X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הערך המוסף של הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה:

אלו המיומנויות שרוכשים רוב הסטודנטים במהלך הלימודים

כ-70% דיווחו כי ידע מקצועי, מיומנויות למידה, חשיבה ביקורתית וידע כללי הן המיומנויות שאותן שיפרו במהלך לימודיהם האקדמאיים רק חלק קטן שיפרו את מיומנויות ההדרכה והשיווק
▪  ▪  ▪
סטודנטים בישראל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ידע מקצועי, מיומנויות למידה, חשיבה ביקורתית וידע כללי הן המיומנויות שאותן שיפרו רוב הסטודנטים (יותר מ-70%) במהלך לימודיהם האקדמיים. לעומת זאת, רק חלק קטן מהמשיבים שיפרו את מיומנויות ההדרכה (25%), השיווק (19%) והמיומנויות הפיזיות (9%) - כך עולה מסקר שפרסמה (יום ב', 23.11.20) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
פערים בין תחומי לימוד - שיפור מיומנויות
נמצאו פערים משמעותיים בין תחומי הלימוד השונים בתרומת הלימודים האקדמיים לשיפור המיומנויות. 88% מבוגרי החוגים בתחום ההנדסה ואדריכלות דיווח על שיפור ביכולות המתמטיות, לעומת 8% בלבד מבוגרי תחום האמנות, אומנויות ואמנות שימושית שדיווחו על שיפור דומה. 91% מבוגרי החוגים לשפות, ספרויות ולימודים רגיונליים דיווחו על שיפור ביכולות ההבעה בכתב, לעומת 29% בלבד מבוגרי חוגי המדעים הפיזיקליים.
פערים משמעותיים נמצאו גם באחוזי המדווחים על שיפור במיומנויות האלה: יצירתיות (אמנות, אומנויות ואמנות שימושית - 84%; רפואה - 30%), מיומנויות הצגה בפני קהל (אמנות, אומנויות ואמנות שימושית - 83%; מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב - 33%), עבודה בצוות (חינוך והכשרה להוראה - 83%; שפות, ספרויות ולימודים רגיונליים - 39%), והבעה בעל פה (שפות, ספרויות ולימודים רגיונליים - 70%; המדעים הפיזיקליים - 28%).
פערים בשיפור מיומנויות בין אוניברסיטאות למכללות אקדמיות נמצאו בעיקר במיומנויות ההצגה בפני קהל, העבודה בצוות והיזמות. אחוז המדווחים על שיפור במיומנויות אלו בקרב בוגרי המכללות האקדמיות היה גבוה מהאחוז בקרב בוגרי האוניברסיטאות, מלבד בקרב בוגרי מקצועות עזר רפואיים.
שיפור מיומנויות בקרב גברים ונשים לפי תחום לימוד
פערים בשיפור מיומנויות בין גברים לנשים נמצאו בעיקר במיומנויות ההצגה בפני קהל, ההצגה בפני קהל, העבודה בצוות וחשיבה ביקורתית.
  • מיומנות ההצגה בפני קהל - מבין בוגרי תחומי מדעי החברה, נשים דיווחו כי שיפרו את המיומנות הזאת יותר מגברים (53% ו-43%, בהתאמה). גם בקרב בוגרי החוגים לאמנות, אומנויות ואמנות שימושית, נשים דיווחו כי שיפרו מיומנות זו יותר מגברים (85% לעומת 79%, בהתאמה). מנגד, בקרב בוגרי החוגים למשפטים גברים דיווחו על שיפור משמעותי יותר (57% ו-43%, בהתאמה).
  • עבודה בצוות - מבין בוגרי החוגים לרפואה, נשים דיווחו כי שיפרו את המיומנות הזאת יותר מגברים (75% לעומת 51%, בהתאמה). פערים נוספים לטובת הנשים נמצאו בקרב בוגרי החוגים למתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב (62% ו-55%, בהתאמה), ובקרב בוגרי תחומי מדעי החברה (62% ו-48%, בהתאמה).
  • חשיבה ביקורתית - מבין בוגרי החוגים לרפואה, נשים דיווחו כי שיפרו את המיומנות הזאת במידה רבה יותר מגברים (76% לעומת 58%, בהתאמה). פערים נוספים לטובת הנשים נמצאו בקרב בוגרי תחומי מדעי החברה (73% ו-66%, בהתאמה) והנדסה ואדריכלות (77% ו-68%, בהתאמה).

תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלו המיומנויות שרוכשים רוב הסטודנטים במהלך הלימודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המשרד להגנת הסביבה פנה לראשי הרשויות בישראל לריענון ההנחיות למניעה ולטיפול בהתפשטות נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים; "אם לא יבוצע טיפול להדברה או מניעת התבססותה, הרשות עלולה לחשוף את הציבור למפגע בניגוד לחוק"
עידן יוסף
יו"ר שס: ״חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה בגלל הקורונה והמשבר הכלכלי. לאור ההתנהלות לאחרונה אני בספק אם יש הצדקה להמשיך בשותפות הזאת״    גנץ: לא רוצה בחירות, אך לא חושש מהן
עידן יוסף
הפרופסור אמיר ירון ממליץ לוועדת הכספים: בשנים הבאות יש להתכנס למסגרות פיסקליות רב-שנתיות שייצבו את יחס החוב לתוצר    בתרחיש הפסימי תעמוד האבטלה בשנה הבאה על 13.9%: "אם לא נדאג דרך הכשרות להחזיר אותם לעבודה, אנחנו מאבדים 20 שנות עבודה פוטנציאליות", וקרא לעבור למודל גמיש לחזרה לעבודה
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש האופוזיציה קורא לכל סיעות הבית ולהצביע ברביעי הבא בעד פיזור ומצהיר שהפעם לא ימשוך את הצעת החוק    "הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il