X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עימות שנערך בדיון בוועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
ועדת הכנסת אישרה פה אחד:

יבוטל עידכון שכר חברי הכנסת

ההצעה תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת הצעת שר האוצר לקצץ בשכר ח"כים ובכירים ב-10% נתקעה בגלל מאבק פוליטיבין המפלגות
▪  ▪  ▪
ח"כ גינזבורג בדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה (יום ב', 9.11.20) פה אחד את הצעת החוק לביטול עידכון שכר חברי הכנסת שצפויה להתקבל בינואר 2021. ההצעה תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הצעה רחבה יותר של שר האוצר לקצץ בשכר ח"כים ובכירים ב-10% נתקעה בגלל מאבק פוליטי בין הליכוד למפלגת כחול לבן.
ח"כ גינזבורג אמר כי "אין זה סביר ואין זה ראוי, שחברי הכנסת יקבלו העלאת שכר בזמן שהחברה הישראלית מצויה במשבר כלכלי וחברתי בסדר גודל שכזה. כנבחרי ציבור, מחובתנו להוות דוגמה ולבטל את התוספת הצפויה, שממילא אינה סבירה ואינה פרופורציונאלית, והיא מושפעת מנתוני אבטלה חריגים".
על-פי הצעת החוק, נוכח המשבר הכלכלי שהביאה מגפת הקורונה בישראל ורצונם של ח"כ להשתתף בנטל הכלכלי, מוצע כי בשנת 2021 לא יעודכן שכרם של חברי הכנסת לפי השינוי בשכר הממוצע כקבוע בחוק. עוד קובעת ההצעה, כי לצורך חישוב עידכון שכרם של חברי הכנסת ביום כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022), יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020, במקום השכר הממוצע האחרון שיפורסם בשנת 2021.
שכרו של חבר כנסת עומד ע"ס 45,274 שקלים ברוטו לחודש. (עלות מעביד 63,000 שקלים) שכרם של ח"כ עודכן בראשית שנת 2021 בסך 1,255 שקלים. השכר הממוצע במשק צפוי לעלות בינואר 2021 בשיעור חד מהמקובל, מאחר שעקב משבר הקורונה בשנת 2020 עובדים רבים, בעיקר בעלי שכר נמוך, פוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום. יצויין כי ההצעה תשפיע על שכרם של 90 ח"כ.
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בהתאם להחלטת שכר ח"כ, שכרם של ח"כ צמוד לשכר הממוצע במשק ומתעדכן מדי שנה באופן אוטומטי. בהתאם לחוק הכנסת, הסמכות לשנות את ההחלטה ולקבוע הוראות בדבר שכר ותשלומים אחרים לח"כ מסורה לוועדת הכנסת, לאחר קבלת המלצה מאת ועדה ציבורית. אולם הוועדה הציבורית שנבחרה בשנת 2014 סיימה את כהונתה וטרם נבחרה ועדה חדשה, ומסיבה זו ועדת הכנסת אינה מוסמכת לדון בשלב זה בשינויים בשכר ח"כ, לרבות בעדכונו. לפיכך, מוצע כי ההוראות בעניין זה ייקבעו בחקיקה ראשית.
