X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הפורום החילוני: "צעירים דתיים לא יכולים להתנחל בלבבות אז מתנחלים בלבבות בהדתה" חוקר במכון לדמוקרטיה: "אם ליהדות של המדינה אין משמעות בהתגברות על ערכים אחרים בשום מקרה, אין לה שום משמעות וערך"
▪  ▪  ▪
הכינוס בזום. במרכז ח"כ אלכס קושניר

"אנחנו עדים לניסיון ממושך ומאורגן של ההנהגה החרדית, לרוקן מתוכן את מערכת הערכים של הציבור החילוני ולהשתלט על כל עמדות המפתח ומוקדי הכוח במדינת ישראל". כך טוען (יום ד', 11.11.20) ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) בכינוס מקוון שערך בכותרת "מעמד הציבור החילוני בחברה הישראלית המודרנית".
הוא ציין כדוגמה את העובדה שח"כים חרדיים עומדים בראשות שלוש ועדות בכנסת, ושר הפנים הוא גם כן חרדי. לדבריו, הגיעה העת שהרוב החילוני הלא-מאורגן ישמיע את קולו אל מול המיעוט המאורגן. קושניר אמר כי הוא רואה ערך במדינה יהודית, אך "היהדות אינה רק דת אלא גם תרבות". "הגיעה העת לחופש דת וחופש מדת", סיכם.
הד"ר שוקי פרידמן מהמכון הישראלי לדמוקרטיה אמר בכינוס: "עצם העובדה שאנו מנהלים כינוס מסוג זה, היא עובדה דרמטית. במהלך 70 שנים, הציבור החילוני בישראל הלך והפך לקבוצת מיעוט. הוויכוח הישראלי הוא האיזון בין ערכי המדינה היהודית לבין ערכי המדינה הדמוקרטית".
פרידמן ציין סקר שלפיו 80% מהחילוניים סבורים שהדתיים משתלטים על המדינה, ואמר: "התחושה של החילוניים כאילו הדתיים על הגדרות ועומדים להשתלט על המדינה, יש לה על מה לסמוך במובן הפוליטי, אבל אין לה על מה לסמוך במובן הפרקטי. יש פער ענק בין החוק למציאות".
הוא הביא כדוגמה את המסחר בשבת: "לפי הספר אסור לסחור בשבת, אבל בפועל המסחר עובד בשבת - כי עיריות איפשרו, כי יש שטחים אקס-טריטוריאליים, כי בית המשפט פסק וכו'. כ-400 אלף איש עובדים בשבת, מתוכם כ-100 אלף בהיתר. כלומר, אין איסור מוחלט לעבוד בשבת.
"גם אני מצדיק פגיעה בחופש העיסוק בגלל ערכים, לרבות הערכים היהודיים. יש גם ערכים סוציאליים. מי שנלחם בחוק המרכולים היו חילוניים שהחיים שלהם נהרסו בגלל שמרכולים היו פתוחים בשבת. אז איפה בדיוק עובר הגבול? אפשר לריב על זה. צריך להכיר מצד אחד שהערכים היהודיים הם ערכי יסוד ומצד שני פגיעה במינימום בחופש הפרט ברשותו הפרטית בארבע אמות אבל גם בפרהסיה בהקשרים מסוימים.
"חופש העיסוק וחופש התנועה אינו זכות מוחלטת ומוגבל על-ידי ערכים אחרים. לגיטימי שערכים של מדינה יגבילו את חופש העיסוק, והשאלה היא איזה ערכים. המכנה המשותף הוא מדינה יהודית דמוקרטית: חירויות פרט ושוויון וזכויות לכל אדם לחיות את חייו, אבל גם ליהדות של המדינה צריכה להיות משמעות בעיני. בסוף צריך להבין שאם ליהדות של המדינה אין משמעות בהתגברות על ערכים אחרים בשום מקרה, אין לה שום משמעות. אם על ערך מסוים איני