X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכון מתווים: "משרד החוץ, שמילא תפקיד מרכזי ולאורך שנים בפיתוח הקשר עם איחוד האמירויות ובחריין, הודר מהשלבים הסופיים של כינון היחסים" מכון קהלת: "דוח המבקר לא דיבר על נושא ההוצאות הקשיחות במשרד ועל הרפורמות הדרושות" שלח: "לעגן בחוק את מעמד משרד החוץ"
▪  ▪  ▪
משרד החוץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה (יום ד', 18.11.20) בדוח המבקר 70ב' המעלה ביקורת על ההפחתה העקבית בחלק של משרד החוץ בתקציב המדינה - מהלך, שעל-פי המבקר "פגע בפעילות המשרד בארץ ובעולם".
יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר כי החלטות הממשלה לא מתקיימות בנוגע למשרד החוץ בכוונת מכוון. "צריך להחליט שהדבר חשוב, ולעגן את זה בחוק כך שלא יהיה מו"מ מדיני שלא מנוהל ע"י משרד החוץ", אמר שלח. "כבר כמה שנים ששר החוץ מודר כמעט מכל המהלכים שישראל עשתה. ולכן נוכח הגישה המתעמרת הן בחוסר השיתוף ובקיצוץ התקציבי, צריך לעגן את מעמד משרד החוץ. אין תחליף למרכזיות של משרד החוץ - העובדה שיש למשרד אנשים על הקרקע לאורך שנים שנמצאים בכל מקום ומייצרים ידע שלא קיים במערכות האחרות, מחייבת שהם ינהלו את הדברים. הדבר הזה לא מובן לאורך הרבה שנים במדינת ישראל ועל כן זה דורש התערבות של הכנסת".
מנהל חטיבה במשרד המבקר, יובל חיו, הציג את עיקרי הדוח והוסיף: "מדינת ישראל צריכה מערך חוץ הרבה יותר משוכלל ומתוחכם מכל העולם. יש לה מאפיינים ייחודים מאוד. הצורך הזה לא עומד בהלימה לדברים שעלו בדוח, כי ההסכמות התקציביות בכל הנוגע למשרד החוץ יתנו ביטוי להוצאות קשיחות וגמישות לצד ייזום תוכנית התייעלות בת-יישום, שימנעו את שיבוש פעילות משרד החוץ ויאפשרו לו להמשיך למלא את ייעודו".
עוד אמר כי יש לראות האם יש מי שבודק איפה יש כפילויות בתקציבים של תפוצות וקשר עם קהילות בין שני המשרדים חוץ ותפוצות, כאשר עשירית מתקציב משרד החוץ מוקדש לנושא הקהילות ועל כך יש את משרד התפוצות.
אורנה שגיב, המפקחת הכללית בשירות החוץ במשרד החוץ, הגיבה: "הדוח חשוב שנתן תמונה למצב העגום שנקלענו בגלל התקציב בשנים האחרונות בשנות בחירות. משרד חוץ בכל העולם הוא אחראי על עיצוב מדינות החוץ ותכלול הפעילות של המדינה הן בשגרה והן בחרום. המשרד פרוס ב-106 מדינות בנציגויות ובנוסף עם יחסים עם 160 מדינות. אין עוד גורם ממשלתי שיש לו את היכולת שיש לנו במשרד, ולכן הגיוני שאנו אמורים לבצע את כל התכלול ומשרד החוץ צריך לקחת חלק פעיל בתכלול הפעילות. ולצערנו יש פעילות של משרדים אחרים בשטח שנשמעים בדיעבד, והוא מצב לא בריא. יש גם בזבוז משאבים בכך. אנו מקווים שהסמכויות ישובו למשרד החוץ".
שגיב הוסיפה כי חל שיפור מאז נכנס לתפקידו שר החוץ גבי אשכנזי והמשרד יוזם "שולחנות עגולים" בעיקר עם המשרדים הכלכליים, ו"יחד יש יותר שיח וקשב משני הצדדים. זה קורה גם כששר החוץ יוצא לביקור מדיני או ששר חוץ ממדינה אחרת מגיע הנה".
