין על העובדה שיו"ר האופוזיציה שיגרה מכתב "תמיכה" על הטעויות הטקטיות של ממשלת נתניהו והבהירה לאירופאים, בוא נאמר לשוודים, שמהלך חד-צדדי מצידם לקבוע עובדה מוגמרת שירושלים המזרחית - בירת פלשתין, וזאת בהיעדר מו"מ, מהווה טעות גמורה. גדעון לוי מצדד בהחלטה האירופאית להכיר בבירת ישראל כבירה גם לפלשתינים, והאמת - צפוי שכך הוא יעשה. הוא מציג מנגד את עבודת "הכיבוש" של מזרח ירושלים על-ידי ישראל מ-67 וטוען טענה קצת מגוחכת, אבל מוכרת וידועה, על נושא "ייהוד ירושלים" במזרח העיר, כך אני מגדיר זאת.
עוד מוסיף ואומר גדעון לוי לציפי לבני, מייעץ לה אפילו, שמכתב נדוש כזה היה אפשר להוציא כשרת החוץ של נתניהו, והוא שואל: מדוע בשביל זה צריך להיות בממשלה?
מה בדיוק מר לוי רוצה לשמוע מצד האופוזיציה? לצאת לכיכרות ולהפגין? אולי לצאת לכיכר ציון ולהפגין שם נגד נתניהו? תמוהה בעיניי ההזדהות הבלתי מובנת, אפילו מפתיעה, של מר לוי עם ראש הממשלה נתניהו, גם אם הוא לא בדיוק שם לב לכך.
ואני שואל - מה משמעות תפקיד יו"ר האופוזיציה? ואני גם משיב - משמעות תפקיד יו"ר האופוזיציה להוות אלטרנטיבה שלטונית לראש הממשלה המכהן (לאו-דווקא נתניהו, אלא באופן כללי) בכל רגע נתון, כמו גם לתת פתרונות מציאותיים למול כישלונות או טעויות ראש הממשלה.
יו"ר האופוזיציה אינו צריך להתייחס לכל מהלך שטותי שעובר בכנסת או מתרחש במדינה. יו"ר האופוזיציה צריך להתייחס לנקודות שלהן ראש הממשלה מחליט להעניק תשומת לב.
מעבר, קולה של יו"ר האופוזיציה, במקרה דנן, אינו צריך להישמע "בחוצות העיר" כל הזמן. יו"ר האופוזיציה והאופוזיציה בכלל צריכים להוות אלטרנטיבה לשלטון וזהו. אופוזיציה אינה אמורה להביא פתרונות של קסם, היא אופוזיציה ואין לה את הכוח לשנות דבר. אופוזיציה צריכה לחכות לטעויות סטטיות של הממשלה, כך שתוכל להביא להחלפתה באמצעות החלופה האידיאולוגית והמציאות שמאפשרת לבחור בצד השני שמתנגד לממשלה כממשלה הבאה.

לא מנהיג, שרדן (כסא)

