X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: דוברות הכנסת]
הטיפול במוקדי סיכון בכבישים

התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו

יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל" האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
▪  ▪  ▪
ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת המשנה לבטיחות בדרכים עסקה (יום ב', 9.11.20) בהיעדר תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר בועז טופורובסקי כי הישיבה מתקיימת במסגרת ציון שבוע הבטיחות בדרכים, ואמר כי חלק גדול מהבעיה נובע מכך שיש גורמים רבים שאחראים על נושאים רבים, אך אין מי שמתכלל את הטיפול בבטיחות בדרכים. "נתנו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחריות, אבל בלי סמכות וכשנוח מקשיבים לרשות וכשלא נוח אז לא מקשיבים לה", אמר.
הוא אף הזכיר את השימוע הציבורי שקיימה ועדת הכלכלה ב-2016, בהובלת היו"ר לשעבר איתן כבל, ואמר כי בכוונתו לוודא שמסקנות דוח השימוע ייושמו. הוא אף מתח ביקורת על כך שסגן שרת התחבורה, אורי מקלב, ביטל את השתתפותו בישיבה ברגע האחרון. ח"כ אוסאמה סעדי קרא לתקצב הסברה במיוחד בחברה הערבית.
ח"כ חמד עמאר אמר כי לא יכול להיות שהרלב"ד תהיה כפופה לשרת התחבורה, שממנה את ראשיה ומתקצבת אותה. לדבריו, הרשות הייתה צריכה להיות כפופה למשרד ראש הממשלה. ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי בחברה הערבית מתחולל אסון שצריך לטפל בו, והזכיר כי רק השבוע נהרגו שלושה צעירים ערבים בתאונות דרכים. ח"כ אורלי פרומן ציינה כי ישנה חשיבות גדולה לחינוך והסברה, כבר מגיל צעיר.
נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אסנת מזרחי אלגום, הציגה את ממצאי מעקב יישום דוח ועדת הכלכלה מ-2016. היא ציינה כי בסוף 2016 קמה ועדת מנכ"לים בממשלה, אך היא התכנסה פעם אחת בלבד, כשאת המעקב אחר יישום החלטת הממשלה עושה כל גוף לעצמו, ללא תכלול.
רק 40 מיליון שקל למוקדי סיכון
מזרחי אלגום הציגה גם נתונים לפיהם הטיפול במוקדי סיכון תוקצב השנה ב-40 מיליון שקל בלבד, מתוך 230 מיליון ולפחות 8 מיזמים הוקפאו. מדבריו של מנהל אגף מיזמים יעודים בחברת נתיבי ישראל, רוברט דרייצר, עלה כי המצב חמור אף יותר. לדברי דרייצר, מתוך 230 מיליון השקלים התקבלו השנה רק 20 מיליון שקל, שהם פחות מ-10%. הוא הוסיף כי לטובת טיפול במוקדים שעשויים בעתיד להיות מוקדי סיכון לא קיבלה נת"י כסף בכלל, מתוך תקצוב של 120 מיליון שקל.
לדברי דרייצר, "יש מעל 10 מיזמים שמוכנים לביצוע, שימנעו עשרות תאונות, ואנחנו לא יכולים לבצע". היו"ר טופורובסקי התייחס לכך ואמר כי משהו צריך לשאת באחריות, ולא יכול להיות שהטיפול במוקדי סיכון יהיה באפס תקציב.
מעקב מרכז המחקר והמידע של הכנסת העלה עוד כי במקום להכפיל את מספר הניידות ל-450, ב-2019 היו רק 240 ניידות והשנה מספרן אף ירד ל-225. כמו-כן, עלה כי המשטרה קיצצה ב-50% את התקנים של שוטרים המכשירים את משמרות הזה"ב.
מנכ"ל הרלב"ד, רחלי טבת ויזל, הציגה נתונים לפיהם מספר ההרוגים ירד במעט לעומת שנה שעברה, אך לנוכח הסגר מדובר בירידה לא מספקת. לדבריה, בישראל ירדה הנסועה השנה ב-60% והירידה בהרוגים הייתה רק של 28%, בעוד שבמדינות OECD ירדה הנסועה ב-54% ומספר ההרוגים ירד ב-34%. עוד אמרה טבת ויזל כי תקציב הרשות קוצץ כמעט מהתחלה, וכי השקעה ממוקדת נוספת הייתה יכולה להביא לשיפור ניכר. לפי נתוני הרשות, התקציב עמד ב-2008 על 330 מיליון שקל וקוצץ בהדרגה, עד שהגיע השנה ל-76 מיליון שקל בלבד.
טבת ויזל הוסיפה כי נקבע יעד לאומי של הורדת מספר ההרוגים ב-50% עד 2030 – תוכנית 30/50 שקבעה יעד עולמי – וזה אפשרי. לדבריה, כל משרדי הממשלה צריכים להיות שותפים לתוכנית, בתקצוב, בתכנון ובביצוע, כי אחרת זה לא יקרה. היא אף הציגה דגשים מתוך התוכנית הקשורים לתווך העירוני והעיר הבטוחה.
ראש מחלקת תנועה באגף התנועה במשטרה, ניצב משנה נועם בגייסקי, התייחס לנושא הניידות ואמר כי ישנן 214 ניידות ובנוסף פועלים עוד 115 אופנועים, כך שבסך-הכל מדובר על 329 ניידות. ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה, אמר כי לתפיסתו צריך להוריד את מספר ההרוגים מתחת לרף ה-300 בשנה.
האוצר: התקציב לא קוצץ
נציג אגף התקציבים באוצר, אריאל הבר, אמר כי תקציב הרלב"ד לא קוצץ אלא גדל ל-80 מיליון שקל. לדבריו, התקציב כולל עוד 120 מיליון שקל לתשתיות, כך שתקציב הרלב"ד עומד על 200 מיליון שקל. טבת ויזל אמרה בתגובה כי אומנם יש 120 מיליון שקל שעוברים דרך הרשות, אך לרשות אין כל יכולת להשפיע עליהם ולהחליט, למשל, להשתמש בחלק מהכסף להסברה או להשקעה בחברה הערבית.
הבר הוסיף כי משרד התחבורה היא שתעדף את ביצוע המיזמים, ואמר כי תקציבו גדל השנה ב-5 מיליארד שקל. לעומת זאת, ראש אגף תשתיות עירוניות במשרד התחבורה, ראיק סלאם, אמר כי "השנה לא התקבל תקצוב למוקדי סיכון, נקודה. זה לא עניין של סדר עדיפות".
מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי שוב רואים אותם שקפים ומדברים על אותם תוכניות, בזמן שהממשלה מקצצת תקציבים, גוררת רגליים ומקבלת עוד 120 יום להצגת תוכנית. "שוב אנחנו מקבלים ועדת מנכ"לים, שבספק אם תמצא זמן להתכנס, ושוב מקבלים זלזול בחיי אדם וכישלון רב שנתי", אמר.
היו"ר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה מברכת על הקמת הצוות הבין משרדי בממשלה, ומבקשת דיווח אחת לחודש על פעילותו. הוועדה אף מבקשת לתת לרלב"ד סמכויות ואחריות לתכלל את ביצוע התוכנית ולתקצב אותה בהתאם לצורך. עוד אמר ח"כ טופורובסקי, כי ועדת המשנה בראשותו תמשיך לעקב אחר יישום דוח השימוע של ועדת הכלכלה מ-2016. הוא אף קרא למשרדי התחבורה והאוצר להגיע לסיכום בדבר טיפול במוקדי הסיכון שהוקפאו, וביקש ממשרד התחבורה להעביר לוועדה את רשימת הרשויות שלא ניצלו תקציבים לשיפור הבטיחות בדרכים.

