X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חסם ההנגשה באוטובוסים גורם צפיפות

מניעה משפטית מונעת תגבור עירוני

על אף מגבלות התפוסה לא ניתן לתגבר קווים עירוניים בשל תקנות נגישות לנכים, בעיה שאולי תיפתר מה שלא ייפתר בקרוב הוא שירות הרכבות צפונה. ליתר האזורים צפויה בשורה בינואר
▪  ▪  ▪
אבירם. כוכבית 8787 נותנת מענה לנוסעים בזמן אמת, אך המידע לציבור הוא על בסיס תכנוני

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה (יום ד', 9.12.20) בנושא הסדרת התחבורה הציבורית העמוסה בימים אלו, נוכח ההגבלות של נגיף הקורונה וצמצום מספר הנוסעים. נציגי הארגונים שדיברו העלו טענות על כך שצמצום קווים וביטולם גרמו לפגיעה קשה בנוסעי התחבורה הציבורית שבלית ברירה עברו לנסיעות ברכב הפרטי משום שאין מענה תחבורתי.
נעה אבירם, מנהלת אגף רישוי ותפעול תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אמרה כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תגברה בשירות הבין-עירוני 5,000 נסיעות ב-400 קווים באמצעות רכבי הסעים של קבלני-משנה, אך חסם ההנגשה גורם לצפיפות בקווים הפנימיים: "יש בעיה לתת שירות באמצעות קבלני-משנה בקווים עירוניים מאחר שאוטובוסים אלה אינם מונגשים בהתאם לתקנות. ביקשנו לאפשר כהוראת שעה, בנוסף לשירות הקיים, אוטובוסים שאינם מונגשים, ובקשתנו מונחת לפתחו של משרד המשפטים (כבר) שלושה חודשים. עם זאת, אנחנו מוגבלים כי לא ניתן להכניס יותר מדי אוטובוסים למסופים". עוד ציינה כי לא פועלים קווי לילה המיועדים לאזורי בילוי.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו אמר כי על-אף הצעדים המתוכננים והמדוברים להגבלות נוספות על-רקע התחלואה העולה, נושא התחבורה הציבורית יוותר על-כנו. לדעתו, ראוי היה להפחית את התפוסה מ-75% ל-50%, אך הוא אינו מתעקש על כך כל עוד משרד הבריאות ימשיך להיווכח שיש בין כל הנוסעים שמירה על עטיית מסיכה ואין בה התפרצות תחלואה.

לקחת אוטובוסי רפאים מהמגזר הכפרי

מרב דוד מ"לובי 99" אמרה כי העומסים באוטובוסים נוצרו משום שלא נלמדו לקחים. "החברות מוזמנות לדווח כשיש חסרים, אך הם אינן מחויבות בכך, ואנו קוראים לחייב את הדיווח. רק הנוסעים והחברות יודעים היכן החסרים אך לא המשרד. כמו-כן, אנו מציעים לאפשר לנוסעים לדווח על עומסים למוקד המידע של משרד התחבורה. אבירם השיבה כי "חובה על המפעיל לשלוח אוטובוס נוסף כשיש עומס. במוקד כוכבית 8787 הפעלנו טלפון אדום לדיווחי נוסעים על עומס, ואנחנו מבצעים ניטור ובקרה של הנוסעים ככל האפשר. מדי יום יש תוספות של 30,000 נוסעים מתוך כשני מיליון נוסעים. יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח העיר כי מדובר בפרומיל. אבירם אישרה את דבריו, והוסיפה שמדובר בתפוסה של כ-70% מהמצב הרגיל, אך לא בכל הקווים ההתפלגות אחידה.
דוד העירה כי הביקוש לתחבורה הציבורית נמוך כי השירות ברכבות ובאוטובוסים נחות. "להפחית תדירות ואח"כ לטעון שאין ביקוש? זו טענה כלכלית בלתי סבירה". על דבריה, כי התוכנית לשיפור של 15% מהקווים וייעולם מעלה אבק, השיבה אבירם כי המצב אינו כזה, וכבר נעשה שיפור של 10% מהקווים והפיכתם למהירים, כדון קו מהיר על כביש 531, והטיפול בעניין נמשך. היא ציינה כי היא מקווה לאישור תקציב שיסייע בהעלאת רמות השירות.
נציגת לובי 99 הוסיפה: "ביקשנו לקחת אוטובוסי רפאים ריקים מהמגזר הכפרי, להחליף אותם באוטובוסים קטנים וביקושיות, ולהקצות אותם למקום שהם נדרשים". על כך השיבה אבירם ששירות לפי ביקוש מופעל בכמה מקומות כניסוי. עם זאת, הדגישה, בהפעלתם מתערערת מידת הוודאות של הנוסע לגבי ביצוע הנסיעה, מה גם שעלות ההפעלה של אוטובוס ומיניבוס אינה שונה כל כך.
נציג חברת קווים, איתי פלייסינג, אמר כי עיקר הנוסעים בקווי החברה הם תושבי מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד, ובניגוד לציבור הכללי, הביקוש במגזר החרדי כמעט מלא - 95%. "אנחנו נותנים תגבור של מאות נסיעות ביום כדי לענות על הפער. קיימת הגבלת התפוסה ואנחנו נעזרים בתגבור מקבלני-משנה. אנחנו מפעילים דיילי קורונה, שיש להעסקתם תקציב עד סוף השנה. הנהגים מורשים אך לא חייבים לפקח על עטיית המסכות. אנחנו לא מעוניינים שנהג יסיט את תשומת לבו מהנהיגה. לא מעלים נוסעים ללא מסכה ומחטאים את האוטובוסים". לעניין השירות והנהגים, אמר פלייסינג כי אחוזי ביצוע הנסיעות מלאים - 100%, וכי אצל כל המפעילים אין בגלל הקורונה מחסור בנהגים כי קלטו נהגי הסעות פרטיות שהיו בעבר נהגי תחבורה ציבורית וחזרו לחברות התחבורה הציבורית וכך גם נהגי מונית שיש להם רשיון אוטובוס".
אביאל קרמזיאן, מארגון תחבורה בדרך שלנו, מנה כמה בעיות: "חסר תגבור בחברות פרטיות. לוחות הזמנים אינם קבועים. חסרות הסעיות. בחצי השנה האחרונה לא היה שירות רכבות להרצליה ולכפר סבא. לקו 910 מחיפה יש תדירות נמוכה. צריך התאמה טכנולוגית מקוונת לשוברי זיכוי על ביטול חוזים ושינוי חוזים ברכבת באופן מקוון. מוקד השירות הטלפוני האחוד הובטח כבר בנובמבר 2019 היו אמורים לתת נציג שיתן מענה 24 שעות ביממה. במשרד התחבורה אמרו שאחראי מאגף טכנולוגיות של המשרד מטפל בנושא, אך עדיין קיימים פערים".