ובהתייחס לנאמר מצידי; אני חש הרבה זלזול בחלק גדול של העם שנגוע במחלה אשר מכונה – שוביניסטיות, וכאשר מדובר בחלק הנשי – זה חוסר פרגון ולא יותר מכך. כאשר אנשים באים ואומרים שלבני לא מסוגלת, חסרת ניסיון, לא יכולה, לא ראויה ועוד... ועוד... למה הם מתכוונים? בוא ניזכר לרגע בשנת 1996 – ראש הממשלה בישראל הוא בנימין נתניהו. מיהו האיש? מהו האיש? ואני עונה – מדובר היה באדם אנונימי שחוסר ניסיונו נראה לכל אישה ואישה. היה לפני כן סגן שר (ללא תיק) במשרד ראש הממשלה, סגן שר במשרד החוץ ושגריר באו"ם, ה.. כן, הוא היה גם יו"ר האופוזיציה מ-1993 עד קיץ 1996. מה, באמת כשמר נתניהו נבחר לראשות הממשלה אז חוסר הניסיון היה בסדר? כלומר אפשר היה, בדיעבד, למכור את המדינה לאחר רצח רבין והסכמי אוסלו לאדם כזה? אני מסופק.
היום כאשר מסתכלים סביב לא רואים מנהיגים. בנק המנהיגים של ישראל במינוס גדול כבר מזמן, אולי אף מ-1995. היום יש על המרקע מנהיגים ואנשים אשר רק שואפים לשרוד בכסאם: כך לדוגמה נתניהו עצמו - אדם אשר משתדל לשרוד, מפחד לקבל החלטות, וכל רצונו הוא להיות ראש הממשלה ולסמן עוד יום על לוח השנה כראש הממשלה. הןא נמנע מכל ניסיון להכריע כמו מנהיג אמיתי כדי שחס וחלילה הקואליציה לא תזדעזע – אותו אנחנו מכירים, לא בדיוק אוהבים.
יש את שר הביטחון, אהוד ברק, ששואף לכתר לא קיים. שר ביטחון שההיסטוריה תנהל איתו את המאבק האישי של עצמו, שר ביטחון שנזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. השר אהוד ברק לא רלוונטי עוד להנהגת המדינה, השאיפה של שר הביטחון להשתתף בהנהגת המדינה או להובילה בהמשך הדרך שואפת לאפס – כן, גם אותו אנחנו מכירים, ואוהבים? לא, לא ממש. שאר המועמדים אינם ממש רלוונטים כרגע. מעבר לכך, ובהתאם לנסיבות שנוצרו בפועל, אין אנשים טובים בדרך מלבד ציפי לבני.
יו"ר האופוזיציה מובילה אג'נדה בתכלית ובמעשה, אז נכון שיבואו מליצי היושר של הממשלה, של נתניהו, של הליכוד, אפילו של מפלגת העבודה ואחרים שיאמרו שהיא לא עושה כלום. לא שומעים, לא רואים אותה, לא אומרת דבר. יכול להיות שאנשים מסוימים, כך בעצם, לא מעוניינים לשמוע ולחדד את אוזניהם ולהבין שהיא נשמעת, ואתם יודעים מה? גם מדברת לעניין.

נתניהו לא עשה דבר כיו"ר אופוזיציה
וכסא אחד לביבי [פלאש 90]

בוא נאמר שלפלסטינים יש זמן. כך או כך, כאשר מסתכלים ובוחנים את המצב הם יקבלו מדינה עם ישראל לצידם או בלי ישראל לצידם. לישראל אין זמן, השעון מתקתק והבעיה הדמוגראפית ממשיכה להתעצם עם בעיות הטרור והגרעין האיראני.