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר: "אנחנו ביש עתיד הצענו להוציא את שכר הח"כים מסמכות ח"כ. הממשלה התנגדה. ועל זה נאמר, מעוות לא יוכל לתקון. אנחנו מקצצים את שכרנו באמצעות תרומה לארגונים שונים. נפלה לידנו הזדמנות, בואו נוציא את שכר הח"כים מידינו. אני יגיש את הצעתי זו כהסתייגות להצעת חוק".
במהלך הדיון התפתח עימות כאשר ח"כ משה ארבל (ש"ס) הגיב לדבריו של ח"כ שטרן ואמר: "אני מציע גילוי נאות בדבר הפנסיה שלך לפני שהגעת לכנסת". שטרן השיב לארבל ואמר: "יש לי פנסיה תקציבית מהצבא ואני גאה בה. וההוא שיושב שמה והמשפחה שלו, שאני לא יודע איפה הם היו, אשתי הייתה לבד בבית עם חמישה ילדים ואני שכבתי במארבים בבירות ובלבנון כמו לוחמים רבים בצה"ל. אני גאה בפנסיה התקציבית שהמדינה נותנת לאלו שבאמת משרתים אותה, ולא עושה סיבוב כאילו משרת אותה בבית, ודואג לעצמו או לקליקות שלו."
ח"כ עוזי דיין אמר כולנו בעד הצעת החוק. לדבריו, ההצעה המורחבת שבויה בידי אימפוטנטיות פריטטית. תחת הכותרת שמחליטים רק דברים שקשורים בקורונה.
ח"כ שלמה קרעי טען כי ההצעה זורה חול בעיני הציבור כיון שההצעה דואגת לכאלף נושאי משרה בשירות הציבורי שנהנים מפנסיה תקציבית שצפויה לעלות בקרוב ל-15%.
ח"כ אוסמה סעדי ציין כי "כשהצעה דומה עלתה בעבר, התנגדתי כיון שהכסף חוזר לאוצר ואני לא יודע מה הם יעשו בו. אם הייתי יכול לקבוע לאן הכסף ילך, היינו מסכימים. לדבריו, עמדת הרשימה המשותפת היא שהדרך הראויה שהח"כים יתרמו לעמותות שקרובות לליבם. אני הייתי תורם לכפרים הלא מוכרים".
ח"כ עוזי דיין הגיב לדבריו ואמר: "כך אתה תורם, אבל גם מחזק את מעמדך הפוליטי." ח"כ סעדי השיב, "מה אתה רוצה, שהכסף ילך למשרד הביטחון?." ח"כ עמית הלוי (הליכוד) סנט בסעדי ואמר, "בלי משרד הביטחון, הייתה היום פליט בטורקיה."
ח"כ יוראי להב הרצנו: "אני שמח על השינוי בדעתך ובדעת מפלגתך. לדבריו, זו חרפה ציבורית שאנחנו כנבחרי ציבור קובעים את שכרנו. אלו כספי ציבור וראוי שננהג בהם באחריות".
ח"כ חמד עמאר ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מתן כהנא (ימינה) וטלי פולוסקוב (הליכוד) תמכו אף הם בהצעת החוק.
נציג משרד האוצר טל שחר אמר, אנחנו חושבים שהשכר הממוצע יעלה בין 10-13%. לדבריו, העלייה הצפויה בשכר ח"כ (לא כולל חברי כנסת בגמלאות) מוערכת בכ-6 מיליון שקלים לשנה. אנחנו מציעים להתקדם עם ההצעה הממשלתית שכוללת גם שרים וסגני שרים. אמר שחר.
כאמור, בתום הדיון, הוועדה אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה, כהצעת חוק מטעם ועדת הכנסת. ההצעה אושרה פה אחד בתמיכת 13 חברי כנסת.

