X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסוחרים בונים על ההתאוששות [צילום: AP]
ילן. עוד סיבה לאופטימיות בשוק [צילום: סוזן וולש, AP]
גאות שוברת שיאים בבורסה של ניו-יורק

לראשונה: דאו-ג'ונס מעל 30,000 נקודות

המדד המוביל עלה ב-1.55% ל-30,046 נקודות - שערו הנומינלי הגבוה ביותר בהיסטוריה העליות מיוחסות להתפתחויות הפוליטיות: נכונותו של טראמפ לאפשר את המעבר לממשל ביידן והמינוי הצפוי של ג'נט ילן לשרת האוצר בממשל החדש
▪  ▪  ▪

המסחר בורסת ניו-יורק הסתיים (יום ג', 24.11.20) לראשונה בהיסטוריה כאשר מדד דאו-ג'ונס חוצה את רף 30,000 הנקודות. מדד המניות המובילות עלה ב-1.55% ל-30,046 נקודות - שיא נומינלי (אם כי לא שיא מותאם לאינפלציה). גם שני המדדים המובילים האחרים רשמו עליות. מדד סטנדרד אנד פור עלה ב-1.62% ל-3,655 נקודות, ומדד נאסד"ק - ב-1.31% ל-12,037 נקודות.
השיא בדאו-ג'ונס מיוחס בעיקר להתפתחויות הפוליטיות בארה"ב: הסכמתו של הנשיא דונלד טראמפ לשתף פעולה בהעברת השלטון לג'ו ביידן (למרות שהוא ממשיך לסרב להודות בתבוסתו) ומינויה של ג'נט ילן לשרת האוצר. גם החדשות החיוביות בתחום פיתוח החיסונים לקורונה תורמות לעליות בימים האחרונים, למרות שכרגע המגיפה ממשיכה להשתולל בארה"ב עם למעלה מ-150,000 חולים וכ-1,000 מתים ביום. הסוחרים אופטימיים לגבי העתיד ולכן מבקשים לרכוש כעת ניירות ערך, בתקווה שמחיריהם יאמירו כאשר החיסונים יגיעו ובעקבותיהם ההתאוששות הכלכלית.
החלטתו של טראמפ מקרבת לקיצה את תקופת האי-ודאות ששררה מאז הבחירות ומבטיחה מעבר חלק ככל האפשר בין שני הממשלים. במהלך יום המסחר הודיעו פנסילבניה ונבאדה על אישור רשמי לנצחונו של ביידן בשתי המדינות, לאחר שקודם לכן עשו זאת מישיגן ונבאדה. במצב זה, רק התערבות משפטית חריגה ביותר יכולה לשנות את התוצאות – וזו אינה נראית באופק, משום שקמפיין טראמפ לא הציג אפילו ראיה חדשה לזיופים ואי-סדרים משמעותיים.
מינויה של ילן, לשעבר נגידת הפדרל ריזרב, התקבל בברכה בשל נסיונה, המעמד המקצועי רב-השנים שלה ויוקרתה. המשקיעים מצפים שהיא תתמוך בהזרמת כספים משמעותית למשק כדי לסייע בהתאוששותו מן הקורונה. הם גם מקווים שיהיה ביכולתה להבטיח שיתוף פעולה הדוק בין משרד האוצר לבין הבנק המרכזי. כמו-כן, גברה התקווה שניתן יהיה להגיע בהקדם להסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים על חבילת הסיוע הבאה למשק, לאחר שרוב הצעדים שננקטו אביב פקעו בחודשים האחרונים.
בעיצומו של המסחר, כאשר הדאו-ג'ונס חצה את קו 30,000 הנקודות, הופיע טראמפ במפתיע בחדר התדריכים בבית הלבן, דיבר דקה אחת אל העיתונאים ונטל לעצמו את הקרדיט על השיא החדש. טראמפ נטש את החדר בלא להוסיף דברים ובלא לענות על שאלות. יצוין, כי הבורסה בניו-יורק אכן התאוששה עוד לפני הבחירות מן הירידות החדות בגל הראשון של הקורונה, וכי לפני המגיפה היא רשמה שיאים בזכות הצמיחה הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב (שהחלה בידי ממשל אובמה ונמשכה בשלוש השנים הראשונות של ממשל טראמפ).

תאריך:  24/11/2020   |   עודכן:  24/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: דאו-ג'ונס מעל 30,000 נקודות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשנה אחת היו 899 פניות חדשות בשפה הערבית לקו החרום    נשים ערביות חוששות לאבד את מקור פרנסתן כתוצאה מהגשת תלונה על הטרדה במקום העבודה    בנוסף, קיים אי-אמון במערכת החוק ותפיסות לגבי הטרדה מינית הרווחות בתוך החברה הערבית
עידן יוסף
תוכנית למניעת אלימות כלפי נשים הייתה אמורה להיות מתוקצבת במסגרת תוכנית חומש, משנת 2017 ב-50 מיליון שקל בכל שנה, מה שלא קרה בפועל    במשרד האוצר טענו כי התוכנית עברה ללא תכנון תקציבי, וכי לשנת 2020 הוקצבו עבור משרד הרווחה 50 מיליון שקל, כאשר בכוונת המשרד להכניס סכום זה לבסיס התקציב כשיגובש תקציב סדור
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר להם בשיחת טלפון: "אנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם"    ח"כ משה אבוטבול לפולארד: "בוא לגור אצלנו בבית שמש"
יצחק דנון
החברות המקימות את הפרויקט ששוויו 2 מיליארד שקל בלב תל אביב תובעות 7.5 מיליון שקל מבני משפחת תג'ר היושבים בחלקות סמוכות
יצחק דנון
רמ"י טוענת ששפיר פלשה לקרקע ותובעת דמי שימוש ב-6.6 מיליון שקל    שפיר טוענת שקיבלה אותה כדין לצורך עבודות הרכבת הקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il