X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"חזרנו ושנינו ללא הועיל"

מחיר ההתעקשות: 15,000 שקל

גיא הרינג, באמצעות עוה"ד יניב הרינג ודכואר סמואל, ביקש להגיש תביעה ייצוגית נגד רשות האכיפה והגבייה - והתעלם מאמירת שופטי העליון לפיה החוק אינו מאפשר זאת
▪  ▪  ▪
גרוסקופף. החלטת המחוזי הייתה נכונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התעקשות לנהל ערעור למרות ששופטי בית המשפט העליון הבהירו שאין לו יסוד, עלתה למערער בחיוב בהוצאות בשיעור חריג של 15,000 שקל לטובת רשות האכיפה והגבייה.
גיא הרינג הוא חייב נגדו מנוהל תיק בהוצאה לפועל, יחד עם חייבים נוספים. הוא ביקש מבית המשפט המחוזי מרכז לאשר תביעה ייצוגית נגד הרשות, בטענה שהיא גובה ריבית, הוצאות ושכר טירחה בסכומים גבוהים מדי כאשר מדובר בתיק בו יש מספר חייבים. זאת, משום שהיא אינה מנהלת דף חשבון נפרד בעניינו של כל חייב, אלא עורכת דף חשבון משותף לכל החייבים - וכך גם מי שקיבל אחרון את האזהרה, משלם אותם לפי התאריך בו קיבל אותה הראשון שביניהם.
השופטת מיכל נד"ב דחתה על הסף את הבקשה, משום שחוק תביעות ייצוגיות אינו מאפשר להגיש אותה. החוק מאפשר רק "תביעה נגד רשות להשבת סכומים שגבתה שלא כדין, כמס, אגרה או תשלום חובה" - ולא על ריבית, הוצאות ושכר טירחה. הרינג ערער לבית המשפט העליון, באמצעות עוה"ד יניב הרינג ודכואר סמואל. בדחותו על הסף את הערעור, אומר (יום ה', 12.11.20) השופט עופר גרוסקופף:
"כפי ששנינו לפני המערער במהלך הדיון בערעור, וחזרנו ושנינו ללא הועיל, בין אם עילת התביעה שהעלה מוצדקת ובין אם לאו, פשיטא כי אין היא נופלת לגדר אותם עניינים שהמחוקק אפשר לנהל בעניינם הליך של תובענה ייצוגית בכלל, והליך של תובענה ייצוגית נגד רשות ציבורית בפרט. מכאן שהחלטת בית המשפט קמא לדחות על הסף את בקשת האישור מוצדקת ונכונה".
גרוסקופף מוסיף: "מעבר לספק המתעורר בשאלה אם ניתן בכלל לנהל תביעת השבה (להבדיל מתביעת פיצויים) נגד רשות האכיפה והגבייה ביחס לעילה הנטענת, בהינתן שהיא לא הפיקה טובת הנאה מהגבייה (נושא שבית המשפט קמא לא נדרש אליו כלל), ומבלי לקבוע מסמרות בשאלה האם אכן מדובר בגבייה 'שלא כדין", הרי שברור וגלוי כי התביעה דנן אינה מתייחסת לסכומים שהרשות גבתה 'כמס, אגרה או תשלום חובה אחר'". השופטים נעם סולברג ואלכס שטיין הסכימו עם גרוסקופף. את המדינה ייצגה עו"ד יעל מימון.

תאריך:  12/11/2020   |   עודכן:  12/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר ההתעקשות: 15,000 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה התנועה לאיכות השלטון
אפלייה פוליטית  |  12/11/20 20:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה לא תפעל בשנתיים הקרובות נגד חלק מן הבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי והבדואי, כמו גם נגד שימושים בלתי חוקיים בקרקעות חקלאיות    הרשימה המשותפת דרשה להקפיא את האכיפה כתנאי לתמיכה בממשלה בראשות גנץ
עידן יוסף
מתוכם 930 חיילים בודדים, ומדובר בחיילים עם מצוקה כלכלית, שבגלל הקורונה ביקשו סיוע כלכלי מצה"ל    ח"כ קושניר: לא מדובר בחיילים רבים, וניתן לסייע להם בתקציב מיוחד. אי-מציאת עבודה לחיילים אלו תגרום להם לנשור מהשירות הצבאי, ואח"כ להישאר בשולי החברה
עידן יוסף
זאת על-אף עלייה מדאיגה במספר הפניות למוקדי החרום    חילופי האשמות בין משרדי האוצר והבריאות בשאלת התקצוב    יו"ר ועדת הקליטה: "זו בושה"
מירב ארד
ניסנקורן במסיבת העיתונאים: "נפעל להכין תזכיר חוק כבר בימים הקרובים ונפעל להעלות את זה בישיבת ממשלה, מתוך הבנה שיש בממשלה רוב ותמימות דעים"
איתמר לוין
הפרקליטות: צבי גנדלמן קידם את ענייניו של הקבלן שמואל לוי, שסייע לו להיבחר בשנת 2013, מתוך מחויבות אישית עמוקה וחשש שלא יסייע לו בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il