X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוסיף: הגרעון יעמוד בשנת 2021 על 8% בתרחיש האופטימי ועל 11% בתרחיש הפסימי פרופ' ירון: "יש להמשיך לפתוח את הביג והקניונים ואת שאר הדברים כדי שהנזק הכלכלי ימוזער"
▪  ▪  ▪
פרופ' ירון." ייצבנו את השווקים בצורה מאוד מהירה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"כלכלת ישראל נכנסה במצב יחסית טוב למשבר. הפגיעה בצמיחת התוצר בישראל נמוכה בהשוואה בינלאומית". כך אמר נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון בסקירה על-רקע משבר הקורונה בוועדת הכספים. הוא הציג כי תוצר מקומי גולמי ברבעון השני ירד ב-8.7%, וברבעון שלישי 2020 ירד ב-1.4% לעומת הרבעונים המקבילים אשתקד.
הנגיד הציג תרחישים לעניין התקופה הקרובה, וציין כי בתרחיש האופטימי הגרעון יעמוד על 8% בשנת 2021 ובתרחיש הפסימי על 11%, לעומת 13% בשנת 2020. לעניין יחס החוב תוצר ציין הנגיד כי בתרחיש האופטימי זה יעמוד בשנת 2020 על 73% ובשנת 2021 על 76%, בתרחיש הפסימי יעמוד השיעור על 75% ב-2020 ו-83% ב-2021. שיעור האבטלה הצפוי לדבריו ב-2021, יעמוד על 13.9% בתרחיש הפסימי ו-7.8% בתרחיש האופטימי.
ירון הציג עוד כי הצריכה הפרטית גדלה באופן מידי עם הסרת המגבלות, ומנגד כי סקרים של הלמ"ס, מראים כי הרחבת ההגבלות מקשה על העסקים להחזיק מעמד ללא פעילות תקופות ארוכות.
לעניין האבטלה ציין הנגיד: "לאחר הסגר הראשון הצלחנו לחזור לקצת פחות מ-12%, החדשות הרעות שלא הצלחנו לרדת עוד. ככל שנכנסו חזרה לסגר השני, רואים חזרה את העלייה באבטלה, שמתחילים שוב לצאת, שוב רואים ירידה, ככל שנמשיך לצאת, השאלה כמה מהר נוכל לחזור לשיעורים הקודמים. זה נושא מאוד מאוד חשוב, אם לא נדאג דרך הכשרות להחזיר אותם לעבודה, אנחנו מאבדים 20 שנות עבודה פוטנציאליות".
"מודל החל"ת התאים עם כניסתנו לסגר, היום צריך להגמיש את היכולת לחזרה לשוק העבודה, חזרה גמישה לשוק העבודה, מי שרוצה ויכול לחזור בחצי משרה ולקבל חצי דמי אבטלה, מצבו יוטב וגם הנטל על הממשלה והתקציב. יש לא מעט מעסיקים שלא יחזרו ב-100 אחוז לפעילות וזה יכול לסייע להם. זה גם יסייע במודל שימור התעסוקה".
לעניין תפקוד הבנק הציג הנגיד כי "התפקיד הראשון שלנו כבנק היה לייצב את השווקים, קודם כל הזרמנו נזילות בשקלים לגופים המוסדיים, בשוק המת"ח בעסקות החלף, פעלנו עם היתרות שלנו בצורה נחושה, כך ייצבנו את השווקים בצורה מאוד מהירה ומאז הם פועלים באופן תקין. לצד כך, הודענו על רכישת אג"ח ממשלתיות של עד 50 מיליארד שקלים, פי שלושה ממה שנעשה קודם. הפחתנו את הריבית, כל אלה נעשו עד אמצע מרץ".
"לגבי הייעוץ הכלכלי לממשלה, היינו מעורבים לאורך כל הדרך. אנחנו לא ב-2008, זה אירוע שונה, אירוע שובר שווקים, לכן הסיוע היה צריך להתבצע ולא לחכות עד לסוף האירוע, וזו הייתה תובנה חשובה. היינו גם מעורבים, הקופסה הראשונה נסגרה ב-1 בלילה באחד הימים".
לעניין תחום האשראי ציין הנגיד: "בכל הקטגוריות בתחום האשראי, למעט האשראי הצרכני, אין ירידה השנה לעומת השנה שעברה", וכי מרבית החברות במשק אינן מדווחות על קושי משמעותי בגיוס אשראי, אך הקושי עדיין גדול יותר מבערב המשבר.
לעניין ההלוואות במסגרות המדינה, הציג הנגיד כי לעניין קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים במסלול הרגיל (15% ערבות) הוגשו 95,974 בקשות ואושרו 55,362, כאשר היקף הבקשות עמד על 60.884 מיליאד שקלים ואושרו 19,076 מיליארד שקלים.
עוד הציג הנגיד, כי ברוב מדינות אירופה שיעור הערבות הממוצע גבוה מ-80%, כאשר בישראל המסלול בעל שיעור הערבות הגבוה ביותר, עומד על 60% בלבד: "זו החלטה של האוצר בסופו של דבר, אנחנו משקפים להם מה שנראה כמגבלות מסוימות שלא בהכרח מאפשרות למערכת הזו לעבוד בצורה הכי חלקה, חלק מהחסמים ירדו ואני מצפה שבתקופה הקרובה, יותר ויותר עסקים יוכלו להיכנס".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "חלק גדול מהבקשות, בעיקר עסקים בסיכון לא מקבלים את ההלוואה ואת האשראי ואת הדרך להתמודד, אנחנו מדברים על 2020, שהקורונה בעיצומה, ולאנשים אין אוכל להביא הביתה לילדים. מישהו צריך לשקף את זה לאוצר".
ירון השיב: "היו לא מעט חסמים, אנחנו עבדנו עם החשכ"ל היוצא וגם הגדלתם את ההיקף וגם חלק מהחסמים הורדו. אנחנו עדיין כל הזמן יושבים ומנסים להוריד את החסמים כדי שיותר עסקים יהיו זכאים".
לשאלת יו"ר הוועדה לעמדתו לעניין הסגר, השיב פרופ' ירון: "אני לא אפידמיולוג ולא בכדי הראיתי לכם את שרידות העסקים וחשיבות השימור של העסקים והם צריכים פעילות כלכלית רציפה לצד העניין הבריאותי. אנחנו חייבים לפתוח כמיטב יכולתנו כמה שאפשר בלי שהתחלואה תעלה, יש להמשיך לפתוח את הביג והקניונים ואת שאר הדברים כדי שהנזק הכלכלי ימוזער, זאת לצד השמירה של הצד הבריאותי, הדרך הזו תאפשר להם להיות יציבים ולחזור לפעילות".

תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
+בחירות ב-23 או ב-30 במרס
20:04 23/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

במערכת הפוליטית מעריכים כי גוברת ההיתכנות לפיזור הכנסת עוד לפני הדד-ליין לאישור תקציב המדינה  ▪  ההערכות - בעקבות התבטאויות בכירי הקואליציה שמעידות על התפרקות מואצת שלה

[צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+לפתוח מכרזי המדינה גם לשחקנים אחרים
17:18 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

האוצר: היקף הרכש מעסקים קטנים ובינוניים עומד על 36% - גבוה בהרבה אפילו מהיעד של ארה"ב  ▪  נציגי בעלי העסקים דחו את הנתון וטענו: מדובר על 18% בלבד  ▪  בדיון נטען שאין נתונים מהנעשה בחברות הממשלתיות וח"כ ברק מתחה ביקורת קשה על היעדרות נציג רשות החברות

יושבת ראש הוועדה קרן ברק [צילום: דוברות הכנסת]
+גפני מעריך: פשרה בתקציב תמנע בחירות
17:00 23/11/20  |  עידן יוסף

יו״ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העריך בישיבת הסיעה של יהדות התורה שהליכוד וכחול לבן יגיעו לפשרה בנושא התקציב וימנעו את הבחירות. לדבריו: ״ישראל כ״ץ מוכן עם התקציב לפשרה״ (קול ברמה).

+חיימוביץ' לא מאריכה את תוקף תקנות אוויר נקי
16:51 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים דחתה החלטה האם להאריך לבקשת השרה גילה גמליאל את תוקף תקנות אוויר נקי העומדות לפוג בחודש מרס  ▪  יו"ר הוועדה: שנה ו-3 חודשים זה יותר מדי זמן. היו לכם 5 שנים

[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+מרגי: לפתוח מיד את מכוני הכושר והבריאות
16:40 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר פתיחה מידית  ▪  חגי לוין: שמירה על כושר היא חלק מהפתרון, ולא חלק מהבעיה  ▪  ייפגש בקרוב עם נציגי הענף

[צילום: דוברות הכנסת]
יוליה מלינובסקי, עידן רול, ג'אבר עסאקלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו: בושה שגנץ משתמש בצה״ל ככלי ניגוח פוליטי
15:54 23/11/20  |  עידן יוסף

יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו בפתח ישיבת הסיעה: "בושה שגנץ משתמש בצה״ל ככלי ניגוח פוליטי. אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה 'ועדה תפורה' בראשות מי שאמר לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'. מעניין לחכות ולראות מה תהיה מסקנתו. אי-אפשר לשער. הוועדה התפורה הזאת נועדה להביא מסקנה תפורה ולקושש קולות. זאת בושה גדולה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה בצה״ל כפי שעשה גנץ. אני מקווה שגנץ יתעשת מהפאודה הזאת ויחזור לעבוד ביחד, זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

