X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדרך: איכון פלאפונים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
התנגד לשימוש בכלי מחשש לחשיפת יכולות
צו על-תנאי שהוציאו חיות, מלצר והנדל מלמד:

בג"ץ עשוי להגביל השימוש באיכוני השב"כ

הורו למדינה לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יוגבל השימוש בכלי השב"כ "למקרים שבהם החולה המאומת אינו משתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית, או שלא מסר כלל דיווח על מגעים" עשויים גם לקבוע שמשרד הבריאות אינו עומד בחובתו לפתח כלי אזרחי חלופי
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון שוקל את האפשרות להגביל את השימוש בכלי השב"כ לאיתור המגעים של חולי קורונה, רק למקרים בהם החולים מסרבים לשתף פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות. כך עולה מצו על-תנאי שהוציאו (יום ג', 17.11.20) הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל. הצו הוצא בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, רופאים לזכויות אדם ופרטיות ישראל.
הצו מורה לכנסת, הממשלה והשב"כ לנמק בתוך שלושה שבועות "מדוע לא ייקבע כי הסמכת השב"כ לבצע איתור מגעים של חולים מאומתים בנגיף הקורונה, תוגבל למקרים שבהם החולה המאומת אינו משתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית, או שלא מסר כלל דיווח על מגעים". עוד הורה בג"ץ לנמק מדוע לא ייקבע, כי משרד הבריאות "אינו עומד בחובה המוטלת עליו בחוק, לקידום טכנולוגיה אזרחית כחלופה להסתייעות בשב"כ, ומדוע לא יפעל לקידום חלופה כאמור".
כלי השב"כ, שעל מהותו מוטל חיסיון בשל ביטחון המדינה, נמצא בשימוש מאז הגל הראשון של הקורונה. מדובר ביכולת לאכן את מי שהיה בסביבתו של חולה קורונה, כדי להודיע לו שעליו להיבדק ולהיכנס לבידוד. השב"כ עצמו הסתייג מן השימוש בכלי, בעיקר בשל החשש שהדבר יחשוף את יכולותיו המבצעיות. עם זאת, בג"ץ אישר את השימוש בו בגל הראשון - בתנאי שהכנסת תעגן אותו בחוק. הממשלה עיכבה את החקיקה ולבסוף העבירה אותה בסמוך לגל השני.
הקו עליו רומז בג"ץ זהה לקו שעליו המליצה לפני שלושה שבועות הרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים. לדבריה, "על-רקע נתוני התחלואה דהיום, ברי כי לא אמור להיות כל קושי מעשי לבצע חקירה אפידמיולוגית אנושית, בזמן אמת ובאותו היום, לכל מי שאובחן כחולה מאומת. לאור נתונים אלו, סבורה הרשות להגנת הפרטיות כי ההצדקה המרכזית שעמדה מלכתחילה בבסיס ההחלטה יוצאת הדופן לעשות שימוש בכלי הטכנולוגי שבידי שירות הביטחון הכללי לצרכים אלו, אינה עומדת עוד".
הרשות טענה, כי למעשה השימוש בכלי השב"כ נכשל - שכן חלק ניכר ממי שנשלחים לבידוד בעקבות איכונים אלו, משתחררים לאחר שהם מוכיחים שמדובר בטעויות. לדבריה, "נוכח הפגיעה הדרמטית והמתמשכת בזכות החוקתית לפרטיות של כל תושבי מדינת ישראל כתוצאה משימוש רציף במנגנון השב"כ, פגיעה שאת אותות המדרון החלקלק שלה ניתן לראות כבר היום, בין היתר, ביוזמות להרחיב את היקף המידע הנאסף ואף להעבירו לגופים נוספים לצרכים שונים, ובהינתן כי מערך החקירות האפידמיולוגיות המורחב, לצד הבדיקות הרבות, מעמיד כבר היום חלופה בת-קיימא למנגנון השב"כ בהיבט איתור המגעים (כפי שנעשה בכל הדמוקרטיות המערביות האחרות), הדבר משליך במישרין על מידתיות המשך השימוש במנגנון השב"כ, ובנתונים הקיימים מחייב בחינה מחדש של ההצדקה להמשך השימוש במנגנון פוגעני זה".
לדעת הרשות, "ניתן לשקול מנגנון לפיו השימוש במנגנון השב"כ יוגבל אך ורק למקרים בהם החולה המאומת אינו משתף פעולה כלל בחקירתו, או שלא מסר מגעים כלל. זאת, למשך תקופת מעבר קצובה בזמן במהלכה ייעשה מאמץ לשכלל ולטייב את אפקטיביות מערך החקירות האפידמיולוגיות, ולהמשיך בקידום החלופה הטכנולוגית האזרחית". הרשות שבה וקראה, כמו בחוות דעתה הקודמות, לפתח במהירות כלי טכנולוגי אזרחי שיתן מענה במקום כלי השב"כ.
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, דיווח בחודש שעבר, כי הכלים שהפעיל השב"כ לא אפשרו לו לעמוד במלואה במשימה שהוטלה עליו לאיתור חולי קורונה ולאיכון מגעיהם. על-פי ממצאיו, אפקטיביות החקירה האפידמיולוגית המבוצעת על-ידי תשאול של החולה גבוהה במידה ניכרת מזו של השב"כ: שיעור החולים מבין המגעים המאותרים בחקירות הוא 24%, לעומת 4.6% בלבד במגעים שמאתר השב"כ. עם זאת, אנגלמן גם הצביע על תופעה בה חולים רבים מסרבים לשתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית, כדי שלא לגרום לבידוד של מקורבים אליהם.

תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
+משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.5%
08:28 18/11/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות מעדכן (יום ד') על 815 נדבקים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מתוך 56,512 הבדיקות שנעשו, 1.5% אחוז יצאו חיוביות. מספר החולים קשה עומד על 307, מתוכם 131 חולים מונשמים. בישראל יש כיום 8,293 חולים פעילים.

+רף הזכאות למענק השתתפות בהוצאות בנובמבר דצמבר ירד ל-25% לפחות
02:41 18/11/20  |  עידן יוסף

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אישרר את ההרחבה של הסיוע לעסקים לפיה לצורך זכאות למענק השתתפות בהוצאות קבועות לחודשים נובמבר דצמבר 2020 תידרש ירידה במחזורים של 25% לפחות לעסקים שמחזורם עד 100 מיליון ₪, במקום 40%. כמו כן, תינתן הקלה גם לעסקים עם מחזור גבוה יותר. בכך הלכה למעשה, ניתן יהיה להמשיך את הסיוע לעסקים רבים.
בהתאם להחלטה, ההקלה בתנאי הסף לקבלת מענק השתתפות בהוצאות קבועות תוארך גם לתקופת נובמבר-דצמבר תוך דרישה להוכחת ירידת מחזור של 25% בלבד לעסקים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון שקל. 99% מהעסקים שהגישו בקשות למענק הוצאות קבועות בחודשים הקודמים היו עסקים שמחזורם נמוך מ-100 מיליון שקל בשנה.
כמו כן, בהתאם להחלטה שהתקבלה, תחול הקלה בתנאי הסף למענק גם לעסקים עם מחזור שנתי של מעל 100 מיליון באופן הבא: עסקים עם מחזור שנתי של 200-100 מיליון ש"ח יצטרכו להראות ירידת מחזור של 40% (לעומת 60% ברשת הביטחון המקורית) עסקים עם מחזור שנתי של 400-200 מיליון ש"ח יצטרכו להראות ירידה של 60% (לעומת 80% ברשת הביטחון המקורית). הרציונל העומד מאחורי ההפחתה המדורגת הוא, בין היתר, להקל את המעבר של העצמאיים והעסקים מתקופת הסגר לקראת פתיחה רחבה יותר של המשק.

+עליה במגמת התחלואה: 1.8% מהבדיקות חיוביות
00:09 18/11/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מעדכן: נמשכת מגמת העלייה בתחלואה 8,150 ושיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות הוא 1.8%. אתמול חלה ירידה קלה במספר החולים קשה ומספרם הוא 317.

+פייזר: קרובים צעד נוסף להגשת בקשה לאישור חרום לחיסון
00:03 18/11/20  |  עידן יוסף

מנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלה, אומר שהחברה קרובה צעד נוסף להגשת בקשה ל-FDA לאישור חרום לחיסון, לאחר שעברה גם את שלב הבטיחות. וכעת מכינים את החומר להגשה. לא ציין מתי יוגש החומר ל-FDA.

+ישרוטל אגמים פתח שעריו בניגוד לחוק
21:33 17/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

למרות שעדיין נאסר על מלונות לפעול עד הלילה בשעה 00:30 הפר מלון ישרוטל אגמים באילת את תקנות הקורונה וקיבל אורחים מהבוקר  ▪  בתיעוד שהגיע לידי News1 ניתן לראות את חדר האוכל במלון פעיל

סועדים בחדר האוכל בישרוטל אגמים, הערב
+נתניהו: מו"מ להגדלת אספקת החיסון מחברת מודרנה
18:37 17/11/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתמול שוחחתי עם מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן באנסל. חברת מודרנה עברה את הניסוי על החיסון בהצלחה, עם נתון עוד יותר גבוה - 94.5% הצלחה. אנחנו חתמנו איתם על הסכם לאספקה בהיקף מסוים, אנחנו מנהלים איתם מו"מ על היקף נוסף, ואני מקווה שבעקבות השיחה נוכל להשלים את המשא ומתן הזה במהרה. אני חייב להגיד לכם שהמנכ"ל היה מאוד ידידותי. המדיניות שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים, בכמה שפחות זמן".

+בני ברק: המשטרה סגרה את בית הכנסת איצקוביץ'
18:05 17/11/20  |  עידן יוסף

במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, שוטרי תחנת בני ברק הבחינו בתכונה בבית הכנסת איצקוביץ', אשר נחזה להיות סגור. בדיקה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות. קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה. השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דוח על סך 5,000 ש"ח.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ עשוי להגביל השימוש באיכוני השב"כ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
למרות שעדיין נאסר על מלונות לפעול עד הלילה בשעה 00:30 הפר מלון ישרוטל אגמים באילת את תקנות הקורונה וקיבל אורחים מהבוקר    בתיעוד שהגיע לידי News1 ניתן לראות את חדר האוכל במלון פעיל
עידן יוסף
רשות המיסים: מתוך 230 אלף בקשות שאושרו והועברו להם 8 מיליארד שקל, רק ב-450 מקרים, בהיקף 60 מיליון שקל, התברר כי שולם להם כסף שלא כדין, והם התבקשו להשיבו
מירב ארד
על-פי ההצעה החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.
יצחק דנון
יצרנית הקוסמטיקה אלין כהן תובעת 5 מיליון שקל מיצרן התמרוקים חגי קאופמן, בטענה שסיפק מוצר שלא עמד בדרישות משרד הבריאות
עמנואל בן-סבו
בית הכנסת עבורי הוא המקום אליו מתנקז החשש הגדול ביום שאחזור לפקוד אותו, החשש מהמפגש עם הכסאות הריקים, החשש מהידיעה על החולים, המתמודדים, השורדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il