X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוקדי הקורונה העיקריים ברשות הפלשתינית הם שכם ובית לחם עד אתמול אובחנו ברשות 7,840 חולים יו"ר ועדת הקורונה: גם לאחר הגעת החיסון לישראל - עדיין נתמודד עם המגיפה והשלכותיה עוד תקופה לא-מבוטלת, וחשוב להיערך גם לכך
▪  ▪  ▪
חיילים במחסום חווארה ליד שכם [צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90]

בשל זינוק דרמטי בתחלואה ברשות הפלשתינית, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס (יום ד', 25.11.20) דיון והורה בו לבחון לאלתר את סגירת המעברים לשטחי הרשות הפלשתינית.
נתניהו גם אמר בדיון: "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות".
לפי הנתונים מאתמול, בשטחי הרשות (לא כולל עזה) 7,840 חולים פעילים בקורונה. ביממה האחרונה אובחנו ברשות 1,107 נדבקים ושלושה מתו. שלשום אובחנו 1,126 חיוביים לנגיף ו-17 מתו. מספר המתים מפרוץ המגפה בשטחי הרשות הגיע ל-591.
מוקדי הקורונה העיקריים ברשות הם שכם, שם 2,368 חולים פעילים, ובית לחם - 1,152 חולים פעילים. ברמאללה, ג'נין וחברון מספרי החולים הפעילים הגבוה ביותר פרט לערים אלו - כ-800 חולים פעילים בכל אחד מהאזורים. הבוקר דווח על הידבקותם של 89 מתושבי העיר טולכרם ביממה האחרונה.
‏בירדן מעדכנים שקצין הרפואה הראשי, עאדל אל-והאדנה, שפונה לטיפול בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה אחרי שחלה בקורונה, שב לביתו בירדן ומצבו הרפואי טוב אחרי שהחלים מהקורונה.
נציג משרד הבריאות גילה (יום ג', 25.11.20) בוועדת הקורונה בכנסת אופטימיות זהירה, בהשגת חיסון עולמי לקורונה. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, בירכה על מהלכי ממשלת ישראל להשגת החיסון לאזרחים, והדגישה כי גם לאחר הגעת החיסון לישראל - עדיין נתמודד עם המגיפה והשלכותיה עוד תקופה לא-מבוטלת, וחשוב להיערך גם לכך - כולל במערכת הבריאות.
ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות, הדגיש את המדיניות של פיתוח חיסון מקומי יחד עם עסקות רכש דו-צדדיות, ואת חוסר-הידע העולמי על השפעות ארוכות-טווח של המחלה. "אנחנו רוכשים הזדמנות שיש בה סיכון, גם כשיעילות ובטיחות החיסון טרם ברורים, אך הם ייבדקו היטב - לפני שיוצע החיסון לאזרחים. בשבועות הקרובים התקדמו שתי חברות, "פייזר" ו"מודרנה", על התפתחות מהותית, אך דווקא על חולים בעלי תסמינים. הפיתוח מתנהל בקצב מסחרר, ומינהל המזון והתרופות של ארה"ב מתכנן לבדוק אישור חיסון בשבועיים הקרובים". הוא סירב להתחייב מתי כמה וכמה חיסונים יקבלו ודאות של חיסון בטוח ויעיל, על כמות מספקת של נסיינים. "היום אני כבר יותר אופטימי שיש חיסון אי-שם בחוץ - ואנו קרובים אליו". לדבריו, צוותי משרד הבריאות מתכוננים לתרחיש בו כמה וכמה חברות יצליחו בו-זמנית בפיתוח החיסון - ולהביאו לארץ.
לפי פיינשטיין, המכון הביולוגי בנס ציונה, ממשיך בבדיקת הבטיחות של החיסון שפיתח, ונמצאו מיעוט תופעות-לוואי בשלב הראשון של הבדיקה.
יוזם הדיון, ווליד טאהא (הרשימה המשותפת) התריע כי לפי סקרים נשערכו בארץ, 50% מאזרחי ישראל אינם מוכנהים להתחסן עם הגיעו של החיסון הראשון ורק 21% מוכנים. חלקם מוזן ממידע ברשתות החברתיות, ואחרים חוששים מבטיחותו. הוא הדגיש כי יש לתת לאזרחים מידע מדויק מה יעילות החיסון ולכמה זמן, מה תופעות הלוואי, מי האוכלוסיות הראשונות שיחוסנו ומה ייעשה אם אוכלוסייה רחבה תסרב להתחסן. יואל רזבוזוב (יש עתיד) תהה מה מדיניות הבחירה של הממשלה באיזה חיסון לבחור, יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הדגישה כי בניגוד להצהרות, בחודשיים הקרובים לא ייחלו לחסן.
פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שיבח את המקצועיות הרבה של משרד הבריאות בהערכת החיסונים המתפתחים בעולם, והציע כי הדיונים ברכישת החיסונים ע"י המדינה ייעשו בשקיפות - כדי לשמור על אמון הציבור. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאים עובדי המדינה, הוסיף כי "ככל שהמידע על יעלות ובטיחות החיסון יהיה נגיש לציבור - נבטיח את שיתוף הפעולה מצידו. מיגור המגיפה עוד ימשך זמן רב".

תאריך:  25/11/2020   |   עודכן:  25/11/2020
+פיגוע דריסה ליד ירושלים: אין נפגעים
15:05 25/11/20  |  עידן יוסף

מחבל, תושב מזרח ירושלים, התבקש במחסום א-זעים להזדהות והציג מסמכים של קרוב משפחתו. כשהבין שמתחילים לחשוד בו נסע לאחור ופגע בלוחם מג"ב שנפצע קל. למרות הפגיעה הצליח הלוחם לירות לעבר המחבל ולנטרל אותו בעודו במכונית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבחון סגירה מיידית של המעברים לרש"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
הכלכלה הפלשתינית במצב קשה מאוד לאורך שנת 2020 ברקע שלושה משברים מרכזיים אשר חיזקו זה את זה והובילו להאטה והרעה במצב הכלכלי של פלשתינים רבים: התפרצות מתחדשת של מחלת הקורונה, האטה כלכלית קשה, ומשבר פוליטי עם ישראל
איתמר לוין
השאלה המרכזית שתעמוד להכרעה בהרכב המורחב תהיה, האם ניתן להטיל על מתיישבים בתום לב את מחיר חוסר תום הלב של המדינה והמוסדות המיישבים    פסק הדין המקורי הורה לפנות את המצפה, משום שהמדינה וההסתדרות הציונית התעלמו מהבעייתיות לגבי הבעלות על השטח בו הוקם
עמנואל בן-סבו
שלום בין סעודיה לישראל הוא שלום דרמטי, משמעותי, מחולל מציאות ושינוי בתפיסה המסורתית הישנה שקנתה לה שביתה בקרב ציבורים בישראל
הרש"פ בוחנת ברצינות דרכים כדי להכשיר את תשלום המשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם כדי לשפר את תדמיתה בעיני המדינות התורמות וממשל ג'ו ביידן    ישראל חייבת להתנגד לכל פשרה בעניין התמיכה הכספית בטרור ובעידודו גם אם הרש"פ מנסה להציג את התמיכה במחבלים כבעיה הומניטרית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - פייק-מדינה יהודית, דורשים הכרה, אנוכיות, ישוחרר ויפוצו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    שבוע טוב והרבה בריאות ואושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il