שירות הרכבות לצפון בשעות השפל יתחדש באמצע 2023

אליאס מטר, מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה: "השירות מופסק בימים ראשון עד חמישי משעה 21:00 ומתחדש ב-06:00 כמו-כן הרכבת לא פועלת בסופי-שבוע. אנחנו עומדים על 40-35 אחוז מהתפוסה בימי שגרה. חזינו זאת, כי יש לנוסעים ברכבת חלופה של רכב פרטי ושיעור השימוש שלהם ברכבת נמוך מכלל האמצעים".
הוא הגיב לטענה כאילו העדר נסיעות בסופי שבוע מגדילה את הצפיפות בימים חמישי וראשון, ואמר: "הקהל של שישי ומוצאי שבת הוא לא הקהל של ראשון עד חמישי שבהם הנסיעות משמשות לתעסוקה ועבודה לעומת נסיעות פנאי וביקורי משפחה בסופי שבוע, ולכן זה לא משפיע על התפוסה". עוד הוסיף מטר כי בימים ראשון וחמישי לא צפוף ברוב הרכבות. החזרנו את האפשרות לחיילים לנסוע ברכבת. יש 16-15 אלף חיילים בימי ראשון מתוך 105 אלף נוסעי רכבת, לעומת 280 אלף נוסעים בשגרה, ועדיין מגיעים ל-40% תפוסה. בהתייחסו לביקוש לרכבת בסופי-שבוע בימי שגרה אמר כי ביחס לימים א'-ה' יש בשישי 22-20 אחוז, ובמוצ"ש 15 אחוז מהשגרה.
לשאלת היו"ר, מה התחזית להחזרת שירות הרכבות ללוח זמנים נורמלי, השיב מטר כי בתוך חודש אפשר יהיה לצמצם את הפערים בלילות ולבטל חלק מהסגרים בכמה קווים. בינואר, בעוד 3 שבועות, אנחנו מחברים את כפר סבא למסילה המזרחית ויהיו שתי רכבות בשעה. גם דרומה - לבית שמש ולרחובות. יש עבודות חשמול מסיביות מהרצליה, שפיים וכפר ויתקין לכיוון זכרון יעקב עבודות מסיביות של חישמול במקטע מסילה יחיד. אין חלופות אחרות. בתוך שלוש שנים וחצי מהיום (אמצע 2023, ע.י.) לא יהיה שירות צפונה בסופי-השבוע וגם לא בלילות. זה מתוכנן מראש, בלי קשר לקורונה".
שלח: מה התפוסה בקווי הצפון? – מטר: "ביום ממוצע 270 אלף נוסעים, בשישי ומוצ"ש יחד - 50 אלף. לגבי הלילות, קשה למסור נתונים כי הרכבות בשעות הערב המוקדמות עמוסות יותר. נסיעה של השעה 9 יותר עמוסה משל 10. בכל מקטע יש סגירה משעה 22:00 עד 05:00. מטעמי בטיחות ותפיסת המסילה נדרשות 40-60 דקות התארגנות. לכן יש מקומות בהם מסתיים השירות ב-20:40-20:30 ולא מ-21:00".
עוד אמר: "השר לשעבר בצלאל סמוטריץ' החליט על קדימות למיזם החישמול שישדרג את רמת השירות, ונתן חלונות עבודה למשרד. אני מסכים שהשירות שלנו לא טוב בכל המקומות, ועלינו להיות עם יד על הדופק לשפר היכן שניתן.
דן לנדאו, סמנכ"ל רגולציה ברכבת ישראל, הוסיף כי לוח הזמנים החזוי למסילה לכיוון אשקלון היה סוף 2023, אך יסתיים הרבה-הרבה לפני כן. "תהיה לכך השפעה על הנוסעים מגוש-דן לכיוון באר שבע. השלכה שנייה: נפסיק כמעט לחלוטין לפלוט מזהמים מקטרי-דיזל. מלימון הקורונה הפקנו המון לימונדה".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי המצב קשה בחברה הערבית ולא רק בימי הקורונה. היא הלינה על כך שקו למוסד אקדמי מהמשולש לחיפה לא חזר לפעילות, ונציגת משרד התחבורה השיבה כי הקווים היו אמורים לחזור ככל שהמוסד חזר לפעילות, והבטיחה לבדוק את הנושא.
יו"ר הוועדה, ח"כ שלח, סיכם: "כשנוכחים בדיון ושומעים את המצוקות, מבינים למה מבקר המדינה היה צריך לכתוב דוח מיוחד על התחבורה הציבורית על כל סוגיה. אלו ליקויים ובעיות שהיו טרם הקורונה. ומה שאנו חוזים כעת, אלו השפעות של הזנחה פושעת לא פחות של התחבורה הציבורית על כל סוגיה: אוטובוסים, רכבות, רכבות תחתית וכל פתרון שהוא של הסעת המונים. נקודת האור היחידה שעלתה בדיון היא שהסיטואציה הנוכחית של הקורונה, מאפשרת לחברות לעשות יותר עבודת תשתית שנעשו מזמן, ואולי יש רוח אחרת להקצות משאבים, בניגוד לתפישת העבר להקצות לרכב הפרטי. אנו רואים ניסיון לתקן מחדלים של הרבה מאוד שנים. הם דורשים טיפול לאורך השנים הקרובות. תחבורה ציבורית אינה רק הסעת נוסעים, אלא גם שוויון חברתי, פיתוח כלכלי ואיכות סביבה".

