X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזולאי. הפריפריה חשובה, ושבת ערך עליון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
זנדברג. ומה עם ימי החול [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח''כ משה ארבל
ועדת הכלכלה בהחלטה דרמטית:

משרד התחבורה התיר קווים בשבת בניגוד לחוק

הוועדה קובעת כי כל ההיתרים החדשים שנתן משרד התחבורה לקווי התחבורה הציבורית ניתנו בניגוד לחוק והורתה למשרד לתקן את הליקויים הוועדה קיבלה את העמדה לפיה התקנה בנושא קווי שירות בימי המנוחה נועדה לצמצם שירות שהיה קיים בעת חקיקת החוק (1991) ולא לצורך מתן היתרים חדשים, וזאת לאור לשון החוק הראשי שבו נכתב כי התקנה מסמיכה את שר התחבורה רק לאסור ולא להתיר
▪  ▪  ▪
הח"כים החרדיים בדיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 8.12.20) בטענות להפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת, ללא ביקוש וללא הצדקה, לבקשת חברי הכנסת משה ארבל (שס) ואופיר סופר (ימינה). ח"כ ארבל הסביר, כי פנה לשרת התחבורה באשר להפעלת קו 42 בחבל משגב, שממוצע הנוסעים בו בשבת הוא שניים, וזו השיבה לו כי למרות שקיימת ירידה בביקוש לקווים מסוימים במגזר הכפרי בסופי שבוע, בשל שיקולים של הבטחת רצף שירות נשמרת נסיעת יומית אחת או שתיים. הוא הוסיף כי לא ניתן להצדיק הפעלת קו תחבורה ציבורית ריק בשבת, ולא ייתכן שמשרד התחבורה לא בוחן באופן רציף את הקווים אותם הוא מאפשר.
סופר הוסיף כי במסגרת הסטטוס-קוו המדינה מפעילת תחבורה ציבורית בשבת במשורה. לדבריו, הפעלת הקו היא זלזול בערכי השבת ובערך מדינת ישראל כמדינה יהודית. ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי "השבת היא הסטארטאפ היהודי הראשון, הכי מוצלח, ויש לעשות הכל לשמרו. עם זאת, המציאות החברתית בישראל שונה, ואמנת גביזון מדן מצאה פתרונות. גישתי היא שיש לאפשר תחבורה ציבורית בצורה מוגבלת ובהתאם לצרכים החברתיים והסוציאליים". ח"כ ארבל העיר שאמנת גביזון-מדן לא התקבלה, ומה שקובע זה החוק.
ח"כ עמית הלוי (ליכוד) אמר כי ישנם קווים נוספים שנוסעים ריקים, והמדינה משלמת על כך 600 מיליון שקל בשנה. לדבריו, אפשר למצוא פתרון אחר לקו בו נוסעים שני אנשים. ח"כ משה אבוטבול (שס) הוסיף כי יש תלונות רבות על מחסור בקווים וראוי שהמשרד ייתן לכך מענה, קודם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ללא ביקוש. ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר כי ללא השבת אין למדינת ישראל זכות קיום במזרח התיכון, וגם אם היה ביקוש לקו - אין הצדקה להפעילו בשבת.
מנגד, ח"כ תמר זנדברג ביקשה להזכיר כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית, אבל לא מדינת הלכה ואין חובת שמירת שבת. היא הוסיפה כי כשם שאין חובת שמירת שבת, אין חובה לעלות על האוטובוס. לדבריה, שיקול הדעת של השרה אם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, למרות שמדובר רק לצורך חיוני, הוא אכן רחב.
מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, הגיב לטענות ואמר כי הקו המדובר הוא הסעה לבית עלמין, ואין שליטה על הביקוש בו. מלכה טעה בדיווח לוועדה, שכן הוא בלבל בינו לקו 42 בגוש-דן. הוא הוסיף כי הסטטוס-קוו נשמר. ח"כ ארבל טען כי הסטטוס-קוו אינו חוק וכי הפעלת הקו היא בניגוד לפקודת התעבורה. מלכה דחה את הטענה כי תשובתו פוליטית, אך ציין כי הוא מוכן לבדוק זאת פעם נוספת.
