X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שם: ראש השיפוט באירן, איתוללה אברהים ראיסי, חולק כבוד לגופה [צילום: סוכנות הידיעות מיזאן]
זירת חיסולו של מוחסן פחריזדה [צילום: סוכנות הידיעות פארס]
מחשש לנקמה על חיסול אבי פרויקט הגרעין האירני

ישראל העלתה כוננות בנציגויותיה בעולם

בטהרן שולחים אצבע מאשימה לעבר ישראל ומבטיחים נקמה כואבת הוגברה האבטחה סביב מרכזים יהודיים בצבא האמריקני עוקבים מקרוב, ואם אירן תחליט להגיב בתקיפה - יהיו ערוכים לכך האיחוד האירופי הגדיר את החיסול "מעשה פשע"
▪  ▪  ▪

בעקבות חיסולו (יום ו', 27.11.20) של ראש תוכנית הגרעין האירנית מוחסן פחריזאדה בטהרן, ישראל מגבירה את רמת הכוננות בשגרירויותיה ברחבי העולם. גם קהילות יהודיות נדרשו לכך. במשרד החוץ סרבו להגיב לידיעה.
אירן מייחסת את החיסול לישראל, אך בירושלים שומרים על שתיקה. מנהיגה הרוחני של אירן, עלי חמינאי, הבטיח נקמה: "נשבעים לנקום את מותו של פח'ריזאדה, ההתקדמות המדעית בכל התחומים תימשך". גם מפקד צבא אירן מוחמד באקרי הבטיח: "תהיה נקמה קשה", וכך גם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האירניים אסמאעיל קאאני, שאמר: "נאחד את כל הכוחות המגנים על אירן כדי לנקום את דמו של פחריזאדה".
נשיא אירן חסן רוחאני האשים את ישראל ואמר: "החיסול מראה את עומק הייאוש של אויבנו - זה לא יאט את התקדמות הגרעין של אירן". שר החוץ של אירן, מוחמד זריף אמר: "טרוריסטים רצחו מדען אירני בולט. מעשה הפחדנות הזו, שטמונים בו סימנים ברורים לתפקיד של ישראל, מראה את חרחרנות המלחמה הנואשת של הפושעים. קוראים לאיחוד האירופי להפסיק עם הסטנדרט הכפול ולגנות את המעשה. ישנם סימנים ברורים למעורבות ישראלית בחיסול".
אירן פנתה במכתב לאו"ם: "יש אינדיקציות לאחריות ישראלית לחיסול המדען". במכתב שמוען למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון של האו"ם, שליח אירן לאו"ם מג'יד רוואנחי כתב כי האירנים "מזהירים מפני נקיטת אמצעים הרפתקניים מצד ארה"ב וישראל נגד מדינתנו, במיוחד בפרק הזמן שנותר לממשל טראמפ. לרפובליקה האיסלאמית של אירן יש את הזכות לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי להגן על אנשיה ולהבטיח את האינטרסים של המדינה".
שר המודיעין האירני אמר: "המשרד החל בחקירה למציאת זהותם של המתנקשים במדען הגרעין". שלושה גורמי מודיעין אמרו ל"ניו-יורק טיימס" כי ישראל עמדה מאחורי החיסול בטהרן.
על-פי CNN, בפנטגון עוקבים מקרוב אחר הדיווחים והנעשה באירן. אין תגובה לגבי מעורבות ישראלית או אמריקנית. עוד מדווחים כי הפעולה נעשתה בניסיון "לסיים עניינים" לפני חילופי השלטון בוושינגטון. בצבא האמריקני עוקבים מקרוב, ואם אירן תחליט להגיב בתקיפה - יהיו ערוכים לכך. עוד דווח, כי משרד ההגנה האמריקני משנע נושאת מטוסים מסדרת נימיץ אל המפרץ הפרסי. לפי הדיווח, ההחלטה על השינוע התקבלה לפני החיסול, במסגרת תמיכה בנסיגת הכוחות האמריקניים מעירק ומאפגניסטן בחודש ינואר.
סוכנות הידיעות האירנית פארס מסרה כי "לפני היריות היה פיצוץ ברכב או בכביש ליד הרכב שגרם להם לעצור". שר ההגנה האירני התראיין לטלוויזיה הממלכתית ומסר פרטים חדשים על אופן חיסול מדען הגרעין. לדבריו, שני המתנקשים פתחו באש לעבר כלי הרכב. כ-20 שניות אחר כך התפוצץ רכב התופת - לא ברור האם הירי נמשך אחרי הפיצוץ. עוד טען כי המרכז שבראשו עמד מדען הגרעין היה בעיצומו של השלב הראשון בניסוי קליני בפיתוח חיסון לקורונה.
בעולם מגנים. האיחוד האירופי טען כי "מדובר במעשה נפשע. קוראים לכל הצדדים להימנע מצעדים שיובילו להסלמה". הנציב העליון לענייני חוץ והגנה מטעם האיחוד, ג׳וזף בורל, הביע תנחומים בפני משפחות הנפגעים. מזכ"ל האו"ם קורא לריסון: "יש להימנע מפעולות שיכולות להוביל להסלמה כללית באיזור".
דובר משרד החוץ הגרמני אמר: "לקראת חילופי הממשל בארה"ב, חשוב לשמר על את ערוץ ההידברות עם אירן כדי להגיע לפתרון בסוגיית הגרעין. על כן אנו מפצירים בכל הצדדים להימנע מצעדים שעלולים להוביל להסלמה".
חיזבאללה מסר: "נעמוד בכל הכוח לצד אירן". עוד הוסיף כי האפשרות להגיב לחיסול מדען הגרעין האירני מסורה בידי אירן. שר החוץ של סוריה, פיסל אל-מקדאד, הביע תרעומת על מה שכינה "פעולת טרור ותקרית נפשעת". בפגישה שקיים עם שגריר אירן בסוריה, ג'ואד תרכ, הוסיף אל-מקדאד כי סוריה עומדת לצד אירן אל מול "הניסיונות הנואשים לפגוע בהתקדמותה וביכולותיה המדעיות והלאומיות", כלשונו. אל-מקדאד הפנה גם הוא את האצבע המאשימה לעבר ישראל, שטען שעומדת מאחורי החיסול.
בעקבות חיסול מוחסן פחריזאדה, התקיימו באירן הפגנות גדולות נגד ישראל וארה"ב. עיתוי החיסול הקיים סמוך לביקור של מזכיר המדינה מייק פומפיאו באיזור. חלק נכבד מהפגישה של רה"מ וראש השב"כ בסעודיה הוקדש גם לאירן ולתוכנית הגרעין והאינטרסים המשותפים של ישראל וסעודיה בנושא. גם בפעם הקודמת שישראל ביצעה, לפי פרסומים זרים, פעולת סייבר נגד אירן קדמה לכך פגישה עם מזכיר המדינה פומפאו.