תאריך:  10/12/2020   |   עודכן:  10/12/2020
+47% מהאסירים הפליליים - ערבים
00:16 11/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרופ' עינת: "ישנה נטייה הרבה יותר להעניש את האוכלוסייה הערבית, ובהפללת האוכלוסייה המוסלמית"  ▪  מנסור עבאס: להקים מחלקה לשיקום דתית למוסלמים, במקביל לשיקום ביחידה הדתית ליהודים

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר גרוטו / Itamar Groto  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גבי ברבש  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סיגל סדצקי  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עפר שלח / Ofer  Shelah  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניעה משפטית מונעת תגבור עירוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
העלות הסביבתית הנובעת מבזבוז המשאבים שהושקעו בייצור המזון והעלות שבטיפול במזון שהופך לפסולת היא 3.2 מיליארד שקל בשנה    שליש מהיקף הפסולת הביתית בישראל מקורה באובדן מזון
עידן יוסף
האשים במליאה את הבעלים בתרגיל ובהפקרת העובדים    בדיון בוועדת הכספים נאמר שבמכרז משרד הביטחון לחלוקת לחמים, עלה כי הזכיין הזוכה הציע מחירי הפסד הנמוכים משמעותית ממחיר הלחם המפוקח    במשרד הביטחון טענו מנגד כי בתום תקופת הזיכיון בוצע מכרז כחוק, ואין אפשרות להתערב בהליך    המפקח על המחירים: "אולי נצטרך אפילו קצת להעלות את מחיר הלחם, אז נראה לי מוזר מאוד מחירים טורפניים שמגישים במכרז. אין ספק שזה מחיר הפסד"
איציק וולף
גדעון סער הגיב על המתקפה של הליכוד עליו לאחר שנעדר מן ההצבעה על חוק השוויון    "בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על ישובי יו"ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון"
איציק וולף
שר התקשורת, יועז הנדל, ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צבי האוזר, הודיעו על תמיכת מפלגת דרך ארץ במפלגתו החדשה של גדעון סער ובמועמדותו לראשות הממשלה    "אין מקום לעוד פשרות. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער. צריך חלופה מימין לנתניהו, לא ימין של פולחן אישיות אלא ימין אידיאולוגי וממלכתי"
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה לעיגון השוויון בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו    הליכוד והחרדים התנגדו להצעה, אך היא אושרה ברוב של 56 חברי כנסת מול 54    חבר הכנסת המתפטר גדעון סער וכמה מתומכיו בליכוד נעדרו מההצבעה    השר אלקין: אתם באים לקעקע את חוק הלאום ואת האופי של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית    השר ניסנקורן: מי שמצביע נגד, מצביע נגד שוויון ובעד גזענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il