X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה לבטיחות בדרכים הציגה בישיבת הממשלה את המדיניות שתטפל במוקדי הקטל בדרכים: התמקדות במרחב העירוני, רוכבי האופנועים והמגזר הערבי לצורך מימוש המדיניות יוקם צוות מנכ"לים בינמשרדי בראשות משרד רה"מ ומשרד התחבורה לגיבוש תוכנית פעולה בהתאם ליעדים שנקבעו
▪  ▪  ▪
השרה רגב בישיבת הממשלה [צילום: פייסבוק]

יממה בלבד לפני קיום ישיבת המעקב בוועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים, שע"י ועדת הכלכלה, בנושא העדר תוכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים, הציגה (יום א', 8.11.20) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב, בישיבת הממשלה את המדיניות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקידום טיפול ממוקד במרחב העירוני, ומאמצים מיוחדים בקרב רוכבי האופנועים והמגזר הערבי לצמצום התאונות הקטלניות.
לפני ארבע שנים ערכה ועדת הכלכלה שימוע בנושא הטיפול בבעיה, אך רבות מן ההמלצות לא יושמו. מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצא כי החלטת הממשלה בתחומי בטיחות בדרכים שכללה שורת הנחיות ותוכניות עבודה עבור גופים ממשלתיים שונים, כולל תקציב שהוקצה לביצוע פעולות אלו, לא הניבה דיווח שוטף מצד הגופים השונים בדבר ביצוע ההחלטות שהוטלו עליהן. הרלב"ד מבצעת מעקב אחר ביצוע תוכניות העבודה בחלק מהתחומים, אולם לא ברור האם מדובר במנגנון מעקב שוטף וכולל אחר יישום המלצות, הנחיות ותוכניות עבודה בתחום הבטיחות בדרכים. עוד נטען כי השילוב בין מורכבות הסוגיה, המגוון הגדול של הגופים האמונים על הטיפול בה, הקושי בתכלול הטיפול, והליקויים בדיווח רציף על ביצוע הפעולות השונות מקשים על קידום מדיניות לאומית אינטגרטיבית וארוכת טווח בתחום הבטיחות בדרכים.
רגב התייחסה בישיבת הממשלה ליעד שהוצג במסגרת האמנה הבינלאומית שנחתמה בשטוקלהם "30-50" שמטרתה להפחית ב-50% את מספר ההרוגים בדרכים עד לשנת 2030 ואמרה: "התוכנית הוצגה בישיבת הממשלה בשנה שעברה, אבל לא קודמה ודבר לא מומש מתוכה", רגב הוסיפה כי היא מבקשת להקים צוות עבודה של מנכ"לי משרדי הממשלה הנחוצים, שיגבש המלצות תפעוליות לטיפול "כירורגי", כלשונה, בקהלי היעד שהוגדרו, והבהירה כי היא מצפה ממשרד האוצר לסייע בהעמדת התקציב הנדרש למימוש המלצות הצוות. המבחן הראשון למידת הרצינות שלנו - ציינה - יהיה העמדת התקציב הנדרש למימוש המלצות הצוות שהוקם.
בדבריה של רגב נחשפו גם הנתונים שהובילו לגיבוש האסטרטגיה החדשה, בין השאר הובהר כי רוכבי האופנוע מעורבים בתאונות החמורות פי 15 מכלי רכב פרטיים ואוטובוסים בהתאמה לנסועה, וכי הנפגעים בקרב האוכלוסייה הערבית מהווים 27% מסך ההרוגים לעומת חלקם באוכלוסייה שעומד על 21% בלבד.
על-פי החלטת הממשלה, יוקם צוות מנכ"לים בינמשרדי בראשות משרד רה"מ ומשרד התחבורה לגיבוש תוכנית פעולה בהתאם ליעדים שנקבעו - תוכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים שיכלול גם יעדים ברורים רב-שנתיים לצמצום הנפגעים בתאונות הדרכים. בכוונת השרה להאיץ את עבודת הצוות ולהניחו על שולחן הממשלה לצורך הקצאת תקציב מתאים ממשרד האוצר, שיאפשר להתמודד עם האתגרים המרכזיים הנדרשים להפחתת תאונות הדרכים הקטלניות.

תכנית לאומית רב שנתית לקידום הבטיחות בדרכים / הצעה להחלטה
מוקמת בזאת ועדת היגוי בינמשרדית בראשות המנהלים הכללים של משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה לגיבוש תוכנית רב שנתית לקידום והגברת הבטיחות בדרכים על בסיס תכונית מפורטת שתציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
מעקב אחר יישום המלצות דוח ועדת הכלכלה בנושא בלימת הקטל בדרכים / סקירה
מסמך זה, שנכתב לבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי, בוחן את אופן יישום המלצות הדו"ח על ידי משרדי ממשלה וגופים שונים, וכן נסקרת בו מדיניות עדכנית בנושא בטיחות בדרכים, המבוססת על החלטות ממשלה, תכניות עבודה, שינויי חקיקה ודרכי פעולה שננקטו למטרה זו בישראל מאז שנת 2016.
