X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות המיסים: מתוך 230 אלף בקשות שאושרו והועברו להם 8 מיליארד שקל, רק ב-450 מקרים, בהיקף 60 מיליון שקל, התברר כי שולם להם כסף שלא כדין, והם התבקשו להשיבו
▪  ▪  ▪
אכיפה בשוק הכרמל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ועדת הקורונה שבה ודנה (יום ג', 17.11.20) במדיניות הפיצוי של הממשלה לעסקים ועצמאיים שנפגעו מהמשבר. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הזהירה כי ההערכה של גורמים כלכליים היא כ-85 אלף עסקים ייסגרו בעקבות המשבר. "חלק ניכר מהענפים טרם נפתחו לחלוטין עוד מהסגר הראשון - והם עדיין לא מקבלים פיצוי ראוי שיאפשר להם לשרוד. יש לחפש את פשטות ההליכים כדי לסייע לעסקים, עם מינימום מגבלות וכללים. תחושת בעלי העסקים היא כי המדינה מקשה עליהם לממש את זכויותיהם".
עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, הדגיש כי מי שהפסיד עד 40% בחודש הקיץ - טרם קיבלו פיצוי. כך גם העסקים החדשים המקבלים פיצוי חד-פעמי של 2,000-1,500 שקל בלבד. בנוסף, נעצר האשראי לעסקים שהמחאותיהם חזרו בגלל העדר הכנסות. עוד מצויים כ-40 אלף איש, העובדים כשכירים ועצמאיים, שטרם קיבלו מענה, וכך גם אלו העובדים כשכירים בשני מקומות.
יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) ביקר את היעדרות חברי הקואליציה מהדיון, וההימנעות עד-כה מקביעת דמי אבטלה לעצמאים, ו"המסר לצעירים הוא שבו בבית ואל תעבדו", ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) האשים כי "הממשלה לא נרתמת להצלת העסקים הקטנים והבינונים, במקום לקבוע מדיניות מקלה בעניינם", לדברי יואל רזבוזוב (יש עתיד) ממשק של אתר רשות המיסים עם העצמאיים לא ידידותי, וגם המיליארדים שהממשלה ביקשה כפיצויים לעסקים - רובם טרם מומשו, ואילו מרב מיכאלי (העבודה) עו"ד טלי ירון-אלדר, נציבת מס הכנסה בשנים 2002 - 2004, שאלה "למה להמציא את הגלגל מחדש? יש תקנות קיימות לפיצוי עסקים על נזק עקיף. זה כבר קיים בחוק, למה הלכו והסתבכו עם תקנות ובדיקות ומגבלות חדשות, ולא לקחו את התקנות הקיימות של נזק עקיף שהיה במס רכוש?. התקנות האלה מאפשרות לקבל את הנזק העקיף שנגרם, אובדן הרווחים, בלי המגבלה של אחוז ירידה מסוים במחזור, ובנוסף, לקבל את הפיצוי על השכר ששולם. בחיים שלפני הקורונה, ואחרי הקורונה, רואי חשבון מגישים דוחות למס הכנסה, מס הכנסה קולט את הדוחות האלה כמות שהם. אם צריך החזר, הוא נותן בלי לבחון אותם. אז למה לא הולכים במסגרת הקיימת של הפיצויים, ומסתמכים על חתימתם של רואי החשבון, כמו שסומכים עליהם תמיד? כך נהגו גם בעבר, בפיצויים עקיפים במסגרת מס רכוש. זה לא חדש".
לדבריה, "אנו בתוך מסגרת תקציב קיימת, ובמסגרתה צריך להפעיל שכל ישר, צריך להסתמך על רואי החשבון ויועצי המס, תנו פיצוי שכולל הוצאות קבועות, שכר עבודה ואיזשהו אחוז מהרווחים, ובכך הורדנו 80% מהביורוקרטיה. וכלפי מי שהערים או שיקר, יש מספיק סנקציות אזרחיות ופליליות. ואני מסכימה גם שעדיף לשלם פיצויים על שכר למעסיק, ולא להוציא עובדים לחל"ת".
שוקי שדה, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, הלין כי לא נידחים החזר-הלוואות שנלקחו לרכישת אוטובוסים, וכיום חברות רבות, שאין להם כמעט הכנסה - צריכות להחזיר כ-500 אלף שקל מדי חודש. בנוסף, לא נענתה בקשתם לדחיית מועדים להגשת מכרזים. "חברות עומדות בפני תהום - שאי אפשר יהיה לקום ממנה".
לדברי שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, טרם התאפשר לבקש הנחות לארנונה - אך העיריות דורשות לשלם בינתיים את מלוא הסכום. בנוסף, קיים סרבול בהשגת אישורי רשות המיסים על הירידה בהכנסות, והרשות מפרשת את החוק בצורה המקשה ביותר על בעלי העסקים, "והדבר המטופש הזה שנקרא חל"ת - גומר את המשק".
נתנאל היימן, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, הזהיר אם העסקים לא יקבלו את האישור מרשות המיסים - הם לא יכלו לקבל את ההנחה בארנונה מהרשות לעסקים קטנים, גיל ועקנין, יו״ר איגוד שכירים בעלי שליטה, האשים כי התאמה בין מענק סוציאלי, ירידה בהכנסות - לבין הנחה בארנונה ואילו דותן סופר, מייסד התאחדות העצמאיים, הזהיר כי "העתיד הכלכלי שלנו לוט בערפל. המשבר עדיין בתחילתו, ויישאר עימנו לשנים רבות. עסקים שסוגרים היום יגיעו לחדלות-פרעון ולעובדים שלהם לא יהיה לאן לחזור".
לפי גל ברנס, רכז תעשיה ומסחר באגף התקציבים באוצר, הוענקו 18.5 מיליארד שקל מענק סוציאלי, וכן 7.7 מיליארד שקל בגין הוצאות קבועות לכ-240 אלף עסקים. רוב המענקים נוצלו 74-54% מהתקציב שהוקצה, וכמעט כל מי שביקש והיה זכאי - קיבל. לכל מענק יש הגיון וממילא כללים משלו. הוגשו כבר בקשות להחזר ארנונה לחודשי מאי-יוני ומחר כבר תיפתח האפשרות להחזר לחודשים יולי-ספטמבר. רשות המיסים התאמצה להקים מערכות בזמן קצר להגשת בקשות. לדבריו, מנגנון קרן מס רכוש מיועד לזמן חירום - כמו במבצע צוק איתן, ולא מיועד לשגרה. אתמול אושר בוועדת העבודה והרווחה מתווה להחזרת מובטלים עובדים בחל"ת, והוא יפורסם בהרחבה בימים הקרובים. לדברי אמיר דהן, מנהל הפיצויים ברשות המיסים, רק מתוך 230 אלף בקשות שאושרו והועברו להם 8 מיליארד שקל, רק ב-450 מקרים, בהיקף של 60 מיליון שקל התברר כי שולם להם כסף שלא כדין, הם אינם זכאים והתבקשו להשיב את הסכום שקיבלו.

תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
+בכירה במשרד המשפטים: מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה
02:47 18/11/20  |  עידן יוסף

עו"ד נועה סרברו, ממחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים, אומרת כי מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה, אף יותר מההקלה אשר פורסמה בשבוע שעבר לגבי האכיפה על פי 'חוק קמיניץ'.
בדיון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת, אמרה סרברו: "יש בנגב סוגיות ייחודיות ויש אינטרס לאומי ייחודי בהסדרת ההתיישבות ולכן המדינה פועלת לפי מדיניות אכיפה נפרדת וייחודית לאזור, שהיא מקלה יותר באופן יחסי. בשבוע שעבר התקיימה ישיבה עם שר המשפטים ושר הכלכלה, האמון על הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, והשרים ביקשו לבחון פתרונות שיסייעו לתושבים הבדואים בנגב ובין היתר סוכם על צוות שייבחן פיילוט ביישוב או שניים, כדי לקדם פתרונות הסדרה, שיאפשרו לשפר את איכות החיים של הבדואים בנגב".

+"על הבעייתיות בחוק אלימות כלכלית לבוא לביטוי בספר החוקים"
01:36 18/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסנגוריה הציבורית מציעה לנתק את הכלי הפלילי ולסייג את השימוש בעבירה הפלילית בהוראת השעה  ▪  לשכת עורכי הדין: "אי אפשר לתת כותרת יפה ללא פתרון לבעיה. האם תביעה נזיקית היא המענה לאלימות כלכלית או שהיא תעצים אותה?  ▪  עו"סית ארצית לענייני סדרי דין: "אני מבינה את החשש לניצול לרעה כדי להעצים סכסוכים הסיכון תמיד קיים ובשביל זה יש בית המשפט"

נציגת פורום קפה שפירא והעימות בין יעקב אשר לקרן ברק [צילום: ערוץ כנסת]
השרים אבי ניסנקורן ומירב כהן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חבר כנסת נחסם ונדחף בידי שוטר; שוטר אחר בלם את הדוחף
20:53 17/11/20  |  עידן יוסף

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) נחסם ונדחף על-ידי שוטר, במהלך הפגנה מול ביתו של השר בני גנץ, וזאת בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת המאפשר להם מעבר חופשי. השוטר אמר לח"כ: "זה שאתה חבר כנסת לא נותן לך שום דבר". שוטר אחר שהיה עד למתרחש בלם את חבירו ואישר את תנועת הח"כ. הדובר של להב-הרצנו אמר כי דוברות המשטרה מנסה למזער נזקים.