משלם שום מחיר - לערך הזה אין שום ערך. כמה ערך צריך לשלם על יהדות המדינה? אני חושב שבמקרים מסוימים משלמים מחיר גבוה מדי. למשל בנישואים וגירושים זו קטסטרופה. צריכה להיות חלופה לנישואים בישראל. מצד שני, אם נשחק עד הסוף את הנושא של שבת, יהיו המון אנשים כגון מוסכים שיהיו חייבים לעבוד בשבת, כי תהיה תחרות. יהיה לכך מחיר של פגיעה בערכים סוציאליים ויהודיים, שסביבם התכנסה המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר.
פרידמן הזהיר כי אם סוגיות דת ומדינה לא יהיו חשובות לחילוניים כפי שהן חשובות לדתיים לא יהיה שינוי פוליטי וכי חלוף הזמן קטסטרופלי לציבור החילוני כי הדמוגרפיה תנצח במערכה בעוד 20 שנה, ו"מה שלא נוכל לעצור היום לא נוכל לעצור אז".
אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אמר כי "המדינה לא מאפשרת באופן גורף העסקה בשבת, גם במקומות שלהם ניתן היתר, דבר הפוגע בעיקר בסטודנטים שלומדים במשך השבוע ורוצים לעבוד בשבת". הוא ציין לחיוב הצעה של ארגון נאמני תורה ועבודה שלא לאסור באופן גורף העסקת יהודים בשבת, ובמקום זאת לאסור את העסקתם ברצף יותר מ-X שבתות.
עוד הוסיף: "בסופו של דבר, ישנם מקרי קיצון שמבטאים פגיעה כזו או אחרת בחופש העיסוק. המטריד הוא, מקרים רבים שישנם, שאנחנו לא שומעים עליהם ושקורים יום יום."
אורי משגב מעיתון הארץ אמר: "אשכנזי וגנץ לא נלחמו בהדתה הקיימת בצה"ל. איזנקוט כן, ונראה שכוכבי חוזר לקו של קודמיו. צה"ל מוטה בהדתה. הצבא מראש מייצר פריבילגיות לחיילים הדתיים. יש זכויות יתר לדתיים, אבל מעולם לא פגשתי זכויות יתר לחילונים".
הד"ר עידית שפרן גיטלמן, ראש התוכנית לחברה וצבא במכון הישראלי לדמוקרטיה: "התפיסה שמגנה על רגשות וזכויות דתיים היא לא תפיסה שנולדה בצבא. אנחנו רואים את זה גם בשדה הציבורי וגם בשדה המשפטי. רואים זאת בעיקר בזוגות מעורבים. הצד המתפשר - תמיד יהיה הצד החילוני. כל עוד תפיסה זו מונחת בבסיס הדיון, תמיד נלך אחורה". עוד הוסיפה: "יש תפקיד למחנה החילוני-ליברלי - להפנים תפישה שעוד לא התקבלה, שהצבא צריך להשוות בין מעמד הערכים הדתיים והפגיעה ברגשות הדתיים לבין מעמד של ערכים מכונני זהות, וזה מתחיל בלהגיד 'אם אין נשים בפאנל - אני לא משתתף'".
ד"ר רם פרומן, יו"ר עמותת הפורום החילוני: "ההדתה היא לא כפייה דתית. ההדתה לא פועלת רק בכפייה במערכת החינוך. ההדתה יכולה לפעול גם בדרכי נועם דרך מערכת החינוך.
"איש לא מתווכח על העובדה שצריך ללמוד על ההיסטוריה היהודית ועל ערכי היהדות." עוד טען כי מאחר שיש הקפאה בבנייה בהתנחלויות, מפנים הצעירים את האנרגיה לצורך התנחלות בלבבות ולהדתה".
רונית תירוש, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך, אמרה כי אין בסיס לדברי פרומן כאילו התכנים על מורשת ותרבות יהודית באים על חשבון מקצועות לימוד אחרים.

