X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הדיגיטל הלאומי מקדם מיצוי זכויות לגיל שלישי: מנוע שיסייע לאזרחים לאתר את הזכויות השונות המגיעות להם על-פי דין מהמדינה, מגופים ציבוריים או גופים אחרים
▪  ▪  ▪
מנוע הזכויות הלאומי

מהיום כל אחד יכול לבדוק לאילו זכויות הוא עשוי להיות זכאי ולהגיש בקשה לממש אותן בקלות וביעילות. מנוע הזכויות הלאומי, מיזם חדש של משרד הדיגיטל הלאומי, מותאם אישית ומנגיש לכם את הזכויות הרלוונטיות לך.
במטרה לסייע לאזרחי ישראל ולתושבי המדינה לאתר את הזכויות השונות המגיעות להם על-פי דין מהמדינה, מגופים ציבוריים או גופים אחרים, הוקם מנוע הזכויות הלאומי. לאחר מענה על סדרה קצרה של שאלות, מנוע הזכויות יאתר את הזכויות המתאימות ביותר עבור האזרחים, מתוך מאות זכויות שבמאגר, ויציג את כל המידע הדרוש על-מנת להתחיל בתהליך מימוש הזכויות.
נכון להיום, מיזם מנוע הזכויות הלאומי נמצא בשלב ההרצה והוא כולל זכויות עבור אזרחים ותיקים בלבד. עם הזמן יכולותיו של מנוע הזכויות יורחבו ויתווספו זכויות עבור אוכלוסיות נוספות ומצבים שונים בחיים.
מנוע הזכויות הלאומי הוקם הודות לשיתוף פעולה ייחודי במשרד הדיגיטל הלאומי לבין ביטוח לאומי, הרשות לניצולי שואה, משרד הבריאות, רשות האוכלוסין, רשות המיסים, החשב הכללי, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, משרד התחבורה, משרד העלייה והקליטה, המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה, משרד המשפטים, בנק ישראל, רשות המים, רשות החשמל, הרשות להגנת הצרכן, הרשויות המקומיות ומיזם ״כל זכות״.
לדברי ח"כ דודי אמסלם, שר הדיגיטל הלאומי: "אנחנו שמחים ונרגשים להעלות לאוויר את מיזם 'מנוע הזכויות הלאומי', אשר עתיד לסייע לאזרחים ותושבים רבים למצוא ולמצות את כל הזכויות הרלוונטיות עבורם. על-פי דוח של מבקר המדינה, לצערנו מיליוני שקלים של כספי זכויות לא מוצו עד תום או בכלל, ומרביתם שייכים למעמד הסוציו-אקונומי הנמוך. אנחנו ממשיכים לטפל בצמצום הפערים החברתיים ונמשיך לדאוג לכך שכלל האזרחיות והאזרחים יוכלו לחיות בכבוד ובגאווה, ולקבל את הסיוע לו הם זקוקים. אני שמח וגאה על כך שהאוכלוסייה הראשונה שמקבלת מענה הולם וראוי היא אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, הקרובים כ"כ לליבי".
אז איך זה עובד?
מנוע הזכויות מבוסס על מנגנון חוקים פנימי המתעדכן בתדירות גבוהה בהתאם לשינויים בהגדרת הזכויות על-ידי המדינה ועל-ידי גורמים אחרים האחראיים על הענקתן.
האזרחים עונים על סדרת שאלות קצרה, בעילום שם, על-מנת לספק למנוע הזכויות את המידע הנחוץ לצורך איתור הזכויות המתאימות. ככל שעונים על יותר שאלות כך תוצאות המנוע מדויקות יותר. אם מנוע הזכויות מצא שיש סבירות גבוהה שהאזרח זכאי לזכות מסוימת, הוא יופנה ישירות לאתר של הגוף האחראי על הענקת הזכות כדי להתחיל שם את תהליך המימוש.
לאף גורם אין גישה לתשובות מלבד לאזרחים עצמם. התשובות משמשות רק כדי לאתר את הזכויות שיכולות להתאים לאזרחים המשתמשים במנוע הזכויות, ואינן נשמרות בשום דרך.
הנוסח המחייב של הגדרת הזכות והתנאים למימושה הוא כפי שכתוב בחוק, כך שאת ההחלטה הסופית לגבי הזכאות יקבל הגורם האחראי על הענקת הזכות, לאחר הגשת הבקשה למימוש. לדוגמה: מי שיקבע את הזכאות לקצבת אזרח ותיק הוא המוסד לביטוח לאומי, שכן הוא המשרד האחראי על הענקת הזכות הזו. זו הסיבה שאת תוצאות מנוע הזכויות מציגים תמיד במונחי סבירות - האם ישנה סבירות גבוהה או נמוכה לזכאות עבור הזכות, לפי הפרטים שמסר האזרח (לפעמים יתבקשו המשתמשים במערכת לענות על עוד שאלות כדי לדעת). בכל מקרה ייתכן שקיימות זכויות נוספות שלא מוצגות באתר.

לבדיקת זכאות במנוע החיפוש
תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזכויות שלך במקום אחד: מנוע הזכויות הלאומי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הליכוד אמר כי הליך בחירת השופטים לא היה ראוי כאשר לדיון על כל שופט ניתן זמן ממוצע של שתי דקות בלבד    לדבריו, אוחנה כשר משפטים פעל בתקיפות    רגב: שקד לא הובילה שום רפורמה    שקד: שיטת-העבודה בליכוד היא בכיינות, זו לא משילות
מירב ארד
מנכ"ל תיאטרון הבימה קרא בדיון לחברי הכנסת למרוד: "תגישו הצעות-לסדר ותראו לנו שאנחנו חשובים"    מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות: "יש לנו מתווה מסודר לפי מדדי הבריאות"
עידן יוסף
הודיע כי על גוש השמאל-מרכז להתאחד סביב מועמדותו לראשות הממשלה    גנץ: "אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי"
מירב ארד
כך עלה מדוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמלמד עוד על כך שמספר הסובלים מהתמכרות בישראל עומד על לכל הפחות 120,000 איש, כ-16.6% מהם רשומים במשרד הרווחה    לפי נתוני הביטוח הלאומי ב-2019 מספרם של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בעילות של התמכרות עמד על 4,838 איש
עידן יוסף
מדובר למעשה במזכר הבנות היסטורי, במהלכו ישתפו פעולה שני גופי תקשורת: i24NEWS הבינלאומי המשדר מישראל ו- Abu Dhabi Media מאיחוד האמירויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il