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
+"לרט"ג אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה"
23:59 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הניסוי היה מידתי מאוד והתקבלה החלטה לעצור אותו. הדבר מתווסף לעוד אתרים שרצינו לעשות בהם ניסוי בארץ"  ▪  ח"כ ארבל: "אם אנו מונעים את השירות מנשים - אנחנו מפלים"  ▪  ח"כ מרב מיכאלי: "מאיים עלי שהולכים לעולם בו המרחבים הציבוריים יהיו בהפרדה. נגישות לטבע בהפרדה - מדרון חלקלק"  ▪  פורר: "רצון לייצר מציאות של כיבוש זוחל של הדרת נשים במרחב הציבורי כדי שנקום יום אחד כולנו ונחיה בתל אביב כמו בבני ברק ובמאה שערים״

אלעד צדיקוב, מנכ''ל ארגון אופק וחבר מועצת העיר הרצליה
מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, אימאן יאסין ח'טיב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
22:25 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות  ▪  מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל"  ▪  האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים

[צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+80% מהמרינות משמשים ליאכטות פרטיות
21:22 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים והגנת הסביבה קוראת לעצור את התהליך התכנוני של שש המרינות החדשות ולהמתין להכרעה ולגיבוש עמדה מסוכמת של הממשלה  ▪  ארבל: "תפקידנו לפקח אם מוסדות תכנון יטאטאו התנגדויות"

המרינה באשקלון [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+לא הסתיים מיפוי מבני הפל-קל
17:24 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים מבקשת להציג בתוך חודש לו"ז לסיום מיפוי מלא של מבנים הבנויים בשיטת הפל-קל המצריכים תיקון, לרבות מבנים פרטיים  ▪  מינהל התכנון: "ירדנו ל-900 מבנים חשודים; תקציבית לא בטוח שנצליח להשלים את המיפוי של כל המבנים"

הדיון בוועדת הפנים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+גם חולים מאומתים יוכלו לבחור בבחירות לרשויות מקומיות
16:08 09/11/20  |  עידן יוסף

ועדת הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הרשויות המקומיות - בחירות (הוראת שעה, נגיף הקורונה החדש), כך שהחוק יאפשר למשרד הפנים ליצור מתווה שיאפשר גם לחולים מאומתים להצביע בבחירות המקומיות. החוק תוקן על רקע הבחירות הצפויות בישוב תל-מונד בעוד שבועיים.
נוסח הצעת החוק הממשלתית הציע פתרון של קלפיות ייעודיות למבודדים ללא תסמינים בלבד. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "אתם לא מציעים שום פתרון לאדם חולה. מה הבעיה להפעיל קלפי נודדת עם צוות ממוגן שנוסע בין החולים? זו זכותם וחובתם האזרחית להצביע והמדינה לא מסוגלת למצוא פתרון?"
עו"ד עמי ברקוביץ, משרד המשפטים: "צריך להקפיד על סטריליות מתחם ההצבעה. מדובר בשינויים לא פשוטים אם מדובר על הצבעה בבית. אנו רוצים לשמור על חשאיות הבחירות". יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ': "הוא בבידוד. לא מוקף אנשים, כמו שמגיעים אליו הבייתה לבצע בדיקת קורונה, ניתן להגיע אליו עם קלפי על מנת לאפשר לו להצביע". ח"כ רם בן ברק: "אפשר כמו בארה"ב, לאפשר הצבעות בדואר, לא לכל אחד, אלא רק לחולים מאומתים".
במהלך הדיון הועלו מספר פתרונות אפשריים, לרבות הרחבת מספר ימי ההצבעה, ונציגי משרד הפנים הסבירו שהפתרון והשלכותיו עדיין נבחנים בשיח בין משרדי הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "יש לקדם את השיח בצורה קצת יותר מהירה, הבחירות קרובות, והיה זמן להיערך לזה, הקורונה איתנו כבר תקופה ארוכה".
עו"ד רון אלמוג, ממשרד הפנים הסביר כי בתל-מונד יש כמות קטנה של מבודדים, אך התיקון לחוק צריך להיות צופה פני עתיד, ולהתאים גם לערים גדולות יותר, ולמצבים של כמות גדולה יותר של מבודדים וחולים מאומתים שצריכים להצביע במקביל.
עו"ד אסתי ורהפטיג, ממשרד הבריאות הדגישה שכל פתרון שייבחר חייב להיות כפוף לכלל שמחויבי בידוד לא יוכלו לצאת מהבית בצורה שתאפשר מפגש לא מבוקר עם אנשים אחרים.
בסיום הדיון, ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית נסח מתוקן, המסמיך את מנכ"ל משרד הפנים לקבוע על פי צו בריאות העם את האופן בו יוכלו חולים חייבי בידוד, כולל חולים מאומתים ומבודדים עם סימפטומים, לממש את זכותם לבחור.

