X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכנסת מיזגה את הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת הוועדה

הצעת החוק תקפיא את שכרם של 90 חברי כנסת
▪  ▪  ▪
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

עדת הכנסת אישרה (יום ג', 17.11.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לביטול עידכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021 כהצעת חוק מטעם ועדת הכנסת. בנוסף, הוועדה מיזגה את הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת החוק של הוועדה.
יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג אמר:: אני שמח שההצעה זוכה לתמיכת כל סיעות הבית. בעת הזאת, בזמן משבר כלכלי ובריאותי, כולם מסכימים שאין מקום להעלות את שכר חברי הכנסת:.
כזכור, שכרו של חבר כנסת עומד ע"ס 45,274 שקלים ברוטו לחודש. שכר ח"כ צמוד לשכר הממוצע במשק ומתעדכן מדי שנה באופן אוטומטי. השכר הממוצע במשק צפוי לעלות בינואר 2021 בשיעור חד. הצעת החוק קובעת בהוראת שעה, כי בתחילת שנת 2021 השכר יוקפא ולא יעודכן. הצעת החוק תקפיא את שכרם של 90 חברי כנסת.
ח"כ שלמה קרעי אמר בדיון, כי הצעת החוק של הוועדה, הינה הצעה לא משמעותית אלא פופוליסטית ויחצנית שמהווה טלאי קטן שלא מטפלת כמעט בכלום. קרעי הלין על כך שהצעת החוק שהוא הגיש, הצעה שלדבריו תביא פתרון כולל בשכר המגזר הציבורי, ותחסוך מאות מיליונים, לא עולה לדיון. קרעי הגיש את הצעתו כהסתייגות להצעת החוק של הוועדה. על-פי ההסתייגות, מנגנון חישוב השכר הממוצע במשק יכלול גם את תשלומי דמי האבטלה של המפוטרים והשוהים בחל"ת, ובכך השכר הממוצע במשק יקטן. אני חושב אמר קרעי, שיותר נכון שמנגנון החישוב ישקף נכונה את כל ההכנסות במשק, לרבות תשלומי האבטלה. לדבריו, אם דמי האבטלה יכנסו לחישוב השכר הממוצע במשק, שכר חברי הכנסת ירד בינואר הקרוב בכ-3% במקום שיעלה בכ-15% לפי מנגנון החישוב החוקי הנוכחי.
ח"כ יצחק פינדרוס התנגד להצעה ואמר כי הצעתו ביחס לשכר הח"כים, תחסוך כ-20,000 שקלים לחודש. זה לא סכום משמעותי שבגינו שווה לשנות את מנגנוני החישוב ולשנות סדרי בראשית.
ח"כ אלעזר שטרן הציע לקבוע בהסתייגות שהגיש, כי הצעת הוועדה הציבורית לשכר חברי הכנסת תחייב ולא תהווה רק כהמלצה לוועדת הכנסת, כפי שקובע החוק הנוכחי.
הוועדה דחתה את ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת שלמה קרעי ואלעזר שטרן. בתום הדיון וההצבעות על ההסתייגויות והרביזיה, אמר ח"כ מיקי לוי זה חוק פח!.
כאמור, הוועדה אישרה את הצעת החוק הממוזגת להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
+בכירה במשרד המשפטים: מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה
02:47 18/11/20  |  עידן יוסף

עו"ד נועה סרברו, ממחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים, אומרת כי מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה, אף יותר מההקלה אשר פורסמה בשבוע שעבר לגבי האכיפה על פי 'חוק קמיניץ'.
בדיון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת, אמרה סרברו: "יש בנגב סוגיות ייחודיות ויש אינטרס לאומי ייחודי בהסדרת ההתיישבות ולכן המדינה פועלת לפי מדיניות אכיפה נפרדת וייחודית לאזור, שהיא מקלה יותר באופן יחסי. בשבוע שעבר התקיימה ישיבה עם שר המשפטים ושר הכלכלה, האמון על הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, והשרים ביקשו לבחון פתרונות שיסייעו לתושבים הבדואים בנגב ובין היתר סוכם על צוות שייבחן פיילוט ביישוב או שניים, כדי לקדם פתרונות הסדרה, שיאפשרו לשפר את איכות החיים של הבדואים בנגב".

