X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לא תתכנס מחרתיים כמתוכנן

מנדלבליט מעכב ועדת הצוללות

הנחה את גנץ שלא להתחיל את עבודת ועדת הבדיקה, עד שיעביר את ההנחיות המיועדות למנוע התנגשות בינה לבין ההליך הפלילי בתיק 3000
▪  ▪  ▪
השקה בין הנושאים [צילום: דו"צ]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש (יום א', 29.11.20) משר הביטחון, בני גנץ, לעכב את תחילת עבודתה של ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות. זאת, עד שהוא יסיים לבחון "סוגיות שונות" (כלשונו) הנוגעות לממשק בין עבודת הוועדה לבין ההליך הפלילי בפרשה ויעביר את ההנחיות הדרושות. משרד הביטחון הודיע בסוף השבוע, כי הוועדה, בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, תתכנס (1.12.20) לדיון ראשון לקביעת סדרי עבודתה.
גנץ הודיע על הקמת הוועדה בשבוע שעבר, וכבר באותו יום הודיע משרד המשפטים, כי "נוכח ההשקה בין נושאים שונים בעבודת הוועדה לבין החקירה הפלילית שנוהלה בפרשה המכונה פרשה 3000, היועץ המשפטי יעביר את הנחייתו המשפטית לגבי עבודת הוועדה ושדות פעילותה, בשים לב לצורך למניעת פגיעה בהליכים פליליים תלויים ועומדים, שעל-פי דין הוא השיקול הגובר והעיקרי".
המגבלות שיטיל מנדלבליט עשויות לטרפד במידה רבה את עבודת הוועדה. הוא צפוי למנוע ממנה לזמן לעדות את החשודים בפרשה ואולי גם את העדים העיקריים, וימנע ממנה לקבל מסמכים העשויים לשמש כראיות בתיק. הוא גם צפויה להגביל את פעילותה לצד המינהלי של הרכש כפי שנוהל בצה"ל ובמשרד הביטחון, ללא כל עיסוק בהיבטים הפליליים.
התיק הפלילי מצוי לקראת שימועים לחשודים העיקריים, ובראשם אלוף (מיל') אלי מרום, מיקי גנור ותת-אלוף (מיל') אבריאל בר-יוסף. במרכז החקירה הפלילית עומד החשד לפיו גנור, שהיה נציג קונצרן טיסנקרופ (יצרן הצוללות וכלי השיט) בישראל, שיחד בכירים בחיל-הים ובמערכת הביטחון כדי לקדם את ענייניו של הקונצרן. גנור חתם על הסכם עד מדינה, אך חזר בו וכעת ניצב גם הוא בפני כתב אישום. כתב החשדות הראשון נשלח בדצמבר 2019, והשני - בפברואר השנה.
מרום ("צ'ייני"), לשעבר מפקד חיל-הים וכיום יו"ר רשות שדות התעופה, חשוד בלקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס. גנור חשוד בהצעת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק המפלגות. עו"ד דוד שמרון, בן-דודו ופרקליטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חשוד בהלבנת הון. דוד שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה וכיום מזכיר חברת קצא"א, חשוד בלקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירה על חוק המפלגות.
השר לשעבר מודי זנדברג ומי שהיה יו"ר קרן היסוד, חשוד בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. רמי טייב, שהיה יועצו הפוליטי של השר יובל שטייניץ, חשוד בתיווך לשוחד. יועץ התקשורת צחי ליבר: חשוד בהלבנת הון וסיוע לעבירות מס. בר-יוסף, שהיה ראש מספן ציוד בחיל-הים והמשנה לראש המטה לביטחון לאומי, חשוד בקבלת שוחד, בקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים. תת-אלוף (מיל') שי ברוש, שהיה ראש מספן מודיעין, חשוד בבקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.

תאריך:  29/11/2020   |   עודכן:  29/11/2020
+ח"כ תמר זנדברג: אגיש מחדש ההצעה לועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות
18:55 29/11/20  |  איציק וולף

בעקבות הודעת גנץ על הקפאת ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות הודיעה יו"ר סיעת מרצ בכנסת, ח״כ תמר זנדברג, כי תגיש מחדש את הצעתה לועדת חקירה פרלמנטרית. ״אגיש מחדש את הצעתי לועדת חקירה בנושא הצוללות. לא ניתן לפרשה הביטחונית החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל להפוך לפארסה ולבדיחה. אני קוראת לגנץ וחברי מפלגתו לעצור את הזגזוג המביש ולהצביע בעד הצעתי״, אמרה.

+משרד הביטחון: נפעל לפי הנחיות היועמ"ש בכדי שהוועדה תחל פעילותה ללא דיחוי
18:36 29/11/20  |  איציק וולף

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה למכתבו של היועמ"ש שקבע כי הוועדה לבדיקת רכש הצוללות לא תוכל להתחיל את פעולתה כי עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. "נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ״ש", לשון הודעת משרד הביטחון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
שאלה ראשונה: האם בג"ץ יתבקש להכריע בנוגע לטיפול בפרשת הצוללות רק על סמך תצהירים כתובים, בלי שהמצהירים ייחקרו לגביהם? שאלה שנייה: האם איסוף התצהירים והטיפול בהם בידי התנועה לאיכות השלטון ואנשיה נעשו כדין בהתחשב ברגישות העצומה של המידע הכלול בהם?
איציק וולף
ועדת הבדיקה בראשות השופט בדימוס סטרשנוב תתכנס שלוש פעמים בשבוע    הדיונים הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע    חברת הוועדה יעל גריל התפטרה למניעת לזות שפתיים כדי להסיר כל חשש לניגוד עניינים ובמקומה תתמנה ישראלה פרידמן
איציק וולף
מיקי גנור, שהיה נציג מספנות טיסנקרופ בישראל, פנה לשר הביטחון וליועמ"ש בטענה שיש להוציא את בדיקת הליכי הרכש של כלי השיט ממשרד הביטחון ולהעבירה לגורם חיצוני, בהעלאת חשש מפני פגיעה בהוגנות ההליך הפלילי בנושא ובטענה שחבר הוועדה, אברהם בן שושן, היה מועמד לייעץ לו בתקופה המדוברת
מנחם רהט
הלשונות הרעות טוענות שייתכן שוועדת גנץ, אינה אלא תרגיל גמביט המלכה מיסודם של נתניהו וגנץ: מקימים ועדת בדיקה חסרת שיניים, כדי לסכל ועדת חקירה ממשלתית נשכנית בחסות הבג"ץ    גנץ בשירות נתניהו?
עמנואל בן-סבו
נדמה כי בשנים האחרונות הפוליטיקה מעורבבת עם צה"ל ומפקדיו הבכירים אשר ממעמד פרה אדומה הפכו לפרה קדושה בדרך לסטייק עסיסי במנגל הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il