מגמות בבטיחות בדרכים בישראל 2019-2013 / מחקר
הנתונים המפורטים בפרסום מאפשרים לזהות מגמות לאורך זמן וכן דפוסי היפגעות והבדלים ברמת הסיכון על פי מאפיינים שונים, ובהם סוג התאונה, כלי הרכב המעורבים, מאפיינים דמוגרפיים של הנפגעים ושל הנהגים, ועוד. להלן יפורטו הממצאים המרכזיים.(134 עמ')
תמונת הבטיחות לשנת 2019 / חוברת
שנת 2019 התאפיינה במגמה מעורבת מבחינת בטיחות הטיסה העולמית. אל מול ירידה במספר ההרוגים מתאונות בתעופה בשנה זו, ניצבת עלייה משמעותית במספר התאונות הקטלניות, אשר מהווה עליה מתמשכת והמשך מגמה משנת 2017. בעוד שאת התנודתיות במספר ההרוגים השנתית בשנים 2019-2018 ניתן לייחס לאירוע בדיד )תאונה אחת קטלנית של מטוס נוסעים מקפיצה או מקטינה את מספר ההרוגים באופן דרמתי(, העלייה במספר התאונות הקטלניות מהווה בהחלט מגמה מטרידה אשר מחייבת בחינה והתייחסות מקצועית לנושא הבטיחות בתעופה. במקרה זה, נכון להציב את הקיטון במספר התאונות הקטלניות כיעד (מה שככל הנראה יביא לקיטון במספר ההרוגים) ולא להתנחם בירידה במספר ההרוגים כמדד מיצג.(59 עמ')
ניהול וקידום בטיחות בדרכים במרחב העירוני - "מודל עיר בטוחה" / נהלים
כדי לייצר סביבה בטוחה לכלל משתמשי הדרך בסביבה העירונית, לא מספיקה התערבות בודדת ויש לפעול בצורה רב מערכתית אשר לוקחת בחשבון את מורכבות המרחב העירוני על שחקניו השונים, על מנת ליצר שינוי עמוק ובר קיימא. טיפול אפקטיבי בנושא מצריך מחויבות של הגורמים השונים בשדה הפעולה העירוני והארצי. עיקר התהליך.
מעורבות נהגים בתאונות על פי מגזר: העמקת נתונים ביחס למהירות, סוג הדרך וסוג הרכב / מסמך
ניתוח נתוני מעורבות נהגים בתאונות דרכים ביחס למגזר הנהג. במסגרת זו, חלק א' בוחן את שכיחות עבירת המהירות בתאונת דרכים. חלק ב' מציע ניתוחים שונים ביחס לעבירות מהירות בתאונות ביחס לסוג הדרך, מגזר הנהג ומאפייניו. בחלק ג' מובא יחס הסיכון של מעורבות נהג בתאונה חמורה כפונקציה של מגזר וסוג הרכב עליו נהג. (7 עמ')
בלימת הקטל בדרכים - דין וחשבון מסכם של ועדת הכלכלה / דוח
בדין וחשבון זה מובאים בתמצית הנושאים העיקריים שעלו בישיבות הוועדה וכן נדונות בו סוגיות שההתמודדות עמן, לדעת חברי הוועדה, היא צעד מרכזי במהלך לצמצום מספר תאונות הדרכים; עוד נכללות בדוח המלצות בדבר פעולות מידיות שיש לנקוט, אשר לדעת מומחים בתחום יפחיתו את מספר ההרוגים בכבישים.
תאריך:  08/11/2020   |   עודכן:  08/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלון הממשלה בטיפול בתאונות: רגב מקימה עוד ועדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מחשש לסרבול משרד התחבורה החליט לתת פטור מעמידה בתקן הישראלי המחמיר והסתפק בהוראות כלליות למערכת    הסעת ילד עד גיל 5 ברכב ללא מערכת התראה תהווה עבירה פלילית שבחובה שש נקודות
איתמר לוין
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים
איתמר לוין
המשמעות: רוכבי האופניים יקבלו פיצוי אם ייפגעו בידי כלי רכב - ולא יחויבו לרכוש ביטוח כדי לפצות הולכי רגל בהם יפגעו    העליון: רק 10% מהנפגעים הם הולכי רגל
עידן יוסף
מנכ"ל הרלב"ד: מאז אמצע 2019 אין תקציב למיגן מעקות הבטיחות    יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: 52 רוכבי אופנוע נהרגו מאז תחילת השנה - זה מצב חירום שחייבים לטפל בו    זינוק של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה
עידן יוסף
נסיעה באוטובוס לפתח תקוה שכללה ירידה לשוליים, נסיעה על שני נתיבים, מהירות מוגברת ועצירות פתאומיות הפחידה את הנוסעים שגילו כי הנהג מנמנם    נסיונותיהם לבקש ממנו לעצור נענו ביחס מזלזל    חברת אפיקים: הנהג הושעה עד לבירור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il