X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הביון הבריטי פתח במתקפת-נגד בסייבר

רוסיה מפיצה שקרים על החיסון

המטרה: לנצל את הקורונה כדי לחתור תחת ממשלות המערב חוסר אמון בחיסון לקורונה עלול לפגוע בהדברת הנגיף, אם מספר משמעותי של תושבים יסרבו לקבל אותו
▪  ▪  ▪
ניסוי בחיסון של אוניברסיטת אוקספורד [צילום: AP]

מיפקדת התקשורת הממשלתית (GCHQ), סוכנות הביון הבריטית המופקדת על האזנות וסייבר, פתחה במתקפת סייבר שמטרתה לפגוע בתעמולה אנטי-חיסונית שמפיצות מדינות זרות ובראשן רוסיה. כך חושף (יום ב', 9.11.20) העיתון הלונדוני טיימס. הסוכנות עושה שימוש בכלים שפותחו במקור למאבק נגד מסעות דיסאינפורמציה של דאעש.
בכמה מדינות מערביות גברה בשנים האחרונות התנועה נגד חיסונים, הטוענת - בניגוד לכל הראיות המדעיות - שהחיסונים מהווים סכנה אף גדולה מן המחלות אותן הם מיועדים למנוע. לתנועה זו עלולה להיות השפעה קשה על הדברת הקורונה, המותנית בכך שלפחות 70%-60% מתושבי כל מדינה יחוסנו נגדה. בארה"ב, למשל, אמרו שליש מן הנשאלים בסקרים שהם יסרבו להתחסן.
הטיימס אומר כי רוסיה היא הפעילה המרכזית בתעמולה נגד החיסונים - צעד ציני במיוחד מצידה של מדינה שטענה לפני שלושה חודשים, כי פיתחה את החיסון הראשון בעולם לקורונה (הודעה שהתקבלה בספק בקהילה המדעית במערב). מטרתה של מוסקבה היא לנצל את הקורונה כדי לחתור תחת ממשלות המערב ולקדם את האינטרסים שלה. ממשלת בריטניה רואה חשיבות רבה במאבק נגד התעמולה האנטי-חיסונית, לנוכח האפשרות שחיסון אמין לקורונה יהיה זמין בחודשים הקרובים.
מדענים באוניברסיטת אוקספורד פיתחו את אחד החיסונים הנמצאים בשלב הניסויים המתקדם ביותר, והם מקווים להשלימו עוד השנה. בריטניה נמצאת במקום השמיני בעולם במספר החולים בקורונה - קרוב ל-1.2 מיליון; ביממה האחרונה נוספו למעלה מ-20,000 חולים ומספר המתים מגיע ל-49,000. ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, הודיע בשבוע שעבר על מגבלות פעילות קשות הצפויות להימשך לפחות חודש.
פעולותיה של GCHQ כוללות מחיקה של תכנים והפרעה פעילה לפעילותם של העומדים מאחוריהם, כולל קידוד המידע שלהם כך שלא יוכלו לגשת אליו וחסימת התקשורת ביניהם. בשנת 2018 אישרה הממשלה, כי היא מפעילה לוחמת סייבר תוקפנית, ולא הגנתית בלבד, נגד דאעש. לדברי מקור ממשלתי, רוסיה עומדת מאחורי חלק ניכר מהמידע הכוזב בנוגע לקורונה. הוא הדגיש, כי הסוכנות קיבלה אישור לפגוע רק במידע שמקורו בגורמים מדינתיים ולא בידי אזרחים מן השורה, להם נשמרת הזכות לחופש הביטוי.
בחודש שעבר חשף טיימס, כי רוסיה מנהלת מסע דיסאינפורמציה שמטרתו לזרוע פחדים מפני החיסון של אוניברסיטת אוקספורד. תמונות, "ממים" וקטעי וידאו תיארו את החיסון ככזה העלול להפוך בני אדם לקופים, משום שהוא כולל תאים של שימפנזים כ"ווקטור" (הגורם המעביר את החיסון לתאים). לפני מספר חודשים פרסם משרד החוץ האמריקני דוח על מסעות התעמולה והדיסאינפורמציה של ממשלת רוסיה, כולל שורה ארוכה של טענות שקריות בנוגע לחיסון לקורונה.

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
+מהלילה: דנמרק אדומה, סין ירוקה
23:07 09/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+גנץ: כחול לבן תקדם הצעת חוק פרטית לאיי תיירות
21:44 09/11/20  |  איציק וולף

בעקבות משיכת החוק על ידי שר הבריאות, הנחה יו״ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, את יו״ר הסיעה ח״כ איתן גינזבורג, לקדם בהקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש לפתיחת אזורי התיירות אילת וים המלח.
״שפכו את התינוק עם המים בשל התנהלות רשלנית. לא נפקיר את העיר אילת ואת עתידה התיירותי והבריאותי. כחול לבן תדאג להביא לפתרון עבור תושבי אילת וים המלח בהקדם האפשרי״, אמר.

