X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה - בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו יו"ר ועדת החוקה מבקש לתת עדיפות בחיסון למורים ומרצים ולקיים סקר סרולוגי נרחב
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עבור משרד הבריאות, קובע כי אין די במניעת הקלות נוספות, ומומלץ לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העלייה בתחלואה ולמנוע מהמגיפה לצאת משליטה.
החוקרים אומרים כי מסקנה זו היא לנוכח התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילית וגאוגרפית). על-מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה - בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו.
נמשכת עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים - מעל אלף נדבקים ליממה, בממוצע שבועי. גם אם העלייה במאומתים מושפעת מהגדלת מספר הבדיקות היומי (כ-70 אלף בדיקות ביממה האחרונה), הרי שרובה אינו נובע מכך. בנוסף, מזוהה בשבועיים האחרונים גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, בממוצע שבועי.
יתר על כן, ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה חדשה מוגברת בימים הבאים. כל אלו מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי.
בעולם, ארה"ב שוברת שיאים בהיקף ההדבקה -כ-200 אלף נדבקים חדשים (יותר מאשר ביבשת אירופה כולה) ויותר מ-2,000 מתים ליממה. מומחים ומנהיגים בעולם מזהירים מהתפרצויות שעשויות להתרחש בשל הסרת מגבלות ובשל שאננות ציבורית על-רקע ההתקדמות בפיתוח החיסונים לקורונה וההיערכות לתחילת הפצתם.
באמ"ן מסכמים כי לאחר קרוב לשנה של התמודדות עם הקורונה בעולם ובארץ, המפתחות להצלחה ברורים ויש לנהוג לפיהם, גם על-רקע ההתקדמות ברכישת חיסונים לישראל: הקפדה על עטייה נכונה של מסכות, צמצום התקהלויות, אוורור חללים סגורים (בעיקר בחורף) וקטיעת שרשראות הדבקה יעילה.
בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, שלח מכתב למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, וביקש ממנו להסדיר סדרי עדיפות לקבלת החיסון שבו ייקבע איזה פלח אוכלוסייה צפוי להיות מחוסן בשלב הראשון ואילו אוכלוסיות יחוסנו בשלבים הבאים.
הוא ביקש כי בשקלול הנתונים יילקח בחשבון מתן עדיפות גבוהה לחיסון בשלב הראשון של מלמדים בישיבות ומרצים באקדמיה וכד'. שכן על-פי רוב מדובר בעובדי הוראה בגיל מבוגר הנמצאים בקבוצת סיכון ומתוקף תפקידם נמצאים בקשר מתמיד עם אוכלוסייה צעירה, כשאין תחליף לתרומתם החינוכית במפגשים פנים אל פנים עם התלמידים.
כמו-כן ביקש להגביר את היקף הסקר הסרולוגי. אשר: "בפגישתנו המשותפת לפני כחודש עמך ועם פרופ' נחמן אש העליתי את נושא הבדיקות הסרולוגיות ככלי שיסייע בניהול חיי שגרה ואפשרות להגדרת פעילויות או אזורים ירוקים, סיוע לאוכלוסיות בסיכון ע"י מחלימים, וכן ויסות צוות רפואי מחלים לטיפול בחולי הקורונה, כשבאותה פגישה סוכם על יציאה לבדיקות סרולוגיות לציבור בהיקף נרחב. שמעתי כי באמצעי התקשורת ציטטו בשמך כי הנך מתנגד להכרה בבדיקות הסרולוגיות ומתן אישורי החלמה, בשל החשש שזה עלול לגרור 'מסיבות הדבקה', חשש רחוק זה שנמצא באחוזים נמוכים מאוד איננו עומד במשקל למול היתרונות וההשפעה שתהיה למשק ולקבוצות בסיכון מניהול חיי שגרה על בסיס הבדיקות הסרולוגיות ומתן אישורי החלמה. התייחסות לחשש זה משולה לדרישה לבניית חומות בין כבישי הארץ למדרכות על-מנת למנוע מאנשים לקפוץ לכביש ולהיפגע כדי לקבל פיצויים מחברת ביטוח... כשכל בר דעת מבין כי במסגרת 'ניהול סיכונים' יש להגיע לאיזון ראוי ומיטבי.
"בנוסף, עריכת בדיקות סרולוגיות בהיקף נרחב לציבור, תיתן בידינו תמונת מצב כמה אזרחים כבר מחוסנים וכמה עדיין זקוקים לחיסון, כך שנתונים אלו ישפיעו על כל החלטה בבניית מתווה סדרי העדיפות במתן החיסונים, כשהמתווה בנוי על מספר חיסונים קיים למול מספר האזרחים הזקוק לחיסון", דברי יו"ר ועדת החוקה.

