X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש המועצה הלאומית לכלכלה שמחון: האוצר הציע 100 מיליון שקל ומשרד החקלאות רצה אותו לצרכים אחרים סמנכ"ל משרד החקלאות דחה את הטענה ואמר כי מדובר בתקציב לקורונה - וכי המשרד יהיה מוכן לחזור לסיכום שהושג ב-2018 על תקציב של 340 מיליון שקל נציג האוצר: משרד החקלאות הוא שסירב לחתום ב-2018 - היום אין לנו את הכסף
▪  ▪  ▪
[צילום: רחל קרוטי/פלאש 90]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 2.12.20) את בקשת משרד החקלאות ופיתוח הכפר לתקן את תקנות מכסות הביצים לשנת 2020, ולהגדיל את המכסה הארצית השנה ב-110 מיליון ביצים. התקנות הוגשו לאישור הוועדה לאחר שלפני כחצי שנה נענתה לבקשת המשרד להקפיא מצב, אך היו"ר יעקב מרגי דרש כי המשרד יתקן את התקנות ויעניק למגדלים תוספת למכסה.
את הדיון היום פתח מרגי בהתייחסות לרפורמה בלולים ומעבר לגידול בתנאים ראויים של לולים ללא כלובים, ודרש מהאוצר לממן את הרפורמה. הוא החליט שלא להצביע היום על תקנות לשנת 2020, והודיע כי ביום רביעי הבא ידון בתקנות לשנת 2021. "אם רוצים לולים משודרגים האוצר יצטרך לדחוף את היד לכיס", הבהיר מרגי, "אי אפשר לעשות את המגדלים הוותיקים לרעים ואת חברי הכנסת לאטומים. אין פה צד של רעים ושל טובים. יש פה צד של האוצר שמאמין ברפורמה אבל לא מוכן לתקצב אותה. הגיע הזמן להחליט כמה זה עולה, לתקצב את זה על פני כמה שנים ולסיים אם זה. אם המדינה אפשרה את המצב הזה ורוצה לשנות - שתשלם".
סמנכ"ל גורמי ייצור במשרד החקלאות, אסף לוי, התייחס לתקנות לשנה הבאה ואמר כי מועצת הלול דחתה את הדיון בהם, כדי לראות איך מתקדם הדיון בוועדה. היו"ר מרגי מתח על כך ביקורת ואמר כי הם עשו טעות חמורה. הוא קרא למנכ"ל המועצה, שמואל לויט, לדון בהן בהקדם.
לוי הציג את ההעדפה של 1% שמציע המשרד למכסה של מגדל שיעבור לגידול בלול ללא כלובים. מרגי ביקש לדעת כמה מגדלים ניצלו זאת ועברו מיוזמתם ללולים חדשים ולוי השיב כי אין לו את הנתונים. בתגובה אמר מרגי: "אין לך נתונים כי אין כאלה. זה לא קורה, ובלי כסף זה לא יקרה". לוי ציין כי 1.9% מהביצים מיוצרות בלולים אורגניים, 3.2% בלולי חופש והיתר בלולי כלובי סוללה, והודה כי ללא תקציב יהיה קשה לעשות את המעבר.
ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון, אמר כי הוא מסכים שהאוצר יסבסד את המעבר. לטענתו, האוצר הציע 100 מיליון שקל לשם כך אך מנכ"ל משרד החקלאות, נחום איצקוביץ', רצה את הכסף לצרכים אחרים. הסמנכ"ל לוי אמר בתגובה כי מדובר ב-95 מיליון שקל שהאוצר העביר למשרד לטובת תוכנית האצה בגלל הקורונה.
רכז מים וחקלאות באגף התקציבים באוצר, אלי מורגנשטרן, אמר כי ב-2018 היה סיכום על 340 מיליון שקל עם משרד החקלאות, שחזר בו ברגע האחרון והכסף לא נשמר. מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, אמר כי הארגון היה מוכן לקבל את ההסכם ב-2018, אך מנכ"ל משרד החקלאות דאז, שלמה בן אליהו, התנגד.
היו"ר שאל האם מנכ"ל משרד החקלאות יהיה מוכן לחתום על אותו הסכם כיום, ולוי השיב כי אם האוצר יסכים לממן אז כן. מורגנשטרן הגיב: "אני לא מבין למה פונים אלי בשאלה כשאנחנו שמנו 100 מיליון שקל". היו"ר מרגי אמר בתגובה כי אותם 100 מיליון ניתנו לתקופת הקורונה ודרש תשובה האם האוצר יהיה מוכן לחזור להסכם של 2018. מורגנשטרן השיב: "אין לנו את הכסף, אני לא יודע אם להגיד כן או לא". היו"ר מרגי אמר כי הוא רוצה לגמור את הסאגה של הלולים והמדינה תצטרך לשים את הכסף.
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין ביקשה לדעת לאן הענף הולך. ח"כ רם בן ברק אמר כי כולם רוצים גידול מודרני, אבל אי-אפשר שזה יושת רק על החקלאים, שרובם ככולם יושבים בפריפריה וזו מקור הפרנסה העיקרי שלהם. "אם נאבד את החקלאים האלה נאבד את התושבים בצפון", אמר. ח"כ אלי אבידר אמר כי אי-אפשר להמשיך עם הגידול בתנאים הנוכחיים וחייבים להגדיר לוחות זמנים למעבר לגידול ללא כלובים.
ח"כ תמר זנדברג אמרה גם היא כי לא יכול להיות ש-94% מהביצים מיוצרות בלולים שנאסרו לשימוש באיחוד האירופי ודרשה להביא לכך את הכסף עכשיו. ח"כ עידן רול הוסיף כי זה לא חוכמה להגיד שיש רפורמה אבל אין כסף. ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה כי משרד החקלאות כשל בלשנות מדיניות והגדלת מכסת הביצים משמעותה עוד 400 אלף תרנגולות שיגדלו בלולי זבל. לדבריה, "להמשיך לגדל תרנגולות בצורה כזה יביא עלינו עוד מגיפות. גם הקורונה באה מאכילת בעלי חיים וגידול לא נאות".
יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים, טל גלבוע, אמרה כי חייבים להגיע למתווה למעבר ללולים חדשים. היו"ר מרגי אמר בתגובה, כי אם הממשלה רוצה שהכסף ילך ללולים היא הייתה צריכה לצבוע אותו לשם, אבי שמחון הוא היועץ הכלכלי של ראש הממשלה - שיביא את הכסף. בתום הדיון הודיע היו"ר מרגי כי לא יצביע על התקנות לשנת 2020 וכי יקבע דיון בשבוע הבא בתקנות 2021. הוא קרא לכל הצדדים לאשר אותם ולהביא פתרון לשדרוג הלולים.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  02/12/2020
+סעיף ערר האפוטרופוס הרוצח נשאר
23:59 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות אושר לקריאה ראשונה כולל הסעיף הבעייתי  ▪  סער: "אתם שולחים את כולם בסעיף הזה לסרטים"  ▪  עו"ס: "החוק מאוד בעייתי ולא רואה את האופציה של האדם להשתנות ולעבור טיפולים"