תאריך:  12/11/2020   |   עודכן:  12/11/2020
+יו"ר הכנסת: "החלטת בג"ץ - בטלה מיסודה"
22:16 12/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוין: ״בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות ללא סמכות בחוקי יסוד"  ▪  סמוטריץ': "נתניהו האכיל את המפלצת. ההודעות הנזעמות של חברי הליכוד הערב הן מופע צביעות וחוסר מודעות עצמית מדהים"

לוין. "הדמוקרטיה ורצון העם ינצחו"[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+כ-6,500 חיילים איבדו מקום עבודתם
14:59 12/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתוכם 930 חיילים בודדים, ומדובר בחיילים עם מצוקה כלכלית, שבגלל הקורונה ביקשו סיוע כלכלי מצה"ל  ▪  ח"כ קושניר: לא מדובר בחיילים רבים, וניתן לסייע להם בתקציב מיוחד. אי-מציאת עבודה לחיילים אלו תגרום להם לנשור מהשירות הצבאי, ואח"כ להישאר בשולי החברה

מש"קיות ת"ש[צילום: יצחק אלהרר, סקופ 80]
+משרד הבריאות מקצץ בתקציב למאבק באובדנות עולים
14:44 12/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זאת על-אף עלייה מדאיגה במספר הפניות למוקדי החרום  ▪  חילופי האשמות בין משרדי האוצר והבריאות בשאלת התקצוב  ▪  יו"ר ועדת הקליטה: "זו בושה"

אילוסטרציה
+ועדת האתיקה: מוצפת ב"קובלנות קנטרניות החוזרות על עצמן"
09:30 12/11/20  |  עידן יוסף

לנוכח ריבוי תלונות על התבטאויות פוגעניות או מסיתות מצד חברי כנסת בזמן דיונים ונאומים, הפיצה (ד') ועדת האתיקה של הכנסת מסמך המבהיר לח"כים מתי תידרש לנושא. הוועדה מבהירה שקיימים "מקרי קיצון", כמו הסתה לאלימות או גזענות שהוועדה רואה סמכות לקבוע הפרה אתית, גם אם הנושא אינו מגיע לרף הפלילי.
חברי הוועדה רואים בחומרה התבטאויות שיש בהן ניבול פה, האשמת שווא, השמצה אישית, הכפשה וביזוי של יחידים או ציבורים, וכך כל האשמה של אדם ברצח, בהסתה לרצח, בבגידה, בהשתייכות לקבוצת טרור או שימוש בביטוי "נאצי".
הוועדה אומרת כי היא מוצפת ב"קובלנות קנטרניות החוזרות על עצמן" שמאחורי חלקן עומד "גורם מארגן" המנסה להפעיל לחץ על הוועדה. הוועדה קובעת שהיא רשאית שלא לדון בתלונות ואפילו לא תהסס לפסול על הסף קובלנות שנועדו להטריד או להלך אימים על חבר כנסת, ופטרה את עצמה אף להודיע על כך לקובלים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החרדים משתלטים על עמדות מפתח במדינה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת זה באמת או בצחוק?
פרעאנקי  |  12/11/20 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
אושר סופית בכנסת לאפשר בידוד בית לכלבים וחתולים שנשכו, במקום העברתם להסגר במכלאה    הסיכוי שכלב שחוסן נגד כלבת יידבק במחלה הוא כמעט אפסי. לכן, אין צורך להעניש אותו    חיימוביץ': "יש רגעים של חסד גם בפוליטיקה"
עידן יוסף
גפני החליט על כך ששכרם של נושאי המשרות הבכירות יעודכן במסגרת הצמצום הנדרש בימי הקורונה    אושרה בקריאה ראשונה הקפאת שכר חברי הכנסת בשנת 2021    לפיד: "חברי הכנסת לא יכולים לקבוע לעצמם את השכר"    מלינובסקי: "רק שלושה ח"כים מיש עתיד תרמו משכרם"
מירב ארד
נוסח החוק תוקן ופורסם בתום פגישה של שר הבריאות אדלשטיין עם השר אמסלם ועם יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר    לממשלה תהיה אפשרות לפתוח אטרקציות ומקומות נוספים מחוץ למלונות
עידן יוסף
ועדת הפנים, משרד הפנים והשלטון המקומי הגיעו להסכמה על הצעה לפיה הגבייה תוכל להתבצע באמצעות חברה עירונית או תאגיד בשליטת כמה רשויות מקומיות    נוספו תנאים לחברת גבייה ציבורית, תאגיד או חברה משותפת של כמה רשויות מקומיות    תוכרז תקופת הערכות שתאפשר לשלטון המקומי ולרשויות המקומיות המעוניינות בכך להקים תאגיד ולמרכז לגביית קנסות להיערך לגבייה
מירב ארד
המענק בסך של 2,000 ש"ח יינתן גם לבני 67 שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות נגיף הקורונה    בני זוג שימצאו זכאים למענק יקבלו תוספת של 500 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il