X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיסול אבי תוכנית הגרעין

אירן פרסמה תמונות החשודים

במל"ל ממליצים להימנע מביקור באיחוד האמירויות, שמצידה מגנה את החיסול הפרלמנט האירני קרא להעשרת האורניום ולבחינת המשך השת"פ עם סבא"א ישראל נערכת לאפשרות למתקפת סייבר על תשתיות ולפיגוע בצפון
▪  ▪  ▪
ארבעת החשודים בביצוע החיסול

ברקע פעולת החיסול של ראש תוכנית הגרעין של אירן, מוחסן פחריזאדה, ממליץ (יום א', 29.11.20) המטה ללוחמה בטרור לאזרחי ישראל להימנע מביקור באיחוד האמירויות ומגדיר את רמת האיום כ"איום קונקרטי בסיסי" שהוא איום ברמה נמוכה באופן יחסי. כמו-כן, המטה עידכן את האזהרה גם לגבי בחריין.
במערכת הביטחון מעריכים כי נסיונות מתקפת הסייבר האירניים מצד אירן כנגד תשתיות ומתקני מים בישראל. כמו-כן גוברת המתיחות בגזרה הצפונית מחשש לפיגוע נקמה. הפרלמנט האירני החליט על שני צעדי תגובה הצהרתיים כתגובה ראשונית - קריאה להעלאת דרגת העשרת האורניום ל-20% בניגוד להסכם הגרעין ובחינה מחדש של המשך שיתוף הפעולה עם סבא"א.
באירן מתפרסמות תמונות ארבעה אנשים החשודים כמעורבים בחיסול פרחיזאדה. בעלי מלונות התבקשו לדווח האם אירחו אותם. משרד ההגנה האירני הודיע כי בטהרן "הצליחו להגיע לקצה חוט בנוגע למבצעים של פעולת החיסול. המידע על הפשע הזה ייחשף מאוחר יותר".
בתוך כך, איחוד האמירויות גינה את חיסול המדען האירני. סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה קוראת לכל הצדדים לגלות איפוק ולהפגין ריסון. אחמד ווחידי, ממתכנני הפיגוע בארגנטינה, קרא לפגוע במדינות ערב שנירמלו את יחסיהן עם ישראל.
על-פי סוכנות הידיעות האירנית פארס, נסע היעד כשהוא מלווה בשיירת אבטחה של שלושה כלי רכב. הרכב המוביל נסע לפנים לוודא שאין סימנים חשודים. בשלב כלשהו נשמעו יריות. פרחיזאדה יצא מן המכונית לאחר שסבר כי מקור הרעש הוא תקלה ברכב. לפתע נורה לעבר צרור יריות מג'יפ מדגם ניסאן שהיה במרחק 150 מטרים. הג'יפ, שמעליו היה מקלע, הושמד לצורך השמדת ראיות, ובעליו עזב את גבולות אירן. על-פי דיווח אחר, בחיסול היו מעורבים 62 בני אדם.

תאריך:  29/11/2020   |   עודכן:  29/11/2020
+דיווח על פיצוץ מסתורי באירן
21:06 29/11/20  |  עידן יוסף

דיווח ראשוני מאירן על פיצוץ בסננדג' עם הבזק אור גדול, צפונית לקרמנשאה. על פי עיתונאית מקומית, מדובר בפיצוץ במפעל פטרוכימי או בבסיס צבאי ששוכן בסמוך אליו. אין עדיין אימות לגבי מקום הפיצוץ המדויק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
חיסולו של אבי תוכנית הגרעין האירנית הוא מכה קשה לאירן שאמורה להאט את התקדמותה לעבר פצצה גרעינית. אירן הזועמת שוקלת פעולת נקם מיידית נגד ישראל, היא חוששת מתגובה קשה של הנשיא טראמפ ויתכן שתדחה את פעולת הנקם למועד שהכי מתאים מבחינתה
עידן יוסף
בטהרן שולחים אצבע מאשימה לעבר ישראל ומבטיחים נקמה כואבת    הוגברה האבטחה סביב מרכזים יהודיים    בצבא האמריקני עוקבים מקרוב, ואם אירן תחליט להגיב בתקיפה - יהיו ערוכים לכך    האיחוד האירופי הגדיר את החיסול "מעשה פשע"
עידן יוסף
על-פי הדיווחים, שמו של המדען מוהסן פאקריזדה, שהיה בכיר בתחומי הגרעין ופיתוח הטילים ועמד בראש ארגון הנמצא ברשימת העיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם    נתניהו בעת חשיפת ארכיון הגרעין: "זיכרו את שמו"
יוני בן-מנחם
ביקורו החשאי של ראש הממשלה נתניהו בסעודיה נועד להדק את הברית בין ישראל למדינות המפרץ אל מול הסכנה האירנית ולתאם מהלכים לקראת הממשל החדש בארה"ב    תהליך הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה מתקדם באיטיות ולא צפוייה פריצת דרך בקרוב נוכח עמדותיו של מלך סעודיה בנושא הפלשתיני
סימה שיין, רז צימט
אירן מציבה תנאי סף נוקשים ביותר לחידוש המו"מ, ושיקולים פוליטיים פנימיים ישפיעו גם הם על ההחלטה האם ומתי להידבר עם ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il