[צילום: דוברות הכנסת]
ייתכן שמספר הפניות האפשרי לבית המשפט יוגבל [צילום: דוברות הכנסת]
+1,400 מב"סים ממשרד החינוך; רק 100 לחינוך החרדי
22:16 02/12/20  |  עידן יוסף

מתוך 1,400 מובילים בית-ספריים שהקצה משרד החינוך, רק 100 הופנו למערכת החינוך החרדית. כך עלה בדיון (יום ד', 2.12.20) הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול לרגל חודש המודעות הלאומי להתמודדות עם סמים ואלכוהול בדגש על נושא התמכרויות והמגפה השקטה שבצל הקורונה. המב"סים הם מדריכים שנועדו למניעת השימוש בסמים אלכוהול וטבק.
בוועדה הוצגה סקירה של משרד החינוך על אודות התמודדות מערכת החינוך עם סמים ואלכוהול, קרי פעולות מרכזיות הנעשות במהלך השנה ובפרט בחודש השיא - דצמבר. כמו-כן, הוצגו פעולות המשרד בנושא מניעת השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בשגרה ובעת משבר ממניעה, דרך איתור וזיהוי, וכלה במענה טיפולי.
בתגובה לשאלת ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) על אודות האפליה לרעה לציבור החרדי בעניין המובילים הבית ספריים (מב"סים), אישרה נציגת משרד החינוך קרן רוט איטח את עובדת מספר המב"סים הקטן לחינוך החרדי.
יו"ר הוועדה מיכל קוטלר-וונש סיכמה את הדיון ואמרה: "משיקים את החודש להמשך דיונים והעמקה, למיצוי ולזיהוי החובה המוטלת עלינו בבית המחוקקים בשיתוף המשרדים השונים. כדי שנמלא את מחויבותנו כלפי כל אזרחי המדינה ללא הבדל".