+סקר: יהדות התורה יורדת ל-6 מושבים; 65 מושבים לגוש הימין
20:35 17/11/20  |  עידן יוסף

סקר קמיל פוקס עבור חדשות 13: הליכוד 29; ימינה 22; יש עתיד-תל"ם 20; הרשימה המשותפת 11; כחול לבן 10; שס 8; ישראל ביתנו, מרצ 7; יהדות התורה 6.
בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מקבל נתניהו 33%, אחריו בנט 18%, לפיד 16% וגנץ 13%. על השאלה מה עדיף – המשך כהונת ממשלת נתניהו-גנץ או בחירות השיבו 50% בחירות, 35% השיבו המשך כהונת הממשלה ולא יודע 15%.
על השאלה, באיזו מידה אתה מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה? היו התשובות:
לא מרוצה 54%
די מרוצה 23%​ ​ ​ ​
מרוצה 18%

+נושא עבודת בקרים בשבת יוחזר לוועדת הפנים
18:53 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת קבעה כי הסעיף שהוצע בידי סמוטריץ' וקרעי אינו בגדר נושא חדש, כפי שביקשה לטעון יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ'  ▪  אלעזר שטרן ויוליה מלינובסקי טענו אחרת ולא שללו להכריח בקרי גבול לעבוד בשבת  ▪  קרעי הציע להסיר מהחוק את הסעיף שמסמיך את שר הפנים להעניק לעולים חדשים דרכון, עד אשר העולה יגור בארץ פרק זמן שיקבע

תבוסה למיקי חיימוביץ' [צילום: דוברות הכנסת]
+אין צפי לשינוי במחירי הפרמיות בשל הארכת ההתיישנות
18:26 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למען ציבור המבוטחים - ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית: תקופת ההתיישנות על ביטוחי חיים, סיעוד, ובריאות, תוארך ל-5 שנים  ▪  במסגרת החוק הקיים, קבועה תקופת ההתיישנות על 3 שנים בלבד מיום המקרה. בנוסף קובעת ההצעה, כי חברות הביטוח יחויבו בידוע המבוטח במכתבים ייעודים, שנה וכן 3 חודשים לפני תום תקופת ההתיישנות. ההצעה נוגעת לפוליסות חדשות ולחידוש פוליסות

[צילום: Shutterstock]
+סחבת בחיבור לרשת הגז הטבעי
18:07 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהלי חברות חלוקת הגז הטבעי ומפעלי התעשיה מחו על הסחבת בחיבור לרשת: "שחררו אותנו ותנו לעבוד"  ▪  היו"ר מרגי: משרד האנרגיה צריך למנות ממונה  ▪  מנכ"ל נגב גז טבעי: בדיקת חיבור בניין לגז טבעי עולה 52,000 שקל - בעוד שבדיקת חיבור לגז ביתי רק 700 שקלים  ▪  מנהל רשות הגז: עד 2025 יחוברו 220 מפעלים

ח"כ עידן רול. יוזם הדיון [צילום: דוברות הכנסת]
+חולים מאומתים ומבודדים יבחרו בקלפיות ייעודיות
15:35 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

על-פי ההצעה החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.

ח"כ קרעי בקלפיות הקורונה [צילום: פלאש 90]
+הקלות להגדלת שימוש במוצרי חשמל חסכוניים באנרגיה
15:29 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משווק מוצר יחויב להציג תווית דירוג אנרגטי. עוסק שלא יעשה זאת צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקלים לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד  ▪  היעד: חיסכון של 1.4 מיליארד שקל עד 2030

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שכרם של חברי הכנסת לא יעודכן בשנת 2021
14:32 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת מיזגה את הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת הוועדה  ▪ 
הצעת החוק תקפיא את שכרם של 90 חברי כנסת

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר דהן / Amir Dahan  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רועי כהן / Roee Choen  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
על-פי ההצעה החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.
מירב ארד
משווק מוצר יחויב להציג תווית דירוג אנרגטי. עוסק שלא יעשה זאת צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקלים לתאגיד ו-7,000 שקל ליחיד    היעד: חיסכון של 1.4 מיליארד שקל עד 2030
מירב ארד
ועדת הכנסת מיזגה את הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד ומיקי לוי להצעת הוועדה   

הצעת החוק תקפיא את שכרם של 90 חברי כנסת
מירב ארד
יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "חוק השקיות חל רק על 20 רשתות. חייבים להרחיבו לחנויות נוספות וגם לשווקים"
עידן יוסף
בעוד שבמשרדי הממשלה התקבלו 20 מן העתירות בעניין אי-מסירת מידע בהתאם לחופש המידע ו-27 נדחו, בעתירות שהוגשו נגד רשויות מקומיות הפער היה גדול פי כמה - 73 עתירות התקבלו ורק 9 נדחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il