משרד התחבורה החל בניסוי לבחינת מערכת בטיחות חדשנית המתריעה בפני נהג האוטובוס על מצבים מסוכנים המתרחשים ב"שטח המת" בצדי האוטובוס, שאינו נכלל בשדה הראייה שלו. המערכת החדשה מתריעה לנהג באמצעים חזותיים וקוליים על סכנה לרוכבי אופניים הנמצאים מצידו הימני של האוטובוס, המוגדר כ"שטח המת", שמוסתר מעיני הנהג בשעת הנהיגה.
מדובר המערכת SerVision Blind Spot Information System. על-מנת לתת מענה לבעיה זו נכתבה ואושרה תקינה אירופית R151 להתקנת מערכת בשם BSIS, ומגדירה
באלו מצבים מערכת זו צריכה להתריע לנהג מפני מצבים העלולים לגרום לתאונה בין האוטובוס ורוכב האופנים. מלבד אופניים יכולה המערכת לזהות כל כלי דו-גלגלי כגון קטנועים וגלגינועים וכן הולכי רגל.
לצורך הניסוי הותקנו מערכות ההתרעה בארבעה אוטובוסים של חברת קווים וחברת אגד. בסיומו של הניסוי, יתבקשו נהגי האוטובוסים לחוות את דעתם על המערכת ועל יעילותה ככלי עזר למניעת תאונות ומצבים מסוכנים. כמו-כן, ייבחנו נוחות השימוש והתפעול, שילוב המערכת עם שאר מערכות האוטובוס והמיקום היעיל ביותר של המערכת בסביבת הנהג.
המערכת נמצאת בימים אלה בהליך בחינה לעמידה בתקינה האירופית. בניסוי זה, מקדימה ישראל את התקינה באירופה, לפיה כל כלי רכב מסחרי חדש, יחויב בהתקנת מערכת התרעה ל"שטח מת" מחודש יולי 2022, ובכלי רכב מסחריים קיימים מיולי 2024. זאת, בנוסף לתמריצים הניתנים לכלי רכב פרטיים חדשים בהתקנת מערכת לזיהוי "שטח מת" אצל יצרן הרכב.