[צילום: ערוץ כנסת]
+דרעי מבטל את הערבות שנתן לגנץ
15:44 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר שס: ״חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי. לאור ההתנהלות לאחרונה אני בספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות הזאת״  ▪  גנץ: לא רוצה בחירות, אך לא חושש מהן

דרעי. גנץ חצה קו אדום [צילום: ערוץ כנסת]
גנץ. דרעי יקיים התחייבותו [צילום: אלעד מלכה]
+"לאשר בהקדם תקציב לשנת 2021"
15:22 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפרופסור אמיר ירון ממליץ לוועדת הכספים: בשנים הבאות יש להתכנס למסגרות פיסקליות רב-שנתיות שייצבו את יחס החוב לתוצר  ▪  בתרחיש הפסימי תעמוד האבטלה בשנה הבאה על 13.9%: "אם לא נדאג דרך הכשרות להחזיר אותם לעבודה, אנחנו מאבדים 20 שנות עבודה פוטנציאליות", וקרא לעבור למודל גמיש לחזרה לעבודה

אמיר ירון בזום [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+גנץ, ניסנקורן ואשכנזי נפגשו בכנסת
15:17 23/11/20  |  עידן יוסף

ברקע הדיווחים על מתיחות בכחול לבן: בני גנץ, אבי ניסנקורן וגבי אשכנזי נפגשו בכנסת (כאן חדשות).

+לפיד: החוק לפיזור הכנסת - ב-2 בדצמבר
14:56 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה קורא לכל סיעות הבית ולהצביע ברביעי הבא בעד פיזור ומצהיר שהפעם לא ימשוך את הצעת החוק  ▪  "הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם"

לפיד. הגיעה העת לבחירות [צילום: טוויטר]
הכנסת. תתפזר בקרוב? [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+שני שלישים מהכספומטים - פרטיים
13:26 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפיקוח על הבנקים מפקח רק על הכספומטים הבנקאיים, ואומר: העמלות מפוקחות - לא מדובר בעושק  ▪  יו"ר ועדת המשנה לצרכנות: נגיש הצעת חוק שתגביל את עמלת המשיכה בכספומטים הפרטיים  ▪  כינתה את העמלות הגבוהות בכספומטים כעושק של הציבור ואמרה כי בכוונתה להגביל אותה לאחוז מסוים מסכום המשיכה

התנגדות לעמלה כפולה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+עמית סגל: הכנסת תתפזר בתוך חודש
12:30 23/11/20  |  עידן יוסף

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מעריך כי בעוד חודש מהיום תתפזר הכנסת ה-23. אחר הצהריים צפוי יו"ר שס, השר אריה דרעי, למסור הודעה פוליטית חשובה, כלשונו. על פי ההודעה, צפוי דרעי להיכנס חזיתית ביו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת הסיעה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האבטלה ב-2021: 14% בתרחיש הפסימי; 7.8% - באופטימי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משבר החוב של ישראל-תרחיש
חשדנית  |  23/11/20 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
כך עלה בסיור הוועדה להתמודדות עם סמים ואלכוהול    מנתוני ראש המעבדה עלה עוד כי המעבדה מטפלת ב-16 אלף תיקים בשנה, ובודקת 50 אלף מוצגים פיזית
עידן יוסף
גורם במפלגה: "הוא התאהב בתפקיד מגן הדמוקרטיה והולך עם זה רחוק מדי. הוא בונה את עצמו בניגוד לאינטרס של כחול לבן. הוא מתעקש להכניס אצבע בעין של נתניהו"    בלשכת גנץ מכחישים
עידן יוסף
אחרי התפטרות ליברמן הוצע תיק הביטחון לבני גנץ, שסירב כי היה מעוניין במפלגה מאחוריו    גורם בכחול לבן: גנץ התכוון לשבת בממשלת נתניהו אפילו כשר חינוך    בחר להתמודד מולו בגלל סקרים שהצביעו על יכולתו לנצח
איציק וולף
התקנות, המאפשרות כניסת לקוחות על-פי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 לקוחות, צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות
עידן יוסף
מכון מתווים: "משרד החוץ, שמילא תפקיד מרכזי ולאורך שנים בפיתוח הקשר עם איחוד האמירויות ובחריין, הודר מהשלבים הסופיים של כינון היחסים"    מכון קהלת: "דוח המבקר לא דיבר על נושא ההוצאות הקשיחות במשרד ועל הרפורמות הדרושות"    שלח: "לעגן בחוק את מעמד משרד החוץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il