X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מירי רגב ויהודה בר-אור לאחר הפגישה
בדיון עם נציגי נהגי המוניות וחברות יישומונים שבו התברר כי הרפורמה הקודמת תקועה ומסורבלת, הודיעה שרת התחבורה על כוונתה לקדם מהלך המתבסס על מונה חדש שמאפשר חישוב ארבע נסיעות במקביל נוסעים שיזמינו באמצעות הישומון יקבלו הנחה על דמי ההזמנה ואולי על מחיר המונה
▪  ▪  ▪
נהגי מוניות בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה (יום ד', 18.11.20), בתום דיון בראשותה על שינוי מדיניות שעשוי לאפשר הסרת חסמים לנסיעה שיתופית במוניות. ב-2017 חתם שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ על תקנות וצו לנסיעה שיתופית במונית, אך חסמים שונים גרמו לתוכנית להיות לא-משתלמת לנהגי המוניות, ואלה נמנעו מליישמה.
על-פי הסיכום מול רגב, שמבקשת לטייב את המצב העכשווי, משרד התחבורה יציג מונה חדש שיאפשר פתיחה במקביל של ארבע נסיעות שונות, ושיעניקו הנחות שינועו בין 20% ל-50% לנוסעים, בהתאם למספר הנוסעים שיסעו בפועל.
בבסיס המדיניות החדשה, הטעונה הליכי חקיקה בכנסת, עומדת הנחת המוצא שהנסיעות השיתופיות צריכות להיות משתלמות גם לנהגים וגם לנוסעים, על-מנת שבניגוד לניסיונות עבר להפעלת תחבורה שיתופית, הפעם היא תהפוך לנחלת כלל הציבור, וזאת באמצעות מונה חכם שיחשב את העלות תוך כדי הנסיעה ולא מראש. כיום חייב המפעיל להודיע לנוסע מראש את מחיר הנסיעה המשוער, ללא תלות במשתנים בדרך.
על-פי המוצע, נוסע שיזמין נסיעה שיתופית יקבל הנחה על דמי ההזמנה, ועם הצטרפות נוסעים נוספים יזכה להנחות נוספות על מחיר המונה. המונה החדש יידע לחשב את כלל הגורמים לכלל הנוסעים בנסיעה השיתופית, והמחיר לנוסע יוכל להגיע עד 50% הנחה אם יצטרפו 4 נוסעים לנסיעה. לטובת המהלך לא יהיה צורך בסובסידיה ממשלתית, והמודל הכלכלי יהיה בקלות שבה ניתן יהיה להוסיף נוסעים "על הדרך".
למהלך הוזמנו להצטרף כלל בעלי הישומונים המציעים שירותי מוניות בארץ ובכירים בחברות הנסיעה השיתופית ואחרות השתתפו בדיון במשכן הכנסת לצד נציגי נהגי המוניות שהביעו תמיכה במהלך. גט כבר הביעה הסכמה עקרונית למהלך, אך יאנגו ואובר עדיין שוקלות את צעדיהן. אובר מבינה את התנגדותה התקיפה שך שרת התחבורה להרחיב נסיעות שיתופיות גם לבעלי רכב פרטי, אך גם היא וגם יאנגו מעוניינות לאפשר לנוסע את הבחירה גם להזמין נסיעה במחיר קבוע וידוע מראש. לטענתן, הספק המקנן אצל הנוסע במהלך הנסיעה באשר לגובה התשלום שיידרש לשלם בסופה מהווה מטרד, ונוסעים מעדיפים לדעת מראש את המחיר - גם אם יתברר כיקר מעט יותר - מאשר חוסר הוודאות. לראיה, מציגים בחברת יאנגו נתונים לפיהם 93% מלקוחותיהם בארץ העדיפו מחיר קבוע מראש מאשר מחיר מוכוון מונה.
נסיעות המבחן במונה החדש כבר החלו באחת המוניות בתל אביב, ובהנחיית רגב ייעשו כל המאמצים על-מנת להתחיל את הנסיעות השיתופיות בפועל כבר בתחילת 2021 תוך סיום עבודת המטה ותיקוני החקיקה הנדרשים לביצוע.
לא כולם כאמור שותפים עדיין למהלך של השרה, ורגב הביעה תקווה שכולם יצטרפו ל"מהלך שיתופי אמיתי בין המוניות לחברות הישומונים". הטמעת המונה החדש, כמו גם חינוך השוק לשימוש בנסיעות שיתופיות כרוך בעלויות גבוהות בשלבים הראשונים שיכללו בין היתר שיווק אגרסיבי".
על הקושי בקידום המהלך אמרה רגב: "זה לא היה קל להצליח לאזן בין הרצון לשמור על נהגי המוניות ופרנסתם ומצד שני לדאוג לציבור ולצרכן. זהו מהלך של רווח לכל, ואני מאמינה שנראה בו ברכה ועידוד של הציבור להמשיך ולעבור לתחבורה ציבורית ושיתופית".
בתוך כך, לבקשת חברת יאנגו - שהועברה באמצעות ארבעה ח"כים מסיעות שונות, יתקיים דיון בוועדת הכלכלה, לדון בחוסר היכולת להשתמש בישומונים המאפשרים הזמנת מונית עם מחיר נסיעה ידוע מראש בנסיעות פרטיות, לעומת נסיעות עסקיות.

תאריך:  19/11/2020   |   עודכן:  19/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב: אסיר חסמים לנסיעה שיתופית במונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בהצהרה המשותפת עם נתניהו הודיע מזכיר המדינה האמריקני כי ה-BDS יוכרז כארגון אנטישמי    פומפאו הגיע לביקור באזור המסחר שבשער בנימין ובסיומו המריא לרמת הגולן
יצחק דנון
מפעילת אתר פסקדין תובעת 2.6 מיליון שקל מעו"ד אודליה סולברג, בטענה שהעתיקה 34 פרסומים משפטיים ופרסמה אותם בדף הפייסבוק ובאתר שלה
מירב ארד
איציק וולף
נציגי רפאל והבעלים הקודמים של המפעל חתמו אתמול על חוזה המכירה    עשרות עובדי המפעל הם תושבי שלומי והאזור ובכוונת רפאל להרחיב את השלוחה ולפתוח אפשרויות תעסוקה נוספות בגליל המערבי    מנכ"ל רפאל: ביטחון זה לא רק תקציבים זה לא רק חימושים, זה גם ביטחון תעסוקתי, ביטחון כלכלי וביטחון חברתי
מירב ארד
המזכר מתמקד בנושאים שונים, בינהם, קוד שייר, אפשרויות מימוש וצבירת נקודות מועדון של שתי החברות ושיתופי פעולה בתחומי תחזוקה ומטען בתל אביב ואבו דאבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il