X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צוות בין-משרדי מציע להכניס את הליך רישום הזכויות לתוך הליך התכנון, בנימוק שהדבר לא יגרום להארכתו "יתר על המידה" מציע גם מסע הסברה לצורך רישום זכויות בדירות קיימות
▪  ▪  ▪
קמיניץ. שלוש שנות עבודה [צילום: ליאב פלד]

יש ליצור קשר הדוק בין שלב תכנון הבנייה לבין שלב הרישום של הנכס. זוהי מסקנתו העיקרית של צוות בין-משרדי שבדק את הגורמים המקשים על הליך הרישום של זכויות נדל"ן בתחום המגורים. הצוות הוקם בידי הממשלה בשנת 2017 ובראשו עמד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ. הוא הגיש היום (יום א', 22.11.20) את המלצותיו, לקבלת תגובות הציבור. ההמלצה העיקרית של הצוות היא למעשה להאריך את הליכי התכנון, המסורבלים מאוד ממילא, בנימוק שהדבר יסייע בהמשך בייעול הרישום - בלא להאריך "יתר על המידה" את התהליך כולו.
לדברי הצוות, כיום הגורמים התכנוניים (מוסדות התכנון ורשויות הרישוי) מתמקדים בייעול ההליך התכנוני והליך הרישוי, בעוד שהגורמים המקצועיים, האחראים על רישום זכויות במקרקעין (בעיקר הרשות להסדר ורישום זכויות במקרקעין), מתמקדים בייעול המרשם וקיצור הזמנים לרישום. מסקנתו העיקרית של הצוות היא, כי יש לשנות תפיסה זו ולהתייחס להליך כולו כהליך אחד, אשר יעילותו ומהירותו נמדדות על פני ציר זמנים אחד. על-מנת להטמיע את שינוי התפיסה מצא הצוות לנכון לאמץ שורה של המלצות של רשות מקרקעי ישראל, בשל הניסיון שצברה בהפעלת הממשקים שבין תכנון וקניין אגב ייזום תכנון וקידום הרישום של תוכניות שבאחריותה.
עיקרון נוסף עליו ממליץ הצוות הוא לשים דגש גם על תחום המיפוי והמדידות, לו יש תפקיד מכריע בהאחדת התכנון והרישום. תפקידו של תחום המיפוי הוא לפתוח את דלתות פנקסי המקרקעין בפני תוכנית המתדפקת בשעריו, ליצור מרשם יעיל ומדויק המשקף באופן נאמן את הזכויות במקרקעין וכן להבטיח היצמדות למגבלות התכנון והקניין לשם ייעול התהליך כולו וטיובו.
במבט לעתיד ממליץ הצוות, כי הגופים המקצועיים העוסקים ברישום בפועל יקיימו שיח תכוף עם הגורמים המקצועיים המטפלים בשלבי התכנון המפורט, לשם מציאת פתרונות לסוגיות כלליות ורחבות, ולא רק לקשיים אד-הוק שמתעוררים לא אחת. לדעתו, שיח מתמשך זה עשוי לפתור את מרבית החסמים שקיימים כיום בממשקים שבין התכנון לרישום, ולהביא ליצירת השינוי ולראייה של כל המערכות של הליך הרישום כחלק מהליך התכנון או לפחות כהמשך ישיר שלו. הליך התכנון עשוי להיות מורכב יותר, אך לדעת הצוות - בסופו של דבר הוא יפתור את החסמים מול הטאבו, כך שההליך כולו לא יתארך יתר על המידה. הצוות גם ממליץ על שורה של צעדים ספציפיים בתחום הגשת התוכניות ואישורן.
עוד עוסק הצוות במאות אלפי דירות בבתים משותפים ובתים צמודי קרקע, שזכויות בעליהם טרם נרשמו בספרי המקרקעין (הטאבו). כאשר מדובר בשיכונים ציבוריים, הוא ממליץ להקים ועדות משנה שיוכלו לקדם את רישום הדירות. כאשר מדובר בחברות משכנות, ההמלצה היא להטיל עיצומים על חברות שלא ירשמו את הדירות במועד - לצד הגדלה מסוימת של תשלומי הדיירים לחברות אלו. בנוגע לבתים משותפים, ההמלצה היא לצאת במסע הסברה לשכנוע דיירים סרבנים; לא מוצע להטיל עליהם עיצומים.

תאריך:  22/11/2020   |   עודכן:  22/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההמלצה לייעול רישום הדירות: להאריך את הליך התכנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קמינץ לא בנה אפילו חניה
ועדות מכבידות  |  22/11/20 20:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נבחר פה אחד על-ידי מועצת המנהלים של פז וכהונתו תתחיל ב-1 בינואר 2021    "מודה לדירקטוריון החברה וליו"ר החברה אברהם ביגר על האמון שהם נותנים בי. אני שמח וגאה על האפשרות לכהן כיו"ר קבוצת האנרגיה הגדולה בישראל"
איציק וולף
רווחי קבוצת אלקטרה עמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 138.5 מיליון שקלים, לעומת 205 מיליון שקלים אשתקד    הירידה ברווחיות - השפעת רווח חד-פעמי בשנה שעברה    הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020 עלו בכ-10% לכ-5.65 מיליארד שקל
איציק וולף
הממשלה אישרה את מינויו של רוטנברג, את מינוי הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי ואת מינוי יצחק גרשון ליו"ר רשות שדות התעופה
איציק וולף
סך ההכנסות של חמת בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו בכ-48% לסך כ-505.2 מיליון שקל, לעומת כ-341.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד    הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2020 זינק בכ-83% לכ-16.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
איציק וולף
בעשור הקרוב תאושר בניית 1,700 יחידות דיור קטנות בעיר רעננה - רובן בשכונות המערביות והדרומיות    כל תוכנית בניה במרכז העיר תחויב בהקצאת בין 20% ל-30% מיחידות הדיור לדירות קטנות    "אחד היעדים המרכזיים - השארת זוגות צעירים בעיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il