X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענף המוניות בקיפאון [צילום: פלאש 90]
פרסום ראשון ב-News1
שוב דחייה ברפורמת המוניות: ארכה עד 2023
משרד התחבורה התחייב להשלים את הארגון-מחדש במוניות השירות עד סוף שנת 2019 לאחר הארכה שקיבל לאחר שהודיע לכנסת כי ייאלץ לבקש דחייה נוספת, קיבל הארכה עד סוף 2020 כעת הוא מבקש הארכה של לא פחות משנתיים
"זה כמו לעבור ממכולת לרשת מרכולים"
עידן יוסף
ועדת הכספים האריכה את רישיונות המפעילים הקיימים * רק כמחצית מהמכרזים הושלמו, ורק אשכול אחד מתוך 20 פועל בפועל *: מתוך עשרה זוכים במכרזים, אחד פרש, שניים לא עמדו בדרישות, ונאלצנו לבטל"
לרשימה המלאה

בחסות הקורונה: 15 קווי מוניות חדשים
עידן יוסף
הארגון-מחדש בענף מוניות השירות מדשדש ומתקדם בעצלתיים * משרד התחבורה משתהה בקידום קווים חדשים כמצוות הכנסת ואינו טורח ליידע את הציבור על הקווים המעטים שבכל זאת נפתחים
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
מחיר מוסכם מראש במונית יביא לקריסת הפיקוח

אחרי שנפתחה בקול תרועה רמה, הרפורמה במוניות השירות ממשיכה לקרטע, ומשרד התחבורה אינו עומד בהתחייבויותיו לוועדת הכלכלה והכספים להשלימה במועד. הארגון מחדש אמור היה להסתיים בסוף שנת 2019. הוא הוארך שוב ע"י ועדת הכספים לסוף 2020 - בדיעבד. כעת, משנכשל משרד התחבורה ביישום, הוא מבקש להאריכו בלא פחות משנתיים נוספות - עד 31 בדצמבר 2022, דהיינו שהרפורמה תושלם רק ב-2023.
במשרד התחבורה אומרים כי ההליכים התחרותיים לבחירת מפעילים חדשים מתקדמים ובהדרגה הם מקבלים רישיונות להפעלת הקווים, אך הם לא צפויים להסתיים בקרוב. בתזכיר חוק שהפיץ, המשרד אינו מסביר מה פשר השיהוי הניכר.
במסגרת דיון שהתקיים בוועדת הכספים (ולא בוועדת הכלכלה, בשל הבחירות) בתחילת השנה, מתחו חברי הוועדה ביקורת על הימשכות ההליכים. נציגי משרד התחבורה טענו להגנתם כי קיימים חסמים רבים. הרפורמה נועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי, ושמוניות השירות החדשות יכנסו להסדר הרב קו המסובסד.
עו״ד חוה ראובני מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה אמרה באותו דיון: ""את המעבר של מפעילי קווי השירות למוניות ניתן להשוות למעבר מהפעלה של מתכונות של חנות מכולות לרשת מרכולים עם כל המרכיבים שאנחנו מצפים מתחבורה ציבורית: הרבה קווים, טכנולוגיה רמת שירות מסודרת, רב קו; זה דורש חשבונאות אחרת לא רק שטרות מיד ליד במונית - שרות שהורגלנו עד עכשיו. זה הפך להיות מורכב מאוד. גם במקומות שההליכים התחרותיים הסתיימו, חלק מהם מתקשים להתארגן וביקשו הארכה עד שייכנסו בפועל. אנחנו נמצאים בפיגור גדול מאוד, הקווים של התהליכים התחרותיים לא מצליחים להיכנס לפעילות מלאה. לגבי הליכים תחרותיים אחרים יש כאלה שעוד לא פרסמו, כי זה פשוט שינוי דרמטי מבחינת הענף".
נעה אבירם, מנהלת אגף רישוי ותפעול תחבורה ציבורית אמרה: "סך הכל פורסם מכרז למיון מקדים לאותם תאגידים שמורשים להשתתף בהליכים התחרותיים. לאחר מכן פורסמו עשרה מכרזים לעשרה אשכולות, בחלקם נדרש פרסום חוזר לשם ביטול זכייה. ונשארו לפרסום עוד עשרה אשכולות קווים וארבעה קווים בודדים. זאת אומרת שפחות או יותר אנחנו באמצע הדרך. עשרה מתוך עשרים. אנחנו מבקשים שיאריכו לנו את זה עד ה-31 בדצמבר. אנחנו מבקשים להמשיך לתת רישיון למפעילים הוותיקים שעדיין פועלים ולא לגרוע את השירות".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שראה את הנולד, פנה לנציגות משרד התחבורה: "אתם מבקשים משהו ערטילאי כזה, לא חד-משמעי - מקצועית אתם לא בטוחים שבעוד שנה הכל יסתיים. זה יכול להסתיים קודם או יותר מאוחר. זה אומר שיכול להיות שתבואו לכנסת לבקש הארכה?"
אבירם: "על-פי שיטת העבודה שלנו אנחנו לא אמורים לבקש הארכה. יש גורמים חיצוניים שאינם תלויים בעצם פרסום ההליך התחרותי, למשל בנושא ההצטיידות ברכבים, היום יש רק ספק אחד, ולכן השוק לא יכול להכיל זאת".

