X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלעד צדיקוב, מנכ''ל ארגון אופק וחבר מועצת העיר הרצליה
דינה זילבר על יוזמת עיינות צוקים:

"לרט"ג אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה"

מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הניסוי היה מידתי מאוד והתקבלה החלטה לעצור אותו. הדבר מתווסף לעוד אתרים שרצינו לעשות בהם ניסוי בארץ" ח"כ ארבל: "אם אנו מונעים את השירות מנשים - אנחנו מפלים" ח"כ מרב מיכאלי: "מאיים עלי שהולכים לעולם בו המרחבים הציבוריים יהיו בהפרדה. נגישות לטבע בהפרדה - מדרון חלקלק" פורר: "רצון לייצר מציאות של כיבוש זוחל של הדרת נשים במרחב הציבורי כדי שנקום יום אחד כולנו ונחיה בתל אביב כמו בבני ברק ובמאה שערים״
▪  ▪  ▪
מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, אימאן יאסין ח'טיב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
אליהו ברוכי ומשה ארבל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עודד פורר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עידן יוסף
הרחצה הנפרדת בעין צוקים: מחלוקת בין זילבר ליועמ"ש רט"ג

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 9.11.20) דיון מהיר בנושא: "ביטול פיילוט הרחצה הנפרדת בעיינות צוקים" (עין פשחה). ח"כ משה ארבל יוזם הדיון אמר בפתחו: "מטרת הדיון היא שוויון מגדרי. כאשר חלק מהציבור לא יצורך מוצר או שירות בשל אי-הפרדה נוצרת אפליה, אם אנו מונעים מנשים את השירות אנחנו מפלים. ליברל אמיתי לא נאבק רק על החופש מדת אלא גם על החופש לדת. ברגע שאנחנו מתעלמים מהחובה ולא מאפשרים לחלק מהאנשים לצרוך מוצר או שירות אנו פוגעים בשוויון. אם אי-אפשר לאפשר במקום קטן ניסוי שמאפשר לאותן נשים רחצה עם אותן נשים בשל מצווה זאת פגיעה בשוויון. בשל הצמצום בפגיעה ניתן להסתפק בהסדרה. דרישת היועץ המשפטי לממשלה היא מופרכת. אנחנו מוכנים לוותר בנושא הזה ולקבוע שהרחצה תהיה רק לנשים וללא הפרדה".
יו״ר הוועדה ח״כ עודד פורר פתח: "אין פה שום רצון לקדם את מעמד האישה, אלא רצון לייצר מציאות של כיבוש זוחל של הדרת נשים במרחב הציבורי, כדי שנקום יום אחד כולנו ונחיה בתל אביב כמו בבני ברק ובמאה שערים".
ח"כ אליהו ברוכי אמר כי "תפקיד הוועדה לדאוג לאישה מופלת בשל היותה אישה. כל הדיון פה יוכרע על-ידי חוות דעת כזאת או אחרת. זה דיון על כבודה של אישה להיות מרוחה על שלטי חוצות. אנחנו רוצים לדבר על צניעות אישה, האם מותר לה לשמור על צניעותה ומותר לה לומר אני צנועה ואני רוצה לשמור על צניעותי גם במשאב ציבורי". ח"כ משה אבוטבול הוסיף: אנחנו בעד זכויות האישה, ולא ניתן שייפגע כבודן של נשים אבל יש מצבם שנשים דורשות את זה מסיבותיהן. אי-אפשר לפסול רצון של מישהו".
דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הסבירה את העמדה המשפטית: "אנחנו נמצאים בעיצומו של דיון עם כל הגורמים הרלוונטיים, הוא לא מוצה. ברשות שמורות הטבע והגנים התחילו בבחינת האפשרות הכוללת על כלל האתרים שלה, ובסופו של דבר התחילה בניסוי למספר מצומצם של אתרים. על-פי חוק, לרשות הטבע והגנים אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה. הניסוי מבחינתנו לא תואם עם המנהל האזרחי. באיו"ש יש מורכבות נוספת שצריך להידרש אליה. עמדת היועץ המשפטי של איו"ש - שאין מקור חוקי לניסוי. לגבי עיינות צוקים, דובר על ניסוי שיאפשר כניסה נפרדת לנשים ולגברים בשעות נפרדות. כשנגבש את עמדתנו הסופית, היא תוצג לוועדה והיא תשקף את עמדת היועץ המשפטי לממשלה".
שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אמר כי "הניסוי נובע מבקשות שהופנו אלינו מיהודים דתיים, ומתוך שיחות עם המנהיגים התברר, שאוכלוסייה שלמה במדינת ישראל לא שותפה בהנאה. המטרה שלנו פתוחים לכלל הציבורים, ואם אוכלוסייה לא נהנית - אז שאלנו למה. אחרי עשרות שנים של קיפוח והדרה הציבורים התייאשו, ואמרנו בואו נעשה את הניסוי הכי קטן שבעולם. יש שלוש בריכות בעיינות צוקים ואמרנו - בואו ננסה להפריד את הבריכה הקטנה. זה ניסוי מידתי מאוד והתקבלה החלטה לעצור אותו. הדבר מתווסף לעוד אתרים שרצינו לעשות בהם ניסוי בארץ. הציבור הרחב נהנה מתי שהוא רוצה, בעיקר בסופי-שבוע, והציבור הדתי לא יכול ליהנות כמעט בסופי שבוע ולכן חשבנו שזה ניסוי מידתי ואנחנו חושבים שצריך לחזור אליו".
"אולי אפשר לעשות ניסוי בכותל. יכול להיות מעניין"
לדברי עו"ד זילבר, בחוק הגנים הלאומיים אין מקור הסמכה מפורש. "היכן שפוגעים בזכויות כדוגמת כניסה של גברים ונשים--- ולכן כאשר יש הפרדה היא דורשת מקור הסמכה מפורשת בחקיקה. לא ברור מה השתנה מאז חוקק החוק לפני עשרות שנים. לא ברור מה היקף הפניות שהגיעו בנושא והאם יש איזו מצוקה אמיתית. בשורה התחתונה קיבלנו התייחסות מפורטת מרשות הטבע והגנים, ולהבנתנו חוק הסדרת מקורות רחצה מחליש את הטענה. חוק איסור אפליה שהזכיר ח"כ ארבל חל על מעסיקים פרטיים".
ארבל התייחס לדברי זילבר ואמר: "את כמות הפעולות שהיא עשתה אנחנו מרגישים על בשרנו". יו"ר הוועדה פורר השיב לארבל במהלך הדיון ואמר: "אולי אפשר לעשות ניסוי בכותל. יכול להיות מעניין. הייתי שמח אם את ההצעות הללו לסדר יגישו חברות הכנסת החרדיות בש"ס".
נעמה זרביב, מנהלת עמותת "שוברות שוויון": "במקרה שלנו הפרדה היא שווה. גם גברים וגם נשים רוצים אותה. לשתי הקבוצות יש שוויון. מי יחליט מה זאת הדרה בשבילי? כשיש מחיצה ואני יכולה לרקוד זאת התקדמות. גם הרבה בנות שאינן דתיות שמחות שהן יכולות ללכת בחופים שיש בהם יותר צניעות. בכל הנחלים מסתובבות נשים כאילו הן בחוף הים. זאת פגיעה בכבודן. זאת לא הפרדה והיא מגיע לנו כזאת וארבעה ימים זה מעט מדי".
שני גרינברג מארגון ישראל חופשית הביעה עמדה הפוכה: "הלב יוצא אל נשים שרוצות לשחות בצורה חופשית. הבעיה היא שניסויים נוטים להתרחב ואין לדעת לאן זה יכול להגיע. ההבדל בין הפרדה להדרה הוא מדרון חלקלק. מהפרדה שהיא לגיטימית לתחושת מרחב נוחה יכולה להפוך להדרה וזה קורה כהרף עין.
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין הביעה את עמדתה כאישה ערבייה: "זכותי כאישה דתייה ליהנות מהטבע ולהרגיש חופשיה בלי להרגיש מאוימת. זכותי לשמור על עצמי ולשמור על דרישות הדת שלי, ואני חושבת שצריך לתת זמן מסוים לדבר הזה. גם בבריכות בקאנטרי ביישובים אין הקצאה של יום לנשים דתיות. זכותנו כבני אדם לנהל אורך חיים בריא גם במקום הזה".
ח"כ הילה שי וזאן התקוממה נגד ההתנגדות לניסוי: "אני רואה את נושא הדיון ונראה לי שקצת השתגענו. אני לא מבינה למה זה מאיים עלינו. אם לוקחים פיילוט בתוך מעיינות לכמה שעות אז מי שם אותנו למנוע אותו. בשם ה'הדתה' כופים את אורחות החיים שלנו על ציבור אחר ולא משנה אם זה מגזר דתי או חרדי. אני חושבת שהניסוי הזה מבורך וזה יהפוך אותנו לחברה מכילה ופחות כופה".
ח"כ מרב מיכאלי: "כל הרעיון של ליברליזם הוא שהוא לא כופה. הדרישה שאומרת אנחנו כביכול ניתן אפשרות לנשים להיות בהפרדה - מייצרת את הכפייה הקשה ביותר על החברה החרדית. בי כאישה חילונית זה כן פוגע - אם המדינה תקבל שגופה של אישה הוא מפגע צניעות כפי שקורה בצבא למרבה הזוועה ואותו דבר קורה גם באקדמיה זה יהיה נורא. באופן פומבי אני נאבקת על ביטחון פיזי של נשים מפני אלימות ופגיעה מינית והמאבק הוא לא על מקומות מוגנים אלא שגברים לא יפגעו בהם. לא צריך לייצר גטאות של נשים. שייצרו מקומות פרטיים אם הם רוצים אבל הטבע לא יכול להיות מוגבל בפני בגלל שאני אישה".