מעקב אחר יישום המלצות דוח ועדת הכלכלה בנושא בלימת הקטל בדרכים / סקירה
מסמך זה, שנכתב לבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי, בוחן את אופן יישום המלצות הדו"ח על ידי משרדי ממשלה וגופים שונים, וכן נסקרת בו מדיניות עדכנית בנושא בטיחות בדרכים, המבוססת על החלטות ממשלה, תכניות עבודה, שינויי חקיקה ודרכי פעולה שננקטו למטרה זו בישראל מאז שנת 2016.
מבחר נתונים לרגל "שבוע הבטיחות בדרכים" החל בנובמבר / הודעה לעיתונות
תאונות דרכים עם נפגעים שאירעו בחודשים ינואר-ספטמבר 2020 לעומת התקופה המקבילה ב-2019 (13 עמ')
מגמות בבטיחות בדרכים בישראל 2019-2013 / מחקר
הנתונים המפורטים בפרסום מאפשרים לזהות מגמות לאורך זמן וכן דפוסי היפגעות והבדלים ברמת הסיכון על פי מאפיינים שונים, ובהם סוג התאונה, כלי הרכב המעורבים, מאפיינים דמוגרפיים של הנפגעים ושל הנהגים, ועוד. להלן יפורטו הממצאים המרכזיים.(134 עמ')
תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
+הבובקט אינו כלי רכב מנועי
08:23 10/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המחפרון הזעיר מיועד בעיקר לעבודות עפר ולא להעברת מטענים, ולכן לא חל עליו חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים  ▪  המשמעות: האחראי לתאונה הוא שיצטרך לפצות את הנפגע

ייעודו העיקרי אינו תעבורה יבשתית

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
מחשש לסרבול משרד התחבורה החליט לתת פטור מעמידה בתקן הישראלי המחמיר והסתפק בהוראות כלליות למערכת    הסעת ילד עד גיל 5 ברכב ללא מערכת התראה תהווה עבירה פלילית שבחובה שש נקודות
איתמר לוין
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים
איתמר לוין
המשמעות: רוכבי האופניים יקבלו פיצוי אם ייפגעו בידי כלי רכב - ולא יחויבו לרכוש ביטוח כדי לפצות הולכי רגל בהם יפגעו    העליון: רק 10% מהנפגעים הם הולכי רגל
עידן יוסף
מנכ"ל הרלב"ד: מאז אמצע 2019 אין תקציב למיגן מעקות הבטיחות    יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: 52 רוכבי אופנוע נהרגו מאז תחילת השנה - זה מצב חירום שחייבים לטפל בו    זינוק של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה
עידן יוסף
נסיעה באוטובוס לפתח תקוה שכללה ירידה לשוליים, נסיעה על שני נתיבים, מהירות מוגברת ועצירות פתאומיות הפחידה את הנוסעים שגילו כי הנהג מנמנם    נסיונותיהם לבקש ממנו לעצור נענו ביחס מזלזל    חברת אפיקים: הנהג הושעה עד לבירור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il