X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנייה בלתי חוקית בנגב [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
קמיניץ. פניית פרסה במדיניות [צילום: ליאב פלד]
לבקשת ניסנקורן ובניגוד לפסיקת בית המשפט העליון

הקפאה בחלק ניכר מהאכיפה בעבירות בנייה

המדינה לא תפעל בשנתיים הקרובות נגד חלק מן הבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי והבדואי, כמו גם נגד שימושים בלתי חוקיים בקרקעות חקלאיות הרשימה המשותפת דרשה להקפיא את האכיפה כתנאי לתמיכה בממשלה בראשות גנץ
▪  ▪  ▪

פניית פרסה במדיניות הממשלתית נגד עבירות בנייה במגזר הערבי. על-פי בקשתו של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, יוקפאו חלק ניכר מפעולות האכיפה, עליהן הכריז המשרד בקדנציה של איילת שקד. יצוין, כי הרשימה המשותפת דרשה להקפיא פעולות אלו כתנאי לתמיכתה האפשרית בממשלה בראשותו של בני גנץ - וההחלטה באה במקביל לדיבורים המחודשים על אפשרות של הקדמת הבחירות.
במקביל, יינתנו הקלות גם באכיפה כלפי השימושים האסורים בקרקעות חקלאיות במושבים. המשמעות היא, כי בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון - אשר כינה שוב ושוב את הבנייה הבלתי-חוקית "מכת מדינה" ודרש לפעול נגדה - משרד המשפטים מקפיא למשך שנתיים חלק משמעותי מן האכיפה, ובכך מכשיר בפועל את הבנייה הבלתי-חוקית ומאפשר לעבריינים להמשיך וליהנות מפירותיה.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע (יום ה', 12.11.20) על הקלות באכיפה ביישובים הערביים והדרוזיים וביחס לשימושי פעילות לא-חקלאית ביישובים החקלאיים. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, אשר הוביל את הקו המחמיר, מסר על ההחלטות לניסנקורן. הן התקבלו בעקבות ישיבות עבודה עם נציגי החברה הערבית והדרוזית ועם נציגי המגזר החקלאי, הן ביחס למקרים קונקרטיים שדרשו מענה מקצועי והן ביחס להיבטי האכיפה באופן כללי.
משרד המשפטים הבהיר, כי אין המדובר בהקפאת תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה ("תיקון קמיניץ"), או בהקפאת האכיפה באופן כללי, אלא בעידכון מדיניות האכיפה. זאת, באופן שתינתן הקלה ביחס לבתים ישנים מאוכלסים אשר אינם מסכנים תכנון, לגביהם לא תבוצע אכיפה בשנתיים הקרובות - לא הריסה ולא קנסות מינהליים - כך שמדובר למעשה בהכשרה זמנית שלהם, בלא הליכי תכנון ובנייה.
עד 31.12.22 לא יינקטו הליכים להטלת קנסות מינהליים לפי תיקון 116 ביחס לבנייה ישנה למגורים, היינו ביחס לבנייה המשמשת בפועל למגורים, ושהשימוש האסור בה החל לפני 1.1.18, וזאת כפוף לתנאים אלו: לא מדובר בבנייה על קרקע מוגנת, למעט קרקע חקלאית (כלומר: הבנייה לא נמצאת על תשתיות לאומיות, סביבה חופית, גן לאומי, שמורת טבע או שטחים ציבוריים פתוחים); לא מתנהלים לגבי המבנה הליכי אכיפה, למעט אכיפה לפי תקנות העבירות המינהליות, והמבנה לא סומן להריסה ע"י מוסד התכנון. קמיניץ גם קורא לקדם את הליכי התכנון במגזר הלא-יהודי (המאפשרים להכשיר בדיעבד בנייה בלתי חוקית) ואף להשתמש בהליכים המזורזים של הותמ"ל במגזר זה.
במקביל, ניתנות הקלות גם כלפי בנייה בלתי חוקית במגזר החקלאי היהודי, לגבי פעילות לא-חקלאית (כגון תעשיה, מסחר וגני אירועים). הפעילות האכיפתית נגד מבנים הנמצאים בחלקה א' בנחלות המושבים, אשר ניתנים להסדרה בשל צמידות הדופן שלהם לחלקת המגורים, תמוקם בתחתית סדר העדיפות של האכיפה, וזאת כפוף לנקיטת פעולות הסדרה ע"י בעל הנחלה וכפוף לתנאים נוספים. מדיניות זו תעמוד בתוקפה עד 31.12.22.
רשות מקרקעי ישראל תקים צוות עבודה מצומצם שיבחן עידכון של רשימת השימושים המותרים להשכרה במסגרת הפעילות הלא-חקלאית. רמ"י תגיש למועצת מקרקעי ישראל הצעת החלטה, אשר תכלול הקלות שונות הנוגעות לתשלום דמי שימוש עבור תקופת העבר במסגרת הסדרה יזומה של השימושים הלא-מוסדרים בנחלה (למעט בתביעות מתנהלות), וזאת לתקופה מוגבלת.

תאריך:  12/11/2020   |   עודכן:  12/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקפאה בחלק ניכר מהאכיפה בעבירות בנייה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איפה אוהבי החוק שיפנו לבג"ץ? ל"ת
מתעניין  |  12/11/20 15:57
2
חיים בלהלהלנד. בדצמבר הכנסת
בני בנקר  |  12/11/20 16:05
3
ניסנקורן עבריין ונבל...
הפנתר  |  12/11/20 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מתוכם 930 חיילים בודדים, ומדובר בחיילים עם מצוקה כלכלית, שבגלל הקורונה ביקשו סיוע כלכלי מצה"ל    ח"כ קושניר: לא מדובר בחיילים רבים, וניתן לסייע להם בתקציב מיוחד. אי-מציאת עבודה לחיילים אלו תגרום להם לנשור מהשירות הצבאי, ואח"כ להישאר בשולי החברה
עידן יוסף
זאת על-אף עלייה מדאיגה במספר הפניות למוקדי החרום    חילופי האשמות בין משרדי האוצר והבריאות בשאלת התקצוב    יו"ר ועדת הקליטה: "זו בושה"
מירב ארד
ניסנקורן במסיבת העיתונאים: "נפעל להכין תזכיר חוק כבר בימים הקרובים ונפעל להעלות את זה בישיבת ממשלה, מתוך הבנה שיש בממשלה רוב ותמימות דעים"
איתמר לוין
הפרקליטות: צבי גנדלמן קידם את ענייניו של הקבלן שמואל לוי, שסייע לו להיבחר בשנת 2013, מתוך מחויבות אישית עמוקה וחשש שלא יסייע לו בעתיד
איתמר לוין
הפרקליטות מסרבת לומר מהי לדעתה המשמעות אם נתניהו חזר בו מהתחייבותו להסדר ניגוד עניינים, במסגרת העתירות נגד מינויו    פרקליטו של נתניהו: ההתחייבות הייתה לכך שההסדר יוסכם איתו ולא יונחת עליו, כפי שעשה כעת מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il