X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שידור חי: תוצאות הבחירות בארצות הברית / NBC
המועמד הדמוקרטי עבר להוביל בפנסילבניה וג'ורג'יה

ביידן על סף ניצחון בבחירות

הקולות בדואר חוללו מהפך בשתי המדינות זכייה ב-20 האלקטורים תעניק לביידן את הניצחון עם 273 אלקטורים זכייה בג'ורג'יה תעניק לו 269 אלקטורים והוא יזדקק לאחד נוסף בלבד ביידן גם ממשיך להוביל באריזונה ונבאדה - שזכייה בשתיהן תעניק לו את הנשיאות בלא קשר לפנסילבניה וג'ורג'יה
▪  ▪  ▪
ביידן. מתקרב מאוד לבית הלבן [צילום: קרולין קסטר, AP]

סגן נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, ג'ו ביידן, קרוב יותר מאי פעם להיבחר לנשיא. עם המשך ספירת הקולות שנשלחו בדואר, נטל ביידן את ההובלה (יום ו', 6.11.20, 16:00 שעון ישראל) במדינת פנסילבניה מידי הנשיא דונלד טראמפ; המדינה מעניקה 20 אלקטורים. טראמפ הוביל במדינה זו בפער שהתקרב ל-700,000 קולות, אך כאשר החלה ספירת הקולות בדואר - הפער הצטמק וכעת ביידן הוא המוביל בפער של 5,587 קולות. במקביל, נטל ביידן את ההובלה גם במדינת ג'ורג'יה (16 אלקטורים) והוא מוביל בפער של 1,096 קולות.
מדובר כמובן בפערים קטנים ביותר כאשר מדובר במיליוני קולות בכל אחת מן המדינות. אולם, זוהי המגמה המסתמנת מזה יממה ומעלה, כאמור - עם ספירת הקולות בדואר, ובמיוחד ממעוזים דמוקרטיים בערים הגדולות. ביידן זוכה ב-80%-70% מן הקולות הללו, ואלו הם הקולות העיקריים שנותרו לספירה הן בפנסילביה והן בג'ורג'יה. לכן, ההערכה היא שהמרוץ עומד להיות מוכרע לטובתו של ביידן כבר בשעות הקרובות. בפנסילבניה נותרו לספירה 135,000 קולות; טראמפ יצטרך לזכות ביותר מ-50% מהם כדי לנצח במדינה, וזאת בניגוד גמור למגמה של היממה האחרונה.
על-פי המדינות בהן הוכרע המרוץ, לביידן 253 אלקטורים ואילו לטראמפ 213 בלבד; המספר הנחוץ לניצחון הוא 270. טראמפ צפוי לזכות בשלושת האלקטורים של אלסקה ובאלקטור אחד במדינת מיין, כך שלרשותו 217 אלקטורים. אם ביידן ינצח בפנסילבניה, הוא יגיע ל-273 אלקטורים וינצח בבחירות. ניצחון של ביידן בג'ורג'יה יוביל אותו ל-269 אלקטורים, והוא יזדקק לעוד ניצחון אחד בלבד כדי לנצח בבחירות.
במקרה של תיקו 269-269 בתוצאות הסופיות, תעבור ההכרעה לבית הנבחרים - שם יש רוב לרפובליקנים (משום שבחירת הנשיא היא בשיטה של נציג אחד לכל מדינה ובה יהיו לרפובליקנים 26 קולות). לכן, טראמפ אינו יכול לנצח במסלול הישיר של האלקטורים בלא לנצח בג'ורג'יה. במקביל, ניצחון של ביידן רק באריזונה ונבאדה - יוביל אותו ל-270 אלקטורים. ביידן מוביל באריזונה בפער של 47,052 קולות, ובנבאדה - ב-11,438 קולות. עידכון תוצאות במדינות אלו צפוי בשעות הבאות.
ביידן מתכונן לפנות לסנאטורים ותיקים, כולל רפובליקנים, אשר כיהנו יחד עימו בסנאט או שאיתם עבד כאשר היה סגנו של ברק אובמה, ולבקש מהם שיתמכו בצורה פומבית בלגיטימיות של נצחונו. ואילו בבית הלבן הוקם חדר מצב ונפתח קו חם, במטרה לקבל מידע על הונאות ואי-סדרים בבחירות. עד כה לא התערבו בתי המשפט הליכי ההצבעה במדינות השונות, בעיקר בקביעה שקמפיין טראמפ לא הציג הוכחות כלשהן לקיומם של פגמים.
יצוין, כי ברוב מדינות המפתח מכהנים רפובליקנים בתפקידים בכירים, הקשורים במישרין לניהול ההצבעה ולספירת הקולות. בג'ורג'יה - המושל בריאן קמפ, מזכיר המדינה בראד רפנספרגר, והתובע הכללי כריסטופר קאר; באריזונה - המושל דאג דוסי; ובנבאדה - מזכירת המדינה ברברה סגווסקה. עובדה זו מלמדת עוד יותר על חוסר הבסיס של טענות הזיוף שמעלה טראמפ לגבי מדינות אלו.
רשת CNN דיווחה אחה"צ, כי טראמפ יסרב להכיר בהפסדו אפילו אם יהיה ברור שאין לו כל אפשרות לנצח. על-פי הדיווח, בחוגו הפנימי של טראמפ מתנהל דיון בשאלה מי יצטרך לפנות לטראמפ במידת הצורך ולשכנע אותו להודות בהפסד; בהקשר זה עלו שמותיהם של בתו, איוונקה טראמפ, ושל חתנו, ג'ארד קושניר. בעת פרשת ווטרגייט היו אלו בכירי הסנאטורים הרפובליקנים אשר שכנעו את הנשיא ריצ'רד ניקסון להתפטר. טראמפ הודיע שבכוונתו לנהל קרב משפטי עד לבית המשפט העליון, אך עד כה לא הוצג כל טיעון המצדיק התערבות של בתי המשפט בבחירות - קל וחומר שישכנע את בית המשפט העליון, אחרי שימוצו הערכאות האחרות, להסכים לדון בערעור שכזה.
במקביל, רשמו הרפובליקנים הישגים משמעותיים במירוצים לקונגרס, בניגוד להערכות לפיהן הדמוקרטים יחוללו מהפך בסנאט ויגדילו את הרוב שלהם בבית הנבחרים. בפועל, נכון לעכשיו התוצאה בסנאט היא תיקו 48 ועוד ארבעה מושבים שטרם הוכרעו. ואילו בבית הנבחרים טרם הפסיד אף נציג רפובליקני את מושבו, הדמוקרטים זכו ב-208 מושבים והרפובליקנים ב-198; בבית היוצא היה לדמוקרטים רוב של 232 מול 198.

