X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פוגלמן: המגבלה שהטילה המשטרה על השמעת מוזיקה לפני השעה 23:00 היא פגיעה בלתי מידתית בזכות להפגין, ואינה עולה מפסק הדין שהגביל רעשים בלתי סבירים בשעות הערב
▪  ▪  ▪
המוזיקה היא מסר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

המפגינים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסמוך למעונו בירושלים רשאית להשמיע מוזיקה באמצעי הגברה גם בשעות 23:00-21:30. כך קובע (יום ג', 17.11.20) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.
בחודש אוגוסט אשרר בג"ץ את המתווה שקבעה המשטרה לקיום ההפגנה ליד רחוב בלפור בירושלים, ולפיו "הן בהפגנות המתקיימות באמצע השבוע, הן בהפגנות המתקיימות במוצאי השבת תוגבל הקמת הרעש כך שהחל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול, מגאפון). לאחר השעה 23:00 ייאסר גם השימוש באמצעים אחרונים אלה".
למחרת מתן פסק הדין קבעה המשטרה, כי לאחר השעה 21:30 מותר להפעיל אמצעי הגברה רק לצורך נאומים. בחודש ספטמבר החרימה המשטרה אמצעי הגברה ששימשו להשמעת מוזיקה, אך הן בית משפט השלום בירושלים והן בית המשפט המחוזי קבעו שאין הצדקה לפעולה זו. כיוון שכך, פרסמה המשטרה בחודש שעבר נוהל ולפיו "מהשעה 21:30 ועד השעה 23:00 מותרת אך ורק הפעלת אמצעי הגברה (מגפון או רמקול) לטובת השמעת נאומים בלבד, ללא ליווי מוזיקלי או השמעת ג'ינגלים, רעשים מכל סוג, שירים או כל דבר אחר שאינו דיבור במילים של משמיע נאום".
פוגלמן קיבל את עתירתה של עמותת חוזה חדש, ממארגני ההפגנות, נגד נוהל זה. הוא אומר כי הגם שנושא המוזיקה לא נדון בפסק הדין הקודם, הנוהל של המשטרה אינו יכול להיגזר ממנו. המגבלה שהוטלה בו "לא נועדה לתת מענה לרעשים הנלווים להשמעת שירים ומוזיקה מוקלטת אחרת על-ידי המפגינים", הוא קובע. "המגבלות העדכניות לעניין השמעת המוזיקה באמצעי הגברה גורמות לפגיעה לא-מידתית בזכות להפגין".
פוגלמן מקבל את עמדתה של חוזה חדש, לפיה "השמעת שירי מחאה או השמעת מוזיקה לליווי ההפגנה היא אחת הדרכים לקיבוץ מפגינים תחת מטרתם המשותפת ולהעברת מסריהם, ונדבכים אלה - בדומה למסרים שמועברים בדרך של דיבור או נאום - הם חלק בלתי נפרד מחירות ההפגנה והביטוי". לדעתו גם "קיים קושי בקביעה גורפת כי שימוש באמצעי הגברה להשמעת מוזיקה, ג'ינגלים ושירים עד השעה 23:00 מביא למטרד רעש חריג וקיצוני". לצד זאת מדגיש פוגלמן, כי אינו מקבל את הטענה לפיה המגבלה נועדה לפגוע בזכות להפגין, ואומר שהמשטרה פעלה כפי שסברה שעליה לפעול כדי לשמור על הסדר הציבורי ושלום הציבור.
השופטים ג'ורג' קרא ואלכס שטיין הסכימו עם פוגלמן. את חוזה חדש ייצג עו"ד גונן בן-יצחק, את המדינה ייצגו עוה"ד ענת גולדשטיין וסיגל אבנון, ואת דיירי האזור - עו"ד חור נזרי.

תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
+יועמ"ש האוצר: פגיעה בפרטיות במשרד האוצר
22:16 17/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

עו"ד אסי מסינג מאשים את סביבת שר האוצר בצילום חשאי של מסך הטלפון הנייד שלו ובהדלפתו לחדשות 12  ▪  מצהיר כי ימשיך לפעול כ'שומר סף' וכי פעולותיו ככזה אינן חתירה נגד מדיניות הממשלה  ▪  התנצל בפני שר האוצר על שכינה אותו בתכתובת פרטית בכינוי 'הורדוס'

עו"ד מסינג. כינוי נפוץ בקרב עובדי האוצר [צילום: לע"מ]
+נתניהו: לא יודע אם בנט ימין או שמאל
16:43 17/11/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו ברדיו גלי ישראל: "אני לא יודע אם בנט הוא ימין או שמאל. תלוי באיזה יום שואלים. יש שם שתי מפלגות. בנט הצביע בעד לפיד לראשות הממשלה. הוא הצביע עם הרשימה המשותפת. סמוטריץ' הצביע נגד".
כאשר נשאל מי להערכתו ניצח בבחירות בארה"ב, ביקש שלא להידרש לסוגיה ולתת למערכת הדמוקרטית שם להכריע.

+השר יצחק כהן מתפטר מתפקידו במשרד האוצר
15:23 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כהן מש"ס נאלץ להתפטר גם ממשרד האוצר לאחר שיו"ר כחול לבן, בני גנץ חזר בו מהסכמתו לאפשר לכהן להישאר בתפקיד שר במשרד האוצר  ▪  ש"ס: "כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, חזר גנץ מהבטחתו ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים"

כהן. יחזור לכהן כסגן שר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: מותר להשמיע מוזיקה קולנית בהפגנות ליד בלפור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נו טוב פוגלמן. בוגר שלום עכשיו
שאול א.  |  17/11/20 12:10
2
החלטה לא "סבירה" ולא "מידתית"
שופטים פוליטיים  |  17/11/20 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איציק וולף
בבקשה שהוגשה לוועדת השרים לענייני שב"כ התבקשה הוועדה לאשר הארכה אוטומטית של אבטחת ראש הממשלה שכיהן לפחות שתי קדנציות - למשך 20 שנה, והארכת אבטחת ילדיו לשנתיים במקום לחצי שנה    לשכת רה"מ: האבטחה נקבעת על-פי הגורמים הביטחוניים
איתמר לוין
תומך בהוצאת צו על תנאי, שיחייב את הממשלה לנמק מדוע עו"ד שמעון בראון - מועמדו של השר אבי ניסנקורן - אינו מתמנה למנכ"ל המשרד    לשכת נתניהו: מדובר במחלוקת פוליטית שאינה נושא להכרעה בבג"ץ    לשכת גנץ: יש לאייש מיד את המשרות הבכירות    מנדלבליט: שיקולים קואליציוניים אינם גוברים על חובות הממשלה
מירב ארד
הוסיף: "קיבלת מה שרצית, אתה לא יכול לכרסם מבפנים"    על בנט אמר: "מזכיר לי את שמעון פרס: חזק בסקרים, חלש בשדה הקרב"
עידן יוסף
אחרי ההסתייגות שהביעו בכירי משרד הבריאות, רה"מ הודיע: ירדנו מסגר לילי בכל המדינה • השרים דנו בסגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב ובעוצר לילי בערים הכתומות, אך לבסוף הוחלט שנתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה • דרעי עקץ: "כנראה שהשרים מיותרים"
איתמר לוין
הדיון בעתירות נגד עיגון ממשלת החילופים בחוקי יסוד, מציב לראשונה להכרעה שאלה חוקתית ופוליטית חשובה וסבוכה    בעיקרון, יש להותיר את ההתערבות למקרים קיצוניים ביותר של פגיעה בלב-ליבה של הדמוקרטיה    המשפט העברי עשוי לספק כיוון מעניין ליצירת האיזון בין הרשות המבצעת לרשות השופטת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il