משה בן לולו, ראש חטיבה במשרד החוץ: "היום כל חברת הזנק מבצעת עיתוק (רילוקיישן) עם תנאים יותר טובים ונוחים מאשר עובדי מדינה. פעם הנושא של משרד ממשלתי היה חזק וקבוע עד לפנסיה. היום אנשים נכנסים לתהליך ולא במטרה להישאר קבוע. אין היום תמריצים או שכר כדי לשכנע אנשים לנסוע לחו"ל. זה פגיעה בתא משפחתי, ולפעמים לבן הזוג אין כל עבודה. זו גם פגיעה בפנסיה. הכל תלוי בידי האוצר וזו לא החלטה של משרד החוץ לגבי כל התנאים של היוצאים לשליחות. יש תקינה הניתנת לנו על-ידי האוצר ועם השנים יש קיצוצים שנעשים כמו בכל המשרדים, ובכך כמות התקינה בעולם ירדה משמעותית ויש משבר של עובדים וקליטת כוח אדם. אגף התקציבים עתה מנסה לפתוח אתנו דף חדש ותקצבו אותנו על פעילות. לאחר מאבקים של השר, עברנו מ-1.38 מיליארד לתקציב של 1.6. לגבי כוח אדם, עדיין אנו במשבר בנושא. אין דיוני תקציב לגבי 2021 וממתינים לראות מה יקרה".
המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד: "משרד החוץ, אין לו תחליף. הוא משרד מקצועי עם תשתיות רחבות של דיפלומטיה והבנה עמוקה של יחסי החוץ בין מדינות וכל הארגונים הבינלאומיים. כל נושא הקיצוץ במשרד החוץ שייך לנושא של סדרי עדיפות שלא נמצא בסמכותי או נתון להחלטתי. מנכ"ל משרד החוץ והשגריר במדינה כזו או אחרת היו שותפים קרובים לעשייה וכאשר דבר כזה לא קרה הסיבה הייתה רק בשל רמת חשאיות גבוהה ונדרשת של מהלכים נקודתיים".
יום טוב רענן, ראש מטה משרד התפוצות: "הממשלה הפקידה בידי משרד התפוצות את הקשר עם הקהילות היהודיות ואנו בקשר מאוד טוב עם משרד החוץ והמשפטים. נפגשים זה עם זה ומחליפים תוכניות עבודה ומעבירים מידע. חלוקת העבודה בין המשרדים - משרד החוץ אחראי על הקשר הדיפלומטי עם המדינה ועם הקהילה זה אנחנו ובעיקר בתום החינוך".
ד"ר נמרוד גורן, ראש המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית 'מיתווים': "למרבית ההזדמנויות, האתגרים והאינטרסים של ישראל יש כיום מרכיב מדיני בולט. דיפלומטיה זה לא רק הסברה, והיא לא נועדה רק לשרת את צורכי מערכת הביטחון. זה נכון, לדוגמה, לגבי ההסכמים עם מדינות המפרץ, לבניית יחסים עם הממשל החדש בארה"ב, למניעת הסלמה בעזה, ואפילו למאבק בקורונה. לשם כך דרוש מערך דיפלומטי חזק ויעיל. הדיפלומטיה העולמית משתנה. הזירה המדינית כבר לא נשלטת רק על-ידי מוסדות ממשלתיים ולאומיים. כיום, יש ריבוי שחקנים שפועלים להשפיע - חברות עסקיות, גורמי חברה אזרחית, ארגונים בינלאומיים, יזמים פרטיים ועוד. התחרות קשה והאינטרסים רבים. אל מול זאת, תקציב משרד החוץ הלך וקוצץ, תקנים בנציגויות מרכזיות בחו"ל נותרו בלתי-מאוישים, דיפלומטים הודרו מצמתי קבלת החלטות, והירידה במוטיבציה של אנשי משרד החוץ נתנה את אותותיה. את ההשלכות אנחנו רואים ממש בימים אלו, בכל הנוגע לכינון היחסים ההיסטורי עם מדינות המפרץ. משרד החוץ, שמילא תפקיד מרכזי ולאורך שנים בפיתוח הקשר עם איחוד האמירויות ובחריין, הודר מהשלבים הסופיים של כינון היחסים, ושר החוץ אפילו לא ראה מראש את ההסכם שהושג. משרדים ממשלתיים שונים עומלים בימים אלו על פיתוח קשרים עם מקביליהם במפרץ. מההתרשמות שלנו במתווים, ניכר שרבים מהם פועלים לבדם ומנסים לפלס דרך למפרץ, לעיתים תוך בחירה מודעת לעקוף את משרד החוץ".
