X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר המאומתים החדשים ממשיך לעלות

שיעור החיוביים לקורונה - 3.3%

1,230 מקרי קורונה מאומתים חדשים אובחנו אתמול מנכ"ל משרד הבריאות: "תוך כשבועיים נכפיל את מספר החולים" הערב צפוי קבינט הקורונה להתכנס שוב, לאחר שאישר את הצעת משרד הבריאות להארכת מתווה הקניונים
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90]

משרד הבריאות מעדכן (יום ב', 7.12.20) כי 1,230 מקרי קורונה מאומתים חדשים אובחנו אתמול מתוך 37,638 בדיקות. שיעור החיוביים - 3.3%. מספר החולים הפעילים עומד על 12,776. בבתי החולים מאושפזים 567 בני אדם, מתוכם 331 חולים קשה ו-112 מונשמים. 2,917 איש מתו מאז פרוץ המגיפה. אתמול אובחנו 986 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 25,348, מתוכן 3.9% חיוביות לנגיף.
דוח מרכז המידע והידע שפורסם הבוקר קובע: "מחריפה העלייה במספר המאומתים החדשים - יותר מ-1,300 נדבקים בממוצע שבועי, וזאת לצד עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, למרות הגדלת היקף הבדיקות בשבועות האחרונים".
חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, התראיין הבוקר לגל"צ על-רקע העלייה בתחלואה הכללית, ואמר כי "תוך כשבועיים או פחות נכפיל את מספר החולים ונגיע ל-3000 חולים ביום". עוד התייחס המנכ"ל לתחלואה בקרב המגזרים השונים, ואמר כי "40 אחוזים מהתחלואה נמצאת בחברה הערבית", אך הוסיף כי "התחלואה הולכת ועולה גם במגזר הכללי, היא אינה נמצאת אך ורק במגזר הערבי". לבסוף, הביע את דעתו כי "בפתח חופשת החנוכה, מציע לא להרחיב את המסחר בעת הזאת".
הערב צפוי קבינט הקורונה להתכנס שוב, לאחר שאמש אישר את הצעת משרד הבריאות להארכת מתווה הקניונים, השווקים והמוזאונים ב-48 שעות, כך שהמתווה יסתיים ביום שלישי בחצות.
"אנחנו חייבים להוריד את התחלואה שנמצאת בתחילתו של גל שלישי", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הישיבה. "אנחנו יכולים להוריד אותה, הוכחנו את זה. עשינו את זה כי לא היססנו לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן. גם עכשיו אני לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות, וככל שנקדים להחזיר אותן - זמן המגבלות יהיה יותר קצר".
פרופ' אש התייחס בדיון אמש לחג החנוכה וחג המולד: "צריכים להגביר את ההסברה, לא לקיים מפגשים גדולים, לקיים אירועים בצנעה ולא להיפגש במפגשים חוצי קפסולות". על הקניונים: "ממוצע המגעים למבקר בקניון היה כפול מהממוצע בשגרה. אדם שמגיע לקניון הוא עם הרבה מגעים סביב החנויות וסביב מקומות אחרים וזה מעלה את התחלואה. גם אם נפעל בהתאם לתנאי הפיילוט, אם נפתח את כל הקניונים תהיה עלייה בתחלואה. זה די ברור".
שר הבריאות אדלשטיין אמר: "כל התיאוריה הזו שאם נפתח יותר אז יהיה פחות לחץ - כבר היינו בסרט הזה. אם יש איזה צדיק בסדום אז אני מתנצל בפניו, אבל מישהו ראה חנות עם פחות מ-30 איש? זה דיון עם השלכות ישירות. מערכת החינוך היא לא אשמה והיא לא מקור התחלואה, אבל אם במקביל למערכת החינוך שנרצה להחזיק פתוחה, נפתח עוד 1001 דברים אז וודאי שהתחלואה תגיע למערכת החינוך ומשם הלאה והלאה. מה השאלה בכלל? המצב של החיסונים הוא לא 'בואו נחזיק כמה שבועות ויגיעו החיסונים והכל יהיה טוב' - שגרת הקורונה תלווה אותנו לאורך זמן. אני מציע לעצור את כל הרצונות שלנו לפתוח דברים נוספים. אם הולכים לכיוון הזה תגידו לי מה המדדים שאנו מבקשים. בואו נקבע עכשיו איפה עוצרים".

תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
+סח'נין וכפר כנא הוכרזו אזורים מוגבלים לחמישה ימים
22:00 07/12/20  |  איציק וולף

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה את המלצת משרד הבריאות להכריז על סח'נין וכפר כנא כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים ממחר בשעה 19:00 ועד יום ראשון בשעה 19:00.

+ח"כ כסיף: הדבקה ביום ומדינת משטרה בלילה
21:49 07/12/20  |  איציק וולף

ח"כ עופר כסיף הגיב על ההחלטה להטיל סגר לילי וטען כי צעד זה מנוגד לשכל הישר ולעמדות כל המומחים. "הממשלה פותחת את הטיסות, את הקניונים ואת החתונות. מה היא סוגרת? תנועה חופשית של אזרחים בערב. נקבל צפיפות והדבקה בשעות היום ומדינת משטרה בשעות הלילה. הגיע הזמן לקחת את המושכות מהחבורה המסוכנת שמנהלת את המדינה", אמר.

+מיום רביעי בערב: סגר לילי בישראל
21:44 07/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה אישר הטלת סגר לילי למשך שלושה שבועות  ▪  רק מחר ייקבעו הפרטים הכוללים את שעת התחלת הסגר, ואת מגבלות מרחב התנועה של האזרחים  ▪  שר הבריאות קרא להחיל את הסגר מהשעה 18:00 או לכל המאוחר מ-19:00

חוזרים למגבלות תנועה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
מחר תאושר שעת הפתיחה של הסגר הלילי [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+גם הרפואה הדיגיטלית מזנקת
19:17 07/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט מדווח על עלייה ניכרת בשימוש ברפואה מרחוק, בהשקעות בתחום ובמגוון השירותים שחברות רפואה וטכנולוגיה מציעות יחדיו למטופלים

בדרך ל-600 מיליארד דולר [צילום: אטילה בלאץ, AP]
+נתניהו תומך בסגר לילי בחנוכה
18:25 07/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הציע לשרי הקבינט להטיל סגר לילי כללי - מערב חנוכה ביום חמישי הקרוב ועד ל-2 בינואר  ▪  אם צעד זה וצעדי ריסון מהודק לא יביאו להורדת מספר החולים החדשים ביום מתחת ל-1,000 מומלצת הטלת סגר מלא

המטרה: מניעת מפגשים חברתיים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד הבריאות: לוועדת הקורונה הגיעו נציגים זוטרים של המשרד
13:14 07/12/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות מגיב לכך שהדיון בוועדת הקורונה הופסק בגלל שלא השתתפו בכירים, ואומר: "בניגוד לטענות שהושמעו, שני נציגים של המשרד הרלוונטיים לנושא הדיון, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו לא ניתנה להם רשות הדיבור".

+בוטל הדיון בוועדת הקורונה
10:45 07/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות סירב לשלוח לדיון את המנכ"ל או את ראש שירותי בריאות הציבור  ▪  ח"כ שאשא ביטון: "משרד הבריאות מבזה את הכנסת ולא דואג לבריאות הציבור"

ועדת הקורונה [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
פרופ' דב שוורץ, החבר בצוות המייעץ לקבינט הקורונה ולמל"ל, ממליץ להחמיר את הסגר בישראל באופן משמעותי בשלושת השבועות שעד לסוף שנת 2020    "אם מדינת ישראל לא תפעל כך אנחנו נראה התפרצות חזקה עוד טרם הגעת ושימוש בחיסונים בהיקף משמעותי"
מירב ארד
על-פי הדוח שהגישו חוקרי האוניברסיטה העברית עולה כי יש קושי במניעת זליגה: ניכר שאין הצלחה בבידוד מוקדי תחלואה וקים צפי לעלייה חדה בהצטברות חולים קשים
איציק וולף
כ-345 אלף תלמידי חטיבות הביניים חוזרים הבוקר ללמוד לראשונה לאחר היציאה לסגר הקורונה השני, בתקופת חגי תשרי    בכך תושלם החזרת מערכת החינוך לפעילות פרונטלית
איציק וולף
ממוצע המתים מקורונה בארצות הברית זינק בתוך שבועיים מ-1,448 בני אדם ל-2,011 בשבוע האחרון    ביום שישי לבדו מתו 2,607 אמריקנים מקורונה ומספר המתים מן המחלה בארצות הברית עבר את ה-279,000    28,000 מקרי קורונה חדשים אובחנו ביום אחד
מירב ארד
טדרוס נאם בפני מושב האסיפה הכללית הראשונה של האו"ם בנושא המגפה    הבהיר: "יש לחלק את החיסונים באותה מידה כסחורות ציבוריות גלובליות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il