+"על הבעייתיות בחוק אלימות כלכלית לבוא לביטוי בספר החוקים"
01:36 18/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסנגוריה הציבורית מציעה לנתק את הכלי הפלילי ולסייג את השימוש בעבירה הפלילית בהוראת השעה  ▪  לשכת עורכי הדין: "אי אפשר לתת כותרת יפה ללא פתרון לבעיה. האם תביעה נזיקית היא המענה לאלימות כלכלית או שהיא תעצים אותה?  ▪  עו"סית ארצית לענייני סדרי דין: "אני מבינה את החשש לניצול לרעה כדי להעצים סכסוכים הסיכון תמיד קיים ובשביל זה יש בית המשפט"

נציגת פורום קפה שפירא והעימות בין יעקב אשר לקרן ברק [צילום: ערוץ כנסת]
השרים אבי ניסנקורן ומירב כהן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חבר כנסת נחסם ונדחף בידי שוטר; שוטר אחר בלם את הדוחף
20:53 17/11/20  |  עידן יוסף

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) נחסם ונדחף על-ידי שוטר, במהלך הפגנה מול ביתו של השר בני גנץ, וזאת בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת המאפשר להם מעבר חופשי. השוטר אמר לח"כ: "זה שאתה חבר כנסת לא נותן לך שום דבר". שוטר אחר שהיה עד למתרחש בלם את חבירו ואישר את תנועת הח"כ. הדובר של להב-הרצנו אמר כי דוברות המשטרה מנסה למזער נזקים.

+סקר: יהדות התורה יורדת ל-6 מושבים; 65 מושבים לגוש הימין
20:35 17/11/20  |  עידן יוסף

סקר קמיל פוקס עבור חדשות 13: הליכוד 29; ימינה 22; יש עתיד-תל"ם 20; הרשימה המשותפת 11; כחול לבן 10; שס 8; ישראל ביתנו, מרצ 7; יהדות התורה 6.
בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מקבל נתניהו 33%, אחריו בנט 18%, לפיד 16% וגנץ 13%. על השאלה מה עדיף – המשך כהונת ממשלת נתניהו-גנץ או בחירות השיבו 50% בחירות, 35% השיבו המשך כהונת הממשלה ולא יודע 15%.
על השאלה, באיזו מידה אתה מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה? היו התשובות:
לא מרוצה 54%
די מרוצה 23%​ ​ ​ ​
מרוצה 18%

+נושא עבודת בקרים בשבת יוחזר לוועדת הפנים
18:53 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת קבעה כי הסעיף שהוצע בידי סמוטריץ' וקרעי אינו בגדר נושא חדש, כפי שביקשה לטעון יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ'  ▪  אלעזר שטרן ויוליה מלינובסקי טענו אחרת ולא שללו להכריח בקרי גבול לעבוד בשבת  ▪  קרעי הציע להסיר מהחוק את הסעיף שמסמיך את שר הפנים להעניק לעולים חדשים דרכון, עד אשר העולה יגור בארץ פרק זמן שיקבע

תבוסה למיקי חיימוביץ' [צילום: דוברות הכנסת]
+אין צפי לשינוי במחירי הפרמיות בשל הארכת ההתיישנות
18:26 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למען ציבור המבוטחים - ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית: תקופת ההתיישנות על ביטוחי חיים, סיעוד, ובריאות, תוארך ל-5 שנים  ▪  במסגרת החוק הקיים, קבועה תקופת ההתיישנות על 3 שנים בלבד מיום המקרה. בנוסף קובעת ההצעה, כי חברות הביטוח יחויבו בידוע המבוטח במכתבים ייעודים, שנה וכן 3 חודשים לפני תום תקופת ההתיישנות. ההצעה נוגעת לפוליסות חדשות ולחידוש פוליסות