הפתרון ההיסטורי של כ"ט נובמבר – משמעו: שתי מדינות לאום לשני עמים. הוא זה שיוביל לסוף הסכסוך ואיתו ציפי לבני הולכת וכן, גם מובילה. אין פתרון אחר. פתרון אחר יוביל למדינה אחת בין הים לירדן – פלשתין (וזה יכול לשחק דווקא לפלשתינים) על-ידי רוב דמוגראפי או, שוב, חזרה לפתרון המדינה הפלשתינית לצידה של מדינת ישראל, הפתרון הריאלי.
בוא נאמר שלפלשתינים יש זמן. כך או כך, כאשר מסתכלים ובוחנים את המצב הם יקבלו מדינה עם ישראל לצידם או בלי ישראל לצידם. לישראל אין זמן, השעון מתקתק והבעיה הדמוגראפית ממשיכה להתעצם עם בעיות הטרור והגרעין האירני. כמו שאמרה יו"ר האופוזיציה, לישראל לא קיימת הפריבילגיה להשתהות, יש לשוב לשולחן המו"מ במיידי. רק מה? הממשלה הנוכחית אינה מתאימה להוביל מהלך שכזה. ממשלת נתניהו נולדה לידת עכוז איומה. לקחו קבוצת אנשים מהימין הקיצוני, מהימין "השפוי", כאילו, וגם את השמאל צירפו לממשלה אחת, יחדיו, ערבבו וזה המילקשייק שיצא . מה עושים עם פצצה מתקתקת שכזאת? ברק את ליברמן את בגין את בוגי יעלון את דן מרידור את Whatever?!?!?
ציפי לבני זוכה להערכה רבה בקרב הציבור, ושוב יגידו אנשים שלא כך הדבר, רק שבלבבות ההמונים – הפתרון נמצא והוא לא נתניהו.
אומרים שיו"ר האופוזיציה אינה עושה דבר. מה נתניהו עשה כיו"ר האופוזיציה? בקדנציה הראשונה כיו"ר האופוזיציה הוא לא עשה כלום. הוא בסך הכול לקח את הימין הסהרורי לידיו ועמד לו על המרפסת בכיכר ציון וקרא לשנאת חינם למען השאיפה לשלטון – והוא הצליח לקבל את השלטון, מעבר לא כלום. כמובן לתקוף במילים "יפות" את ממשלות רבין ופרס. בקדנציה השנייה שלו כיו"ר האופוזיציה הוא קיבל ממש סוג של פרס מאולמרט - מלחמת לבנון השנייה. אותה מלחמה שבאה על חשבון הטעויות שעשה המשנה לראש הממשלה מטעם הליכוד, קודם לכן, אבל לא רק הוא. אחר-כך באה המלחמה בעזה, "עופרת יצוקה", שגם היא עזרה לנתניהו להשתקם ולהתעטף בממלכתיות. נתניהו לא עשה דבר ולא חצי דבר כיו"ר האופוזיציה, בלי המלחמות הציבור היה רואה את משחק החישוקאות שלו ואת הדאגה לצרף חברים חדשים-ישנים לליכוד במצג שווא שהוא מוביל והוא משתנה, בנוסף הוא דאג לחבל ביסודות הממשלה מאחורי הקלעים. בכנסת הוא לא עשה דבר. דיבר באירועים כאלו ואחרים אחרי ראש הממשלה אולמרט, רק שחוץ מזה נדה, גורנישט.
לגבי שר הביטחון ברק עדיף לא להכביר במילים, מעבר לכך שהוא לא רלוונטי או פוטנציאל למשהו בהנהגת המדינה בעתיד, כפי שכבר אמרתי.

נתניהו למען כסאו
כן, ולא.. [פלאש 90]

לגבי החוסן הצבאי, נראה שהמצב על מי מנוחות. לגבי החוסן והגיבוי הבינלאומי, המצב קטסטרופאלי – ואת זה ציפי לבני יכולה לשנות ולעשות הרבה יותר טוב מהממשלה. הנה עוד גורם לשוני ולאלטרנטיבה שמציגה יו"ר האופוזיציה למול ראש הממשלה וממשלתו.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אהודה בעולם המערבי וגם הערבי, מסוגלת לנהל ולפקד על הצבא לא פחות טוב מגדולי הקומראדים שהיו רמטכ"לים או אלופים, מסוגלת ויכולה להוביל כלכלה נכונה ומהלכים חברתיים ראויים.
בן-גוריון אמר פעם שהמדינה תיבחן בשני דברים: אחד, חוסנה הצבאי. שניים, החוסן והגיבוי הבינלאומי.
לגבי החוסן הצבאי, נראה שהמצב על מי מנוחות. לגבי החוסן והגיבוי הבינלאומי, המצב קטסטרופאלי – ואת זה ציפי לבני יכולה לשנות ולעשות הרבה יותר טוב מהממשלה. הנה עוד גורם לשוני ולאלטרנטיבה שמציגה יו"ר האופוזיציה למול ראש הממשלה וממשלתו.
בוא נאמר שאינני מתיימר לכתוב כאן מאמר אובייקטיבי או ניטרלי, מאחר שמאז ומתמיד הרצון להראות את ציפי לבני בגוון אור שלילי למדי ואת נתניהו צדיק גמור מעוורת את העיניים של הצופים והכותבים - גם יחד.
לא פעם חוזרת השאלה – מדוע לא נכנסה קדימה לקואליציה של נתניהו? ואני אומר - מדוע שתיכנס? לא חבל על הדמוקרטיה הישראלית? למה תמיד שנתניהו נכנס לתפקיד ראש הממשלה הוא צריך אבא ואמא שיחזיקו לו את היד? למה אצלו צריכים ממשלת אחדות לאומית? למה? למה אצלו צריך את אחדות השורות?
מדוע, כאשר ביקשו ממנו להיכנס לממשלת אחדות עם קדימה בראשות אולמרט ואחר כך בראשות ציפי לבני הוא סירב ובמקרה השני ניסה לחבל, אגב גם הצליח בזה? מדוע במלחמת לבנון השנייה הוא סירב להיכנס לממשלת חירום לאומית, כאשר היה מצב חירום אמיתי במדינה? האם רק סיטואציה אירנית ומשברים עולמיים מחייבים אחדות לאומית, וזה גם רק כשהוא עומד בראש הממשלה? מדובר כאן בצבעיות וגועל נפש. ואני אומר שאף אחד לא ינסה לנפנף ב-12 המנדטים של הליכוד בכנסת הקודמת כתירוץ, זה לא תירוץ.
אחרי שנתניהו בא לקראת הקמת ממשלתו השנייה במספר, הוא החיל מו"מ קואליציוני עם "השותפות הטבעיות" והקים ממשלה, אותה כינה ח"כ מוחמד ברכה: "ממשלת עלי באבא וארבעים השודדים", אומנם המצב קצת שונה, מדובר בממשלה עם שלושים ותשעה שרים וסגני שרים, אך הדבר הוא אותו הדבר. רק שבהקמת הממשלה הקודמת טען יו"ר האופוזיציה דאז, ראש הממשלה דהיום, עד כמה הממשלה גדולה ומנופחת, נו מה אתם רוצים – הסנדלר הולך יחף.
על מזבח השלטון ועל סמך מכירת המו"מ המדיני לשלום עם הפלשתינים והסורים לטובת שמירת כסא עור הצבי שלו, הצליח ראש הממשלה למכור את כל מוסדות אכיפת החוק והמקרקעין (עוד בכנסת ה-17) לשליטה סקטוריאלית. אגב, נתניהו יסכים גם למכור את חצי העולם תמורת המשך כהונה בכסא עור הצבי, וחבל שהוא ככה מתנהג, יש לו פוטנציאל גדול כשר חוץ וכמסביר לאומי ולאו-דווקא כראש ממשלה.