ח"כ שלמה קרעי: "שואלים אותי סטודנטים מתי נוכל ללמוד תואר שני בהפרדה? דינה זילבר מאפשרת רק תואר ראשון - מי שרוצה להיות משכל קצת יותר צריך להיות ליברל קצת יותר להבנתה. בהפרדה ולא תואר שני - רק בני האור יכולים ללמוד ולטייל ברחבי ישראל ולנו 'בני החושך' אסור. זה לא מקובל ואני מציע לשים לזה סוף".
ברכי קבריץ מדריכת טיולים: "אני אישה חרדית ומוציאה מאות קבוצות של בנות חרדיות וחילוניות שצורכות את המוצר שנקרא טבע ומים, ואנו לא יכולות להיכנס לאתרי שחייה ואנחנו מודרות משם. אז מי שדואגת להדרה שתדאג לזה. משהו טוב שאני מקווה שיצא מהדיון הזה אז שיוסיפו שעות באופן שווה לכמות שלנו בציבור".
ח"כ תמר זנדברג: "באתי להשמיע קול טיפה אחר. החוף הנפרד בתל אביב הוא חוף חשוב שמספק שירות חשוב בנוסף לשאר החופים. יש כאן בעיה אחרת ואי אפשר לטאטא אותה בשם הדבר הזה. במדינת ישראל מתגברת ההפרדה. אנחנו רואים הפרדה בהשכלה גבוהה ואיפה הציווי ההלכתי להפרדה בכיתה? זה מאיים עלי כאישה וכאדם שהולכים לעולם בו המרחבים הציבוריים יהיו בהפרדה. אם הגענו שהנגישות לטבע נצרך בהפרדה זה מדרון חלקלק וצריך להרים תמרור אזהרה".
ח"כ אריאל קלנר: "יש נשים שמוטרדות מזה שרואים אותן לא צנועות, זה מטריד אותן - אין לאותן נשים מקום? זה מדרון חלקלק לטעון על כל דבר שהוא מדרון חלקלק".
ח"כ עודד פורר: "מדינת ישראל התקיימה 72 שנה ללא הפרדה וכל שינוי או פיילוט גורר ויכוחים ודיונים וזה המקום לדבר על הנושא הזה. עמדתי היא אינה כרוב הדוברים, יש בהליך מקום מדרד ומסוכן משום שמחר זה יהיה בסופרים ויש חשש. הנושא גדול מהרחצה בעיינות צוקים משום שיש מחלוקת על תפיסות עולם. אפשר לראות מה היה בכותל לפני מאה שנה מבחינת הפרדה ומה יש עכשיו. כל שנה החומה נהיית יותר גבוהה". פורר סיכם את הדיון והציע שרשות הטבע והגנים יבצעו מחקר עם העמיתים שלהם בחו"ל ואת תוצאות המחקר יציגו בוועדה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  13/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו ברוכי  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דינה זילבר / Dina Zilber  הדרת נשים  הילה  שי וזאן / Hila Shai Vezan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שאול שי  שי וזאן הילה  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לרט"ג אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
משרד המשפטים טוען כי השר לשעבר יצחק וקנין ומנכ"ל המשרד לשירותי דת פעלו בניגוד לתקנות החרום במהלך הילולת ל"ג בעומר במירון - הגבילו השתתפות נשים, ניפחו רשימות מוזמנים וקימבנו כניסה של ידוענים, בהם אשת שר
אפרים הלפרין
אתן צודקות, אבל גם נערי הגבעות צודקים
עידן יוסף
על מרדכי קידר והתבטאותו בנוגע לרצח רבין אמר אליקים רובינשטיין: ״זו היא זריית מלח על הפצעים בזמן שמה שצריך לעשות זה לזכור מנהיג״    תנועת הנשים לשלמה ארצי: "האירוע לא מהווה הדרת נשים"
איתמר לוין
קובע קני מידה על פיהם יוכלו הרשויות המקומיות לקיים אירועים לחרדים תוך הפרדה מגדרית    ההחלטה תתקבל בידי "דרג מקצועי בכיר" אחרי חוות דעת היועץ המשפטי של הרשות
אפרים הלפרין
ציפיתי ששדולה הפועלת למניעת הדרה מגדרית תהיה שדולת אנשים, נשים וגברים כאחד, חילונים, דתיים, חרדים כאחד ומסתבר שטעיתי. עצוב
רשימות נוספות
פסה"ד שהתיר הפרדה בעפולה - ללא סמכות  /  איתמר לוין
המופע בעפולה - בהפרדה מגדרית  /  איתמר לוין
"דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי"  /  עידן יוסף
בכייה לדורות  /  אליהו קאופמן
סימון ביילס, גרסת השופט  /  איתמר לוין
ה"ליברלים"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il