אליהו ברוכי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לפיד: נתניהו מתעסק כל היום בהסתה ושנאה ואז מדבר נגד הסתה ושנאה
22:15 02/12/20  |  איציק וולף

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הצהרת נתניהו ואמר כי ראש הממשלה הפר כל הסכם עליו חתם, ואז הלך לטלוויזיה בערב והאשים את שותפיו בהפרת הסכמים. לדברי לפיד, נתניהו נכשל כישלון טוטלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הם הפוכים. "האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז מגיע בערב לטלוויזיה ומדבר נגד הסתה ושנאה", אמר.

+שר החוץ אשכנזי: המילה תקציב נעלמה מדף המסרים של נתניהו
20:52 02/12/20  |  איציק וולף

שר החוץ, גבי אשכנזי, הגיב על הצהרת נתניהו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי נתניהו לא התייחס לנושא החשוב ביותר - תקציב המדינה.
"רבע שעה של נאום, והמילה החשובה ביותר נעלמה מדף המסרים. תקציב. 9 מיליון אזרחים מבקשים וודאות כלכלית. כולם כבר יודעים שאם לא היה משפט, היה תקציב למדינה. זה הזמן לדאוג גם לחיסון כלכלי ולאשר תקציב לשנת 2021", כתב בהודעתו.

+ימינה: שוב נתניהו מפיץ שנאה ועוסק באינטרסים אישיים
20:49 02/12/20  |  איציק וולף

במפלגת ימינה הגיבו על דברי נתניהו, ששב לתקוף את יו"ר המפלגה נפתלי בנט, בטענה שהוא גורר אחריו את בני גנץ, ואמרו כי שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל. "רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם", אמרו במפלגה.

+נתניהו מאשים את כחול לבן;
גנץ בתגובה: האחריות עליך
20:23 02/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה טוען שכחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני, למרות שהליכוד הפרה את הסעיף שחייב העברת תקציב דו-שנתי  ▪  "בימים דרמטיים כאלה - לא צריך ללכת לבחירות. זה לא יכול להיות אם הם מקיימים ממשלה בתוך הממשלה. אופוזיציה בתוך הקואליציה - קואזיציה"  ▪  גנץ הגיב: האחריות על נתניהו, אם לא היה משפט - היה תקציב והייתה ממשלה מתפקדת

נתניהו. "להרים את ההנדברקס" [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. "פיגוע כלכלי באזרחי ישראל"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לולים ללא כלובים: "האוצר לא פותח את הכיס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
ראש הממשלה טוען שכחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני, למרות שהליכוד הפרה את הסעיף שחייב העברת תקציב דו-שנתי    "בימים דרמטיים כאלה - לא צריך ללכת לבחירות. זה לא יכול להיות אם הם מקיימים ממשלה בתוך הממשלה. אופוזיציה בתוך הקואליציה - קואזיציה"    גנץ הגיב: האחריות על נתניהו, אם לא היה משפט - היה תקציב והייתה ממשלה מתפקדת
עידן יוסף
יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "התקבלה בוועדה תמונה מדאיגה ביותר. חובתנו בכנסת לפעול ולהבטיח שיפור בבטיחות החיילים"    משרד המבקר: 84% מאירועי הבטיחות בצבא לא הוזנו במערכת. גם אם לא קרה בסוף באירוע שום דבר, היה על צה"ל להזין את האירועים במערכת, כי הוא זה שנותן את הכלי למנוע את התאונות הבאות"
עידן יוסף
משרד העבודה: "רק 10-15 ערעורים הוגשו, רובם ממעסיקים שבקשתם לא אושרה ולא מהנשים עצמן"    בחודשים ספטמבר-אוקטובר התקבלו 3,007 בקשות להיתר פיטורים או הוצאה לחל"ת של נשים בניגוד לחוקי המגן, 186 בלבד סורבו
עידן יוסף
לפיד: "הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'. היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא ייפסק"    הורוביץ: נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפות שלהם את האינטרס האישי שלו    אמסלם: שונאים את נתניהו כי פועל למען העם והצביון היהודי. את גנץ לא מעניין התקציב, אלא הרוטציה
מירב ארד
הוסיף: "אנחנו כבר חצי שנה כמעט יומיום דנים בחדר הזה ומנסים לתקן את הדברים וזו האחריות הלאומית של כולנו. יש עוד כמה שעות עד להחלטות של הערב שאולי יוסרו מסדר היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il