הח"מ (ע.י.), שחוקר את נושא התחבורה הציבורית בשבת מעל עשור, אמר בדיון כי ההיתרים החדשים שנתן משרד התחבורה להפעלת קווים בשבת, מנוגדים לחוק, מאחר שתקנה 386א לתקנות התעבורה לא נועדה להתיר או להסדיר קווים בשבת, אלא לאסור. "למשרד התחבורה יש יעוץ משפטי מעולה, ודווקא משום כך אני מתפלא על התקלה המצערת, גרמה למצב שבו ניתן היתר לקווים הנוסעים ריקים". יוסף הסביר כי בקריאת התקנה במנותק מלשון החוק הראשית ניתן היה להתיר קווים רבים, אך בחוק הראשי ובדברי ההסבר לחוק שנחקק ב-1991 נכתב במפורש כי הוא נועד לתת לשר התחבורה סמכות "להתקין תקנות בדבר איסור הפעלת אוטובוס ציבורי".
יו"ר הישיבה, ח"כ ינון אזולאי, סיכם ואמר: "הוועדה שמעה את עמדת משרד התחבורה שהקו ממשגב לכרמיאל לא פועל בשבת ומבקשת התייחסות לכך בכתב, יחד עם רשימת הקווים שקיבלו היתר לפעול בשבת. הוועדה לא השתכנעה מעמדת משרד התחבורה, כאילו יש בתקנה 386א כדי להתיר פעילות קווים שלא היו קיימים במועד החקיקה, וכי זו הפרה בוטה של התקנה. הוועדה מורה למשרד התחבורה לתקן את הליקויים באופן הבא - לבחון אם ההיתר שניתן לקווים הוא לפי תכלית החוק, האם קיימות חלופות כמו מוניות שירות, או חלופות לשומרי שבת, האם יש הצדקה להקדים או לאחר את יציאת הקווים. משרד התחבורה צריך גם לבחון מפעם לפעם את הנושא, ולא יאפשר זאת כהוראה קבועה. השבת היא ערך עליון וחשובה לנו".
יו"ר ארגון נוע תנוע, רועי שוורץ תיכון, אמר כי אם רוצים לבטל קווים לא חיוניים אזי צריך לבחון איפה כן יש חיוניות להפעלת קו באמצע השבוע ובשבת. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי לפני שמבטלים קווים צריך לחשוב על פתרונות אחרים, ואם רוצים לתת מענה לצורך אז בתל אביב יש צורך לקווים נוספים בסוף השבוע.
אליה מימון מפורום השבת הציבורית התייחס בדיון לטענה שהשמיעה ח"כ זנדברג כי "אם עושים בדיקה על בזבוז של קווי רפאים, יש לעשות גם לשאר בקווים בכל ימות השבוע".
מימון הסביר כי ההוראה בתקנות לצמצום התחבורה הציבורית מתייחסת ספציפית ליום השבת ומורה לשר למנוע עד כמה שניתן את התחבורה הציבורית ביום זה. בין השאר הפריך מימון את הטיעון להשוואת השבת לשאר ימות השבוע, תוך שהוא מזכיר את דברי שופטי ביהמ"ש העליון לדורותיהם בדבר חשיבות השבת לעם ללאום ולמדינה היהודית. לסיום טען אליה שהמצב בו מתוגברים ומתווספים קווי תחבורה ציבורית ביום השבת בניגוד לסטטוס-קוו, גורם גם לאפליית הציבור שומר השבת שלעיתים צריך להחמיץ נסיעות במוצאי השבת כיוון שהקו מלא או כיוון שאין קווים בכלל בעוד המשאבים הללו הופנו ליום השבת בניגוד לחוק ולצורך אנשים ספורים
יהודה פואה, יו"ר ארגון בצלמו, אמר כי כבר שלוש שנים הוא עוקב מקרוב אחרי קווי הרפאים שנוסעים במשך כל השבוע, ועל-פי הנתונים של משרד התחבורה - ביטול קווי הרפאים יחסוך 600 מיליון ש"ח בשנה, שמושקעים בקווים שנוסעים כבר כמה שנים ללא נוסעים. הוא ביקש מחברי הכנסת לא לאשר שום תקציב למשרד התחבורה עד שהוא יתאים את הפעלת הקווים לביקוש ויפסיק את הניהול העיוור שקיים בתחום.

תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  23/02/2021
+האוזר והנדל יצטרפו למפלגתו של סער
06:54 09/12/20  |  עידן יוסף

חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל יצטרפו היום למפלגתו של ח"כ גדעון סער (חדשות 12).

+יעילות כלי השב"כ: משרד הבריאות קיבל הערה
06:20 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש בשב"כ במאמץ מול הקורונה עד ל-17.12.20  ▪  הוועדה העירה למשרד הבריאות כי אופן הדיווח לוועדה אינו מספק לוועדה את הכלים לבחון את יעילות כלי השב"כ בהתאם לתכלית החוק  ▪  דוח: שינוי משמעותי, לא ביעילות הכלי, אלא בתועלת השולית שלו - להבין אם מדובר באירוע חד-פעמי או במגמה מתפתחת

יו"ר הוועדה ח"כ האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ניסים ואטורי: הודעת סער תפסה אותי בהפתעה
23:21 08/12/20  |  עידן יוסף

ניסים ואטורי, שאמור להיכנס לכנסת במקומו של גדעון סער עם התפטרותו מן הכנסת, אמר בערוץ 20 כי ההודעה תפסה אותו בהפתעה במהלך משימת התנדבות לצביעת ביתה של קשישה בודדה.

+הליכוד: סער החליט לנטוש את הימין ולחבור ללפיד
21:51 08/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שרי הליכוד וחברי המפלגה מאשימים את סער בכך שלא קיבל את דין הבוחר וחבר לגוש השמאל, וטוענים שחשש מנפילתו בסקרים ולכן פרש

סער רגע לפני ההצהרה
+שם מפלגתו של סער: התקווה החדשה
20:36 08/12/20  |  עידן יוסף

מפלגתו החדשה של גדעון סער תיקרא "התקווה החדשה" (כאן חדשות).

+סער צפוי לשאת נאום משולב
19:58 08/12/20  |  עידן יוסף

על פי סקר שהזמין גדעון סער, הוא צפוי לעשות נאום משולב - ביקורת קורונה קשה מצד אחד, ומצד שני על הצורך באחדות בעם. עוד לפי הסקר 31% מבוחרי הימין, יתמכו בסער לראשות הממשלה מבין שורות הליכוד (גלובס).

+שאשא-ביטון: בבוא העת אומר את דעתי
19:54 08/12/20  |  עידן יוסף

תגובת ח״כ יפעת שאשא ביטון על הפרסומים בעניין גדעון סער: ״כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי״.

+דיווח: סער יתפטר לאלתר מהכנסת
19:45 08/12/20  |  עידן יוסף

ח"כ גדעון סער צפוי להגיש את התפטרותו לאלתר מן הכנסת (וואלה). ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן כותב שגדעון סער עוזב את הכנסת ומסמן את הכיוון: "תהיה תקווה ריאלית לשינוי".

+הליכוד: סער התחייב לא לעזוב את הליכוד
19:44 08/12/20  |  עידן יוסף

דובר הליכוד תוקף את חבר הכנסת גדעון סער ומפרסם ציטוטים מן העבר, שבהם התחייב האחרון להישאר בליכוד. בציטוטים נכתב בין היתר: "אני חלק מהליכוד ואיש ליכוד מאז ומתמיד. לא עברתי בין מפלגות ואני מאמין בדרך הליכוד"; "אומר בבירור... אני מתכוון לומר שאחזור לבית שלי - לליכוד! שלא יהיו אי הבנות"; "ביתי זה הליכוד".