השתנה אמנם, אבל לרעה

בתקופה האחרונה יש אנשים אשר מנסים לכנות את נתניהו "גיבור לאומי", "מנחם בגין החדש" וכו'. בכל מקרה המצב קצת שונה. ח"כ דניאל בן-סימון, נכון שאתה חדש והמרחק בינך לבין פוליטיקאי אמיתי הוא מרחק שמיים וארץ, אך לכנות את נתניהו כאיש היחיד שמסוגל להביא שלום, זה כמו שוועדת פרס נובל לשלום תכריז על מחמוד אחמדינג'אד כחתן הפרס, אתה מבין את זה ברוך? נתניהו לא מנחם בגין, הוא אפילו רחק מזה. נתניהו בהחלט השתנה, לעומת זאת, הוא הפך מלהיות צעיר ופזיז לזקן, שמרן אשר פועל בסגנון שמיר סוג ד'.
נתניהו לא יכול להביא את השלום, הוא לא מסוגל, הוא גם לא רוצה. הוא משחק פוקר עם העולם וההפסד יהיה כולו שלו, יותר נכון – של עם ישראל.
נתניהו צריך להרים את הכפפה ולגשת אל נשיא המדינה, שם עליו להחזיר את מפתחות השלטון שקיבל מהנשיא וללכת הביתה, כך תתאפשר ההליכה לבחירות חדשות.
איך אמרה ציפי לבני מעל במת הכנסת באחד מנאומיה: "זה נראה שיש ממשלה, זה מדבר כמו ממשלה, אבל לצערי הרב - אין ממשלה בירושלים", ואני אומר לכם בחגיגיות – אין ממשלה בירושלים.
כל בר דעת יודע שציפי לבני היא האלטרנטיבה היחידה לשלטון. וכן, אם צריך בשביל לקבל את ציפי לבני כראש הממשלה להצביע קדימה – אז כולם יצביעו קדימה בהמוניהם, כפי שכבר עשו ויעשו.
ציפי לבני מתאימה לראשות הממשלה, ראויה לראשות הממשלה ותהיה ראש הממשלה הבאה – בעיקר לטובתה של מדינת ישראל ובפרט לטובתו של עם ישראל.
והסוף הוא בעצם ההתחלה - האישה שבחבורה עולה על הגברים בגזרת אומץ הלב המדיני.