+סערת פתיחת מתחמי 'ביג': היועמ"ש יגן על המתווה
15:28 09/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הודיע כי הוועדה תצביע על התקנות לפתיחת המסחר ב-15:40 תוך דרישה מהממשלה לחשוב מחדש על פתיחת מתחמי המסחר. "ההחלטה חייבת להיות מתוקנת אפילו במשורה; אנחנו רוצים לאשר פתרון שתביאו", אמר.
המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי: "ההיגיון האפידמיולוגי בהפרדה בין 'ביגים' לאחרים דחוק, אך משעה שגורמי המקצוע בחרו את החיתוך בצורה כזו, אגן על זה משפטית; נבחן את הדברים מחדש".
אשר אמר בסיום הדיון בתקנות שנמשך משעות הבוקר: "אני קורא לרה"מ שר האוצר ושר הבריאות לשבת עם הגורמים ולבוא עם רצון טוב לעניין הזה ולא לגרור את זה לשבוע הבא. בואו ניתן לציבור את מה שאפשר לתת לו בזהירות רבה ובשכל. אני מקווה שנוכל לאשרר את הסיכום של הממשלה".

+"בשת"פ ערבי-יהודי נוכל להשיג דברים נפלאים"
13:33 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה מנסור עבאס: "מצפה מראש הממשלה להכריז על החלטה ממשלתית בה הוא מתווה מדיניות חדשה למיגור התופעה"  ▪  בישיבה השתתפו גם יו"ר הכנסת והשר לבט"פ  ▪  זעם ברשימה המשותפת על דברי ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה שאמר: "צריך לדבר על התרבות במגזר"

[צילום: דוברות הכנסת]
נתניהו. יציג תוכנית? [צילום: ערוץ כנסת]
+גפני: הפטור לחקלאים על היטל העסקת עובדים זרים יוארך
12:45 09/11/20  |  עידן יוסף

בשבוע שעבר קראה ועדת הכספים להאריך את הפטור מהיטל העסקת עובדים זרים בענף החקלאות, על רקע מצבו הקשה של המשק ומצבו הקשה של ענף החקלאות בפרט. היום, במסגרת דיון מעקב אחר היישום בפועל של החקיקה בעניין מענקי הסיוע השונים, עדכן יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי שוחח עם שר האוצר לעניין ההיטל וכי עמדתו חיובית: "דיברתי עם השר לעניין פטור היטל עובדים זרים, והשר מתכוון 'ללכת על זה'. אני לא יודע אם זה יהיה 5 שנים כפי שביקשנו או פחות, אבל אנחנו מברכים את השר על המהלך הזה. זה חשוב מאוד".
עוזרו של ישראל כ"ץ הגיב לדברים: "השר יקיים דיון סדיר ביום רביעי בנושא, הוא ישמע את עמדת כלל הצדדים ולאחר מכן הוא יחליט".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  טור פז משה  טל שחר / Tal Shahar  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  כולנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עוזי דיין / Uzi  Dayan  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
עידן יוסף
מעל רבע מהמשתכרים היו מעורבים בקטטות    המצב בישראל אינו חמור והיא נמצאת במקום הרביעי מהסוף מבחינת שתיית אלכוהול    נער ערבי שותה וצורך סמים יותר ממקבילו היהודי ומעלה את הדירוג
עידן יוסף
האם חוק חדש יקבע שמטפלת מתעללת לא תוכל לשוב לעסוק בחינוך? יו"ר ועדת החוקה התחייב להיפגש עם שר המשפטים לבחינת חקיקה זו ואמר כי "חייב להיות מסלול מהיר אפקטיבי ומרתיע שמאפשר מידע למשפחות"    בוסו: כתוצאה מהסחבת, יש מצב ששנתיים ושלוש אותן מטפלות נמצאות בשוק הפתוח וחוזרות לטפל בילדים. זה אבסורד"
עידן יוסף
ימינה: "לבני גנץ ולמפלגתו תהיה הזדמנות לשים סוף-סוף את ישראל לפני הכל, ולחקור האם שיקולים פוליטיים מובילים את ישראל לאסון כלכלי״
עידן יוסף
הבדואים בנגב מהווים 4% מאוכלוסיית הילדים, אך הם 18% ממקרי התמותה מהיפגעות בילדים    הוועדה לזכויות הילד קוראת לממשלה לאמץ את יעדי הבטיחות של ארגון בטרם להציל חיים של 324 ילדים עד שנת 2030
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il