+סער עוזב הליכוד: "צו השעה - החלפת נתניהו"
18:22 08/12/20  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהצהרה שמסר אמר כי "הליכוד הפכה לכלי שרת עבור נתניהו"  ▪  תקף את ראש הממשלה: "את הנאמנות לערכים החליפו חנופה והתבטלות הגובלים בפולחן אישיות לבשר ודם"  ▪  עשוי להקים מסגרת פוליטית חדשה, ייתכן שעל בסיס מפלגת 'דרך ארץ'

סער. התמודד על ראשות הליכוד והפסיד [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
בנט. המאוים הראשי [צילום: אורן בן חקון]
+אושר: קנסות על שתיית אלכוהול במרחב הציבורי בחיפה וביהוד מונוסון
15:24 08/12/20  |  מירב ארד

עדת החוקה אישרה (ג') עבירות קנס בשורה של עיריות ורשויות מקומיות ואזוריות. עיריות ורשויות קובעות בחוקי העזר שלהן עבירות שעניינן בדרך כלל סדר ציבורי ואיכות סביבה. כדי להפכן לעבירות קנס ולקבוע את גובה הסכום, עליהן לקבל את אישור ועדת החוקה כפי שנקבע בחוק סדר הדין הפלילי. הקנס המקסימאלי לעבירת קנס כאלו עומד על 730 שקלים. הוועדה אישרה את צווי הקנסות ליהוד מונוסון, חיפה אום אל פאחם, מועצה מקומית להבים ומועצת גדרות.

+לוין: "מצפה שתגובש הסכמה רחבה על מועד קיום הבחירות"
14:15 08/12/20  |  מירב ארד

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, אמר כי הוא מצפה שכפי שנהוג היה מאז ומתמיד, תגובש הסכמה רחבה בין כל סיעות הבית על מועד קיום הבחירות. "יו"ר הכנסת לא יאפשר מצב בו בצעד חסר תקדים, תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי ללא הסכמה רחבה כנהוג", אמר ח"כ לוין.

+אושר לקריאה ראשונה: הארכות מועדים ושיפור מענקי הקורונה לטובת הציבור והמעסיקים
14:07 08/12/20  |  מירב ארד

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה: הארכות מועדים ושיפור מענקי הקורונה לטובת הציבור והמעסיקים. השינויים נוגעים לשורת נושאים על רקע משבר הקורונה: מענק למעסיקים על השבת עובדים, הטבת מס למשחלפי דירה ועבודה מועדפת לחיילים משוחררים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיטל להבי / Meital Lehavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תחבורה ציבורית בשבת  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה התיר קווים בשבת בניגוד לחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מרי רגב גויה חוטאת מחטיאה רבים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  8/12/20 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
מירב ארד
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית: "האתגרים עצומים. אנחנו זקוקים להיערכות של 90 ימים כדי לאפשר קיום מערכת הבחירות"    ח"כ גינזבורג השיב: "תתחילו להתארגן מהיום. אנחנו הולכים לבחירות!"
איציק וולף
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הודיעה לחברי ועדת הביקורת של הכנסת כי היא מתנגדת ליוזמה לקיצור תקופת הבחירות אם תפוזר הכנסת    בין תרחישי הבחירות בעידן הקורונה: עמדות 'הצבע וסע'
עידן יוסף
43% מבוחרי כחול לבן סבורים כי גנץ אינו אמין    41% מהציבור הערבי תומכים בהתקרבות בין נתניהו ליו"ר רע"ם    שלושה רבעים מהציבור סבורים שממשל ביידן יהיה פחות ידידותי לישראל
עידן יוסף
הליך הקמת הקרן שהובטחה כבר בשנת 2016, טרם הושלם    גפני: "די לאטימות, אנחנו בתקופה אחרת. אני מבקש להגדיל את סכום הקרן מ-50 ל-200 מיליון שקל"    נציגת החשכ"ל: "מאפריל 2019 אנחנו עוסקים בפיתוח הקרן, פורסם מכרז בספטמבר האחרון והבנקים לא רצו להשתתף בו, פרסמנו בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע מגופים חוץ בנקאים שאנחנו מאמינים שכן מתאימים למכרז"
עידן יוסף
אמר את הדברים בדיון בנושא סגירת הסניפים    יוזם הדיון ח"כ סעדי: רק 10% מכלל הסניפים הם במגזר הערבי    סגנית המפקח על הבנקים: ב-2020 נסגרו רק 4 סניפים    חברי הוועדה מתחו ביקורת על דברי נציג איגוד הבנקים, שטען כי הארנונה על הסניפים גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il