תאריך:  04/12/2020   |   עודכן:  04/12/2020
+מספר החיסונים שישראל תקבל ממודרנה ישולש
15:11 04/12/20  |  עידן יוסף

בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין משרד הבריאות חתם עם חברת מודרנה על הסכם להכפלה פי-שלושה של כמות החיסונים שהחברה תספק לישראל בשנת 2021, מכמות של שני מיליון חיסונים לכמות של שישה מיליון חיסונים שיספיקו לשלושה מיליון אזרחים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שמח לבשר שחתמנו היום עם חברת מודרנה על אספקה של שישה מיליון חיסונים עבורכם, אזרחי ישראל. זה פי שלושה ממספר החיסונים בחוזה המקורי עם מודרנה. זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם - לשמור על הכללים. אם נעשה את זה - אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".
שר הבריאות יולי אדלשטיין: "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות".

+קפריסין: כניסת תיירים - מחודש מרס
13:12 04/12/20  |  עידן יוסף

‏ממשלת קפריסין אישרה: מה-1.3 תיירים יוכלו להיכנס ללא הצגת בדיקת קורונה שלילית, אם יציגו אישור שחוסנו.

+ווהאן, 1.12.2019. הקורונה מתפרצת
10:57 04/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השבוע לפני שנה התגלה מקרה הקורונה הראשון, ומאז עבר העולם - וישראל בתוכו - את אחת הטלטלות הקשות ביותר בתולדותיו  ▪  כאשר יש בסיס לתקווה שבעוד שנה המגיפה במידה רבה תהיה מאחורינו, אפשר לנסות ולנתח את מה שקרה ולספק כמה תחזיות לעתיד

ווהאן. כאן זה התחיל [צילום: AP]
סן פרנציסקו. כך זה יסתיים? [ג'ף צ'יו, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמ"ן ממליץ: לבטל חלק מההקלות שאושרו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שר הבריאות הבלגי: המטרה-הלם
חשדנית  |  4/12/20 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
השבוע לפני שנה התגלה מקרה הקורונה הראשון, ומאז עבר העולם - וישראל בתוכו - את אחת הטלטלות הקשות ביותר בתולדותיו    כאשר יש בסיס לתקווה שבעוד שנה המגיפה במידה רבה תהיה מאחורינו, אפשר לנסות ולנתח את מה שקרה ולספק כמה תחזיות לעתיד
איתמר לוין
אירועים רבים נדחו לשנה הקרובה, וייתכן שהקורונה לא תאפשר לקיים את חלקם גם ב-2021. אבל האנושות כבר התגברה על נגיף הקורונה ותעשה זאת שוב
מירב ארד
התלמידים ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד    בנוסף: יבוצעו עוד התאמות מיקוד של החומר והגדלת הבחירה בשאלות הבחינה
רות רזניק
יש קורונה ויש הידבקויות, אבל גם בימים רגילים יש מחלות והידבקויות ותאונות דרכים. כבר חודשים ארוכים ידוע כי גם אם ילדים נשאים רובם הגדול לא חולה בקורונה    אז מדוע מאלצים אותם לחדול משגרת חייהם וליצור מצבים שבחלקם גורמים לשתיית אלכוהול, לעישון סמים ולעתים לשעמום ולאי הכרת העולם מסביבם?
איציק וולף
אתמול אותרו 1,523 מאומתי קורונה חדשים בכ-69 אלף בדיקות שבוצעו, הנתון הגבוה ביותר שנרשם בישראל מאז 14 באוקטובר    מניין המתים בישראל עומד על 2,883 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il