אשר פרידמן, מכון קהלת: "הייתי במערכת הממשלתית כמה שנים בתפקידים וכיום אני עמית-מחקר בנושא ובודק איך לשפר את מערך יחסי החוץ במדינת ישראל. כאשר מציגים את השאלה איך לתקן את העוול שנעשה למשרד החוץ למעשה מפספסים את העיקר כיוון שיש לשאול כיצד ניתן לשפר את המצב הדיפלומטי של מדינת ישראל. דוח המבקר לא דיבר על נושא ההוצאות הקשיחות במשרד החוץ ועל איזה רפורמות דרושות במשרד החוץ. הקיצוץ במשרד החוץ מתרחש באופן דומה ובמקביל במשרדי חוץ במדינות רבות בעולם".
טל שחם, רפרנט שכר וכלכלה באגף התקציבים, משרד האוצר: "העבודה הפרטנית על תקציב משרד החוץ בדומה לעבודה על תקציבי משרדי ממשלה אחרים לשנת 2021 עדיין לא החלה. תקציב משרד החוץ המקורי עמד על 1.38 מיליארד ש"ח כאשר בפועל התקציב עמד על 1.66 מיליארד שקל, כך שניתן לראות שכן הועבר תקציב משמעותי נוסף. חשוב למשרד האוצר ליישם תוכנית אסטרטגית בהקשר למבנה משרד החוץ ובימים אלה מבוצעות פעולות להתנעת עבודה זו".

תאריך:  19/11/2020   |   עודכן:  19/11/2020
+ועדת חוקה אישרה הגדלת תפוסה בחנויות רחוב
10:32 19/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התקנות, המאפשרות כניסת לקוחות על-פי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 לקוחות, צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות

[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+השבתת מכ"ם הגשם - כמו מלחמה בלי מודיעין
23:51 18/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המכ"ם הישן, שלא תוחזק בשנים האחרונות בשל אי-אישור תקציבי, חדל לתפקד, ולאחרונה הוקצו שני מיליון שקל כדי לתקנו. המכ"ם יהיה מוכן רק בפברואר  ▪  יו"ר ועדת הפנים: נראה שברח"ל לא מבינים את המציאות אם הם מתכוננים לצונמי, ולא לעליית פני הים התיכון ולמשבר האקלים שגורם שטפונות מדי חורף

השירות המטאורולוגי בבית דגן

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכה לינדנשטראוס  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החוץ: פעילות שלנו זולגת למשרדים אחרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
המכ"ם הישן, שלא תוחזק בשנים האחרונות בשל אי-אישור תקציבי, חדל לתפקד, ולאחרונה הוקצו שני מיליון שקל כדי לתקנו. המכ"ם יהיה מוכן רק בפברואר    יו"ר ועדת הפנים: נראה שברח"ל לא מבינים את המציאות אם הם מתכוננים לצונמי, ולא לעליית פני הים התיכון ולמשבר האקלים שגורם שטפונות מדי חורף
עידן יוסף
מעסיקים שלהם עד 20 עובדים ישופו על 75% מעלות הבידוד    בגין הבידוד ינוכו עד 4 ימי מחלה ממכסתו הצבורה של העובד    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי
עידן יוסף
אמר את הדברים בדיון בנושא אחר בתקנות החלב, לנוכח העובדה כי תוקף התכנון עשוי לפקוע בסוף השנה    סמנכ"ל משרד החקלאות: "אסור להגיע ל-31 בדצמבר ללא מחיר מטרה - האוצר רוצה להשאיר את זה בן ערובה"    נציג האוצר: "המו"מ מתקדם - מקווים לפריצת דרך היום"
מירב ארד
נציגי משרד החינוך הודו בדיון כי אין תוכנית פעולה להסברה לתלמידים בכיתות הגבוהות על אודות התופעה    נציג משרד הבריאות: בסל ישנן 70 תרופות שמציעים אותן לחברה הבדואית
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: השרה לא יצאה מהמטרו. נקיים דיון מעקב אחת לחודש וחצי    טענות קשות מצד ראשי רשויות כלפי שיתופם בתהליך המטרו    משרד התחבורה: נעשה שיתוף ציבור מעבר למה שהחוק דורש - השרה הנחתה להתקדם עם התכנון בכל הכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il