[צילום: Shutterstock]
+סחבת בחיבור לרשת הגז הטבעי
18:07 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהלי חברות חלוקת הגז הטבעי ומפעלי התעשיה מחו על הסחבת בחיבור לרשת: "שחררו אותנו ותנו לעבוד"  ▪  היו"ר מרגי: משרד האנרגיה צריך למנות ממונה  ▪  מנכ"ל נגב גז טבעי: בדיקת חיבור בניין לגז טבעי עולה 52,000 שקל - בעוד שבדיקת חיבור לגז ביתי רק 700 שקלים  ▪  מנהל רשות הגז: עד 2025 יחוברו 220 מפעלים

ח"כ עידן רול. יוזם הדיון [צילום: דוברות הכנסת]
+כ-85 אלף עסקים ייסגרו עקב המשבר
17:21 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רשות המיסים: מתוך 230 אלף בקשות שאושרו והועברו להם 8 מיליארד שקל, רק ב-450 מקרים, בהיקף 60 מיליון שקל, התברר כי שולם להם כסף שלא כדין, והם התבקשו להשיבו

אכיפה בשוק הכרמל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חולים מאומתים ומבודדים יבחרו בקלפיות ייעודיות
15:35 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.

ח"כ קרעי בקלפיות הקורונה [צילום: פלאש 90]
+הקלות להגדלת שימוש במוצרי חשמל חסכוניים באנרגיה
15:29 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משווק מוצר יחויב להציג תווית דירוג אנרגטי. עוסק שלא יעשה זאת צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקלים לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד  ▪  היעד: חיסכון של 1.4 מיליארד שקל עד 2030

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר: מענק והחזר הוצאות לעצמאים גם בחודשים נובמבר ודצמבר
12:28 17/11/20  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה מתן מענקים והחזר הוצאות לעצמאים גם בחודשים נובמבר ודצמבר. בנוסף ביקשה הוועדה מהאוצר לבחון את החזר הוצאות קבועות בירידה של 25% במחזורים, בדומה לפיצוי שניתן בחודשים הקודמים. יו"ר הוועדה ח"כ גפני: "המשבר עדיין כאן!".

+הטלת קנס על עסקים שאינם גובים היטל על שקיות
12:16 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "חוק השקיות חל רק על 20 רשתות. חייבים להרחיבו לחנויות נוספות וגם לשווקים"

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכרם של חברי הכנסת לא יעודכן בשנת 2021
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "חוק השקיות חל רק על 20 רשתות. חייבים להרחיבו לחנויות נוספות וגם לשווקים"
עידן יוסף
בעוד שבמשרדי הממשלה התקבלו 20 מן העתירות בעניין אי-מסירת מידע בהתאם לחופש המידע ו-27 נדחו, בעתירות שהוגשו נגד רשויות מקומיות הפער היה גדול פי כמה - 73 עתירות התקבלו ורק 9 נדחו
עידן יוסף
מדובר בחיילים במצוקה כלכלית, שקיבלו מצה"ל היתר-עבודה פרטית כדי לכלכל את עצמם    יו"ר ועדת הקליטה: עצם העובדה שהתגייסו לצה"ל, למרות הרקע המשפחתי, ראויה לכבוד והערכה
עידן יוסף
הצריכה - 42% מהתל"ג, שרובו נעשה ב-17 אלף החנויות, מתוכם כ-12 אלף בקניונים    יו"ר ועדת הקורונה: פתיחת חנויות-הרחוב אך הגבלת הקניונים - גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה
עידן יוסף
הכנסת והממשלה טרם קיבלו החלטה בנושא לחוקק חוק גיור, ועד סוף החודש אמורה להימסר תשובת המדינה בנושא לבג"ץ שעשוי להתערב בנושא    מחלוקת בימינה בנושא החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il