+שר הבריאות משך את הצעת איי התיירות
21:03 09/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר אדלשטיין הסביר כי הצעת החוק לאיי תיירות לא תקודם כל עוד חברי כנסת פופוליסטיים ינסו להעמיס עליה היתרי הפעלה באזורים נוספים מלבד אילת וים המלח  ▪  "כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו"

אדלשטיין הערב בכנסת [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
+הצעה: הגרלה על 10,000 שקל לנבדקי קורונה
20:23 09/11/20  |  איציק וולף

מפעל הפיס שוקל הצעה לערוך הגרלות בין כל מי שייבדק לקורונה, במטרה לעודד את הציבור להיבדק. מדובר ברעיון של ח"כ אופיר סופר, אשר זכה לברכתו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין.
על פי ההצעה, מי שיערוך בדיקה יקבל שובר להגרלה שתתקיים מידי יום ע"ס 10,000 ש"ח או על כל סכום שיסוכם, במימון מפעל הפיס. ההצעה דרושה אישור של משרד האוצר.

+נשיא אוקראינה נדבק בקורונה
17:28 09/11/20  |  עידן יוסף

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נדבק בקורונה. "הוא מרגיש טוב וימשיך בעבודתו מרחוק", ציינו בלשכתו.

+החיסון יינתן בהתאם לתוכנית כלל-עולמית
17:25 09/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ארגון הבריאות העולמי פרסם תוכנית מפורטת לחלוקת חיסוני הקורונה בין מדינות העולם, במטרה להבטיח שהדבר ייעשה בצורה שוויונית ותוך מתן עדיפות למי שזקוקים לו יותר מאשר אחרים  ▪  הדיבור על כך שהחיסון של פייזר בדרך ארצה, הוא לפיכך חוסר אחריות העלול להוביל להמשך ההתרופפות בהקפדה על המגבלות ולפגיעה נוספת באמון הציבור בממשלה

מרכז המו"פ של פייזר. לא למכירה [צילום: סטיו מילנה, AP]
מי יקבל אותו ראשון [צילום אילוסטרציה: דייוויד זלובובסקי, AP]
+מסתמן: הגבלות על ‏נחף ודייר חנא
17:06 09/11/20  |  עידן יוסף

‏משרד הבריאות צפוי להמליץ לוועדת שרים לענייני הגבלות להטיל סגר על היישובים נחף ודיר חנא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה מפיצה שקרים על החיסון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בכל נושא תחום דעה אני מאמין
אילנית 1  |  9/11/20 21:33
2
החיסון הרוסי הוא הטוב ביותר..
הגוי..  |  10/11/20 08:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
ארגון הבריאות העולמי פרסם תוכנית מפורטת לחלוקת חיסוני הקורונה בין מדינות העולם, במטרה להבטיח שהדבר ייעשה בצורה שוויונית ותוך מתן עדיפות למי שזקוקים לו יותר מאשר אחרים    הדיבור על כך שהחיסון של פייזר בדרך ארצה, הוא לפיכך חוסר אחריות העלול להוביל להמשך ההתרופפות בהקפדה על המגבלות ולפגיעה נוספת באמון הציבור בממשלה
איתמר לוין
התוצאות הראשוניות של הניסוי הקליני בשלב השלישי מלמדות על יעילותו של החיסון ביותר מ-90% מהמקרים ללא בעיות בטיחות משמעותיות    פייזר מתכננת לבקש בהמשך החודש אישור חירום של ה-FDA ומתכננת לייצר עד סוף השנה חיסונים ל-20-15 מיליון בני אדם
מירב ארד
החדרים יכללו פינות ישיבה ומנוחה, ציוד וריהוט למטבחון, ציוד ספורט, משחקים לפנאי ועוד
שני אזולאי
נכון לתחילת אפריל, 48% מהנשים השכירות דיווחו כי יצאו לחופשה או פוטרו, לעומת 32% מהגברים. נוסף על כך, דווח כי כ-39% מהנשים המשיכו לעבוד באותו היקף משרה כמו קודם זאת לעומת 54% מהגברים
מירב ארד
בישראל ישנם 322 חולים במצב קשה, 138 מונשמים    במרכז הלאומי למערכה בקורונה מזהירים: הנתונים מהשבוע האחרון מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה    קפריסין תיכנס לרשימת המדינות האדומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il