X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
איסמן. המלצה פה אחד [צילום: משרד המשפטים]
למברגר. נחשב למועמד המוביל [צילום: ליאב פלד]
פרקליט מחוז חיפה (פלילי) גבר על המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, שנחשב למועמד המוביל והמועדף על מנדלבליט המינוי מצריך את הסכמת הממשלה - וספק אם זו תינתן לנוכח המשבר הפוליטי תיתכן עתירה לבג"ץ בשל התראה שספג איסמן בעקבות אמירות כלפי עובדות
▪  ▪  ▪

ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה ממליצה פה אחד (יום ב', 30.11.20) למנות לתפקיד את פרקליט מחוז חיפה (פלילי), עמית איסמן. המינוי טעון את אישור הממשלה - וכלל לא בטוח שיינתן אישור כזה, בהתחשב במצב המתוח בין הליכוד לבין כחול-לבן ובאפשרות של הקדמת הבחירות. סיבוך נוסף הוא עתירתו לבג"ץ של המשנה לראש מח"ש, משה סעדה, שהתמודד גם הוא על התפקיד ומבקש לעכב את המינוי עד להכרעה בעתירתו; בג"ץ סירב להוציא צו ביניים והורה למדינה להשיב עד סוף השבוע.
החלטת ועדת האיתור, בראשותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מפתיעה יחסית. למועמד המוביל לתפקיד נחשב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, עליו המליץ מנדלבליט במפורש כממלא-מקום הפרקליט לאחר פרישתו של שי ניצן בתחילת השנה. עם זאת, אין הפתעה בכך שהוועדה בחרה באחד משני המועמדים הפנימיים ולא באחד מבין תשעת המועמדים החיצוניים. הוועדה ממליצה על מועמד אחד בלבד, למרות שהיא יכולה להמליץ על יותר מאשר אחד. על-פי פסיקת בג"ץ, בהעדר טעם מיוחד - המלצתה של ועדת איתור מחייבת את הממשלה.
איסמן נושא עימו התראה שספג בשנת 2018 ממנכ"ל משרד המשפטים דאז, אמי פלמור, בשל אמירות בלתי הולמות לעובדות ששירתו לצידו. פלמור קבעה אז, כי מדובר "בהתבטאויות וולגריות ולא ראויות שנאמרו על-ידי מנהל לעובדות בדרג נמוך יותר. שתי האמירות לא הופנו סתם כך לחלל החדר, אלא כוונו באופו אישי לעובדות, בצורת שאלה אינטימית ורגישה שאף אילצה את העובדות להשיב להן". פלמור הדגישה, כי מדובר בהתנהגות שאין לקבל במקום עבודה בכלל ובמשרד ממשלתי בפרט, בוודאי על-רקע מעמדו של איסמן. הוועדה אומרת כעת, כי מדובר בשני אירועים מלפני שש שנים ו-12 שנים, אשר אינם מאפיינים את עבודתו והתנהלותו של איסמן, שגם הביע צער עמוק עליהם. לדעת הוועדה, "שתי אמירות אלו, שכאמור נאמרו לפני שנים רבות, אינן עולות כדי פגם ערכי-נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה". סביר להניח שבג"ץ יידרש לדון בנושא.
לדברי הוועדה, הופעתו של איסמן בפניה הייתה מרשימה והוא "הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי". הוועדה גם התרשמה, כי ביכולתו "להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. הוא הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת". איסמן הוכיח לאורך שנותיו "יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".
איסמן, בן 53, התמחה בפרקליטות מחוז חיפה ועובד בה מאז 1994. בשנים 2015-2010 היה פרקליט המחוז, בשנים 2017-2015 היה המשנה בפועל לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ובשנים 2017-2016 - גם המשנה בפועל לעניינים פליליים. ביולי 2017 הוא חזר לבקשתו לשמש כפרקליט מחוז חיפה. הוא מרצה בפקולטות למשפטים באוניברסיטת חיפה ובקריה האקדמית אונו, וחבר בוועדה למניעת הרשעות שווא ובוועדה המייעצת לסדר דין פלילי וראיות. יצוין, כי סגן יו"ר הוועדה למניעת הרשעות שווא ואחד הפעילים המרכזיים בתחום הוא פרופ' אורן גזל-אייל - החבר גם בוועדה לאיתור פרקליט המדינה.
ברשימת הממליצים שמסר איסמן לוועדה מופיעים שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון (שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה); שופטי העליון בדימוס עדנה ארבל ויורם דנציגר; היועץ המשפטי לשעבר, יהודה וינשטיין; פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן; המשנים ליועץ המשפטי רז נזרי ועמית מררי; עו"ד תמי אולמן, יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין וסניגורית פלילית; רפי סיטון, היועץ המשפטי של השב"כ; זוהר דביר, לשעבר סמפכ"ל המשטרה; ואילן שיף, לשעבר הפצ"ר וסגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה.
יתר המועמדים לתפקיד היו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון-גונן וירון לוי; ועורכי הדין הפרטיים אייל בסרגליק, עופר ברטל, טלי גוטליב, רונית לירן-שקד, אלי פוקסברומר ויעל תותחני. חברי הוועדה האחרים היו נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ; ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי; ועו"ד רחל תורן.

תאריך:  30/11/2020   |   עודכן:  30/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההמלצה: פרקליט המדינה - עמית איסמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נא להראות מופתעים,שימו לב,
בני בנקר  |  30/11/20 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת HR סוכנויות תובעת 12.5 מיליון שקל מחברת Gree Electric Appliances, בטענה שנכנעה ללחצי תדיראן והפרה הסכם עימה
יצחק דנון
טוענת שהאוניברסיטה פוגעת בהתארגנות 1,400 עובדי המחקר והפרויקט, כולל ניסיון לפטר את יו"ר הוועד ולפגוע בתנאי שכרה של חברה אחרת בו
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה קובע כי המועצה המקומית בית אריה-עופרים לא מצאה פתרון הולם לבעיית הזרמת מי קולחין מזהמים שהפכו לבית גידול ליתושי קדחת מערב הנילוס    דורש מהמועצה לבחון פתרונות שונים ולאשרם מול משרדי הבריאות והגנת הסביבה    המשרד יפקח על ביצוע הדברות ליתושים    במקביל - החלה שאיבת מי הקולחין לאחר תקופה ממושכת של תלונות תושבים
איתמר לוין
דחה בחריפות עתירה בה נטען שמנדלבליט אינו יכול להשתתף בבחירת פרקליט המדינה משום שהלה יכריע בעניין התיק נגדו בפרשת הרפז, ואשר ביקשה להשוות בין ניגוד העניינים שלו לבין זה של נתניהו    עמית: מנדלבליט אינו בניגוד עניינים; ההשוואה לנתניהו - חסרת יסוד עובדתי ומשפטי
איציק וולף
שר התקשורת הצהיר כי אם תעלה הצעה לפיזור הכנסת תצביע מפלגת דרך ארץ בעדה    "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il