תאריך:  12/12/2009   |   עודכן:  12/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני ראויה להיות ראש ממשלה
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
התבלבלת, עכשיו חנוכה ולא פורים
שרון ר.  |  12/12/09 12:58
2
לבני לא ראויה להיות ראש ממשלה
מתי דוד  |  12/12/09 13:07
 
- תיאורך נכון. זה המצב בכל ישראל
לא רק בקדימה  |  13/12/09 02:50
3
שאפו, מאמר מלא הומור ל"ת
א. זרח  |  12/12/09 13:52
4
ציפי ליבני
מלח הארץ  |  12/12/09 13:55
 
- קשקשן כבר מזמן אין ימין בישראל
ביבי ובגין שמאלני  |  13/12/09 00:14
5
למה?בגלל שציפי מיתיוונת קיצוני
קורןנאוה טבריה  |  12/12/09 14:39
6
אמור לי מי המנהיג שלך ואומר לך
קורןנאוה טבריה  |  12/12/09 15:05
7
כל מה שציפיטפוט נגעה בו הביא  ל"ת
מיד למות יהודים!  |  12/12/09 15:11
8
מה התוכנית של ציפי בדיוק..?
רועי טל  |  12/12/09 15:19
9
לא זאת השאלה.
אליהו חיים   |  12/12/09 17:23
10
לבני השקרנית
מני הזועם  |  12/12/09 18:19
 
- שכחתי
מני הזועם   |  12/12/09 18:53
11
מי זה רועי גולדשלגר? הנה התשוב
ישראבלוף  |  12/12/09 20:09
12
פירוש השם גולד שלגר ביידיש
ירדנה  |  12/12/09 21:23
 
- לפני שאת מקשקשת תקראי חומר
קרוך מאל  |  12/12/09 23:05
13
אג'נדת ליבני אסונית לישראל ל"ת
א מ רול  |  12/12/09 21:36
14
ליבני יצאנית מוצצת לקופיריטרים
מטאטא  |  12/12/09 22:05
 
- אל תעליב את הקופירייטרים. איש ל"ת
מהם לא יסכים לזאת  |  12/12/09 22:56
 
- Well said my friend
RAWni  |  13/12/09 07:02
15
אין כיבוש ואין בעיה דמוגרפית
שמואל פישר  |  13/12/09 00:05
16
ליבני ראש ממשלה?!- השתגעת?
דני בז   |  13/12/09 00:30
17
דברי רועי גולדשלגר
ולדמיר   |  13/12/09 01:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה אבני
קביעת השופט סולברג ולפיה אילנה דיין הוציאה את דיבתו של סרן ר. רעה, התבססה על הצופה הסביר    אך מיהו הצופה הסביר? כנראה שסולברג
יואב יצחק
יו"ר ועדת השחרורים בכלא השרון קטע ונטש בצהריים יום דיונים שנקבע מראש והותיר המומים אסירים ועורכי דין שהגיעו לדיונים
ראובן לייב
העם היהודי שבימי אנטיוכוס-אפיפנס נקלע למשבר חסר-תקדים, גילה תעצומות נפש שנצטברו אצלו במרוצת הדורות    הוא הצליח לפתח עד קצה גבול היכולת את כושרו הצבאי
אלכס נחומסון
מה היו נימוקי השופטים שהפחיתו בחצי את עונשו של הנהג הקטלן?    "איזון בין אינטרס הציבור לזכותו של היחיד לשמירת עקרונות של אחידות ענישה"    אתם הבנתם את זה?
איציק סיבוש
השוודים, שתרומתם העיקרית לתרבות האנושית היא "סקול" - ברכה אותה היו צועקים כששתו יין מגולגלות יריביהם - משחקים את הצדקנים בהגנתם על זכויות "ערבים מסכנים" ושאהידים
רשימות נוספות
סופרבוס נערכת לחנוכה  /  עזריאל שטיינר
יש לך איחול מיותר?!   /  שומרון תקשורת
חנוכה: לאן לקחת את הילדים?  /  גלית יצחק
יום יום נס  /  ציפי לידר
בעבור מסירות נפש...  /  הרצל חקק
שמונה גווני אור  /  הרב ישראל רוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il