תאריך:  25/11/2020   |   עודכן:  25/11/2020
+הרכבות צפונה בסופ"ש לא יתחדשו ב-3 השנים הקרובות
23:02 25/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תיתכן אף הארכה עד שנת 2024  ▪  השבתת הרכבות מת"א צפונה בשישי ובמוצאי שבת לא מתקיימת לנוכח עבודות החשמול  ▪  הרכבות דרומה לת"א ולמודיעין צפויות להתחדש בסופי-השבוע בעוד כחודש

תחנת תל אביב סבידור מרכז

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב דחייה ברפורמת המוניות: ארכה עד 2023
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה להגדיל את הקיבולת בתחבורה הציבורית ל-75%    היו"ר מרגי קרא לפרסם כללי זהירות לציבור    זנדברג: התקנות האלה הן אחד המהלכים המטומטמים בתקופת הקורונה. נגמרה הקורונה? אין הדבקה?
עידן יוסף
לאחר הפריקה יועברו הרכבות למסוף פרידנזון בנמל אשדוד, וייצאו בימים הקרובים למתחם הרכבתי במשמר איילון, שם יעברו בדיקות וניסויים בחודשים הקרובים עם צפי להיכנס לשירות במהלך שנת 2021
עידן יוסף
שני המושבים הראשונים יישארו ריקים מנוסעים, אך התפוסה באוטובוס לא תוגבל למחצית הקיבולת    התקנות תיכנסנה לתוקף בתוך 24 שעות    ארגון נהגי האוטובוס מבקש להחריג אוטובוסים ללא תאי ניהוג
עידן יוסף
בשבוע הבא: קווים 15, 18 ו-22 של אגד ישנו את מסלולם    קו 17 יבוטל    קווים חדשים: 16 (במקום 15א), 20 ו-24
עידן יוסף
שני אוטובוסים פרטיים שהגיעו למחסומי הכניסה לאילת, בהם עשרות נוסעים בלי בדיקות קורונה בתוקף, לא הורשו להיכנס לעיר ונאלצו לשוב על עקבותיהם    נוסעים יחויבו להיבדק מראש    משרד התחבורה ואגד הודיעו כי אין להם אחריות במתן פתרון לנוסע שיורד מהאוטובוס    נסיעה יומית משלוש הערים הגדולות למתחם הבדיקה ביטבתה, שאם יימצא בה נוסע שנדבק תחול חובת בידוד על כל הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il