תאריך:  06/11/2020   |   עודכן:  06/11/2020
+בהנחה שג'ו ביידן מנצח: עדיין צריך לתקן את הנזקים
15:02 06/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התסריט של נשיא המסרב לפנות את הבית הלבן פתאום לא נראה מופרע  ▪  הטראמפיזם יישאר ומלאכת השיקום תהיה קשה  ▪  הקיצוניות תמשיך להגדיר את הפוליטיקה האמריקנית  ▪  ההגינות והשפיות יחזרו לבית הלבן  ▪  זה ממש לא רע מבחינת ישראל  ▪  הגיע הזמן להיפטר משיטת האלקטורים

האיש ילך, התופעה תישאר [צילום: אוון ווצ'י, AP]
גם מוכשר, גם שפוי וגם ישר [צילום: קרולין קסטר, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן על סף ניצחון בבחירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוא משקר
קובי קובי  |  7/11/20 06:49
2
}}}לביידן יותר מ300אלקטורים
אולי שחר חדש???  |  7/11/20 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
התסריט של נשיא המסרב לפנות את הבית הלבן פתאום לא נראה מופרע    הטראמפיזם יישאר ומלאכת השיקום תהיה קשה    הקיצוניות תמשיך להגדיר את הפוליטיקה האמריקנית    ההגינות והשפיות יחזרו לבית הלבן    זה ממש לא רע מבחינת ישראל    הגיע הזמן להיפטר משיטת האלקטורים
איתמר לוין
אם המועמד הדמוקרטי אכן ינצח, השליטה עלולה להתגלות כמשימה בלתי אפשרית בגלל הסנאט, בית המשפט העליון, הקורונה ויתר הנסיבות - מזהיר וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ביידן חולל מהפך לאחר יומיים של הובלת טראמפ; הזכייה בה תבטיח למעשה את נצחונו    הפער בפנסילבניה ירד ל-18,200 קולות בלבד; ניצחון בה יעניק לביידן את הנשיאות    המועמד הדמוקרטי ממשיך להוביל באריזונה ונבאדה    טראמפ חוזר על הטענות חסרות הבסיס בדבר תרמית נרחבת בספירת הקולות
איתמר לוין
"הטראמפיזם עשוי להפוך לגרסה האמריקנית של הפרוניזם"    "לא משנה מי ינצח בקרבות המשפטיים; מחצית מן האמריקנים לא יראו בו נשיא חוקי"
דן מרגלית
אחרי האש קול דממה דקה"    אפילו הרפובליקנים, ועוזר אחד שהכין אותו לעימותים בטלוויזיה, הגיבו כי אין סיבה להתייחס ברצינות להאשמותיו של הנשיא המפסיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il