X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
החנינה תהיה רק במישור הפדרלי [צילום: חוליו קורטז, AP]
עובדים מטעמו כבר הועמדו לדין [צילום: ז'קלין מרטין, AP]
ניו-יורק טיימס חושף דיונים בבית הלבן:

טראמפ בחן חנינות לילדיו ועורך דינו

על-פי הדיווח, טראמפ שוחח עם יועציו לגבי האפשרות להעניק חנינה מראש לדונלד טראמפ הבן, אריק טראמפ, איוונקה טראמפ, ג'ארד קושניר ורודי ג'וליאני טראמפ חושש מפני חקירות פליליות מצידו של ממשל ביידן במקביל: משרד המשפטים חוקר חשד שעבריין מורשע הציע שוחד לפקידים בבית הלבן תמורת חנינה
▪  ▪  ▪

הנשיא דונלד טראמפ דן עם יועציו באפשרות להעניק חנינה מראש לילדיו, חתנו ועורך דינו – חושף (יום ד', 2.12.20) ניו-יורק טיימס. בדיונים לא עלתה האפשרות שטראמפ יעניק חנינה לעצמו. הם עסקו בבנו הבכור, דונלד טראמפ ג'וניור; בבנו אריק טראמפ; בבתו איוונקה טראמפ ובבעלה ג'ארד קושניר; ובראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.
החוקה האמריקנית מעניקה לנשיא סמכות מוחלטת למתן חנינות, אם כי מקובל שהדבר בא רק לאחר בחינה והמלצה של הדרגים המקצועיים בלשכת היועץ המשפטי של הבית הלבן. השאלה האם הנשיא יכול להעניק חנינה לעצמו שנויה במחלוקת; הנשיא ריצ'רד ניקסון נמנע מלעשות זאת בפרשת ווטרגייט וקיבל חנינה מיורשו, ג'רלד פורד.
טראמפ אמר ליועציו, כי הוא חושש שממשלו של ג'ו ביידן ינהל חקירות פליליות נגד חמשת האישים שהוזכרו. ביידן עצמו אמר ליועציו, כי אינו מעוניין בניהול חקירות שכאלה – אך גם הצהיר שיעניק עצמאות מוחלטת למשרד המשפטים. משמעות הדבר היא, שאם הדרג המקצועי במשרד יחליט לפתוח בחקירה נגד מי מאותם אישים – ביידן ושר המשפטים שלו (ששמו טרם הוכרז) יימנעו מלהתערב.
דונלד טראמפ הבן נחקר בידי התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, בשל חלקו במגעים עם עורכת דין רוסייה שהבטיחה (ולא קיימה) להעביר לקמפיין טראמפ מידע מזיק על הילרי קלינטון. בניגוד למעורבים אחרים בפרשה, הוא לא הועמד לדין – כך שמולר לא מצא שמעשיו היוו עבירה. קושניר נחשד במסירת מידע כוזב לרשויות הפדרליות על קשריו עם גורמים זרים כאשר ביקש סיווג ביטחוני. הדרג המקצועי שלל ממנו את הסיווג הגבוה שקיבל באופן זמני, אך טראמפ הורה להעניק לו אותו בכל זאת. מסירת מידע כוזב לרשות פדרלית מהווה עבירה פלילית בארה"ב.
שמותיהם של איוונקה טראמפ ואריק טראמפ לא נקשרו עד כה לחקירות כלשהן. העובדה שטראמפ דיבר גם עליהם יכולה לרמז על כך שהוא מודע לעבירות לכאורה שביצעו, או שהוא חושש מחקירות שאין בהן ממש. דוחות המס של טראמפ שפרסם ניו-יורק טיימס לפני הבחירות הראו, כי אחת הדרכים בהן הגדיל את הוצאותיו כדי לחמוק מתשלום מס הייתה העברת "דמי ייעוץ" במאות אלפי דולרים לאיוונקה טראמפ; מעשה זה עלול להוות עבירה. אריק טראמפ משמש מאז 2016 כמנהל בכיר בקבוצת טראמפ, אשר נהנתה בשנות הנשיאות מהכנסות של מיליוני דולרים מכספי משלם המיסים וממי שביקשו להתארח במלונות ובאתרי הגולף שלה; עד כה לא נטען שמדובר בעבירות פליליות.
ג'וליאני משמש כפרקליטו האישי של טראמפ, הוביל את המאמצים למצוא מידע מכפיש באוקראינה נגד ביידן ובנו הנטר ביידן וכעת מוביל את מאמציו הכושלים של טראמפ לשנות את תוצאות הבחירות. הטיימס מסר, כי ג'וליאני הוא שהעלה בפני טראמפ את האפשרות שיקבל חנינה מוקדמת – בניגוד לבני משפחתו של הנשיא, שאת הדיון בהם יזם טראמפ עצמו. התביעה הפדרלית במנהטן ניהלה בחודשים האחרונים חקירה בנוגע לפעילותו של ג'וליאני באוקראינה. לב פרנס ואיגור פרומן, אשר פעלו מטעמו של ג'וליאני באוקראינה, הואשמו בשנה שעברה בהפרת חוקי מימון הבחירות בשל פעילות זו, אם כי שמו של ג'וליאני לא נקשר לעבירות המיוחסות להם.
טראמפ עצמו עלול לעמוד בפני חקירה פדרלית בחשד לשיבוש חקירתו של מולר בפרשה הרוסית. מולר עצמו נמנע מלקבוע האם טראמפ שיבש את החקירה, אך גם נמנע מלטהר אותו מחשד זה. הוא הסביר, כי מאחר שעל-פי הפרשנות המקובלת לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן על עבירה מסוג זה, לא היה מקום שיקבל החלטה. עם סיום כהונתו של טראמפ בחודש הבא תוסר מגבלה זו, אם כי ספק רב האם יש מקום לניהול חקירה ארבע שנים לאחר האירועים ולאחר שהקונגרס אפילו לא דן באפשרות להעמיד לדין את טראמפ בפרשה הרוסית.
במקביל מתנהלות שתי חקירות נגד קבוצת טראמפ ומנהליה, עליהן לא תחול חנינה נשיאותית משום שאינן במישור הפדרלי. פרקליטות מחוז מנהטן מנהלת חקירה פלילית בחשד להפרת חוקי מימון הבחירות בשל דמי השתיקה ששילם קמפיין טראמפ ערב בחירות 2016 לסטורמי דניאלס וקארן מקדוגל, שטענו שהיה להן רומן עם טראמפ (המכחיש זאת). ואילו פרקליטות מדינת ניו-יורק מנהלת חקירה אזרחית בחשד לניפוח השווי של נכסי הקבוצה כדי להפחית את תשלומי המס שלה ולהגדיל את האשראי מן הבנקים.
טראמפ העניק בשבוע שעבר חנינה למייקל פלין, שהיה יועצו לביטחון לאומי ונאלץ להתפטר כעבור שישה שבועות, לאחר שהתברר שהסתיר את מגעיו עם גורמים רוסים בתקופת המעבר לממשל טראמפ. פלין הורשע בעדות שקר, אך שר המשפטים, ויליאם באר, הורה לפרקליטות לחזור בה מן האישום נגדו. קודם לכן התערבו טראמפ ובאר בטיעונים לעונש בעניינו של רוג'ר סטון, פעיל רפובליקני ותיק ומקורב לטראמפ, שהורשע בשל חלקו בפרשה הרוסית. לאחר מתן החנינה לפלין נשמעו הערכות, כי טראמפ עשוי לחון גם את סטון ואולי גם את מנהל הקמפיין שלו לשעבר, פול מנפורט, שהורשע בעבירות מס ומרמה בשל פעילותו באוקראינה (ללא קשר לטראמפ).
במקביל הותר הלילה לפרסום, כי משרד המשפטים חוקר חשד לפיו מקורבים לעבריין מורשע הציעו שוחד לפקידים בבית הלבן תמורת קבלת חנינה או הקלה בעונש מטראמפ. נשיאת בית המשפט בוושינגטון, בריל הוואל, התירה לפרסם החלטה שנתנה בחודש אוגוסט, ובה קיבלה את בקשתו של המשרד לבחון ראיות המוגנות בחיסיון עו"ד-לקוח. הנוסח שהותר לפרסום כולל השחרות של חלקים ניכרים, ובהם שמותיהם של המעורבים. אין כל אינדיקציה לכך שטראמפ עצמו או מי מבכירי הבית הלבן היו קשורים בצורה כלשהי לחשדות אלו.

תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  02/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ בחן חנינות לילדיו ועורך דינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את מי זה מעניין ? בחירות קורנה ל"ת
איתמראמרררר  |  2/12/20 08:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
ציפי לידר
גנץ העצמאי? שאלו את יועציו הנאמנים והמיומנים הלוחשים באוזניו ובאוזניתו    בחרתם ביידן? פיספסתם בחירה היסטורית!
ארי בוסל
(מגילת אסתר ח׳: 15)    בטור קודם שאלתי, מה עוד ניתן לבקש מהנשיא טראמפ שעוד לא קיבלנו    הוא הלא עשה מעל ומעבר    אפילו הדמיון הפרוע ביותר לא היה מעלה על הדעת שיבוא יום ויקום נשיא בארצות הברית של אמריקה שיפעל ויעשה כל כך למען מדינת היהודים
איתמר לוין
תובע לשעבר טוען בוושינגטון פוסט שחקירה פלילית תהיה תקדים מסוכן, תעמיק את הקרע בארה"ב ושמוטב להעביר חקיקה שתמנע חזרה על מעשים דומים
איתמר לוין
היסטוריון כותב בלוס אנג'לס טיימס על נקודות הדמיון המדאיגות בין שליטים סמכותניים בכל הדורות: הם רוצים לשמוע רק את מה שנוח להם ומתעלמים מכל השאר
איתמר לוין
טראמפ כמעט ואינו מופיע מאז הבחירות והלו"ז הרשמי שלו למעשה ריק - מדווחת רשת CNN    אחד מעובדי הבית הלבן מדבר על "מנטליות הבונקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il