תאריך:  28/11/2020   |   עודכן:  28/11/2020
+המלחמה החשאית נגד הגרעין האירני
08:08 29/11/20  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

חיסולו של אבי תוכנית הגרעין האירנית הוא מכה קשה לאירן שאמורה להאט את התקדמותה לעבר פצצה גרעינית. אירן הזועמת שוקלת פעולת נקם מיידית נגד ישראל, היא חוששת מתגובה קשה של הנשיא טראמפ ויתכן שתדחה את פעולת הנקם למועד שהכי מתאים מבחינתה

זירת החיסול באירן [צילום: סוכנות הידיעות פארס]
+עיצומים על גופים ברוסיה ובסין שתומכים בתוכנית הגרעין האירנית
21:16 28/11/20  |  עידן יוסף

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע, כי ארצות הברית הטילה עיצומים על ארבעה גופים בסין וברוסיה, לאור תמיכתם בתכנית הטילים של אירן, שעדיין מהווה נושא משמעותי לדאגה מבחינת הממשל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל העלתה כוננות בנציגויותיה בעולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
75% מהנציגויות בחו"ל מיותרות ל"ת
הסברה  |  29/11/20 01:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
על-פי הדיווחים, שמו של המדען מוהסן פאקריזדה, שהיה בכיר בתחומי הגרעין ופיתוח הטילים ועמד בראש ארגון הנמצא ברשימת העיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם    נתניהו בעת חשיפת ארכיון הגרעין: "זיכרו את שמו"
יוני בן-מנחם
ביקורו החשאי של ראש הממשלה נתניהו בסעודיה נועד להדק את הברית בין ישראל למדינות המפרץ אל מול הסכנה האירנית ולתאם מהלכים לקראת הממשל החדש בארה"ב    תהליך הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה מתקדם באיטיות ולא צפוייה פריצת דרך בקרוב נוכח עמדותיו של מלך סעודיה בנושא הפלשתיני
סימה שיין, רז צימט
אירן מציבה תנאי סף נוקשים ביותר לחידוש המו"מ, ושיקולים פוליטיים פנימיים ישפיעו גם הם על ההחלטה האם ומתי להידבר עם ארה"ב
יוני בן-מנחם
המבצע המזהיר של חיסולו של בכיר אל-קאעידה בטהרן נועד בין היתר להעביר שורה של מסרים לממשל החדש בארה"ב, לאירן ולשלוחות הטרור שלה. המוסד הישראלי הוכיח שוב את יכולותיו להכות בעורף האויב אך ישראל עדיין בתחילת המערכה נגד הסכנה האירנית
איתמר לוין
העלה את השאלה בפני בכירי ממשלו בשבוע שעבר, למחרת הדיווח על גידול ניכר במלאי האורניום שבידי אירן    הבכירים שכנעו את טראמפ להימנע ממתקפה פיזית, אך ייתכן שהוא עדיין שוקל מתקפת סייבר או התקפה על גורמים הנתמכים בידי אירן ובהם מיליציות בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il