X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלשטיין. 3 מיליארד שקל ירדו לטמיון [צילום: כפיר זיו]
ברנר. העדיף את מגה-אור [צילום: בוצ'צ'ו]
אלשטיין מאבד את השליטה לאחר שש שנים

ביהמ"ש: צחי נחמיאס ירכוש את דסק"ש

מגה-אור תשלם 950 מיליון שקל עבור 70.4% ממניות דסק"ש ו-164 מיליון שקל עבור 12% ממניות נוספות של הקבוצה, שאינן משועבדות "מה שהכריע את הכף, ומה שעמד לאלשטיין לרועץ מראשית הדרך, היה חוסר האמון והחשדנות הרבה שגילו כלפיו מחזיקי האג"ח ובעלי התפקיד"
▪  ▪  ▪

קבוצת מגה-אור, בראשות איש העסקים צחי נחמיאס, היא הרוכשת של מניות השליטה בחברת דיסקונט השקעות. השתיים גברו (יום ו', 20.11.20) במאבק המשפטי על בעל השליטה היוצא, אדוארדו אלשטיין. דסק"ש שולטת בחברות סלקום, נכסים ובניין, גב-ים ואלרון. מגה-אור תשלם 950 מיליון שקל עבור 70.4% ממניות דסק"ש ו-164 מיליון שקל עבור 12% ממניות נוספות של הקבוצה, שאינן משועבדות.
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, קיבל את הצעת הרכישה של מגה-אור למרות טענות שהעלה אלשטיין בדבר המסמכים שהגישה מגה-אור, ולמרות שהצעתו של אלשטיין הייתה גבוהה יותר מהצעת מגה-אור. זאת, משום שאלשטיין לא הצליח לקבל את התמיכה של 10% מבעלי איגרות החוב של דסק"ש, בכל אחת משלוש הסדרות. אלשטיין גם נתקל בהתנגדות מצד כונסי הנכסים של דסק"ש, שהעדיפו את הצעת מגה-אור.
"מה שהכריע את הכף, ומה שעמד לאלשטיין לרועץ מראשית הדרך, היה חוסר האמון והחשדנות הרבה שגילו כלפיו מחזיקי האג"ח ובעלי התפקיד. 'החטא הקדמון' של אלשטיין היה סירובו להזרים בספטמבר 2020 לקופתה הריקה של אי.די.בי 70 מיליון שקל אותם התחייב בכתב להזרים לה אך שנה אחת בלבד קודם לכן. אלמלא ניתנה התחייבות זו, שלבסוף לא קוימה, יש להניח כי הליכי חדלות הפירעון היו נפתחים שנה תמימה קודם למועד בו נפתחו בפועל", כתב ברנר בהחלטה. לדבריו, סירוב זה של אלשטיין לקיים את התחייבותו, הוא שגרם למשבר אמון עמוק ובלתי ניתן לאיחוי בין מחזיקי האג"ח לבינו, והוא גם שהביא לתחילת הליכי חדלות הפירעון של אי.די.בי. לשיטתם של מחזיקי האג"ח, קשה לתת אמון במי שהיה מוכן להפר התחייבות כתובה וחתומה, הגם שלמען ההגינות ציין, כי אלשטיין הציע הסבר מדוע סירב לקיים את התחייבותו.
עוד ציין אלשטיין, כי העובדה שמקורותיו הכספיים של אלשטיין נותרו עלומים פעלה לרעתו. "אלשטיין הזרים בעבר לאי.די.בי סכום עתק של 3 מיליארד שקל, אלא שמחזיקי האג"ח חששו שמא 'באר המזומנים' יבשה ברבות השנים, ואלשטיין לא השכיל לפזר את עננת החשדות וסימני השאלה בהקשר זה", כתב.
ברנר דחה את טענתו של אלשטיין, לפיה מגה-אור תעבור על חוק הריכוזיות אם תזכה בשליטה על דסק"ש. הוא נשען בהחלטתו על עמדת משרד המשפטים שקבעה, כי לא הוכח שמגה-אור תעבור על חוק הריכוזיות, בוודאי לא ברמת הוכחה המצדיקה צעד דרמטי של פסילת הצעתה על הסף.
אלשטיין היה בעל השליטה בדיסקונט השקעות משנת 2014, אז רכש את החברה - שהייתה בהליך כינוס נכסיו של נוחי דנקנר - יחד עם מוטי בן-משה, ממנו נפרד מאוחר יותר. בשנים הללו הספיק כאמור אלשטיין להשקיע בחברה 3 מיליארד שקל. השקעותיו צפויות לרדת לטמיון באופן מוחלט, לאחר שאיבד את השליטה בה בשל אי-עמידתו בתשלומים למחזיקי האג"ח (שהונפקו בתקופת דנקנר).

תאריך:  20/11/2020   |   עודכן:  20/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: צחי נחמיאס ירכוש את דסק"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פורסם תזכיר הצעת החוק לביטול האיסור להחזקת קנביס לשימוש עצמי ולשימוש עצמי במקום מגורים    ייקבעו איסורים אחרים שנועדו למנוע שימוש בקנביס על-ידי קטינים וצעירים עד גיל 21
עידן יוסף
הפוליפים במעי הגס הוסרו בשלמותם וראש הממשלה חזר לתפקוד מלא    רופאו האישי מסר סקירה שנתית: מצב בריאותו מצוין, הבדיקות תקינות, אך נתניהו חווה היצרות תכופה במערות האף
איציק וולף
המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי ונציבות שירות המדינה משיקים פרויקט שבו מנהלות בכירות תהיינה מנטוריות עבור מנהלות בדרגי הביניים    המטרה: עידוד המנהלות בדרגי הביניים להתקדם ולהתמודד על תפקידים בדרגי הניהול הבכירים ביותר שבהם יש כיום ייצוג חסר מאוד לנשים    עשרות מנהלות כבר נרשמו כמנטוריות
יצחק דנון
ביג מגה אור כפר החורש מבקשת מבית המשפט להורות לוועדה המקומית יזרעאלים להעניק לה היתר בנייה להקמת המרכז המסחרי
איציק וולף
סדר היום של הממשלה כולל סעיפים למינוי חשב כללי במשרד האוצר ולמינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה החליפי    אמש קבע היועץ המשפטי לממשלה כי יש למנות חשב כללי מיד ולכל הפחות למנות ממלא-מקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il